Eigen eten meenemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaravdW

Re: Eigen eten meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:28

Ik lees hier nog niet over eet-uitdagingen zoals lactose/gluten intolerant, koolhydraat arm, ei/suikervrij en vegan eten... Ik heb een tijd een pittig dieet gevolgd (geen zuivel, ei, suiker, granen, suiker) en dan ben je echt wel gedwongen zelf eten mee te nemen. Drinken kan je vrijwel overal wel spa of water krijgen, dus dat hoef je niet perse mee te nemen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:47

Jawel hoor, ik kan niet tegen suiker en heb daar ook al wat over geschreven :j

Wat ik trouwens, even een zijstraatje, opvallend vind is de manier waarop restaurants ed daarmee omgaan. Het is meestal weinig creatief.

Bij mensen waarvan ik niet zeker weet of ze er voldoende rekening mee kunnen houden neem ik ook wel eens zelf iets mee als ik uit ervaring weet dat ze geen alternatieven hebben. Een pak drinken bijvoorbeeld, of iets te eten als dat nodig is. Komt oa doordat etiketten lezen echt een kunst is. De meeste mensen zien "waarvan suikers" staan bij het lijstje met wat er aan voedingsstoffen in zit. Maar weten niet dan niet dat je bij de ingredienten lijst moet kijken om te zien om wat voor suiker het gaat. Die vragen dan heel bezorgd wat ik wel eet en drink want overal zit toch suiker in? Waar ik tot de vaste inboedel behoor weet ik dat het goed geregeld is.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:50

SusanH schreef:
Jawel hoor, ik kan niet tegen suiker en heb daar ook al wat over geschreven :j

Sorry! had ik gemist :7 t is nog vroeg :o

Ik snap wat je bedoelt idd over restaurants, ik was aangenaam verrast op Manana Manana (festival) waar ze echt veel opties hadden waar ik (met evt kleine aanpassingen) van kon eten! En vooral waren alle eettentjes waar ik kwam echt bereid om met me mee te denken (oh, dan maak ik toch een beslagje met banaan ipv ei? geen probleem!)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:58

Scheelt denk ik als je direct met de kok kan overleggen. De obers weten vaak niet eens waar je het over hebt. Meest creatieve wat ik dan krijg is alleen het fruit wat normaal bij het ijs komt, bijvoorbeeld. Dan neem ik liever koffie na. Fruit kan ik thuis ook zo van de schaal pakken en is vaak nog lekkerder ook :o

Met voor en hoofdgerechten weet ik na 20 jaar suikervrij inmiddels wel redelijk goed wat ik safe kan nemen.

Bedenk met trouwens net, laatste keer bios ben ik met mijn dochter eerst naar Jamin gegaan. Mocht ze daar snoep uitkiezen voor bij de film. Ik weet namelijk dat we zodra je Cinemec binnen komt, gelijk tegen die muur van snoep oploopt (die staat heel tactisch opgesteld). Heb je dat meteen getackeld, nee, jij hebt je eigen snoep al mee.

Wat ik trouwens goed geregeld vind, ons theater in het centrum krijg je standaard 1 consumptie in de pauze, van het huis. Zit bij je kaartje in. Ook kun je met korting eten voor de voorstelling uit, in een restaurant op loopafstand. Vooral dat drankje in de pauze scheelt tijd. Mensen hoeven niet eerst muntjes te kopen, moeilijk te doen etc je pakt gewoon je glaasje fris/bier/wijn van de counter en loopt door. Light staat er niet standaard tussen, maar als ik daarom vraag is er altijd iemand die dat even netjes aangeeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:08

Fitzroy schreef:
Nee hoor, ik eet niets in de bios. Ik kan zo maar 2 uur zonder eten of drinken :+

Een mens kan meer dan 3 weken zonder eten.. Daar gaat het toch niet om?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:37

Het ligt er misschien ook aan hoe vaak je gaat. Ik ga minimaal 1x per maand naar de bios. Nou dan ga ik echt geen eten of drinken kopen daar(flesje cola alleen al 3,-). Ik neem meestal van huis mee wat ik aan snacks heb liggen. Meestal chocola of snoep want chips vind ik teveel herrie en een flesje water.

Echter als ik naar een pretpark ga dan neem ik wel een eerste tussendoortje mee, maar eet ik meestal tussen de middag wat van het park en eind van de middag en ijsje. Dan hoef je niet met eten te slepen, geen probleem met als het warm wordt en een dagje pretpark is misschien 2x per jaar. Ik neem dan weer wel een flesje water mee die ik daar hervul.

Ik vind trouwens wel de keuze aan gezonder eten vaak zo tegenvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:25

Nou. Wij gaan misschien eens oer jaar naar de bios.
Dan doen we daar een drankje en wat lekkers.
Is een service bios dus ze brengen t naar je stoel.

Dierentuin en pretpark nemen we vaak wel iets mee ( sowieso drink ik bijna alleen water).
En bv broodjes of een wrap of wat lekkers.
Als we er de hele dag zijn ( Efteling) eten we savonds bv wel een frietje daar.
Zo vaak gaan wij geen dagjes weg dus om een complete tas vol eten en drinken mee te nemen gaat me te ver..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:06

Cayenne schreef:
Fitzroy schreef:
Nee hoor, ik eet niets in de bios. Ik kan zo maar 2 uur zonder eten of drinken :+

Een mens kan meer dan 3 weken zonder eten.. Daar gaat het toch niet om?

Ja voor mij horen popcorn en wat te snoepen er gewoon bij.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:08

In de zaal zou het van mij wel verboden mogen worden, al die zakjes en dat luidruchtige gekauw en gesmak. Brrr :+ Drinken minder last van. :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:12

In de Vue staat het geluid zo hard dat je dat amper tot niet hoort.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:15

Dat voelt ook niet echt als een aanbeveling. Als het geluid zo ontzettend hard staat kan ik het helemaal niet meer volgen. De bios zou toch best een leuk uitje kunnen zijn, maar alles bij elkaar trekt het me nauwelijks meer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:20

Oke.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:32

Love Vue, vooral de Dolby Atmos zaal <3

Als ik 's avonds naar de bios ga haal ik bijna altijd wat (nachos :Y) ). Ga ik overdag in mijn eentje laat ik het zitten.

Vroegah heb ik wel is zelf wel is een bus pringles mee genomen, dus geen kraakzakken of iets. Wat anderen doen maakt me niet mega veel uit, zolang ze maar niet door de film heen praten ben ik tevreden.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:33

Ik heb een cinemex abonnement en neem altijd mn eigen drinken en eten mee hoor. Behalve als ik naar cinelounge ga. Daar neem ik altijd de balkon plaatsen en daar hebben ze ook meer dan een chippie en m&m's.

Neem zelf als ik het meeneem vaak een snoepje mee voor mn dochter en 2 flesjes drinken. Dus wij kraken in ieder geval niet :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:34

Als je je zo stoort aan alles om je heen kun je idd beter thuis een filmpje kijken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:41

Ik kom steeds meer mensen hier tegen die ons bioscoopje waarderen :)) (Cinelounge). _O_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:42

lieveli schreef:
Ja voor mij horen popcorn en wat te snoepen er gewoon bij.

Hier ook. Popcorn heb ik niets mee, maar M&Ms of een bakje Ben en Jerries vind ik wel zo fijn om te eten terwijl ik zit te kijken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:43

Oh niet alles om me heen hoor. Maar sommige mensen doen net alsof ze thuis zijn. Praten, heel luidruchtig eten, dat soort dingen. De bios niet voor iedereen leuk zijn. Iemand die zachtjes een busje Pringles opeet en een beetje opeet wanneer hij een nieuwe in zijn mond doet (niet van die hele stille essentiele momenten), prima.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:46

Inderdaad. Sinds er in bioscopen eigenlijk geen chipszakjes meer verkocht worden, maar alles in van die buizen zit van pringles, heb ik echt nergens meer problemen mee wat betreft eten.

Enige waar ik problemen mee heb zijn de exorbitante prijzen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:57

Jans schreef:
Ik kom steeds meer mensen hier tegen die ons bioscoopje waarderen :)) (Cinelounge). _O_

Beste bios!

Hier ligt het totaal aan het plaatje thuis.
Als vriend een opdracht heeft, dan gaan we gewoon los als we ergens naartoe gaan en sleep ik met niets. Heeft hij geen opdracht, dan gaan we gewoon nergens naartoe :D Of met kortingskaartjes en eigen eten mee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:13

SusanH schreef:
Wat ik trouwens goed geregeld vind, ons theater in het centrum krijg je standaard 1 consumptie in de pauze, van het huis. Zit bij je kaartje in. Ook kun je met korting eten voor de voorstelling uit, in een restaurant op loopafstand. Vooral dat drankje in de pauze scheelt tijd. Mensen hoeven niet eerst muntjes te kopen, moeilijk te doen etc je pakt gewoon je glaasje fris/bier/wijn van de counter en loopt door. Light staat er niet standaard tussen, maar als ik daarom vraag is er altijd iemand die dat even netjes aangeeft.

Ja! Dat doen ze in de Luxor in Rotterdam ook :j Super handig! Heb je tenminste tijd om je drankje op te drinken voor de pauze voorbij is

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:13

In een heleboel theaters is dat al zo. Concertgebouw idem dito. Drankje vooraf zit er ook nog bij. Er staan ook net als bij een receptie bladen met een aantal drankjes klaar in de pauze.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:43

Ik neem eigenlijk altijd mijn eigen dingen mee.
Met kinderen leer je dat wel af om alles in een pretpark te kopen haha.

Laatst naar bevrijdingsfeest heb ik m'n eigen wijn meegenomen.
Je betaald daar gewoon dik €3,50 voor een wijntje, daar heb ik een hele fles voor.
Plus dat ik het altijd heel irritant vind om uit de groep te moeten lopen om naar de bar te gaan, en vervolgens iedereen kwijt ben.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 11:12

Angeliquee18 schreef:
Ik neem eigenlijk altijd mijn eigen dingen mee.
Met kinderen leer je dat wel af om alles in een pretpark te kopen haha.

Laatst naar bevrijdingsfeest heb ik m'n eigen wijn meegenomen.
Je betaald daar gewoon dik €3,50 voor een wijntje, daar heb ik een hele fles voor.
Plus dat ik het altijd heel irritant vind om uit de groep te moeten lopen om naar de bar te gaan, en vervolgens iedereen kwijt ben.

Hangt ook maar weer af welke fles wijn je thuis koopt O:)
Maar ik snap wat je bedoeld :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:28

Dat klopt, maar als je voor iets vergelijkbaars als festivals gaat, kom je vast niet boven die €3,50 :D (misschien niet eens boven de euro :+ )