Problemen met de buren

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:34

Ik hou van mijn Naomi. Dat is onze robot stofzuiger. Ze is echt geweldig.
Bovendien is ze in te programmeren waardoor je haar aan kan zetten als jij weggaat en dan is het ergste in ieder geval weg als jij weer thuis komt.
Wij hebben 2 katten en een hond en dat gaat prima qua haar en maakt een stuk minder lawaai dan een gewone stofzuiger.
En zo te horen zou voor jou niet stofzuigen ook wel heel erg fijn zijn.
Ik zeg: koop een Naomi!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:38

Wat voor manieren heb je om te ontprikkelen ts? Ik begrijp dat je dus geen begeleiding hebt? Heb je hier begeleiding in gehad of over geleerd?
Het werd al eerder benoemd maar ik denk dat er voor jou persoonlijk nog veel winst te behalen valt en dat jij nog meer rust kan vinden. Ga inderdaad eens lezen over sensorische informatieverwerking en kijken wat jouw mogelijkheden zijn mbt begeleiding hierin.
Een fijn boek om mee te werken is trouwens het vollehoofdenboek.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:43

Ik vind tot negen uur stofzuigen niet gek hoor en als het maar af en toe voor komt zie ik het probleem ook niet.

Dus dat jij er rekening mee wilt houden om voor 20u00 stof te zuigen is dat heel netjes.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:19

Ik vind er echt wel overdreven gereageerd worden hier.
Als ze niet had geschreven dat ze autisme had maar gewoon niet altijd wist hoe laat dat ze thuis was en daarom soms ff om 21.00 de stofzuiger door haar huis heen haalde, had niemand dat raar gevonden.

Maar TS ik zou wel ff kijken of je iemand kunt vinden die dat samen met je aanpakt.
Het zijn lastige situaties, ook voor mensen zonder autisme.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:20

Nu vindt ook niemand het raar dat zij soms om 21.00 uur stofzuigt. Ik snap je punt niet.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:25

Goof schreef:
Nu vindt ook niemand het raar dat zij soms om 21.00 uur stofzuigt. Ik snap je punt niet.

Dat lees ik toch echt anders uit enkele reacties.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:26

Alle gekheid op een stokje, je kunt heel fanatiek je poot stijfhouden en het hard tegen hard spelen maar met het risico dat je woongenot naar de paasei gaat óf je buren face to face aanspreken, je situatie uitleggen en zoeken naar een compromis. En als dat ook niet lukt kun je altijd nog je eigen plan trekken.

Maar echt, probeer het vreedzaam op te lossen ook al vind jij dat je gelijk hebt.

En blijf niet hangen in "maar zij moeten per sé een baby krijgen hier" want 1) je kent de situatie niet en 2) je weet zelf ook hoe hoog de woningnood is.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:47

vind het wel overdreven dat je niet mag stofzuigen als het savonds om 11 uur is ,oke. zij nemen een kind het kind zal in de toekomst nog vaak genoeg geluidsoverlast maken. ipv dat ze denken dat het kind er alleen maar aan went anders worden alleen maar gauwer wakker. mijn moeder zuigde vroeger gewoon om ons ledikantje heen als we smidags sliepen

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:33

Kun je geen hulp krijgen met je huishouding? Via de WMO van je gemeente zijn bepaalde dingen te regelen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:36

Hevonen schreef:
Kun je geen hulp krijgen met je huishouding? Via de WMO van je gemeente zijn bepaalde dingen te regelen.

Maar waarom? Ts geeft toch aan zichzelf te redden op haar eigen manier?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:44

Het is geven en nemen in een woon complex. Hier ook een baby in huis(rijtjeswoning). Ga echt niet van de buren verwachten dat zij op andere tijdstippen hun huishouden gaan doen. Ze wassen bv heel vroeg smorgens (de was hangt om half 8 al buiten) en de buurman mag graag zingen onder het koken en op zondag perst hij standaard om 0900 z'n sinaasappels in zo'n elektrische pers. En tuurlijk irriteer ik me daar wel es aan (al voor de kleine er was) maar ik bedenk me dan maar dat ze ons kindje ook heus gaan horen, zeker als hij ouder wordt.

De mijne slaapt trouwens het beste in als ik de stofzuiger op volle kracht aan zet in de gang naast de slaapkamer :')

Gewoon stofzuigen als het zo uit komt.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:36

Palmera schreef:
Hevonen schreef:

Ze zegt dat stofzuigen haar heel veel stress geeft...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:37

Hevonen schreef:
Palmera schreef:

Ze zegt dat stofzuigen haar heel veel stress geeft...

Ik denk dat alles ontwijken ook niet de oplossing is. Een paar kleine dingen op een dag en zo opbouwen. Volgens mij pakt ze het prima aan.

Daarbij is er niets fijner dan je onafhankelijk voelen!

edit; wil absoluut niet zeggen dat er iets mis is met hulp zoeken hoor :)

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:50

Is er niet iemand die met je mee kan even langs de buren? Appjes kunnen ook zo anders overkomen dan bedoeld. Dan kun je zelf uitleggen wat je situatie is, en misschien komt er dan meer begrip voor elkaar. En het lijkt mij dat dit jouw onnodig veel stress geeft?

Ik heb tijden naast buren gewoond die ik niet meer kon luchten, maar een goede buur is echt belangrijk. Gelukkig had ik 2 zijdes buren.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 06:27

Wij hebben zo,n buurvrouw die net als jij ook om 21.00 nog wel is wil stofzuigen..dat wij denken...kan je dat niet overdag doen,of idd even een swiffer pakken..Mijn vriend moet stelselmatig vroeg naar bed en vroeg er weer uit,en heeft zijn rust ook nodig en ik vind s,avonds rust aan mijn hoofd ook wel fijn.

Verder heeft ze elke woensdag middag een zwaar autistisch kind over de vloer die niet eens kan praten ,alleen geluiden uitstoten en het hele huis bij elkaar stampt..dat geeft ook geen rust ..ook deze overlegt niks maar doet dat gewoon...wij zijn echt niet meer op goede voet met elkaar mede door kattenoverlast die boven onze slaapkamer lopen te denderen...Je moet in gehorige woningen met een slechte bouw constructie gewoon rekening houden met elkaar..inmiddels slapen wij in de woonkamer om maar te kunnen slapen.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 06:32

Ook wij hebben veel gevraagd via de watss app inmiddels heb ik haar geblokkeerd,de laatste mede deling..Als je mij belerend wil toespreken ,maak dan maar een kind en regel gelijk wat therapie voor het arme ding...bij ons was dit het einde...zoiets zeg je niet!....Via wats app komt dus ook alles verkeerd over..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:24

ilse46 schreef:
Wij hebben zo,n buurvrouw die net als jij ook om 21.00 nog wel is wil stofzuigen..dat wij denken...kan je dat niet overdag doen,of idd even een swiffer pakken..Mijn vriend moet stelselmatig vroeg naar bed en vroeg er weer uit,en heeft zijn rust ook nodig en ik vind s,avonds rust aan mijn hoofd ook wel fijn.

Verder heeft ze elke woensdag middag een zwaar autistisch kind over de vloer die niet eens kan praten ,alleen geluiden uitstoten en het hele huis bij elkaar stampt..dat geeft ook geen rust ..ook deze overlegt niks maar doet dat gewoon...wij zijn echt niet meer op goede voet met elkaar mede door kattenoverlast die boven onze slaapkamer lopen te denderen...Je moet in gehorige woningen met een slechte bouw constructie gewoon rekening houden met elkaar..inmiddels slapen wij in de woonkamer om maar te kunnen slapen.

Waarom moet ze overleggen met je of ze een autist in huis mag nemen.. Ikke nie snap nie..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:34

ilse46 schreef:

eh ze mag dus niet eens zomaar mensen in haar huis laten en moeten dit overleggen met jou? Sorry maar wat een grap

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:36

Sorry, maar ik snap het ook niet….ws ontlast ze de ouders daar gigantisch mee….wat als ze zelf een autistisch kind had gehad, die dus 24/7 er was? Had ze dan ook moeten overleggen? Daarbij, het is op een middag, dan horen geluiden erbij….ik vind je trouwens erg respectloos praten over dit kind....het is idd rekening houden met elkaar, dit soort geluiden horen erbij, deze kinderen horen er namelijk ook bij en zijn net zoveel waard als jij en ik!!! Het zegt meer over de tolerantie van jou dan over je buurvrouw…

en als je daar over gaat lopen appen, snap ik de reactie van je buurvrouw ook wel...was ik ook wel gauw klaar mee geweest. En overlast van lopende katten??? Ze spelen dan ws....het zal bij jullie extreem gehorig zijn, of jullie zijn extreem gevoelig, ik heb hier ook katten en ja..als ze spelen hoor je ze, maar denderen??? Het is hooguit 4 kg wat er loopt he, geen olifant...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:39

ilse46 schreef:

Heel vervelend dat jullie in de woonkamer slapen kun je geen Oordoppen in? En hoelang zullen de katten nou spelen?

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:48

Amber_anne schreef:
ilse46 schreef:

Heel vervelend dat jullie in de woonkamer slapen kun je geen Oordoppen in? En hoelang zullen de katten nou spelen?

de hele nacht!

het kind kan er ook niks aan doen ,maar zei wel!!...je zal maar nachtdienst hebben en overdag moet slapen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:50

Overdag mag er gewoon geluid gemaakt worden. En die katten wegen ook niet zoveel als een olifant of stoten ze alles omver.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:56

ilse46 schreef:

Goh, heb jij geluk dat je niet naast me woont. Met name de zin over het autistische kind vind ik gewoon onbeschoft.
Je hele verhaal is een zeurverhaal , mag ik aub iemand op bezoek hebben op woensdamiddag? En denderende katten klinkt ook zo lekker over te de top.
Het geluid van de woensdagmiddag is niks mee aan de hand, gewoon ''leefgeluiden''.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:01

Het is vervelend maar niks aan te doen. Dat weet je als je in een flat woont. Ons bovenbuurmeisje is een schatje maar thuis kan ze verschrikkelijk zijn. Rennen. Springen. Tikken op de verwarming. Huilen. Krijsen. Soms ook s nachts. Moeder wordt dan boos en gaat ook schreeuwen. Je wordt er gewoon naar van. We hebben al eens laten door schemeren dat het nogal gehorig is. En soms word ik er ook echt boos van. Maar goed ik probeer het maar te relativeren. Ze probeert de kleine goed op te voeden en ik kan me voorstellen dat het soms te veel wordt. Onze hond blaft ook weleens als de hangjongeren achter ons flatje met hun scooters lopen te kloten. Daar doet de rest ook niet moeilijk over

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:09

ilse46 schreef:
Ook wij hebben veel gevraagd via de watss app inmiddels heb ik haar geblokkeerd,de laatste mede deling..Als je mij belerend wil toespreken ,maak dan maar een kind en regel gelijk wat therapie voor het arme ding...bij ons was dit het einde...zoiets zeg je niet!....Via wats app komt dus ook alles verkeerd over..

ilse 46, kun je je voorstellen dat iemand dat ook niet fijn zou kunnen vinden vaak een whats ap te krijgen?

Als mij iemand vaak apps ging sturen (over al dan niet vermeende of terechte overlast) zou ik daar nogal geirriteerd van raken. Waarom niet de mensen persoonlijk aanspreken?