inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:18

Oh mijn oudste zoon (11) draagt ook regelmatig leggings, hij vind t fijn zitten en t past een stuk beter dan jeans, t kind is helaas niet gezegend met een paar billen en heupen en zelfs de meeste skinny jeans zitten voor geen meter

Britta31

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:19

Geen last van afzakkende broeken.Handig.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:21

Hier allebei iedere dag schone kleding, ze houden toch nooit iets schoon :+ als ze de dag redelijk netjes door zijn gekomen, is het met etenstijd alsnog standaard bingo. Ach, daar hebben we een wasmachine voor :')

Ik had ook heerlijke leggings voor mn zoon, helaas had hij een te dikke kont voor die dingen, dus toen overgestapt op joggingbroekjes

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:26

Anna79 schreef:
Ik doe niet mee met trends. Verschrikkelijk die moeders die hun kroost in allerlei merkjes proppen en er zelf vaak sjofel erbij lopen en de kids als een soort modepopjes. Het wordt ook een soort opbieden dan, alsof je kind niet leuk is als het niet in Z8 loopt bijvoorbeeld.

Oh mijn kroost loopt er ook bij als een modepopje, alles bij elkaar gestyled, heerlijk vind ik dat :D Mijn halve salaris gaat dan ook op aan kleding :')

Ik kan me dan weer mateloos irriteren aan moeders dee overduidelijk tweedehandsjes kopen (die allang in de kliko hadden moeten liggen) en wat ook absoluut niet bij elkaar past. Voor heel weinig geld kan je ook leuke kleertjes bij Zeeman en wibra kopen.

Ik heb alles bewaard voor de eventuele 2e maar na 20 XXL opbergdozen denk ik toch maar dat ik wat weg moet gaan doen haha. Maar ik vind het zo zonde!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:34

Mijn zoontje doet soms wel een paar dagen met zijn spijkerbroek, maar soms ook niet. Zoals nu, hebben we pasta op en tja hij kan echt wel netjes eten, maar knoeien kan gebeuren. Dus broek gaat nu na 1 dag in de was. Shirts eigenlijk wel elke dag schoon. Maar hij heeft het snel warm en dan vind ik het voor hem wel zo fris om dan de volgende dag een lekker schoon shirt aan te kunnen doen.
Dochterlief heeft sowieso elke dag schone kleren aan, maar dat is gewoon een viespeuk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:02

Tiffany schreef:
Anna79 schreef:
Ik doe niet mee met trends. Verschrikkelijk die moeders die hun kroost in allerlei merkjes proppen en er zelf vaak sjofel erbij lopen en de kids als een soort modepopjes. Het wordt ook een soort opbieden dan, alsof je kind niet leuk is als het niet in Z8 loopt bijvoorbeeld.

Oh mijn kroost loopt er ook bij als een modepopje, alles bij elkaar gestyled, heerlijk vind ik dat :D Mijn halve salaris gaat dan ook op aan kleding :')

Ik kan me dan weer mateloos irriteren aan moeders dee overduidelijk tweedehandsjes kopen (die allang in de kliko hadden moeten liggen) en wat ook absoluut niet bij elkaar past. Voor heel weinig geld kan je ook leuke kleertjes bij Zeeman en wibra kopen.

Ik heb alles bewaard voor de eventuele 2e maar na 20 XXL opbergdozen denk ik toch maar dat ik wat weg moet gaan doen haha. Maar ik vind het zo zonde!

Dan ben ik vroeger wel zo’n zielige slonzige moeder geweest . Haalde ze rustig in rij of kluskleding van school op en kreeg een van mijn kinderen het in zijn hoofd dat hij in pyjama naar school wilde dan prima. Ik ben echt van mening dat je kinderen niet vroeg genoeg kunt bijbrengen dat inhoud belangrijker is dan de buitenkant. Maar het ene hoeft het andere niet in de weg te staan natuurlijk .

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:13

Mijn kids mogen veel maar in pyjama naar school of in een roze jurk bij wijze nou nee.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:24

Hahaha, ik ben ook zo,'n slonsmoeder (in elk geval s ochtends bij het brengen), mijn dochter loopt er een stuk hipper bij in haar 2e hands kleding! Kreeg vandaag nog een complimentje dat ze zo'n leuk setje aan had! Ik schaam me er niet voor om er dan bij te vertellen dat het van marktplaats komt. Ik geef mijn geld liever uit aan andere dingen en vind het ook belangrijk dat kleding hergebruikt wordt.
Verder vind ik het belangrijk dat mijn kind er verzorgd uitziet, haar netjes geknipt en als ik tijd heb een leuke vlecht en sowieso een leuke haarband of speldjes.
Verder elke dag schone kleren, ik heb het toilet een keer gezien op de basisschool :x

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:45

Slons zou ik mezelf niet noemen. Maar breng gerust mijn kind naar school in mijn paardrijkloffie. Zat andere ouders die met sportkleding aan hun kind wegbrengen dus kan prima vind ik. In pyjama naar school gaat me wat te ver. Maar verder mag ze veel zelf bepalen. Ze heeft een duidelijke eigen mening en daar tegenin gaan heeft niet veel zin. Al stuur ik soms wel bij als ze bijv met 30 graden een dikke trui aan wil. Of geen jas mee wil op een koude ochtend.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:02

benangelique schreef:
Ylana schreef:
Mijn kinderen hebben allemaal niet veel kleding, maar genoeg.
Voor de zomer 3 korte jurkjes, 2 lange jurken, 1 korte broek.
Voor de winter 4 a 5 (spijker) broeken, 4 truien, 6 shirtjes en 2 setjes nette kleren.

Maar dan moet je dus bijna dagelijks wassen?

Jep. Gemiddeld 3 wassen per dag met een 9 kilo machine

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:07

Nu benik spontaan benieuwd hoeveel kinderen je hebt :D
3 wassen per dag, 21 wassen per week :wow:

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:10

Sizzle schreef:

Een elftal :j

Dat is wel pittig. Ik was veel maar niet zoveel :+

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:14

Sizzle schreef:

4 kinderen, een man en een schoonvader :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:18

Dat is een flinke voltijd baan waarschijnlijk.
Als je toch vaak moet wassen zou ik ook niet veel kopen inderdaad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:18

Pfoe 3 per dag vreselijk :') ik heb echt een hekel aan de was vooral het vouwen en opruimen. Ben ook heel blij dat we onderbroeken sokken en handdoeken zat hebben om het even uit te zingen als ik er even geen zin in heb om was te vouwen. Schone kleding trek ik ook wel eens zo van het rek om het schoon aan te doen :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:20

Jeetje. Kom ik aan met 1 a 2 x per week met een 6 kilo machine.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:42

Waauw 3 wassen per dag poeff

Ik heb 1x een was met kleding van de kids 1x van ons 1x beddengoed en 1x sokken handdoeken enzo.

Zal morgen eens foto's plaatssn van de kleding kast.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:48

Suzanne F. schreef:

Uhhhhh, serieus? En handdoeken, ondergoed, beddengoed? Dat ga je toch nooit redden met 1 a 2 x per week wassen? Mijn beddengoed is al twee wasmachines vol.

Ik vind dit wel een leerzaam topic. Zou niet weten wat ik vroeger uitgaf aan kleding voor de kinderen. Eigenlijk wel erg. Koop nu vrij veel kleding voor de kleinkinderen, maar wat ik daaraan uitgeef? Geen idee. Heb zelfs geen idee wat ik aan mezelf spendeer haha. Misschien maar beter ook.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:52

Wij draaien met zn vieren zo'n 4 a 5 wassen per week, scheelt beetje per seizoen enzo.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:52

Pfoeh ik was best veel, maar niet zoveel.
Heb om de 3 a 4x pw donkere was, om de 3 dagen handdoeken, 1x in de week rode was, 2x witte/lichte was en 1x pw beddengoed. En dan tussendoor nog een wolwas en zijde was en paarden was.
Kom je stiekem ook al aan 2 wasjes per dag gemiddeld :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:55

truus1957 schreef:
Suzanne F. schreef:

Uhhhhh, serieus? En handdoeken, ondergoed, beddengoed? Dat ga je toch nooit redden met 1 a 2 x per week wassen? Mijn beddengoed is al twee wasmachines vol.

Ik vind dit wel een leerzaam topic. Zou niet weten wat ik vroeger uitgaf aan kleding voor de kinderen. Eigenlijk wel erg. Koop nu vrij veel kleding voor de kleinkinderen, maar wat ik daaraan uitgeef? Geen idee. Heb zelfs geen idee wat ik aan mezelf spendeer haha. Misschien maar beter ook.

Handdoeken 1 x per week. Beddengoed ligt eraan maar meestal 1 x per anderhalve week tot 2 weken.
Beddengoed is bij mij 1 wasmachine. Handdoeken was ik samen met de kleding mee. Kleding draag ik ook vaak meerdere keren voordat ik het was. Alleen ondergoed en sokken gaat na 1 x dragen in de was. Maar ik verzamel de was tot ik een mand vol heb. Meestal is dat 1 of 2 x per week.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:55

truus1957 schreef:
Suzanne F. schreef:

Hier ook idd. Daar doe ik dan wel handdoeken ook bij.

Dan nog minimaal 2 bonte wassen 40 en 1 kleine bonte op 30.dan nog witte was 40gr

En nog 1 met roze en lichtblauw etc.

Heb minimaal 8 wassen per week. Vooral vrijdags en zaterdag was ik veel en dan doordeweeks nog 1 of 2 ff wat wegwerken.

Ook flink wat was maar nog geen reden om dan maar minder te kopen.

Als je zo vaak wast wordt het ook snel minder mooi.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:25

simongek schreef:
Als je zo vaak wast wordt het ook snel minder mooi.

Licht er ook wel aan hoe je het wadt is mijn ervaring. En t merk/kwaliteit

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 04:54

Als er iets loopt in mijn huishouden is het de was, elke dag iets.
Als ik een was aanzet, vouw ik automatisch ook iets op, staan 8 wasmanden op zolder die vil ik en eens in de tijd ruim ik dat op of ml.

Gezin van 4 draai ik hier ook echt 10-15 wassen per week, opsparen doe ik niet,machine aanzetten voor 5 blauwe items doe ik dan wel...boeien.

Kinderen krijgen elke dag schoon ondergoed/sokken maar gewone kleding kan wel 2dagen aan interesseert me ook niks.
Zolang ik geen vlekken zie en fris ruikt, draag ik het graag op.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 06:14

Tsja, wij wonen in de US. Kreeg van mn familie in NL de vraag waarom ik in godsnaam zoveel geld aan kinderkleding uit geef, aangezien mijn dochtertje van 6 ondergoed aan had van Calvin Klein en een jurkje van Ralph Lauren, met laarsjes van Uggs :+

Uhmmm... omdat dat hier geen drol kost?! :') _O-

Geef helemaal niet zoveel uit, want kindlief maakt toch alles stuk of vies, of ze groeit eruit binnen een paar maanden