Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sonja_vR schreef:Ik vind halve wasjes zo zinloos
Ook al gebruik je een waterbesparend programma, de Elektra gaat gewoon door.
Dus hier ook alleen volle wassen
Lizz schreef:Wij hebben altijd een witte was, bonte was en een donkere was.
Sommige dingen durven we ook gewoon door elkaar te gooien, waar we van weten dar het niet afgeeft bijvoorbeeld.
Donkere en bonte was gaan geregeld door elkaar.
Ik was altijd op de laagste temperatuur die aangegeven wordt. Dus geen shirtjes op 40 graden als er 30 graden op staat. Andersom maakt niet veel uit.
Weet niet hoe je anders een trommel vol krijgt als je geen groot gezin hebt. 
watchthesky schreef:Wij hebben best veel kleding en een machine van 7 kilo geloof ik en die zit zelfs niet altijd vol. Als ik daarop moet wachten komt de berg bovenop de wasmand tot het plafond denk ik

Sonja_vR schreef:Janine
Het gaat mij niet om de kosten in mijn portemonnee![]()
Maar puur om verspilling van grondstoffen/brandstoffen
Ook mijn wasmachine is stikzuinig dus voor de kosten hoef ik het niet te laten
Maar dan nog vind ik halve wasjes onzin als ik met het zelfde grondstoffen verbruik een hele kan doen
Tiggs schreef:Overigens vraag ik me weleens af wat duurzamer is, een Miele kopen die duizend jaar mee gaat, maar na een jaar of 10 flink verouderd is qua duurzaamheidstechnieken, of een Siemens oid die minder lang meegaat maar waardoor je dus wel meer op de ontwikkelingen kunt anticiperen.
Maar waarom zo'n grote wasmachine als je 'm niet vol krijgt? Ik heb 7kg denk ik en daar pas prima een 220 x 240 dekbed in.
zonnebloem18 schreef:Ik draai zonder problemen halve wasjes. Mijn machine weegt de was en past de duur en hoeveelheid water daar op af.