Jildau schreef:Als er een wachtlijst van jaren was op rollators dan had ik me daar misschien ook voor ingeschreven ja.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SusanH schreef:Ja maar dan kun je overal toch wel een vangnet voor in gaan bouwen? Ik weet ook wel dat alle relaties kapot kunnen. Maar op het moment dat het mis gaat komt er heus wel een oplossing. Huren via een particulier. Of toch tijdelijk bij je ouders terug in huis bijvoorbeeld. Ik koop toch ook niet alvast een rollator omdat ik die misschien ooit nodig ga hebben?
Haha idd preventief inschrijven op een datingsite
SusanH schreef:Particulier huren hoeft echt niet duurder te zijn, sterker nog toen ik van particulier ging huren bij de woningstichting was ik bijna 2 keer zoveel kwijt. Dat kon ik destijds zelf amper betalen met mijn full time baan in de zorg, en het was "maar" een 2 kamer appartementje van amper 40m2. Ik heb echt spijt gehad destijds van de verhuizing en had erge heimwee naar mijn studiootje. Ook al moest ik de keuken delen, ik zat daar 10 keer beter dan op de flat.
Wij hebben alles goed geregeld qua verzekeringen. Mocht mijn man komen te overlijden (wat ik niet hoop) kan ik hier makkelijk blijven zitten omdat ons huis niet op de max van ons budget gekocht is. Ook zonder baan kunnen we het wel een tijdje uitzingen, al moeten dan wel de paarden weg. Bij je ouders terug is maar een voorbeeld he, ik hoop toch wel dat de meesten hier een vrij uitgebreid netwerk hebben waar je in nood op terug kan vallen. Ik iig wel. En ons huis staat ook open voor wie van onze omgeving dat in nood nodig zou hebben. Ik ben door dit topic niet overtuigd geraakt om mezelf in te schrijven.
LindyH schreef:Ik kan vast wel ergens voor een weekje terecht, maar niemand in mijn netwerk ziet mij graag voor 5 jaar bij hen intrekken, tot ik een keer in aanmerking kom voor sociale huur. Zelfs mijn ouders hebben al eens aangegeven dat ik in zo'n geval niet welkom ben, en ik heb niet eens kinderen. Zij willen dat gewoon niet omdat hun hele leven dan op zijn kop staat op hun oude dag omdat ik mijn zaakjes niet voor elkaar heb.
Ik denk dat het altijd slim is om ingeschreven te staan. Ook al heb je pas een inschrijftijd van zeg 3 jaar, wat nog niet voldoende is om in aanmerking te komen, dan is een woningbouwvereniging toch eerder geneigd om haar best voor je te doen. Als je nooit lid bent geweest en dan opeens aanklopt dat ze stand te pede een huis voor je moeten regelen, dan hebben ze daar logischerwijs veel minder zin in.
Veel mensen vergeten dat woningbouwverenigingen geen overheidsinstellingen zijn en zich dus niets aan hoeven te trekken van jouw omstandigheden, en je nergens aanspraak op kunt maken als je geen lid van ze bent.
LindyH schreef:Ja, er is een wat aparte relatie met de overheid, want die heeft wel een flinke vinger in de pap. Net als bij de zorgverzekeringen eigenlijk.
Dat je je soms niet kunt inschrijven als je getrouwd bent of een bepaald inkomen hebt is reden te meer om je voor die tijd al in te schrijven. Als je die wijzigingen nooit doorgeeft word je er nooit uitgeknikkerd. En anders schrijf je je gewoon in in een andere gemeente waar het wel kan. Als de nood aan de man is maakt het toch niet uit waar je een dak boven je hoofd krijgt.

Bovendien wil je je misschien niet meteen vastleggen op een specifiek huis met hypotheek als je je plek in het leven nog een beetje aan het zoeken bent. Shadow0 schreef:Dat mensen ergens betaalbaar kunnen wonen was een beetje het basisidee van woningbouwverenigingenBovendien wil je je misschien niet meteen vastleggen op een specifiek huis met hypotheek als je je plek in het leven nog een beetje aan het zoeken bent.
verootjoo schreef:Maar als je vanaf je 18e ingeschreven staat en pas op je 30e een huis kan krijgen, en je dus nog thuis woont (want waar woon je anders) dan heb je in die tijd toch ook al wel genoeg gespaard om een huis te kopen![]()
Ik begrijp niet zo goed waarom starters in een sociale huurwoning moeten, juist als je thuis woont en werkt vanaf je 16e heb je 10 jaar later wel genoeg gespaard mag ik hopen om een starterswoning te kunnen kopen zonder volledige hypotheek nodig te hebben. Of sparen de mensen tegenwoordig niet meer? Wij hadden p.p. wel zo’n 30.000-50.000€ gespaard toen we uit huis gingen.
verootjoo schreef:Shadow0 schreef:Dat mensen ergens betaalbaar kunnen wonen was een beetje het basisidee van woningbouwverenigingenBovendien wil je je misschien niet meteen vastleggen op een specifiek huis met hypotheek als je je plek in het leven nog een beetje aan het zoeken bent.
Maar je kan toch ergens een huis kopen, en als je ergens anders wilt wonen het huis verkopen en een ander huis kopen?
Eerlijk gezegd ken ik in mijn omgeving ook eigenlijk bijna geen mensen die langdurig in een huurwoning wonen.
Maar verder kan huren wel handig zijn inderdaad in noodsituaties. Maar eigenlijk lees ik hier bijna voor het eerst dat mensen ook jarenlang in een huurwoning wonen. Ik ken dat niet echt van in mijn omgeving. Of zou dat meer stads zijn?
Volgens mij zijn de wachtlijsten voor een sociale huurwoning ook niet zo hoog als ik hier lees. Ik ken wel meerdere mensen die gescheiden zijn en die gaan dan in een huurwoning en dat was dan zo geregeld.
verootjoo schreef:Maar als je vanaf je 18e ingeschreven staat en pas op je 30e een huis kan krijgen, en je dus nog thuis woont (want waar woon je anders) dan heb je in die tijd toch ook al wel genoeg gespaard om een huis te kopen![]()
Ik begrijp niet zo goed waarom starters in een sociale huurwoning moeten, juist als je thuis woont en werkt vanaf je 16e heb je 10 jaar later wel genoeg gespaard mag ik hopen om een starterswoning te kunnen kopen zonder volledige hypotheek nodig te hebben. Of sparen de mensen tegenwoordig niet meer? Wij hadden p.p. wel zo’n 30.000-50.000€ gespaard toen we uit huis gingen.