Nikass, mensen vergeten niet zozeer hun kind mee te nemen: ze vergeten dat hun kind überhaupt in de auto zit, omdat die er wel vaker niet in zit.
Ik heb net ook het verhaal in de link gelezen en dat legt het inderdaad perfect uit hoe het in je hoofd zo mis kan gaan dat je de aanwezigheid van je kind vergeet.
Bij een vader of moeder die altijd hun kind bij zich hebben zal het niet snel gebeuren. Maar als je regelmatig op pad bent zonder kind dan is het andere koek.
Mooie uitspraak die ik tegenkwam vond ik ook: "society prioritises what you can or can't forget, but your mind doesn't". Ofwel: als je je tas, portemonnee, sleutels of wat dan ook kan vergeten, dan ook je kind.
Vergeten is vergeten.
Hoe stom is het om je boodschappenlijstje of portemonnee te vergeten als je boodschappen gaat doen?
Dat gebeurt mij niet denk je dan.
Tot het je een keer wel gebeurt omdat je vergeten bent dat je hem uit je tas had gehaald vanwege een collecte ofzo.
En wat denk je van dat je 100.000 keer dezelfde weg ergens naartoe rijdt, maar soms moet je een afslag nemen voor een andere bestemming. De hele tijd denk je er aan dat je daar nog naartoe moet. En een kwartier later rij je de weg op waar je woont en denk je: oliebol ben helemaal vergeten dat ik eerst daarnaartoe moest!
Of naar een verjaardag gaan zonder het cadeautje dat je nog zó zorgvuldig had uitgezocht en ingepakt en expres nog bij de deur had klaargelegd! Of de tablet waar je super blij mee bent, die je de volgende dag door de regen verzopen in de tuin vindt, vergeten dat je hem daar had gebruikt en éven had neergelegd
Bij een kind kan dat helaas ook gebeuren. Als kind de hele rit geen geluid maakt waardoor je het je weer herinnert dat die bij je is, dan kan je in de modus raken waarbij je vergeet dat je kind op dat moment bij je is. Verschrikkelijk maar waar.