Toeteren, fluiten en aanspreken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Toeteren, fluiten en aanspreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:17

Maar het maakt toch helemaal niet uit verder...

TS wordt aangesproken op een manier die ze als zeer onprettig ervaart, en wordt achterna gelopen.
HOE, met de beste wil van de wereld, kan iemand dat okee vinden?? Ik kan daar echt met mn verstand niet bij..

Vinden die mensen werkelijk dat dat gesis en gefluit 'flirten' is?? Echt waar?

In plaats van die achteruitgang van vrouwelijke emancipatie of weet ik veel wat voor gewauwel ertussen stond, kunnen we het beter hebben over de achteruitgang van normaal beleefde omgangsvormen..
Werkelijk, de omgekeerde wereld ten top hoor... :n

Nee, ik ga mijzelf niet aanpassen om weerbaarder te worden, dat is echt van de gekke.. Waar komt het idee vandaan dat mensen maar moeten kunnen doen wat ze willen, als anderen dat als onprettig ervaren... Is dat de maatschappij van nu?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:20

Palmera schreef:
Je mag alle ideeën over mij hebben die je wilt, Poes.
Doch, als je goed gelezen hebt, zul je lezen dat ik zeker niet alles zomaar goedkeur.
Maar ik keur het óók niet goed dat iedere man als een monster word weggezet. ;)

En, zoals je wellicht is opgevallen, heeft het merendeel van mijn reacties betrekking op 'algemeen'. Want ik sla achterover van de, ook door volwassen vrouwen geplaatste, reacties in dit topic.
En hopelijk begrijp je me nu wat beter, zo niet: ik wuif, glimlach en gein morgen weer lekker verder. Ook als ik op een mistige berg ren, in strakke kleding, en de enige man(nen), medesporters, die ik tegenkom zouden gelijk wel eens de enigen kunnen zijn. Niemand die wat ziet of hoort als ze kwaad willen. Maar ik ga er vanuit dat ze goed willen. :) Ondanks die ene slechte ervaring in the middle of nowhere ooit. ;) Daar kwam geen gefluit of achtervolging aan te pas, het was gelijk bal. Ik heb geknokt, ik heb gewonnen, en ik zal nooit verliezen. ;) Dat straal ik uit, en daarom overkomt mij nooit meer wat.

@SinneJ: als jij er door slechte ervaringen vanuit gaat dat iedere man slecht is raad ik je echt zelfverdediging aan.

Ik sla achterover dat er zulke naieve vrouwen bestaan...het klinkt bijna kinderlijk. Ik straal uit dat ik een sterke vrouw bent, mij gebeurt nooit wat... :=
Je weet zeg maar dat mensen met verkeerde intenties ook voorkeuren hebben? En dat waar de een kiest voor een makkelijke 'prooi' de ander graag wat meer moeite doet? Dat er messen en pistolen bestaan?

Je zegt btw trouwens eigenlijk tegen slachtoffers van seksueel geweld dat ze iets moeten doen aan hun uitstraling.

Ik kan mij over het algemeen goed in je meningen vinden, maar hier sla je de plank toch echt mis.
En dat niet iedere man een monster is, heb ik volgens mij echt nergens gelezen. Dan is een cursus (bij de psycho) erg aan te raden)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:24

Je hoeft het toch niet zo zwaar op te vatten? Waarom kan het geen complimentje zijn? Als het bedreigend wordt is het anders maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wel het fluiten, toeteren en zelfs mannen die aan je zaten in een discotheek ofzo. Maar dan pak je het handje en haal je hem weg en geef je aan dat je dat liever niet hebt. En klaar. Verder lach ik altijd vriendelijk als er gefloten of getoeterd wordt, niks aan de hand. En nee, aanranding en verkrachting is natuurlijk niet oké maar in dit geval praten we niet over iets lichamelijks. Alsjeblieft zeg, neem het niet zo serieus, er zijn ergere dingen toch?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:27

Maar waarom moet het maar kunnen?

En je hebt echt wel in de gaten dat het geen complimentje is.. kom nou...

Het hoeft toch niet perse bedreigend te zijn? Maar het kan evengoed onprettig zijn. Waarom kunnen zij dat niet gewoon níet doen, en kan ik (ik betrek het even op mezelf) gewoon rondlopen in mn korte rok. Ik betrek niemand op dat moment bij mijn leven, zij doen dat wel.

En er zijn altijd ergere dingen, zo kun je alles wegbagataliseren...

Ik vraag me wel een beetje af wat voor vrouwen dat gedrag als 'complimenteus' zien hoor ... :=

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:34

Suzanne F. schreef:
Je hoeft het toch niet zo zwaar op te vatten? Waarom kan het geen complimentje zijn? Als het bedreigend wordt is het anders maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wel het fluiten, toeteren en zelfs mannen die aan je zaten in een discotheek ofzo. Maar dan pak je het handje en haal je hem weg en geef je aan dat je dat liever niet hebt. En klaar. Verder lach ik altijd vriendelijk als er gefloten of getoeterd wordt, niks aan de hand. En nee, aanranding en verkrachting is natuurlijk niet oké maar in dit geval praten we niet over iets lichamelijks. Alsjeblieft zeg, neem het niet zo serieus, er zijn ergere dingen toch?

Er zijn zat situaties waarin je erom kan lachen en door. Meer dan vervelende gelukkig.
Maar als ts, een meisje van 17, over straat loopt en er een man achter haar aan gaat lopen en haar afwijzing negeert, moet niet de eerste vraag in he ttopic zijn: hoe ging je gekleed? (wtf) en tja, dat is toch leuk.
Nee dat is niet leuk. Niet omdat een paar vrouwen dat blijkbaar nodig hebben voor hun egoboost.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:00

Sunnda schreef:
Suzanne F. schreef:

Er zijn zat situaties waarin je erom kan lachen en door. Meer dan vervelende gelukkig.
Maar als ts, een meisje van 17, over straat loopt en er een man achter haar aan gaat lopen en haar afwijzing negeert, moet niet de eerste vraag in he ttopic zijn: hoe ging je gekleed? (wtf) en tja, dat is toch leuk.
Nee dat is niet leuk. Niet omdat een paar vrouwen dat blijkbaar nodig hebben voor hun egoboost.

Waar het in de OP om ging was dat iemand de TS in haar paardrijkleding blijkbaar een prettig gezicht vond, en dat graag wilde laten merken. Niet op een erg nette manier nee, maar we hoeven er ook niet meer van te maken dan dat. Hoezeer mensen hier dat er ook in willen zien, hij was hoogstwaarschijnlijk niet bezig met een poging om haar in de bosjes te verkrachten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:06

Nou, ik zie het toch wel wat ernstiger hoor:

Citaat:
Nu is het dus zo dat er elke middag wel getoeterd word naar me, of mensen dingen uit de auto schreeuwen zoals ‘chickie’, fluiten etc. Natuurlijk een compliment, maar ik voel me hier gewoon niet lekker bij.

"Blijkbaar een prettig gezicht vond" .. dit kan je niet menen....??

Het is gewoon asociaal gedrag, dat is het. Tegenover een jonge meid...

maar nee joh, niks aan de hand, moet kunnen, maakt t uit..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:13

Als ik iets denigrerend vind dan is het wel een man die een vrouw aanspreekt met 'Chickie'.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:36

Roodvos schreef:
Ja, vervelend is dat hè :(:) .
Het goede nieuws is: er komt een dag dat ze daar mee stoppen :Y) .

De beste reactie is waar jij je het beste bij voelt. Terug fluiten, zwaaien, negeren. Het maakt niet zoveel uit, je kan het toch niet goed doen. De ene vindt je een bitch als je negeert, en de andere ziet terug zwaaien juist als uitnodiging, dan had je maar moeten negeren 8)7 .

Je zou een t-shirt kunnen maken met op de rug de tekst “toeteren/fluiten hoeft niet, hond is doof”. :+

xDaim schreef:
Vergeten te vermelden inderdaad hoe ik was gekleed. Maar ik loop op stal (en tijdens het wandelen met de hond) gewoon in mijn paardrij kloffie. Dus rijbroek, gympen, (‘s winters dan een winterjas) met lekker weer een shirt en gisteren een hemdje. Naar mijn idee totaal niet bloot, want ik houd er zelf al niet van om te bloot rond te gaan lopen. Al helemaal niet bij de paarden, daar word je toch altijd wat viezer als dat je op straat rond loopt. :)
Tja, ik weet bij monde van meerdere mannen dat die zo'n strakke paardrijbroek wel sexy vinden >;).

:') :') :') :j En stiekem, héél soms, mis ik dat dan af en toe wel weer, een beetje :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:07

SinneJ schreef:
Zou een goede zaak zijn voor die scholen die verdedigingscursussen geven als alle vrouwen die vanwege laten we zeggen wekelijkse ervaringen met opdringerige mannen een vervelend buikgevoel hebben ontwikkeld, zouden langskomen.

Als dat het enige is waarop je wil reageren uit mijn tekst, dan ga ik geen moeite meer doen. Je rukt het zo uit context. Iedereen maar wegzetten als overdrijvers, ga je niet ver mee komen. We zijn namelijk in de meerderheid. En dat heeft een reden.
Euhm, niet om het een of ander, maar je rukt zaken zelf ook gigantisch uit z'n verband. Daarnaast degradeer je een hele groep als onwetenden, want jij hebt met jouw opleiding veel meer kennis. Uiteraard zal je theoretisch gezien over kennis beschikken, echter is er ook nog een praktijkgedeelte en laat deze laatste, in dit geval, vrijwel net zo belangrijk zal als het theoriegedeelte.

Overigens een meerderheid wil niet altijd zeggen dat die de wijsheid in pracht hebben en/of de waarheid spreken, bijzonder gevaarlijke uitspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:11

Suzanne F. schreef:

Omdat de laatste keer dat ik zo'n "complimentje" kreeg op straat om 1 uur 's nachts en ik het negeerde en nee zei, ik voor m'n bek geslagen werd? :)

Je weet niet wat iemand gaat doen, en als mannen voor die manier van "complimenteren" kiezen, ben ik gelijk al afgehaakt, omdat ik echt niet snap dat ze zich niet in kunnen leven in het feit dat een vrouw zich er mogelijk bedreigd door zou kunnen worden. En kunnen ze dat wel, dan vind ik het gewoon een regelrechte asshole omdat je het dan bewust doet.

Wil je een complimentje geven? Tuurlijk mag dat! Maar wel gewoon op normale manier zoals in een bar tijdens het uitgaan ofzo, en niet op straat in het voorbijgaan. Als ik ergens op straat loop, dan loop ik er voor mezelf, en loop ik er niet voor een man die denkt dat hij wel even naar me kan fluiten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:11

Cer schreef:
Maar het maakt toch helemaal niet uit verder...

TS wordt aangesproken op een manier die ze als zeer onprettig ervaart, en wordt achterna gelopen.
HOE, met de beste wil van de wereld, kan iemand dat okee vinden?? Ik kan daar echt met mn verstand niet bij..

Vinden die mensen werkelijk dat dat gesis en gefluit 'flirten' is?? Echt waar?

In plaats van die achteruitgang van vrouwelijke emancipatie of weet ik veel wat voor gewauwel ertussen stond, kunnen we het beter hebben over de achteruitgang van normaal beleefde omgangsvormen..
Werkelijk, de omgekeerde wereld ten top hoor... :n

Nee, ik ga mijzelf niet aanpassen om weerbaarder te worden, dat is echt van de gekke.. Waar komt het idee vandaan dat mensen maar moeten kunnen doen wat ze willen, als anderen dat als onprettig ervaren... Is dat de maatschappij van nu?
Nee Cer, dat vinden mensen niet. Niemand beweert binnen dit topic dat het okay, verre van zelfs. Bijzonder flauw om dit dan steeds, collectief te blijven roepen. Het moge verdorie duidelijk zijn dat dit gedrag niet goed is, nu niet, dan niet en nooit niet.

Echter, mensen kunnen dit wel proberen te voorkomen. Op meerdere manieren. Is dit juist? Nee. Is dit noodzakelijk? Helaas wel. Zie het als een onderdeel van. Stel dat zo'n kerel eens de verkeerde vrouw treft en dat hij het onderspit delft, dit kan prima hoor, je hoeft echt niet altijd de sterkste te zijn om een ander uit te schakelen. Dan zou hij het wellicht een volgende keer uit z'n hoofd laten en dat is er toch weer een minder.

Nogmaals, dit is de omgekeerde wereld en het zou niet nodig moeten zijn.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:15

Maar goed, ik gooi hem eens over een ander boeg want we draaien in rondjes: Mannen mogen dit niet doen, is verkeerd en zou niet moeten. Vrouwen hoeven niets te veranderen, zij zijn immers henzelf en doen niets verkeerds.

Wat stellen jullie dan voor?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:17

Ten eerste sensibilisering zoals laatst met #metoo dat grensoverschrijdend gedrag niet kan en niet aanvaard wordt. Vanaf de school uitleggen wat van beide seksen ok gedrag is. Hoe omgaan met seksualiteit en mensen idd vanaf daar weerbaar maken en respectvolle waarden meegeven. Dat zou ik al mooi vinden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:20

poes schreef:
Ten eerste sensibilisering zoals laatst met #metoo dat grensoverschrijdend gedrag niet kan en niet aanvaard wordt. Vanaf de school uitleggen wat van beide seksen ok gedrag is. Hoe omgaan met seksualiteit en mensen idd vanaf daar weerbaar maken en respectvolle waarden meegeven. Dat zou ik al mooi vinden.
Goede punten, echter kosten beide tijd, behoorlijk veel tijd, namelijk een generatie en zelfs die generatie zal nog te maken krijgen met ouders/omgeving waarbinnen het eigen min of meer normaal was. Dan ben je dus zo 15/20 jaar verder voor er resultaat geboekt zal worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:21

Ailill schreef:
Maar goed, ik gooi hem eens over een ander boeg want we draaien in rondjes: Mannen mogen dit niet doen, is verkeerd en zou niet moeten. Vrouwen hoeven niets te veranderen, zij zijn immers henzelf en doen niets verkeerds.

Dat mensen hun zoons goed opvoeden en hen duidelijk maken dat het niet okee is. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:22

Citaat:
Nee Cer, dat vinden mensen niet. Niemand beweert binnen dit topic dat het okay, verre van zelfs.

Sorry Ailill, dat beweren er een aantal wel degelijk ..
En ik zeg helemaal niks collectief, ik spreek alleen over díe mensen die het zien als onschuldig geflirt..

uitspraken in dit topic
"Geniet ervan"
"als het een mooie jongen was geweest had je anders gereageerd"
"wat is er in godsnaam mis met geflirt, ik noem dat juist gezellig"
"Waarom kan het geen complimentje zijn?"

En na pagina twee had ik geen zin meer om verder te lezen.
Dus er staat wel dégelijk dat het okee is.. en dat TS zich niet aan moet stellen.
Maar als je dit wilt weerleggen, be my guest..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:30

Resistance schreef:
Ailill schreef:

Dat mensen hun zoons goed opvoeden en hen duidelijk maken dat het niet okee is. :)
Kijk en hier heb je me dus op m'n achterste poten. Als de zonen dan moeten worden opgevoed tot nette beschaafde mensen, wat ik overigens volledig met je eens ben, dan geldt dit net zo goed voor vrouwen. Want er zijn wel degelijk vrouwen die provoceren, dan kan je ook de term actie-reactie d'r bij gaan betrekken.

Maar als we hier nu alleen maar zielig gaan doen en alles ligt aan de mannen, dan ben ik uitgesproken. Kom op zeg :roll:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:33

Maar daar gaat het toch om in dit topic?? Of wil je er vingerwijzen bij gaan halen??
Ja nee pietje mag jantje uitschelden want marietje doet dat ook bij frouke.. :?

Het gaat hier om TS, die maakt wat mee, en daar vinden we wat van..
En ik ben slechts enorm verbaast dat een aantal mensen het normaal vinden om nagesist te worden..

En in dít geval ligt het toch aan die mannen, aan wie anders??? Kom op zeg :roll:
Laatst bijgewerkt door Cer op 30-05-18 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:34

Ik ben denk ik heel lelijk want ik heb het nog niet veel meegemaakt :+.

Maar als mannen/jongens op mij afkomen en ik wijs ze af dan moet het ook klaar zijn. Dan moeten ze niet door blijven gaan. Nee is gewoon nee..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:34

Cer schreef:
Citaat:
Nee Cer, dat vinden mensen niet. Niemand beweert binnen dit topic dat het okay, verre van zelfs.

Sorry Ailill, dat beweren er een aantal wel degelijk ..
En ik zeg helemaal niks collectief, ik spreek alleen over díe mensen die het zien als onschuldig geflirt..

uitspraken in dit topic
"Geniet ervan"
"als het een mooie jongen was geweest had je anders gereageerd"
"wat is er in godsnaam mis met geflirt, ik noem dat juist gezellig"
"Waarom kan het geen complimentje zijn?"

En na pagina twee had ik geen zin meer om verder te lezen.
Dus er staat wel dégelijk dat het okee is.. en dat TS zich niet aan moet stellen.
Maar als je dit wilt weerleggen, be my guest..
Als je er echt enkel concrete delen uit gaat halen, ja dan kom je inderdaad tot zulke uitspraken. Dus ja, die uitspraken zijn inderdaad gedaan. Echter, wel binnen een bepaalde context, een groter geheel. Dit neemt niet weg dat die uitspraken niet zijn gedaan, wel dat ze wellicht iets anders gelezen moeten worden.

Daarnaast ben ik het met je eens dat sommige mensen er wel heel luchtig in staan, wat ik an sich best kan waarderen. Iets meer inlevingsvermogen in anderen, waarbij dit niet zo is, zou best prettig zijn.

Waar ik me wel groen en geel aan erger, niet enkel binnen dit topic maar echt al jaren hier op Bokt, is dat vrijwel iedereen zaken niet volledig bespreekt, stukjes pakt om daar op in te hakken en de rest negeert men. Wat is er mis met doorvragen? Terugkoppelen? Zonder direct alles in te gaan vullen voor een ander.

Dit laatste is niet persoonlijk naar jou gericht, eerder een persoonlijk frustratie puntje.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:39

Cer schreef:
Maar daar gaat het toch om in dit topic?? Of wil je er vingerwijzen bij gaan halen??
Ja nee pietje mag jantje uitschelden want marietje doet dat ook bij frouke.. :?

Het gaat hier om TS, die maakt wat mee, en daar vinden we wat van..
En ik ben slechts enorm verbaast dat een aantal mensen het normaal vinden om nagesist te worden..

En in dít geval ligt het toch aan die mannen, aan wie anders??? Kom op zeg :roll:
Ik probeer naar boven te krijgen waar het probleem ligt. Niet qua uitvoering, maar echt in de kern. Ik vraag me echt heel sterk af of dit probleem enkel bij mannen vandaan komt. Uiteraard, binnen het verhaal van TS is de man volledig fout bezig en dit valt niet goed te praten.

Echter, zoals veel vaker op Bokt, komt er zaken bij en dat is prima. Maar wat mij betreft wel in de juiste context.

Dus stel een vrouw zou zich erg uitdagend kleden, dan is dit uiteraard haar goed recht. Wel ben ik van mening dat sommige mensen er gewoon echt om vragen en dan ook reacties krijgen. Nogmaals, niet goed maar ik kan het wel begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:42

Ailill schreef:
Resistance schreef:

Kijk en hier heb je me dus op m'n achterste poten. Als de zonen dan moeten worden opgevoed tot nette beschaafde mensen, wat ik overigens volledig met je eens ben, dan geldt dit net zo goed voor vrouwen. Want er zijn wel degelijk vrouwen die provoceren, dan kan je ook de term actie-reactie d'r bij gaan betrekken.

Maar als we hier nu alleen maar zielig gaan doen en alles ligt aan de mannen, dan ben ik uitgesproken. Kom op zeg :roll:

Sorry, had erbij moeten zetten dat vrouwen uiteraard ook gewoon op moeten worden gevoed en niet zomaar op straat naar iemand moeten roepen, fluiten, toeteren.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:43

Suzanne F. schreef:
Ik weet dat ik nu half Bokt over me heen krijg maar: Hoe kleed je je? Wat had je aan toen dit gebeurde?
Het is niet altijd een garantie en ik weet dat mannen vrouwen ook moeten respecteren als ze bloter gekleed gaan maar vaak is dit wel een trigger voor mannen om vrouwen te benaderen.

Ik heb het ook vaak en het beste werkt om gewoon even vriendelijk te lachen en te zwaaien/te groeten, meer niet.
Als je ze boos negeert en wegkijkt blijven ze vaak nog langer doorgaan.

Ook al loop ik naakt over straat, ik eis dat ik met rust gelaten word als ik laat merken niets te willen.

Verder werkt een: “sodemieter op kneus, heb je niets beters te doen” vaak ook wel goed.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:43

ja maar dat is imo een hele andere discussie Ailill :j

Ik persoonlijk heb het puur om TS en wat zij vertelt.
Als er dan gezegd wordt dat niemand zegt dat het niet erg is, maak ik daar wel een dingetje van.. want dat wordt wel gezegd, daar gaat het mij om..

En de vrouwen die erom vragen, zullen het ook niet erg vinden om die reacties te krijgen..
En ik denk dat die dames voor de heren wel duidelijk te onderscheiden zijn..
Laatst bijgewerkt door Cer op 30-05-18 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt