Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:21

Yv_ schreef:
Ik vind persoonlijk dat gejank met "baby in buik", "babyshower", "baby is geboren" echt veeeeeeel erger. En daar gaat ook zat geld in zitten :=.

Je vergeet nog de ''gender-reveal-party'' :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:33

Yonker schreef:
xApple schreef:
Allemachtig wat een geld :') Nee dat zou ik niet doen.

Ik snap ook niet zo goed dat het een dagvullend programma moet zijn..

Ik wil gewoon lekker eten, zuipen, een stripper en feesten :D

Weet je hoe duur een stripper is :') _O-

Ligt eraan, hoe goed hij is :+ . Je kunt ze voor weinig vinden....maar of je dat ook wilt :Y)

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:43

Dat vind ik echt veel geld, wauw. Scheelt dat ik amper vrijgezellenfeestjes heb meegemaakt, ik zou er het geld niet voor willen neertellen eerlijk gezegd. Waarom moet alles tegenwoordig toch zo veel geld kosten? En dan inderdaad de trouw zelf ook nog. -O-

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:55

Allemachtig, wat een absurd bedrag := Hoe close ik ook met de bruid zou zijn, dan ging ik niet mee. Ik heb overigens in mijn omgeving ook nog nooit gehoord van dergelijke bedragen voor een vrijgezellenfeest.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:10

Ik vond 50 euro al veel eigenlijk. Heb gelukkig nooit veel van dit soort feestjes. :')
50 was echt wel de max vond ik. Anders had ik niet gegaan/mee gedaan.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:11

Jeutje dit is wel een absurd bedrag! En excuse me, maar voor die activiteiten..
Mijn man heeft nu al een aantal feestjes gehad, waaronder ook van vrijdag tm zondag en die zat zelfs inclusief stripper en drank onder dat bedrag..
Zelf heb ik er nog niet zoveel gehad maar bedragen varieerde van 90,- tot 120,-
Dit was wel exclusief stappen maar toevallig ben ik ook die keren niet meegeweest ivm werk/zwangerschap e.d. dus dat kwam voor mij alleen maar 'mooi' uit :D

De vraag aan jezelf is vooral: heb je het geld en heb je het er voor over?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:17

Tieneke schreef:
Van mijn eigen vrijgezellenfeest weet ik niks qua kosten. Het was alleszins niets exuberant. Wèl weet ik dat sommigen de prijs verrekend hebben met hun cadeau aan mij op de trouwdag. Ik ben daar niet boos of zo over, maar dat vind ik dan wel een beetje raar.

NIet iedereen heeft een heleboel te besteden en als je als gedachte hebt wat je uit wil geven aan een bruiloft en een deel daarvan gaat naar het vrijgezellenfeest dan is het toch logisch dat je dat verrekend met het cadeau.
Het kan niet de bedoeling zijn dat iemand op een houtje gaat bijten voor jouw feessie wel?

miccamaaike

Re: Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:22

Voor 50 euro kom je overigens echt niet zo ver voor een vrijgezellenfeest, als je ook nog een beetje op stap wilt. Dat is echt krap als je ook nog voor de vrijgezel wilt betalen.

Heb me ook eigenlijk wel verbaasd wat een bruiloft van een ander uiteindelijk kost... Vrijgezellenfeest, cadeau, nieuwe kleding en nachtje hotel, was samen toch zo 350 euro... en dan hebben we echt niet heel gek gedaan.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:25

Wat ik me nou eigenlijk het hele topic al af zit te vragen...altijd als ik naar verjaardagen ga en vraag of er nog wensen zijn is het: nee hoor, belangrijkste is dat je komt. Maar ergens lijkt het toch ook wel om de cadeaus te gaan lijkt het?

Ik vind het eigenlijk best raar dat mensen zeggen..ik ben niet boos maar vind het wel raar...in het geval van feestjes dan he...geef je een feest omdat je graag tijd wil doorbrengen met dierbare mensen of om de cadeauwaarde?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:26

Uhm....ik haal topics door elkaar nu geloof ik :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:29

14 x 220 = 3080 euro

Varen: 50 x 15 = 750 euro
Bowlen: 20 x 15 = 300 euro
Chique eten: 100 x 15 = 1500 euro

1500 + 300 + 750 = 2550 euro. En dan is er nog dik 500 euro over om 'iets' te gaan doen? Hallelujah.
Ik zou toch wel even het volledige programma opvragen als je zoveel geld moet betalen -O-

Ik zou zelf (voor een goede vriendin) tot 100 - 150 euro wel oke vinden, gelukkig zijn die op een hand te tellen...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:31

Bij mijn schoonzusje was het 90 euro. Dat vond ik eigenlijk best een hoop geld. We gingen ook bowlen en eten bij crazy piano's en een wandeling maken tussen bowlen en eten in over de boulevard..

Ik zat toen zelf in het comité en we hadden geboekt bij zowel crazy piano's als de bowling en het bedrag gewoon gedeeld. Een aantal meiden zeurden toen erg over de kosten. Maar helaas kon het niet goedkoper :)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 18-05-18 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:33

Jeetje wat een hoop geld, en dan straks ook nog kado voor bruidspaar.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:38

Ik zou me gewoon afmelden met een smoes. Melden dat je helaas naar een afstudeerfeest moet of een bruiloft of dat je dan een belangrijke afspraak bij een arts hebt ... Heb ik al eerder gedaan bij een vrijgezellenfeest waarvan de 'entree' 215 euro was. Scheelde een dag voor mezelf en een hoop geld :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:42

Polly schreef:
Tieneke schreef:
Van mijn eigen vrijgezellenfeest weet ik niks qua kosten. Het was alleszins niets exuberant. Wèl weet ik dat sommigen de prijs verrekend hebben met hun cadeau aan mij op de trouwdag. Ik ben daar niet boos of zo over, maar dat vind ik dan wel een beetje raar.

NIet iedereen heeft een heleboel te besteden en als je als gedachte hebt wat je uit wil geven aan een bruiloft en een deel daarvan gaat naar het vrijgezellenfeest dan is het toch logisch dat je dat verrekend met het cadeau.
Het kan niet de bedoeling zijn dat iemand op een houtje gaat bijten voor jouw feessie wel?

Dat zeg ik toch niet? Maar als ik zou moeten kiezen tussen een compleet vrijgezellenfeestje meedoen dat ik eigenlijk te duur vind of wat meer geven aan het cadeau voor het koppel, kies ik toch wel voor dat tweede.

Je kan ook nee zeggen. Nee om mee te gaan, of nee tegen een deel van de dag. Ik zou nooit een feestje dat door anderen duur gemaakt wordt laten bepalen dat ik dan minder als cadeau geef. Het bruidspaar kan er ook niks aan doen dat anderen overdrijven.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:45

Het is toch allebei voor de bruid? Tieneke, ik vind echt dat je op slakken zout legt.. Misschien dacht die vriendin juist wel dat je het meer op prijs zou stellen dat ze op je vrijgezellenfeest was, dat is toch een meer besloten gezelschap waarbij je elkaar nog spreekt ipv de grote bruiloft waar je elkaar een knuffel geeft en het bruidspaar weer is afgeleid door anderen.

Ex schoonzus belde de dag na haar huwelijk al om 9 uur naar haar moeder om te klagen over de inhoud van sommige enveloppen.. Toen ikzelf trouwde hadden we geen envelopje op de kaart gezet, alleen wel dat we de dag erna op reis gingen, dus dat we liever geen dieren en bloemen kregen. En mensen die vroegen wat we wilden hebben hebben we gezegd dat hun komst het belangrijkste was. En daar sta ik nog steeds achter. Maar goed, ik sloeg dan ook weer stijl achterover van de 50 euro van een oom en tante die er niet eens waren. En het lieve zelfgemaakte boekje met spreuken en teksten en een bon dat vriendin voor ons ging koken deed me meer dan de meeste enveloppen die we toch kregen. Sowieso ben ik niet zo van geld en dure cadeau's krijgen geloof ik. Voel me al gauw beschaamd om iets duurs op mijn verlanglijstje te zetten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:53

Ik zeg gewoon dat ik het wat raar vond, maar goed, ligt misschien ook aan de gehele context. Maakt verder ook niks uit want ik heb geen idee hoeveel ik uiteindelijk van wie gekregen heb, maakt me ook niks uit. Maar een andere vriendin die niet op de vrijgezellendag was, voelde zich er heel banketstaaf door. Omdat ze uiteindelijk met een groepje hetzelfde bedrag hebben samengelegd als cadeau en dit voor haar gevoel veel te weinig was. Maar persoon 1 wou het absoluut zo verrekenen, terwijl zij het daardoor te weinig vond. En zij heeft het me recent verteld omdat er nu iemand anders van het groepje gaat trouwen en zij dus absoluut niet meer wilt samenleggen daarom, zodat ze zelf kan bepalen wat zij wilt geven. En dat snap ik.

Dus ik leg geen zout op slakken, het is alleen jammer als er onderling gedoe van komt. En daarom kan je imo beter je eigen grens stellen en daar duidelijk mee zijn. Je eigen conclusies trekken op basis van je eigen portemonnee.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:54

Voor 50,- hebben wij toen eerst met zijn allen bij de bruid thuis geluncht met lekkere broodjes. Daarna een cursus paaldansen gedaan en 's avonds uit eten. Zij vond het hartstikke leuk en we hebben echt wel lol gehad. Maar ligt er ook een beetje aan wat voor type mensen erbij zijn.. iedereen moet bereid zijn een beetje zijn best te doen voor de bruid en niet met een lang gezicht rondlopen omdat je het zelf niets vindt.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:56

Ook fijne vriendin die andere vriendin een mes in de rug steekt door bij de bruid over haar te klagen (ook al is het jaren later).. Het is gewoon zo banketstaaf dat je geld maar 1 keer kunt uitgeven en uit de geld-topics blijkt telkens ook maar weer dat je het voor een ander niet gauw goed doet. Maar feit blijft dat je niet in de portemonnee van een ander kunt kijken.

De organisatie van TO d'r feestje vindt misschien wel dat ze het nog niet duur hebben gemaakt, of hebben dat er wel voor over, terwijl het voor anderen een heel bedrag is en ze drie keer nadenken voor ze zoiets uitgeven. Ieder moet voor zichzelf beslissen, maar het is door alle oordelen soms wel moeilijk om gewoon eerlijk te zijn en aan te geven dat het te veel voor je is. Dat is wel jammer.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:03

Dreamybol schreef:
Ook fijne vriendin die andere vriendin een mes in de rug steekt door bij de bruid over haar te klagen (ook al is het jaren later).. Het is gewoon zo banketstaaf dat je geld maar 1 keer kunt uitgeven en uit de geld-topics blijkt telkens ook maar weer dat je het voor een ander niet gauw goed doet. Maar feit blijft dat je niet in de portemonnee van een ander kunt kijken.

Je hoeft niet te oordelen over een vriendin van mij die je niet kent. Ik snap dat ze het verteld heeft en ik neem geen van beide iets kwalijk, want uiteindelijk zijn ze nog steeds beide fijne vriendinnen en heb ik mede dankzij hen een fijne vrijgezellendag en bruiloft gehad. Ik denk er het mijne van maar ga iemand niet anders bekijken, ik neem het ook niet persoonlijk op van die vriendin, haar keuze. Het is niet omdat je iets apart vind, dat iemand daardoor afgeschreven is of zo...

Maar het zou ook vreemd overkomen, gezien we normaal altijd samenleggen, als vriendin 2 nu opeens uit het niets zou zeggen dat ze niet wilt samenleggen. We doen dat altijd. Dus ze wou het voor mij wat verduidelijken zodat er in de groep niet ineens een awkward situatie ontstaat. En daar heb ik begrip voor.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:10

Ik heb niet alles gelezen. Maar voor 220 verwacht ik een weekendje weg.
Niet bowlen, varen en eten :=

Zelf zou ik daar ook voor passen.
Heb het geld wel, maar heb het daar niet voor over.

Als ik ooit een vrijgezellen feest mag vieren zou ik ook eerst iedereen informeren naar wat hun voor zoiets over hebben...
en dan pas iets gaan organiseren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:18

Mazida schreef:
Ik zou me gewoon afmelden met een smoes. Melden dat je helaas naar een afstudeerfeest moet of een bruiloft of dat je dan een belangrijke afspraak bij een arts hebt ... Heb ik al eerder gedaan bij een vrijgezellenfeest waarvan de 'entree' 215 euro was. Scheelde een dag voor mezelf en een hoop geld :+

Waarom een smoes? Het is een belachelijk bedrag, dat mag je eerlijk benoemen.
Voor 220 euro kun je prima naar Spanje vliegen, een heerlijk hotel boeken en een weekend zon, zee, strand pakken.

Ik vind persoonlijk vrijgezellenfeesten sowieso nogal overrated. Je kan ieder willekeurig moment met een groep vriendinnen iets leuks doen, waarom moet dat onder die noemer dan ineens met absurde bedragen gebeuren?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:19

Wat een belachelijk bedrag.. €220 :wow:

Voor het vrijgezellenfeest van mijn zus wat ik had georganiseerd was het €80-85 pp geloof ik. Hier zat alles in, vanaf sochtends tot het stappen..
Vond ik meer dan genoeg en de rest geloof ik ook.

Ik zou nooit geen €220 uitgeven voor een dergelijk feest.. Dan ga ik maar niet. :P
Gewoon ook eerlijk zeggen waarom niet, het is echt een gigantisch bedrag..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:23

Wat ik hier vooral bizar aan vind is dat andere mensen blijkbaar in de portomonee van anderen kunnen kijken. Toen mijn zusje ging trouwen hebben we eerst overleg gehad over budget en toen iedereen akkoord was zijn we activiteiten gaan inplannen. Daarbij zat uiteindelijk ook ontbijt, lunch, high tea, bowlen, steengrillen, shirtjes en knutselspullen. Hebben wel veel zef georganiseerd waardoor de kosten natuurlijk lager blijven. Weet het bedrag niet exact meer maar zal rond de 85 euro geweest zijn. Na afloop gingen enkele nog stappen op eigen kosten.

Blijf het ook interessant vinden hoe groepsdruk werkt. Blijkbaar betalen mensen dan toch liever een groot bedrag dan dat ze niet meegaan. Waarom? Je kunt toch altijd nee zeggen als het niet is overlegd en je het geld niet kunt missen. Hoewel een vrijgezellenfeest iets eenmaligs is hoef je daar toch niet je principes voor aan de kant te gooien en weken lang op een houtje moeten bijten? Even langs bij de bruid in wording met een goede film en een zak chips en fles wijn is toch ook leuk? Of samen ergens lunchen? Het hoeft niet duur te zijn en als dat het voor iemand wel is en er wordt verder geen rekening mee gehouden is het je goed recht nee te zeggen en eventueel zelf wat te regelen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:29

Ik snijd ook in het bedrag dat ik voor kado heb. In meeste gevallen is degene van wie ik het vrijgezellenfeest bijwoon ook de meest dierbare voor mij van het koppel dat gaat trouwen.

De trouwerijen zitten nog geen 2 weken uit elkaar. Ik heb het simpel weg niet eens liggen om super wild nog te doen voor de kados :7