Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:25

minikatje schreef:
Tieneke schreef:
Wat ik niet goed begrijp: als alles, volgens je laatste post, toch goed loopt en prima is afgesproken, waarom heb je dan het topic geopend? Waarom zit je dan met ergernissen? Zou je de openingspost aan je vriend durven laten lezen?

Edit: en ik bedoel dit niet als veroordeling over hoe jullie je relatie hebben, want ik heb ook graag me-time etc.

Omdat iedereen zegt dat relaties zonnestralen en regenbogen horen te zijn.
Dan kun je best wel eens twijfelen :)

Dat zie ik hier niet bij "iedereen". Het grote gros heeft het hier over open communicatie etc. Ben benieuwd wat TS daar over denkt.

superpony

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:49

Als TS ook maar niet dominant wordt daarin en de vriend zich in alle bochten wringt, tegen zijn eigen gevoelens in gaat, om haar te plezieren en niet kwijt te raken. Dat is wel een groot gevaar bij relaties met verschillende behoeftes. Een beetje geven en nemen hoort erbij, maar wel beiden jezelf blijven.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:59

Joolien schreef:
Ik denk dat hij niet helemaal de juiste voor jou is. Als je namelijk echt van iemand houdt, dan wil je die persoon namelijk vaak om je heen hebben. Dan offer je bepaalde dingen wel op, niet omdat het moet, maar omdat je zoveel van die persoon houdt dat je veel voor de ander over hebt. Daarmee wil ik niet zeggen dat alleen-tijd niet goed is, juist wel, maar zoals jij dat omschrijft denk ik dat je gewoon niet genoeg van hem houdt.

Dit dacht ik ook!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:21

Vroeger, bij alle relaties die ik heb gehad was dit het sein om er een einde aan te breien en wel heel snel. Wanneer je de juiste partner ontmoet zal je weten wat ik bedoel, dus geef die jonge zijn vrijheid terug want dit gaat vroeger of later fout. wanneer je een vaste partner hebt dan is het zeker heel normaal om je eigen dingen te doen, alleen maar gezond. Maar wanneer ik zo lees komt hij nergens op het goede moment, door de week, in het weekend en in je bed niet dus???? Wel duidelijk.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:29

Eigenlijk moet je je 2 vragen stellen:
Ben ik gelukkig? Is mijn vriend gelukkig?

Als beide antwoorden ja zijn dan moet je je van de rest niks aantrekken.

Ik heb wel de indruk dat je het wel heel druk hebt. Heb je het niet te druk? Een mens kan zich soms zo verliezen in werk/studie dat je privéleven achteruit word geduwd, en dat is sowieso wel gevaarlijk voor een relatie (en voor jezelf)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:38

TS, als ik jouw post lees... dan krijg ik het gevoel dat je jezelf aan het overtuigen bent van je relatie. Kan ook een vergissing zijn natuurlijk, het blijft internet.

Is het normaal hoe het is tussen jullie? Ja en nee.

Dat je hem niet bij de paarden wil lijkt me normaal, of samen naar feestjes etc: allemaal begrijpelijk. Maar los daarvan vind ik dat je je wel wat veel aan hem lijkt te irriteren, dat kan een minder goed teken zijn.

Maar hé, wat maakt het eigenlijk uit :) je bent nog super jong, en je hoeft echt niet nu al wakker te liggen of hij wel the one is! Don't look for mister right, look for mister right now :) als jullie het nu erg leuk hebben samen, gewoon houden zo dan! De rest wijst zich later wel uit.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:54

Ik vind sommige gedachtes hier maar raar, iedereen is natuurlijk anders en dat accepteer ik ook. Maar jeetje sommige dingen vind ik zo raar, waarschijnlijk vinden jullie mijn relatie dan raar.

Mijn vriend en ik doen echt zoveel mogelijk samen. We hebben natuurlijk ook beide wel een eigen leven hij zijn werk ik mijn werk etc.

Maar na het werk doen we als het nodig is samen de boodschappen, dan gaan we samen koken en ook eten we natuurlijk samen. Vervolgens gaan we in de avond een film of serie kijken die we beide leuk vinden.

Wij vinden het ook heerlijk om samen te slapen, met dit warme weer verder geen geplak maar wij storen ons zeker niet aan elkaar.

Ik ga vaak wel alleen naar mijn paard toe maar dat is omdat mijn vriend dan vaak nog op het werk is. Maar als hij mee gaat naar stal doet hij ook echt zijn best met het paard, of hij zoekt wat mannen klusjes op rondom stal maar hij gaat dus zeker niet ongeïnteresseerd rondlopen.

Mijn vriend heeft een echte mannen hobby namelijk auto's, ik ben geen mega groot auto fan maar ik vind het toch altijd wel leuk om mee te rijden etc al is het omdat ik hem zie genieten.

Daarnaast kunnen wij elkaar zeker wel los laten, mijn vriend gaat zo heel regelmatig naar Formule1 races met vrienden regelmatig ook hele weekenden en dat vind ik ook prima. Maar ik krijg toch altijd wel belletjes of appjes met foto's etc, dat vind ik wel een prettig idee.

De relatie van TS daar in tegen ken ik ook heel goed want zo was het namelijk met mijn ex, als een relatie zo moet lopen betekend dat voor mij dat het gewoon niet goed zit.

Maar nogmaals ik denk dat heel veel mensen hier het heel raar vinden dat mijn vriend en ik vrijwel alles samen doen, zonder ook maar enige wrijving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:01

Petrichor schreef:
Ik vind sommige gedachtes hier maar raar, iedereen is natuurlijk anders en dat accepteer ik ook. Maar jeetje sommige dingen vind ik zo raar, waarschijnlijk vinden jullie mijn relatie dan raar.

Mijn vriend en ik doen echt zoveel mogelijk samen. We hebben natuurlijk ook beide wel een eigen leven hij zijn werk ik mijn werk etc.

Maar na het werk doen we als het nodig is samen de boodschappen, dan gaan we samen koken en ook eten we natuurlijk samen. Vervolgens gaan we in de avond een film of serie kijken die we beide leuk vinden.

Wij vinden het ook heerlijk om samen te slapen, met dit warme weer verder geen geplak maar wij storen ons zeker niet aan elkaar.

Ik ga vaak wel alleen naar mijn paard toe maar dat is omdat mijn vriend dan vaak nog op het werk is. Maar als hij mee gaat naar stal doet hij ook echt zijn best met het paard, of hij zoekt wat mannen klusjes op rondom stal maar hij gaat dus zeker niet ongeïnteresseerd rondlopen.

Mijn vriend heeft een echte mannen hobby namelijk auto's, ik ben geen mega groot auto fan maar ik vind het toch altijd wel leuk om mee te rijden etc al is het omdat ik hem zie genieten.

Daarnaast kunnen wij elkaar zeker wel los laten, mijn vriend gaat zo heel regelmatig naar Formule1 races met vrienden regelmatig ook hele weekenden en dat vind ik ook prima. Maar ik krijg toch altijd wel belletjes of appjes met foto's etc, dat vind ik wel een prettig idee.

De relatie van TS daar in tegen ken ik ook heel goed want zo was het namelijk met mijn ex, als een relatie zo moet lopen betekend dat voor mij dat het gewoon niet goed zit.

Maar nogmaals ik denk dat heel veel mensen hier het heel raar vinden dat mijn vriend en ik vrijwel alles samen doen, zonder ook maar enige wrijving.

Klopt, ik krijg er de kriebels van. En zou spontaan relatie astma krijgen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:05

Sja zo verschillen mensen dus.. Ik zou geen relatie willen als je je aan elkaar irriteert of als je heel veel apart van elkaar wil doen.

Wij hebben het gewoon echt heel erg leuk samen zoals het gaat. :D

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:15

Veel staat of valt met de communicatie
En ongeacht TS haar latere berichten die dingen horen te verduidelijken of verbergen blijf ik gewoon het idee hebben dat dit geen gezonde relatie is.
Ongeacht of ze egoïstisch is of niet, als je zoveel me-time nodig hebt dan klopt er iets niet, of dit nu in je relatie of in je eigen leef is maakt niet veel uit...

Verder ben ik het ook gewoon volledig eens met Petrichor en andere die met de juiste persoon wel “veranderd” zijn.

Mij hoor je niet zeggen dat aseksueel of aromantisch (?) niet bestaat.
Mij hoor je ook niet zeggen dat mits er beide hetzelfde in te staan zo’n relatie slecht is.
Maar mij hoor je wel zeggen dat als je je frustraties op je partner uitwerkt, die uit de berichten lezend, er anders instaat dan dat je er zelf instaat, er iets grondig mis is in je relatie.

En ja, ik vind het nog steeds egoïstisch dat de kat voor gaat op vriendlief zijn allergie, dat tv voorgaat boven communiceren dat je even rust nodig hebt (en wat belet je om gewoon te negeren i.p.v. te ergeren en negeren), ...
Dus nee, een relatie die van de normen afwijkt kam geen kwaad (mij relatie volgt ook niet via de normen, beiden internationaal chauffeur, en 2,5h van elkaar afwonend), maar wel zodra beide partners er zoals nu in deze situatie niet hetzelfde instaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:27

Petrichor schreef:
Sja zo verschillen mensen dus.. Ik zou geen relatie willen als je je aan elkaar irriteert of als je heel veel apart van elkaar wil doen.

Wij hebben het gewoon echt heel erg leuk samen zoals het gaat. :D

Klopt.

Vriend en ik vinden het wel belangrijk om tegelijk naar bed te gaan en samen eten.

In bed kijkt hij meestal zijn eigen serie en ik de mijne. Hij is helemaal gek van anime. Sommige series kijk ik mee, maar meeste vind ik niks aan.

Maar als ik kook, dan ben ik graag alleen in de keuken. Enige waar ik bloedjehekel aan heb is kip snijden, dus dat doet hij voor mij. Ohja en aardappels schillen :')

Samen boodschappen doen zie ik meerwaarde niet van in.

De zaterdag is voor mijn hondjes. Vind leuk dat ie af en toe meegaat. Maar hoeft echt niet elke keer, want het is gewoon mijn ding. En scheelt dat hij toch vaak werkt op zaterdag.

Net zoals hij zijn voetbal heeft, waar ik niks mee heb. Dus ga af en toe mee, omdat ik weet dat ie het leuk vind. Alleen snap er letterlijk geen bal van.

Zondag is wel echt onze dag. En dat willen we ook graag zo houden, als we over 1.5 jaar samenwonen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:41

Volgens mij heeft het voor TS niet zoveel meerwaarde om je eigen relatie hier helemaal uit te schrijven.

Het gaat er om of je blij bent in je relatie en de moeilijke (en leuke..) dingen met elkaar bespreekt.
Geef aan wat je wil, wat jullie beide aan verwachtingen hebben richting elkaar.
Echt, communicatie is en blijft de sleutel.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:09

Ik heb medelijden met de vriend van TS. Als man herken ik dit wel uit een voorgaande relatie en je wordt er doodongelukkig van. Want als het niet kan zoals het zou moeten dan moet het maar zoals het kan. Dit betekent inderdaad dat hij zich loopt te vervelen als je lesgeeft en inderdaad nog dagen last heeft van zijn puffer als hij bij jou in bed gelegen heeft. En dat hij lieve dingen zegt aan het einde van een telefoongesprek (en waarschijnlijk wel vaker) dat komt omdat hij bevestiging zoekt en het idee heeft dat hij geen grip heeft op de relatie. Ik herken het zo goed en ik hoop het nooit meer mee te maken. Want het afstandelijke dat de TS heeft voelen we heus wel als man.

Verander je gedrag of stop ermee zou mijn advies zijn....

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:17

janderegelaa schreef:
Ik heb medelijden met de vriend van TS. Als man herken ik dit wel uit een voorgaande relatie en je wordt er doodongelukkig van. Want als het niet kan zoals het zou moeten dan moet het maar zoals het kan. Dit betekent inderdaad dat hij zich loopt te vervelen als je lesgeeft en inderdaad nog dagen last heeft van zijn puffer als hij bij jou in bed gelegen heeft. En dat hij lieve dingen zegt aan het einde van een telefoongesprek (en waarschijnlijk wel vaker) dat komt omdat hij bevestiging zoekt en het idee heeft dat hij geen grip heeft op de relatie. Ik herken het zo goed en ik hoop het nooit meer mee te maken. Want het afstandelijke dat de TS heeft voelen we heus wel als man.

Amen! _/-\o_

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:31

Petrichor schreef:
janderegelaa schreef:

Amen! _/-\o_

En sterker nog, dat ongelukkige gevoel kwam gewoon terug toen ik de openingspost las.

En ik vínd het egoïstisch, een relatie is geven en nemen en niet kijken of je de ander erin kunt passen zonder dat jezelf een beetje meeveert. Nu past hij zich vreselijk aan namelijk.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:44

Ik heb snel even je topic doorgelezen en herken mezelf hier ook heel erg in. Ik weet dus niet wat er precies allemaal al gezegd is geweest want ik heb geen 7 lange paginas met reacties gelezen. :')
Ik heb geen relatie meer, en gelukkig was mijn langste relatie ook met iemand die zelf ook genoot van zijn persoonlijke ruimte en een drukke agenda had. Daarna nog een relatie gehad met iemand, waarbij het al snel op de klippen liep omdat ik niet genoeg tijd en aandacht had voor hem, en hij wel iemand was die lekker klef wou doen. Heeft je vriend hier problemen mee? Als mijn ex me ongelegen belde of te veel op mijn vel zat werd ik ook geïrriteerd, 2 weken samen op vakantie was dus soms echt een ramp. Ik moest echt mijn eigen privacy en ruimte hebben, soms ook eens iets alleen gaan doen. Dat betekent echter niet dat je niet van hem houdt: ik hield zielsveel van hem. En dat met je kat, ververs gewoon je lakens voor hij komt slapen, en laat die nacht de kat niet bij jou slapen. Ken een koppel die het zo doen vanwege een allergie. Simpel toch?

Waar ik me meer zorgen om baar is dat je hem niet mist: Als jullie elkaar een week niet zien, begin je hem dan niet te missen?

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat jij en je vriend op dezelfde lijn zitten en hij hier oke mee is, de meeste waren dit bij mij wel, maar er zitten ook wel jongens tussen die liever wat meer liefde en aandacht krijgen.
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 12-06-18 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:47

janderegelaa schreef:
janderegelaa schreef:

En sterker nog, dat ongelukkige gevoel kwam gewoon terug toen ik de openingspost las.

En ik vínd het egoïstisch, een relatie is geven en nemen en niet kijken of je de ander erin kunt passen zonder dat jezelf een beetje meeveert. Nu past hij zich vreselijk aan namelijk.

Nu ik nog eens teruglees, lees ik dit er ook wel heel erg in ja :o

Hij past zich overal aan aan, en jij verwacht alleen dat hij zich aan jou aanpast en wil geen enkele concessie doen. Best egoïstisch.
In een relatie moet je geven en nemen en dingen van elkaar accepteren.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:05

janderegelaa schreef:

Dit is dus exact het gevoel dat ik ook kreeg. Ook ik heb ooit in een relatie gezeten waarin ik het gevoel had dat ik meer om hem gaf dan andersom, continu op zoek was naar bevestiging en diegene alles te geven zodat hij maar niet bij me weg zou gaan.
Echt zo’n naar gevoel, achteraf gezien ben ik mezelf compleet verloren in die periode.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:59

Liesje1611 schreef:
janderegelaa schreef:

Dit is dus exact het gevoel dat ik ook kreeg. Ook ik heb ooit in een relatie gezeten waarin ik het gevoel had dat ik meer om hem gaf dan andersom, continu op zoek was naar bevestiging en diegene alles te geven zodat hij maar niet bij me weg zou gaan.
Echt zo’n naar gevoel, achteraf gezien ben ik mezelf compleet verloren in die periode.

Je beschrijft het precies goed!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:44

Liesje1611 schreef:
janderegelaa schreef:

En daar rete fanatiek in worden omdat je eigenlijk de (zelf)afwijzing wilt bewijzen dat je wel genoeg bent. Vreselijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:50

Dat wat Jan beschrijft heeft imo ook te maken met geven en nemen. Dat moet enigszins gelijk zijn om een relatie te laten slagen. En zoals Jan dat zegt, lijkt het wel of de man hierin meer geeft dan neemt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:13

Joolien schreef:
Dat wat Jan beschrijft heeft imo ook te maken met geven en nemen. Dat moet enigszins gelijk zijn om een relatie te laten slagen. En zoals Jan dat zegt, lijkt het wel of de man hierin meer geeft dan neemt.

Hij krijgt in elk geval weinig, op een harig bed na dan. Als ze iets leuks gaan doen is het wandelen met haar paard. Ben benieuwd of TS er dan op zit en hij als knecht er naast loopt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:21

janderegelaa schreef:
Joolien schreef:

Hij krijgt in elk geval weinig, op een harig bed na dan. Als ze iets leuks gaan doen is het wandelen met haar paard. Ben benieuwd of TS er dan op zit en hij als knecht er naast loopt....

Overdrijf je niet een beetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:32

janderegelaa schreef:
Joolien schreef:

Projecteer je je eigen ervaringen nu niet een beetje op de relatie van TS? ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:59

De eerste 2 dingen kloppen sowieso.