Gekke bezorgmomentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Gekke bezorgmomentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:55

Dat was geen hoofdstel, maar een puzzeltje :')

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:03

Geen gek moment, gewoon een lui moment :+ Bij ons zit de Turk op nog geen vijf minuten loopafstand. Mijn moeder, zus en ik hadden een paar jaar terug zin in pizza. Maar je raadt het al, niemand had zin om het te halen. Uiteindelijk hebben we dus besteld en gevraagd of ze het komen bezorgen. Wij voelden toch een beetje schaamte, omdat het zo dichtbij huis is. Maar het grappige was dat zij het met de auto kwamen bezorgen :')

(achteraf misschien wel logisch als ze nog meer moeten bezorgen, maar ik kon er toch wel even om lachen)

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:12

Vorige week kreeg ik een pakketje van PostNL en die bezorger had verschrikkelijk veel haast. Ik zei nog dat ik nog moest tekenen (dat stond namelijk bij de track & trace code, dus dat wist ik zeker), maar weg was hij! Kijk ik vervolgens in de app, heeft die kerel zelf getekend. Maar ook echt met mijn naam er bij én mijn handtekening vervalst, het leek behoorlijk veel op mijn handtekening. Hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen is me een raadsel, want hij werkt pas net in deze buurt, volgens mij heb ik hem maar 1x daarvoor gezien. Ben wel zwaar pissig en heb uiteraard een klacht ingediend, maar volgens mij doen ze er helemaal niets mee. De volgende keer als hij weer bezorgd geef ik 'm op z'n donder. Vandaag was er namelijk een andere bezorger (die doet het prima), maar wie weet morgen, dan verwacht ik nog een pakket...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:08

Wij komen gisteren thuis, staat er een gigantische doos voor de deur, met daar in zo'n speelhuisje. Loei zwaar, en wij wonen op de tweede verdieping. Ik heb dus geen speelhuisje gekocht, ik kan dat ding niet eens ergens kwijt.
Wij wonen in een flat met centrale inkom, daar hebben ze een knop voor bedrijven die ze in kunnen drukken en dan gaat de deur open.

Kijk ik op de adres sticker, is het een hele andere straat, met wel t zelfde huisnummer. Afijn ik de koerier gebeld, krijg ik t verzoek om t zelf even af te gaan leveren. Uhm.. er is geen lift hier, dat ding is niet te tillen, en ik ga niet 8 straten met dat ding lopen zeulen.
Ja, stond er niet ergens een telefoonnummer op t pakket van eigenlijke ontvanger, dan kon ik die bellen en kon die het ophalen. Nou nee dus, staat er niet op. Ja, kon ik dan niet gewoon even langsgaan bij die persoon en zeggen dat hij hier stond en dat hij het dan kon ophalen?
Nou uh nee.
Met veel moeite hebben ze m vandaag opgehaald, bezorger was ronduit onbeschoft (ik had m in de hal laten staan, ik wist niet of ik thuis zou zijn als ze zouden komen maar hij klopte toch aan). Mijn telefoontje zou hem zijn baan kunnen kosten enz enz. Heb m duidelijk gemaakt dat het misschien wel handig is als hij kan lezen, en zeker niet zomaar iets aan de deur mag zetten terwijl er een hele andere naam op de deur staat, dus dat het echt zijn fout was.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:23

Stond gister een jongen van van straaten post mijn haarverf pakketje die door de brievenbus zou moeten passen, naar binnen te mieren. Voor een goede 10 minuten. Tot mijn zus hem zag en vroeg of ze het gewoon aan moest pakken. Hij viel haar bijna om de nek :')

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:28

De bezorgster in de straat van minn opa en oma neemt altijd lekkers mee voor de katten die er wonen. En dat is te merken ook, smiddags zie je alle katten op straat, dan zitten ze netjes te wachten :=

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:33

Danielleeee_ schreef:
Geen gek moment, gewoon een lui moment :+ Bij ons zit de Turk op nog geen vijf minuten loopafstand. Mijn moeder, zus en ik hadden een paar jaar terug zin in pizza. Maar je raadt het al, niemand had zin om het te halen. Uiteindelijk hebben we dus besteld en gevraagd of ze het komen bezorgen. Wij voelden toch een beetje schaamte, omdat het zo dichtbij huis is. Maar het grappige was dat zij het met de auto kwamen bezorgen :')

(achteraf misschien wel logisch als ze nog meer moeten bezorgen, maar ik kon er toch wel even om lachen)

:')

Wij hebben ook een keer kebab besteld bij de kebabtent in het dorp. Voor ons ongeveer 5 minuutjes met de auto, maar meestal gaan we het wel halen. Alleen het was heel koud, er lag sneeuw en het was koud :+ dus wij lieten onze avondmaaltijd bezorgen. Komt de auto voorrijden, dus wij lopen al naar de voordeur. Belt ie bij de buren aan!!
Lichte paniek. Bleek er die ook besteld hadden en dezelfde gedachten als wij :+
En het was niet eens een echt avondeettijdstip, maar half 8 ofzo...
We hebben er wel om gelachen met de buren.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:53

Pikkepor schreef:

Huh? Jullie eten je avondeten om 7u 's ochtends?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:06

oomens schreef:
Pikkepor schreef:

Geloof dat het overgrote deel van NL ergens tussen 5 en 6 de warme maaltijd eet, dan is half acht aan de late kant :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:15

Voor deze oer-Hollands is half acht ook laat :j

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:47

oomens schreef:
Pikkepor schreef:

Ze bedoelt savonds lijkt me. Ff logisch nadenken.... ;-)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:16

friendly schreef:

Dat had ik begrepen, maar ik dacht dat half acht 's avonds en avondetenstijd elkaar behoorlijk overlapten. (Okee, half 8 halen we hier alleen als we extreem vroeg zijn. Meestal eerder half 9-9u, maar ik weet dat wij later eten dan de gemiddelde Nederlander.)
Dacht dat half 6 de piepers op tafel wel echt iets uit de eerste helft van de vorige eeuw was. Prima te doen als de een huisvrouw is en de ander in dezelfde plaats/op hetzelfde erf werkt, maar niet als beiden buiten de deur werken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:31

oomens schreef:
friendly schreef:

Dat had ik begrepen, maar ik dacht dat half acht 's avonds en avondetenstijd elkaar behoorlijk overlapten. (Okee, half 8 halen we hier alleen als we extreem vroeg zijn. Meestal eerder half 9-9u, maar ik weet dat wij later eten dan de gemiddelde Nederlander.)
Dacht dat half 6 de piepers op tafel wel echt iets uit de eerste helft van de vorige eeuw was. Prima te doen als de een huisvrouw is en de ander in dezelfde plaats/op hetzelfde erf werkt, maar niet als beiden buiten de deur werken.

Wij eten inderdaad ook ergens tussen 6 en 9, dus ik vind het ook echt geen raar tijdstip. Vooral als je besteld ben je meestal wat aan de late kant door drukte oid, dus dan vind ik half 8 echt niet raar.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:18

Hier een gek moment met de ah bezorger. Hij was blijkbaar bang voor honden en mijn man was vergeten onze Rottweiler in de bench te doen. De bezorging verliep prima (ik had de hond in een af en blijf gelegd) tot ik moest pinnen. Toen kwam hij de handen van de bezorger aflebberen. Deze wist niet hoe snel hij weg moest zijn.

Blijkbaar bespreken ze dit soort dingen ook bij het magazijn, want mijn zwager (de meerdere van die bezorger) belde me een paar dagen later. Hij had echt in een deuk gelegen om de beschrijving van mijn hond door die bezorger.

Of het gezicht van de bezorgers als ze komen en hun meerdere doet open.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:22

Typisch Rottweiler gedrag :j
Wel geweldig om vanuit de andere kant nog terugkoppeling te krijgen omdat je zwager toevallig de meerdere is!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:24

oomens schreef:
friendly schreef:

Zeker wel. Ik ben half 4 klaar met werken en man 4 uur. Zijn beide dus gewoon voor 6 uur thuis.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:43

Ik zie bij mijn zusje wel dat ze altijd laat eten. Zij heeft normale werktijden maar met zeker een half uur reistijd en haar man is vaak pas om 18u klaar en die is meestal de kok dus dan is het al snel 19u voor ze met de kinderen aan tafel zitten.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:15

Wij eten hier ook meestal om 5 uur. Bij mijn vriend thuis dan weer vaak rond 9. Meestal zorg ik dus dat ik maar alvast gegeten heb als ik daar naar toe ga :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:23

MissBambi schreef:
oomens schreef:

Geloof dat het overgrote deel van NL ergens tussen 5 en 6 de warme maaltijd eet, dan is half acht aan de late kant :=

Dit dus :+ het heeft een hele discussie opgewekt zie ik wel. Voor ons is half 8 ook eerder regel dan uitzondering, maar in mijn omgeving wordt dat als laat beschouwd. :+ als mijn moeder om half 6 niet gegeten heeft... en oma om 5 uur. Nou dan ga maar aan de kant :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:54

Kom even binnenvallen.

Ouders werken beide fulltime soms tot 18:00 uur. Maar meestal is 1 van de twee wel eerder thuis. Die beginnen om 5 uur met koken / opwarmen om mij en zichzelf te voeden en degene die later komt eet gewoon wat er is gekookt maar dan opgewarmd Rond 8 uur beginnen aan het diner is echt nog nooit voorgekomen hier... ja behalve als ik na stal nog moet eten maar dan hebben ouders al gegeten en eet ik dus alleen later

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:16

Wij eten hier soms pas om 10 uur, eigenlijk nooit eerder dan 8 uur en dan vind iedereen hier vreselijk laat.
Mijn oma maakt hier altijd een heel punt van op iedere verjaardag :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:24

Mijn man eet meestal rond 7 uur, maar ik kan rustig tot half 9 wachten.
Anders krijg ik 's nachts een vreetbui van de honger, dus ik rek het zo lang mogelijk :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:24

Ik vind het beetje offtopic nu gaan. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:26

Om maar weer ontopic te gaan :D
Onze nieuwe pakketbezorger heeft de afgelopen 3 weken 4 pakketjes bezorgd en geen enkele keer aangebeld!
Hij gooit gewoon van tevoren al een briefje in de bus of zet het pakketje gewoon voor de deur :?
Ik vind dat best asociaal. Er is rond die tijd altijd iemand thuis, dus ik snap niet wat nou het probleem is. Denk er ook echt over om een klacht in te dienen, maar ik wil niet flauw zijn.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:44

Ik heb dus gisteren gelijk klacht ingediend bij DHL, kreeg vandaag reactie dat ze het door gaan geven aan betreffende depot dat ze het daar kunnen oppakken.

KLacht indienen zou ik wel doen Cayenne, kan de bezorger alleen maar van leren.