Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:55

Gydja schreef:
karuna schreef:
Bbq en is vlees op de straat neerleggen? :+

:') _O- _O-
Je kan het altijd proberen

_O- ik dacht dan eerder aan een motorkap :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:56

Ja kan ook. Heb ik alleen niet meer. Bus heeft bijna geen neus. Vandaar dat ik aan de grond dacht, meteen een asfaltig smaakje eraan :Y)

Nog beter. Neem een vleesspies en houd die in ballonbrander *\o/*

Gydja

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:57

Vergeet niet de vliegen die ook een hapje mee eten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:04

Kleine hond begint het zwaar te krijgen. Morgen bij iemand even koelmat meenemen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:06

Gydja schreef:
karuna schreef:
Bbq en is vlees op de straat neerleggen? :+

:') _O- _O-
Je kan het altijd proberen

Steengrillen noemen ze dat toch? :+

Slaapkamers hier gaan over de 30 graden, slapen is nu echt geen pretje meer. Ventilator doet niks anders dan warme lucht verplaatsen natuurlijk

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:07

Het is inderdaad niet normaal warm. We hebben dit jaar een zwembad gekocht, wát een uitkomst! Maandag heb ik overdag gewerkt in mijn uniform op straat...ik ben heel blij dat ik straks de nachtdienst in ga. Stuk aangenamer met dit weer...

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:08

Rebecca schreef:
_O- ik dacht dan eerder aan een motorkap :))

Dat was ook mijn gedachte, even goed poetsen, beetje olie erop en bakken met die hap. *\o/* Eventueel de auto aan de voorkant wat opkrikken, zodat de olie er niet gelijk af loopt :D. Kun je gezellig carmetten...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:21

Slim.

Heb even overleg gehad met de dierenarts, is namelijk erg ongebruikelijk voor kleine dame om het warm te hebben. Koelmat of een koude halsband is ze meestal geen fan van. Kreeg de tip af en toe een ijsblokje geven als ze die leuk vinden. Niet teveel om diarree te voorkomen. En als je natvoer hebt. Zet het in de koelkast en geef ze af en toe een beetje. Nu geef ik dat niet standaard maar heb wel altijd een blik op voorraad.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:32

Ik ben zó blij dat we op dit moment op vakantie zijn! Ik heb er echt een hekel aan als het thuis boven de 25 graden is. Veel te warm. En op tv bij het weerbericht hoor je dan weer : het wordt weer heerlijk weer, genieten. Nou, ik vind er niks aan.
Wij zijn nu in het noorden van Noorwegen, vanmorgen was het 17 graden en een zonnetje, nu wel wat fris met 13 graden.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:40

Hier is het 28 graden in de tuin, windje. Goed te doen. Hond ligt op de tegels in de schaduw. Pony heeft ook geen last van de warmte. Gisteren training wel aangepast, overgangen stap halt en stap draf geoefend in 20 minuten..
Morgen willen ze hier 35 graden hebben.. hond gaat meestal naar de opvang op donderdag, maar die is dicht ivm de hitte. Dus mam past op en ik zweten op kantoor.. pfff lange dag... mag me wel kleden zoals ik wil, dus lekker luchtig met slippers...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:42

Ik ben altijd blij in de zomer en vindt het heerlijk.
Maar temperatuur boven de 35 graden wordt inderdaad te gek.

Voor de boeren is dit niks.

Ik zag een airco langskomen.
Wat betaal je daar nu voor en maakt hij veel lawaai?
Voor de kleine op haar kamer is het misschien wel lekker voordat ze gaat slapen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:48

Ik heb voor mijn mobiele airco met een capaciteit van 250m2 €1125 betaald. En ja, hij maakt een fors lawaai maar koelt als een malle. Het stroomverbruik valt heel erg mee. Hij staat nu een week aan en heeft €6,35 aan stroom verbruikt.

Wij gaan na de zomer airco door het hele huis laten aanleggen en daarvan liggen de kosten incl. vullen met R32 rond de €4500.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:00

Petrichor schreef:
Accuweather zegt vanaf 1 augustus weer relatief normale temperaturen, buienradar zegt van niet. Wat denken jullie? Zou accuweather gelijk hebben?

Woensdag wordt het 25c volgens mijn weerapp. *\o/*
Verder kan ik nog niet kijken,maar het klinkt iig een stuk aantrekkelijker dan de huidige temperaturen.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:03

Ik haat kou :o ik vind het heerlijk, toch wel een beetje het gevoel alsof ik in Frankrijk ben met zwoele zomeravonden en een heerlijke aangename temperatuur vroeg in de ochtend al <3 Wel een ramp voor de landbouw helaas..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:09

Hier airco op de slaapkamer maar ik heb met deze temperaturen de slaapkamerdeur open zodat de koelte ook wat door het hele huis gaat. Scheelt toch behoorlijk, is 22 graden in de woonkamer. Prima uit te houden dus. Ik ga liever niet naar buiten, zit binnen met alles dicht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:09

Man, maandag gaven ze nog op dat het vrijdag hier iets van 32 graden zou worden. Vanochtend was dat al aangepast naar 35 graden en nu ineens 37!!!!!! graden, doe effe normaal zeg :oo

Mag hopen dat de temperatuur morgen nog naar beneden herzien wordt.
Vandaag valt het gelukkig alles mee maar de komende 2 dagen wordt er dus 35 en 37 graden opgegeven.

Alleen van het vooruitzicht word je toch al naar joh :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:17

Poe dure airco zeg. Heb ik niet liggen.

Iemand ervaring met dit kleintje.of vergelijkbare ietsje grotere exemplaren. Geen echte airco maar iets koeler is al goed https://bluegood.nl/products/arctic-air ... 20Shopping

Zou iets afkoelen. Heb niet veel ruimte maar voor kleine hond moet ik vrees ik wel iets

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:21

Durante schreef:
Ik werk bij de thuiszorg als hhv <knip> Gisteren kwam ik bij een mevrouw en die wou alleen even de vloer gedaan hebben en het sanitair en toen mocht ik weer gaan, maar ben bang dat niet iedereen zo is...

Zoiets heb ik ook gedaan met mijn huishoudelijk ondersteunster: vegen, dweilen, sanitair en verder veel pauzes, flink wat water/spa en waterijsje aangeboden.
Goed schoonmaken komt wel weer als het wat redelijker weer is. :)
Sterker nog, ik weiger mijn stofzuiger aan te raken en een ieder die het voor me wil doen verbied ik het, zij gaan na die tijd weer naar huis maar ik zit dan in die rothitte.

Tot een graad of 25 vind ik het best uit te houden maar dit weer vind ik niks, je kunt bijna niks zonder het gevoel te hebben weg te smelten, de honden willen niet eens uit 's nachts want te warm en in huis is het een 27c, wat dan naar 23-24 zakt als je de boel 's avonds laat open zet maar eind vd ochtend is het alweer ruim 25c in huis.
Ik overweeg dus ook om een airco aan te gaan schaffen, de ventilators houden het gewoon niet koel genoeg.
Overigens is het best uit te houden zolang ik maar stil lig en zo min mogelijk doe,maar dat gaat inmiddels ook vervelen. :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:25

lor1_1984 schreef:
Durante schreef:
Ik werk bij de thuiszorg als hhv <knip> Gisteren kwam ik bij een mevrouw en die wou alleen even de vloer gedaan hebben en het sanitair en toen mocht ik weer gaan, maar ben bang dat niet iedereen zo is...

Zoiets heb ik ook gedaan met mijn huishoudelijk ondersteunster: vegen, dweilen, sanitair en verder veel pauzes, flink wat water/spa en waterijsje aangeboden.
Goed schoonmaken komt wel weer als het wat redelijker weer is. :)
Sterker nog, ik weiger mijn stofzuiger aan te raken en een ieder die het voor me wil doen verbied ik het, zij gaan na die tijd weer naar huis maar ik zit dan in die rothitte.

Tot een graad of 25 vind ik het best uit te houden maar dit weer vind ik niks, je kunt bijna niks zonder het gevoel te hebben weg te smelten, de honden willen niet eens uit 's nachts want te warm en in huis is het een 27c, wat dan naar 23-24 zakt als je de boel 's avonds laat open zet maar eind vd ochtend is het alweer ruim 25c in huis.
Ik overweeg dus ook om een airco aan te gaan schaffen, de ventilators houden het gewoon niet koel genoeg.
Overigens is het best uit te houden zolang ik maar stil lig en zo min mogelijk doe,maar dat gaat inmiddels ook vervelen. :+

Ik zou nu bijna een moord doen voor 25 graden in mijn huis. Dat red ik al dagen niet meer. Zelfs niet met alles open snachts. Woon 3 hoog. Met plat dak boven mij. Oo de hoek waar de hele dag zon staat.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:26

Hou best van warmte alleen voorspellen ze hier voor vrijdag 39 graden. Hoop toch dat we dat niet gaan halen. Zaterdag dan wel 'maar' 29 graden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:28

Damn, Kerkenveld is ook niet bepaald de place to be als je daar de verwachtingen voor de komende 14 dagen voor ziet...arme jij :(:)

Is er bij jullie ook al 2 maanden geen fatsoenlijke bui gevallen, net als hier?
Of dat dan weer wel?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:31

daantjuhhh schreef:
Ik zou nu bijna een moord doen voor 25 graden in mijn huis. Dat red ik al dagen niet meer. Zelfs niet met alles open snachts. Woon 3 hoog. Met plat dak boven mij. Oo de hoek waar de hele dag zon staat.

Snap ik, ik heb de mazzel dat de zon vanaf de middag op de voorkant staat maar het nadeel dat ik 's morgens vroeg mijn nest uit brand. :')
Overweeg dan ook om de bank uit te klappen vanavond, kan ik daar vannacht heen verhuizen en de slaapkamer dicht doen, scheelt weer wat hitte hoop ik.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:35

pmarena schreef:
Damn, Kerkenveld is ook niet bepaald de place to be als je daar de verwachtingen voor de komende 14 dagen voor ziet...arme jij :(:)

Is er bij jullie ook al 2 maanden geen fatsoenlijke bui gevallen, net als hier?
Of dat dan weer wel?

Ik woon tegenwoordig in Hoogeveen. (10km verder)
Maar wij hebben laatst die ene regenbui gehad. Was ook op het nieuws. Met ondergelopen straten. Maar er is niks groener geworden dan ervoor. Hahaha.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:38

Regelrechte hel dit ;( :')

Wij wonen in een slecht geïsoleerde woning uit 1920 récht onder een plat dak. Op onze eerste etage is het momenteel 28,5 graden (met ventilator aan) en boven nog véél warmer. Met slapen hebben we dan ook echt onze mobiele airco aan. Maakt wel een pokke-herrie (om even de vraag van eerder te beantwoorden), maar ik kan beter slapen met vervelend gezoem dan in een slaapkamer van 35 graden :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:50

Ik slaap met 2 vennen aan dat is prima te doen.
Ja het is warm maar daar probeer ik mezelf wel een beetje op aan te passen.
Het is nou eenmaal zo....
In onze serre is het nu 31.5 graad.