Probeer altijd wel indien mogelijk nuttig commentaar te geven. Als het echt iets (eenmaligs) bij vreemden is dan bikkel ik of toch maar wel gewoon even door, of ik kom met een smoesje ("nee sorry heb niet zo'n honger") of ik gooi het discreet weg.Hier thuis en in de schoonfamilie heeft echt iedereen liever dat men gewoon eerlijk zegt of het wel of niet te eten is. Is toch helemaal niet handig dat iemand maar braaf doorbikkelt op z'n bordje eten terwijl ie het werkelijk niet te vreten vind maar doet alsof het oh zo lekker is? Dan ga je het de volgende keer weer maken als die persoon op visite komt want de vorige keer was het zo goed bevallen
Bij mijn ouders thuis was het vroeger gewoon eten wat de pot schaft. Denk maar niet dat ik een boterham chocopasta kreeg als ik m'n spruitjes niet lustte, dat was gewoon zonder eten naar bed. Lust ik nu ik 22 ben dan wel spruitjes en al die andere zooi waarbij ik vroeger kokhalzend aan tafel zat? Nee en ik krijg er nog net zo hard braakneigingen van. Hoeft niks met aangeleerd gedrag te maken te hebben.
zelfde wat je nu benoemd kan prima een salade en je luste geen tomaat dan haal je die er maar uit. Mijn moeder maakte echt geen 4 verschillende groentes omdat iemand niet wou eten. En dat ben ik straks ook echt niet van plan. Ik ben van menig dat er altijd wel iets is op je bord wat je kan eten. Me neefje gooit na 1 hap ze boterham al op de grond (2jaar) met de boodschap ik vind niet lekker en krijgt dan koekje ik vind dat echt niet kunnen. Kind moet gewoon boterham eten fruit en avond eten. Een koekje of snoepje op ze tijd moet kunnen. Maar werk in supermarkt en mogen ze hele zakken uitzoeken. Wij kregen vroeger een pot snoep en mocht je 1 uit kiezen geen hele zak.
Ik had toch meer de reactie van Shiloh in mijn hoofd denk ik zo.
Alleen niet als het schadelijk zou zijn voor de gezondheid, zoals bedorven of verbrand voedsel.
Kind moet leren wanneer hij vol zit, en ouders moeten niet doorduwen áls een kind genoeg heeft gegeten. Keer een maaltijd overslaan is ook helemaal niet erg.
Geen probleem, graag zelfs. Liever dat dan dat de helft terugkomt. Dan weet ik ook niet of het niet lekker was wat ik heb gemaakt misschien. Bovendien gooien we nu de kontjes van het brood vaak weg omdat je daar geen normale grootte boterhammen meer van kan snijden, als ik die alsnog op kan maken omdat iemand liever een kleiner broodje/tosti wil is dat alleen maar top