Voor mij is dit voor van huis uit normaal.
Ik ga namelijk ook net zo makkelijk met mijn ma naar de sauna

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
xDenies schreef:We gaan wel allemaal met de eerste de beste gozer(of dame) het nest in (zo gaat dat schijnbaar tegenwoordig) maar naar onze eigen familie zijn we preuts. Bijzonder
meisje_ schreef:Riddershow schreef:Ik geef mijn ouders ook nog steeds gewoon een kus op de mond. Zit niks achter...
Dat doe ik dan weer niet! Yak nooit graag gedaan ook. Maar is ook stukje opvoeding. Mijn ouders kussen bijv ook nooit. Pa vind kussen vies.
Mijn man kus ik overigens wel gewoon!
dieseltje09 schreef:xDenies schreef:We gaan wel allemaal met de eerste de beste gozer(of dame) het nest in (zo gaat dat schijnbaar tegenwoordig) maar naar onze eigen familie zijn we preuts. Bijzonder
Dit dus! Dat is schijnbaar volledig geacepteerd en geen haan die er naar kraait maar ooow wee als je je eigen kind een zoen geeft![]()
Nee laat mij maar gewoon openlijk mijn dochter liefkozen en naakt door het huis rennen. Ik ben er zelf ook niet slechter van geworden
DiantaM schreef:meisje_ schreef:
Dat doe ik dan weer niet! Yak nooit graag gedaan ook. Maar is ook stukje opvoeding. Mijn ouders kussen bijv ook nooit. Pa vind kussen vies.
Mijn man kus ik overigens wel gewoon!
gelukkig maar
Balou_k schreef:MarliesV schreef:Nee, jij vind het intiem worden. Niet iedereen kijkt daar zo tegenaan.
Ik ben 37 en geef rustig mijn pa een kus, en ja ook recht op zijn mond.
Het is mijn vader! Geen vreemde vent, iemand waar ik intiem mee ben of wil zijn of wat dan ook. Meer als vader-dochter gevoelens zal daar nooit bij zijn.
![]()
+1
dieseltje09 schreef:xDenies schreef:We gaan wel allemaal met de eerste de beste gozer(of dame) het nest in (zo gaat dat schijnbaar tegenwoordig) maar naar onze eigen familie zijn we preuts. Bijzonder
Dit dus! Dat is schijnbaar volledig geacepteerd en geen haan die er naar kraait maar ooow wee als je je eigen kind een zoen geeft![]()
Kinke schreef:watchthesky schreef:Een kind tot een jaar of drie met je meenemen onder de douche, nou goed, oké, maar ouder dan dat? Nee, ook niet
meen je dat? tot een jaar of 3?
Bij ons liepen we niet naakt door huis maar we stonden wel gewoon in de badkamer onze tanden te poetsen als pa of ma onder de douche stonden. Naïeve ik dacht dat het zo'n beetje veranderd rond de pubertijd of iets eerder. Vind het ongezond om zo preuts te doen, krijg je van die onzin toestanden van bij sporten e.d., allemaal met de sportbroek onder de douche, wat een flauwekul.
meisje_ schreef:Kussen op de mond van andere kindjes zoals neefjes,nichtjes of de kids van vrienden vind ik niet zo prettig trouwens. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ouders dan zeggen geef tante eens een dikke kus, terwijl voor mij een box, zwaai, high five en dergelijke ook prima is. Als ze het uit zichzelf willen prima maar niet omdat pap/mam t zegt. Mogen kinderen voor mij zelf beslissen!
Magrathea schreef:Beetje jammer, ik denk ook niet dat de personen die hun lichaam wat meer voor zichzelf houden dezelfde personen zijn die met iedereen het bed delen. (En met beiden is niks mis)
- ik geef mijn familieleden hallo en doei kusjes op de mond -> papa, stiefmoeder, oma, opa, bonuskind, zusje, broertje, schoonzus. Mama niet, die vind dat niet fijn.
- ik heb mijn ouders regelmatig naakt gezien.
- ik zat in bad met broertje en zusje, en zusje springt nog regelmatig bij mij in de douche als ze blijft logeren. Lekker gezellig!
- ik heb nooit met Jan en Alleman het bed gedeeld.
- conclusie, bovenstaande is geen pertinente waarheid.
Zie overigens ook het topic over pubers, tegenwoordig hebben jongeren hun eerste seksuele ervaring juist later. Dus het eerste statement is al tamelijk uit de lucht gegrepen.
Ibbel schreef:Er is idd een 'nieuwe' preutsheid. Als ik denk aan mijn oma (andere grootouders zijn gestorven toen ik heel jong was), dan was zij heel makkelijk over naaktheid. Ik heb een beetje het gevoel dat die generatie naaktheid eigenlijk helemaal niet met seks associeerde (vermoedelijk omdat seks in het donker gebeurde) Ergens in de vrije flower power jaren 60 en ook dankzij de pil is seks opeens letterlijk in het licht komen staan, en daarmee naaktheid meer verweven met seks.
Mijn gevoel hoor, kan er helemaal naast zitten.
Maar gevoelsmatig was naakt (hele gezinnen die rond de eeuwwisseling 1900 met z'n allen op zaterdagavond in bad gingen) een ruime eeuw geleden normaal. En seks had niets met naakt te maken.
En nu is het omgekeerd. Naakt is automatisch ook meteen seks. In associatie dus, niet letterlijk.
Citaat:lopen jullie als koppel bv ongegeneerd samen naakt rond in bv de badkamer na het douchen?of is dat ook iets wat je liever niet doet?
Ibbel schreef:Ja, ho. Preuts over seks. Dat klopt. Maar naakt was imo niet automatisch (of althans niet zó automatisch) aan seks gekoppeld als we nu lijken te doen.