PZB video over “bokthaat”

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:49

Wat ik me persoonlijk afvraag: er mogen nooit mensen besproken worden op bokt maar eh... wat wordt hier nu gedaan?

Ik heb geen mening over dat hele pzb. Maar wat er hier gespeculeerd en geroepen wordt vind ik niet heel netjes := .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:51

doezel2 schreef:
_San87_ schreef:
Die stichting zit in Enschede, toch? Misschien eens een kijkje nemen :).

Ze zitten nu in duitsland
Enschede komen ze niet meer

Oh. Ik vind alleen een p.a. in Enschede.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:52

assie schreef:
Wat ik me persoonlijk afvraag: er mogen nooit mensen besproken worden op bokt maar eh... wat wordt hier nu gedaan?

Ik heb geen mening over dat hele pzb. Maar wat er hier gespeculeerd en geroepen wordt vind ik niet heel netjes := .

Het is een stichting dus neem aan dat hier gewoon een discussietopic over geopend mag worden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:52

assie schreef:

Er wordt een stichting besproken. Of valt dat onder dezelfde noemer?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:54

Zolang het over de stichting gaat... Maar het gaat nu al pagina's over (minderjarige?) meiden en waar zij hun geld aan uitgeven
NouJa. ..zoals ik al zei: ik heb geen mening over pzb. Zal me verder terugtrekken uit het topic.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:55

assie schreef:
Zolang het over de stichting gaat... Maar het gaat nu al pagina's over (minderjarige?) meiden en waar zij hun geld aan uitgeven
NouJa. ..zoals ik al zei: ik heb geen mening over pzb. Zal me verder terugtrekken uit het topic.

Die meiden runnen die stichting voor zover ik begreep :).

1000 euro uitgeven in een ruitersportzaak en tegelijkertijd bedelen om donaties is natuurlijk wel apart.

doezel2

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:03

Ik heb gekeken. Enige wat ik niet ga doen is hun helpen aan een 2de lokatie

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:04

Is er geen stichting die je op pzb kan afsturen om te kijken of daar alles klopt

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:04

Jaarrekening is inderdaad ook verplicht voor een stichting, daar ben ik ook best benieuwd naar!

Ze staan gewoon ingeschreven bij de Kvk dus jaarrekening is onder elke omstandigheid een vereiste, maar is niet beschikbaar of opvraagbaar

Ofwel op deze manier is de stichting dus niet eens ‘bestaanswaardig’ als je het wettelijk gaat bekijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:10

Kvk lijkt pas sinds juli dit jaar , dus daarvoor niet

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:15

Rebecca schreef:
Kvk lijkt pas sinds juli dit jaar , dus daarvoor niet

In dat geval roepen ze dus al veel langer een stichting te zijn bij het vragen van donaties zonder dat het wettelijk vastgelegd is, beide gevallen zijn fout

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:28

Amado schreef:
Ik ben ook nogsteeds heel benieuwd naar hun inkomsten en uitgaven als stichting. Als stichting mag je namelijk geen winst maken. Maar ik heb zo mn vermoedens..

Een stichting mag wel winst maken, maar niet uitkeren aan bestuurders. Ze moeten dus het geld wat ze aan winst maken, weer steken in de (doelstellingen van de) stichting.

Een stichting moet formeel idd bepaalde jaarstukken publiceren via de website van KvK, maar ik geloof dat maar weinig stichtingen dat daadwerkelijk doen. Er is ook geen controle op. Ik geloof dat je die tegen betaling kunt opvragen. Pas als een stichting een ANBI status heeft, moeten ze op de website het eea. openbaar publiceren.

En verder is iedereen vrij te doneren wat ze willen natuurlijk :-)

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:31

beert schreef:
Amado schreef:
Ik ben ook nogsteeds heel benieuwd naar hun inkomsten en uitgaven als stichting. Als stichting mag je namelijk geen winst maken. Maar ik heb zo mn vermoedens..

Een stichting mag wel winst maken, maar niet uitkeren aan bestuurders. Ze moeten dus het geld wat ze aan winst maken, weer steken in de (doelstellingen van de) stichting.

Klopt, dan zou het geld dus in de stichting moeten blijven en kun je het niet zien als winst voor de bestuurders.
Maar ik heb zo mijn twijfels over het geld wat daar rond gaat

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:40

Als ik lees op de website, dan is de stichting "Stichting zinloos geweld tegen dieren" en is PZB een van de acties van die betreffende stichting. Zie: https://www.zinloosgewelddieren.nl/pages/who-we-are

Citaat:
Op de pagina acties zullen we u wat meer vertellen over de acties die we momenteel hebben, zoals Paard Zoekt Baas en de Dieren-voedselbank Nederland

Op de site van PZB zie ik ook niet staan dat het een aparte stichting is, maar misschien kijk ik verkeerd?

Dat betekent dus ook dat ze de winst mogen steken in één van de andere genoemde acties.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:42

Ik vraag me al langer af of je ponykampen mag organiseren als stichting. 10 personen x 150 euro en gelijk de boel gemest en geveegd. En dat regelmatig..... Volg het al een tijdje met stijgende verbazing.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:03

Wilawander schreef:
Ik vraag me al langer af of je ponykampen mag organiseren als stichting. 10 personen x 150 euro en gelijk de boel gemest en geveegd. En dat regelmatig..... Volg het al een tijdje met stijgende verbazing.

Dit vraag ik mij ook af

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:09

Als stichting mag je vanalles. Als er maar geen winstoogmerk is. Je mag ook mensen in dienst hebben en loon uitbetalen (inclusief loonbelasting etc). Je mag er geen winst uithalen voor jezelf, maar je mag wel eventuele winst direct investeren in de stichting voor verbetering.

Wie er aan jou doneert en waarom en wat jij met dat geld doet binnen je organisatie mag je ook helemaal zelf weten (zolang je de winst niet aan jezelf uitkeert). Dus koop jij gouden dekjes en past dat in de (brede) missie en visie van paardenwelzijn verbeteren... dan mag dat.
Of het netjes is? Discutabel.
Mag het wettelijk? In principe wel.

En nu ga ik echt ontstippen

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:10

Pandameisje schreef:
Wilawander schreef:

Dit vraag ik mij ook af

Waarom zou het niet mogen? Mits het past bij de doelen en werkwijze uit hun statuten en het geld binnen de stichting blijft. Het is een manier om geld te genereren. Een dierenasiel mag ook een evenement organiseren om geld op te halen. In principe doet PZB dat hiermee ook. En eigenlijk behoorlijk slim als je in anderhalve dag zo 1500 euro binnen krijgt :-).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:19

beert schreef:
Waarom zou het niet mogen? Mits het past bij de doelen en werkwijze uit hun statuten en het geld binnen de stichting blijft. Het is een manier om geld te genereren. Een dierenasiel mag ook een evenement organiseren om geld op te halen. In principe doet PZB dat hiermee ook. En eigenlijk behoorlijk slim als je in anderhalve dag zo 1500 euro binnen krijgt :-).

Nou opvangpaarden die over het algemeen wat mankeren en daar word dan toch misbruik van gemaakt. risico's op ongevallen die kunnen gebeuren. En betalen om te morgen uitmesten...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:34

Wilawander schreef:
beert schreef:

Nou opvangpaarden die over het algemeen wat mankeren en daar word dan toch misbruik van gemaakt. risico's op ongevallen die kunnen gebeuren. En betalen om te morgen uitmesten...

En vloggen niet te vergeten. Een ritje kan er voor dat geld ook nog net vanaf.
Maar toch zijn er mensen zo gek het geld ervoor uit te geven. Het is denk ik ook niet gek dat deze stichting voornamelijk 12-14 jarige ‘fans’ heeft en niet een andere categorie volgers heeft.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:51

Worden de mensen hier niet moe van zichzelf ?
Echt leef en laat gaan, zolang mensen paarden daar blijven brengen en adopteren zullen ze blijven bestaan.
Vooral veel aandacht blijven geven, negatieve aandacht is tenslotte ook Aandacht.
Ja als er ouders hun lieve dochters er ook in laten trappen en op ponykamp laten gaan is dat hun probleem toch zeker zelf?
Zolang ze dingen blijven vragen en organiseren en dergelijke en er komen mensen op af dan blijft het gewoon bestaan.
Als het je ergert kun je beter niets van ze lezen en bekijken want je doet er niks aan.
Kan me er echt niet druk om maken.

Heb het filmpje toevallig ook gezien en ze is 19 jaar, oud genoeg om na te denken hoor :j
Als ze zichzelf zo op de kaart willen zetten prima toch.
Ook vader ten napel is oud en wijs zat hoor, die zal ook echt wel weten wat zijn dochter allemaal doet gezien hij ook veel voorkomt in videos.
Nou prima toch als ze zo bekend willen zijn.
Ik zou op die manier geen stichting willen runnen maar hun blijkbaar wel.
Nou ik wens ze veel succes.

Oh en Sanne (sanso), heb de video gezien en je komt er niet in voor hoor :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:56

Ben wel benieuwd of ik nog genoemd word in het filmpje aangezien ik degene ben die het topic toen der tijd geopend heb na vraag in het Zuidlaardermarkt topic.
Maar goed, wat ik zo lees van waaruit het filmpje bestond, bewijst alleen maar weer hoe onprofessioneel zij handelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:14

Ik vraag me af waarom deze meiden een podium krijg op HE? Zoiets wil je toch helemaal niet promoten op zo'n event?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:23

KimD schreef:
Ik vraag me af waarom deze meiden een podium krijg op HE? Zoiets wil je toch helemaal niet promoten op zo'n event?

Inderdaad.
Maar gezien het volgens vele Bokkers/ andere internetgerbuikers vooral erg gericht was op kinderen, passen ze er helemaal in natuurlijk.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:48

Wat ik mij wel afvraag is ze zitten in Duitsland en halen de paarden uit Nl

Hebben de paarden wel een geldige gezondheids verklaring die verplicht is als je Duitsland in wil..
Om die reden is er namelijk ook een endurance wedstrijd aangepast deze ging over de grens en er werd meteen al gedreigd met controles en boetes vanuit Duitsland