Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:59

droversrun schreef:
Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen als stille meelezer, maar misschien moet jij dan iets meer rekening houden met hoe je overkomt in topics Corrie. Blijkbaar weet je hoe het overkomt voor anderen, maar doe je er niets aan om dit aan te passen zodat wij je kunnen opvatten zoals je het daadwerkelijk bedoeld.

Verder denk ik dat alles wel gezegd is TS :) Denk dat je er prima aan doet zoals je het nu voor ogen hebt. Je kunt mij ook niet wijsmaken dat ze iets gaan doen met meerderen op 1 kamer... Tuurlijk je weet het nooit maar dan heb je in ieder geval genoeg voorzorgsmaatregelen getroffen.

Welkom droversrun en hartelijk dank voor je feedback. Je kent me niet als ik boos ben denk ik. Echt een andere toon dan hoor

Toothless

Re: Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:00

Vind t altijd wel hilarisch hoe mensen een 'toon' kunnen ruiken aan een geschreven stuk tekst := gewoon een misverstandje lijkt me! Back on-topic {:}

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:04

superpony schreef:
Ik heb absoluut geen behoefte aan groepsex en dergelijke. Het feit dat jij er niet aan denkt, of het niet kent, wil etc, wil echt niet zeggen dat het niet gebeurt. Hier reageren mensen die dat niet deden, maar er zijn er gewoon velen die het wel doen. Dat blijkt ook als je even een beetje verder kijkt en ziet hoeveel tienermoeders er zijn.

Dus de tienermoeders zijn allemaal zwanger geraakt tijdens groepsseks?

Denk eerder onwetendheid en te weinig voorlichting..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:19

Dat zeg ik toch niet? Er zijn gewoon veel meer jonge mensen met sex bezig, dan men hier denkt. Hoe, waar en wanneer ze het doen maakt niks uit. Onze zoon werkt in een cafe en ziet en hoort behoorlijk veel. Je zal verbaasd staan wat ze toch wel doen als ze van huis zijn.

Volgens mij weten de meeste kinderen in Nederland al heel jong wat sex is en wat condooms zijn. Het jong sex hebben, is in mijn ogen, toch meer het probleem van erbij willen horen of ''het'' gedaan willen hebben.

En men moet niet voorbij gaan aan wat wij allemaal vinden. Iedereen die zegt dat 13,14, 15 te jong is bijv, gaat er wel aan voorbij, dat ze wel gevoelens hebben. Dan moet je meer doen dan voorlichting geven over condooms om uit te leggen waar je stopt in de opwinding.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:23

Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat groepsex tussen 14 jarige zou gebeuren. Ben ik dan zo naïef? Het zal vast wel is ooit ergens gebeuren, maar de kans dat je overlijd onderweg naar school door een aanrijding met een auto is toch vele malen groter?

Al die tienerzwangerschappen gebeuren doordat twee stelletjes onzorgvuldig zijn geweest, maar toch echt niet door groepsex of tijdens het slapen met meerdere personen op een kamer.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:27

superpony schreef:
Dat zeg ik toch niet? Er zijn gewoon veel meer jonge mensen met sex bezig, dan men hier denkt. Hoe, waar en wanneer ze het doen maakt niks uit. Onze zoon werkt in een cafe en ziet en hoort behoorlijk veel. Je zal verbaasd staan wat ze toch wel doen als ze van huis zijn.

Volgens mij weten de meeste kinderen in Nederland al heel jong wat sex is en wat condooms zijn. Het jong sex hebben, is in mijn ogen, toch meer het probleem van erbij willen horen of ''het'' gedaan willen hebben.

En men moet niet voorbij gaan aan wat wij allemaal vinden. Iedereen die zegt dat 13,14, 15 te jong is bijv, gaat er wel aan voorbij, dat ze wel gevoelens hebben. Dan moet je meer doen dan voorlichting geven over condooms om uit te leggen waar je stopt in de opwinding.

Natuurlijk zijn ontzettend veel jonge kinderen bezig met seks. Maar dat hoeft echt niet direct te betekenen dat ze helemaal losgaan als ze in een groep slapen :P

Ik had ook zat fantasieën toen, maar ik denk toch dat het aantal kinderen dat dat daadwerkelijk realiseert verwaarloosbaar klein is... :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:31

Ik denk echt dat je je vergist. Onze zoon is meer van de vaste relatie, dus geen eigen ervaring. Maar weet helaas wel dat met name meisjes wel vaak bezwijken onder druk of omdat ze ene jongen erg leuk vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:35

superpony schreef:
Maar vind je nu dat jongens voor de condooms moeten zorgen? Altijd ?

Nee dat vind ik niet. De ouders van de jongens horen de condooms aan de jongens te geven ( verantwoordelijkheid ouders ) en TS kan ze aan haar dochters geven. Zoals ik mijn dochter geleerd heb zelf voorbereid te zijn en het niet aan de jongen over te laten als het zover komt.
Niet in een mandje condooms voor het grijpen leggen. Laat de verantwoording daar waar hij ligt. In het geval van de dochters, bereid ze goed voor, laat ze bestand zijn tegen druk ( hopelijk lukt dat ook ) maar ga niet voor andermans kinderen beslissen.
In het geval van de jongens, ouders geven goede voorlichting en goede voorbereiding en nemen hun verantwoording.
En dan hopen dat het allerbelangrijkste gebeurt namelijk dat de kinderen uiteindelijk hun eigen verantwoording nemen. Als dat bewerkstelligt is ben je op dat punt klaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-05-18 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:35

Anoniem schreef:
Sorry zal het eventjes duidelijk uitleggen. Ik vind het dus inderdaad een taak van de ouders en niet van de gastvrouw. De eigen kinderen buiten beschouwing gelaten is het dus een taak voor de ouders van de jongens. Niet de taak van de gastvrouw.

Als er gewezen wordt naar wiens 'taak' het is, dan heb ik het idee dat het belang van de jongeren wat minder voorop komt te staan. Dat is vaak meer een reden om dingen niet te doen.

Maar uiteindelijk zou ik zeggen dat we willen dat jongeren, als ze uiteindelijk gaan experimenteren met seks, toegang hebben tot condooms. Hoe en via wie is niet zo belangrijk: of dat nou via de Hitkrant is, of via ouders of vrienden of een condoomautomaat in de wc of via de ouders van vrienden. Dat ze die toegang hebben, dat is relevant, niet wiens 'taak' het is en vooral wiens taak het niet is.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:38

Ja maar als ze een jongen erg leuk vinden is dat nog anders dan met een groep slapen en dan seks hebben.

Vroeg of laat doet iedereen het, de een wat eerder dan de ander. Maar ik heb het zelf niet gedaan, vriendinnen hebben dat nooit gedaan, mijn broertje heeft dat nooit gedaan dus ik geloof daar niet zoveel van.

Ik zeg niet dat het nooit gebeurd! Ergens zal vast een groepje 14 jarige geweest zijn die met elkaar geëxperimenteerd hebben. Maar zoals boven aangegeven acht ik die kans ook erg klein.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:38

superpony schreef:

UUUHHMMM, juist op die leeftijd is alles heel ongemakkelijk en is het onderwerp 'seks' iets wat veel pubers van die leeftijd juist voor zich houden onderling (vriendinnen onder elkaar buiten beschouwing gelaten in deze, bedoel meer in een 'groep/klas'). Het lijkt nu alsof je seks vergelijkt met roken, wat absoluut appels met peren vergelijken is want daar waar roken een probleem is, is seks dat niet! Goede voorlichting, wat volgens mij op veel middelbare scholen gewoon aan de orde is en het praatje over de bloemetjes en de beegees is denk ik al voldoende. Dat pubers jong seks hebben hoeft niet perse iets slechts of een probleem te zijn :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 16:03

Gaat dit topic nu niet een klein beetje de verkeerde kant op?Het was maar een vraag.En apart slapen gaat toch niet,ze zoeken elkaar wel op s'nachts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:14

Toothless schreef:
superpony schreef:

UUUHHMMM, juist op die leeftijd is alles heel ongemakkelijk en is het onderwerp 'seks' iets wat veel pubers van die leeftijd juist voor zich houden onderling (vriendinnen onder elkaar buiten beschouwing gelaten in deze, bedoel meer in een 'groep/klas'). Het lijkt nu alsof je seks vergelijkt met roken, wat absoluut appels met peren vergelijken is want daar waar roken een probleem is, is seks dat niet! Goede voorlichting, wat volgens mij op veel middelbare scholen gewoon aan de orde is en het praatje over de bloemetjes en de beegees is denk ik al voldoende. Dat pubers jong seks hebben hoeft niet perse iets slechts of een probleem te zijn :)

Toch ben ik het met superpony eens. Jonge mensen krijgen vaak dezelfde druk opgelegd als het verhaal roken, hoewel roken tegenwoordig gelukkig niet zo meer opgelegd is omdat er nog veel meer druk komt van de niet rokers. Maar wel dezelfde opmerkingen. Heb jij het nog nooit gedaan, stoooommmmm. Joh je moet het echt doen hoor, zoooooo fijn. Jij bent de enige die het nog niet gedaan heeft, dat kan toch niet en zo kan ik er nog wel een paar noemen. Zowel meiden als jongens onder elkaar. Gelukkig zijn velen zo slim om gewoon te zeggen dat ze het wel gedaan hebben al is dat niet zo. Dan is de druk vaak weg. Maar er zijn zeker zoveel kinderen gevoelig voor dit soort manipulatie. En diegene die manipuleert heeft daar ook vaak een doel mee. Want als je een ander zover kunt krijgen ben je in ieder geval niet de enige die het doet.

Sexualiteit onder jongeren is zo complex. We kunnen dit op honderd manieren bespreken na 7 pagina’s zitten we nog steeds met voors en tegens. Bedenk dat de voorstanders ook de tegenstanders als ouders tegen kunnen komen. Dan krijg je ook weer groepsdruk. Kijk maar hier. Tegenstanders worden de meest vreemde dingen naar het hoofd geslingerd. In mijn geval al direct een vermoeden dat ik vanwege geloofsovertuiging reageer. Een ouder die gevoelig is voor dit soort communicatie zal dus eerder toegeven aan de vrije ouder, met een naar gevoel van binnen. Want eigenlijk willen ze het niet hebben, maar ja anders worden ze misschien wel veroordeeld. Dat kunnen we toch niet hebben. Of ze bezwijken omdat de kinderen er onderling discussies over krijgen. Wat heb jij flauwe ouders zeg. Kinderen reageren dit af op ouders en ouders bezwijken onder al deze vormen.
Heb je het dan raak geschoten. Nee ik denk van niet, je hebt misschien hooguit een proces versneld waar op dat moment niemand mee bezig is. Maar het dan wel heel aantrekkelijk aangeboden is.

Ik blijf erbij dat we onze kinderen meisje en jongen goed moeten voorbereiden op het hele proces en hopen dat het allemaal goed gaat. En wanneer het werkelijk gaat gebeuren weet je nooit. Misschien zie je het aankomen.

De ellende die ik vaak tegen kom zijn jonge meisjes die inderdaad nog geloofden dat meisjes en jongens vrienden kunnen zijn. Waar helaas geen besef van is is dat de een sneller er aan toe is dan de ander. Jongeren denken vaak dat iedereen net als henzelf is. Door dit denkpatroon gebeurd het nogal eens dat meisjes door grootdoenerij binnenin een vriendengroep aangerand of erger worden. En dat heeft gevolgen voor het verdere leven.
En daarom ben ik voor gescheiden slapen en geen mandje met condooms.
Het gaat me niet om de sex die jongeren met elkaar hebben. Het gaat mij om de veiligheid die meisjes ( maar ook jongens ) onder het dak van het verblijf waar ouders aanwezig zijn moeten kunnen hebben.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:16

Het ging erover of ts juridisch aansprakelijk zou zijn als er in haar huis iets mis zou gaan t.g.v. sex tussen de tieners die bij haar logeerden.Volgens mij is "gelegenheid geven"wel strafbaar ja.Want het gaat om minderjarigen.Als ouders heel kwaad zouden worden zouden ze kunnen gaan aanklagen.En dan krijg je een hoop narigheid.Maar misschien zijn er juridisch onderlegde Bokkers die meer dan ik van de huidige wetgeving op de hoogte zijn?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:26

Gast4901, ik vind het allemaal nogal gedramatiseerd klinken, en bovendien heb ik het idee dat je de verhalen van enkelen projecteert op grote groepen. Misschien dat jij die ellende vaak tegenkomt, dat weet ik niet, maar dan nog kom je maar een heel beperkt aantal jongeren tegen - en daarin dan juist de jongeren die het meest in de problemen komen. Je kunt niet zomaar aannemen dat wat je daar ziet ook voor anderen geldt.

Anjali: je moet niet zomaar dingen roepen. Er is echt geen enkele basis waarop je aansprakelijk zou kunnen zijn als ouder. Er wordt hier in Nederland helemaal niet zomaar aangeklaagd, laat staan dat het ergens toe leidt.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:27

anjali schreef:
Het ging erover of ts juridisch aansprakelijk zou zijn als er in haar huis iets mis zou gaan t.g.v. sex tussen de tieners die bij haar logeerden.Volgens mij is "gelegenheid geven"wel strafbaar ja.Want het gaat om minderjarigen.Als ouders heel kwaad zouden worden zouden ze kunnen gaan aanklagen.En dan krijg je een hoop narigheid.Maar misschien zijn er juridisch onderlegde Bokkers die meer dan ik van de huidige wetgeving op de hoogte zijn?

Ik ben zeker geen jurist, maar ik snap niet waarom TS juridisch aansprakelijk zou zijn als de ouders er zelf ook toestemming voor geven. Dan zouden ze toch medeverantwoordelijk zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:32

Shadow0 schreef:
Gast4901, ik vind het allemaal nogal gedramatiseerd klinken, en bovendien heb ik het idee dat je de verhalen van enkelen projecteert op grote groepen. Misschien dat jij die ellende vaak tegenkomt, dat weet ik niet, maar dan nog kom je maar een heel beperkt aantal jongeren tegen - en daarin dan juist de jongeren die het meest in de problemen komen. Je kunt niet zomaar aannemen dat wat je daar ziet ook voor anderen geldt.

Anjali: je moet niet zomaar dingen roepen. Er is echt geen enkele basis waarop je aansprakelijk zou kunnen zijn als ouder. Er wordt hier in Nederland helemaal niet zomaar aangeklaagd, laat staan dat het ergens toe leidt.

Prima Shadow. Maar heb ik gezegd dat dit grote groepen betreft die slachtoffer worden ? Heb ik ook gezegd dat alle ouders beïnvloedbaar zijn ? Ik geloof het niet. Maar moet de “ enkeling “ dan niet beschermd worden ? En de enkeling is geen grote groep maar het zijn er meer dan je denkt.
Daarnaast tracht eens te bedenken wat als jouw kind die enkeling is. Is het dan nog gedramatiseerd ?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:36

Ik heb het hier net met mijn moeder over gehad, die werkt in de jeugdpsychiatrie met een kwetsbare doelgroep en die ziet er ook geen kwaad in. Ik neem aan dat we het hier over normale tieners hebben.

Ik vind Corrie ook erg generaliserend en ik herken het maar deels vanuit mijn functie als docent. Ja ik heb klassen gehad waar seks erg 'in' was, maar ook veel klassen waar het niet speelde. Achtergrond en opleidingsniveau spelen hier vaak ook in mee.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:00

Gaan we het nu niet veel te ver zoeken? Gewoon aan je eigen kinderen vragen of iedereen het leuk vindt in dezelfde kamer te slapen ofdat ze liever een ander oplossing hebben. En ook eens met de andere ouders praten of zij dat ook ok vinden. Een doos condooms klaarzetten wanneer er logés komen lijkt me dan weer veruit de grootste flater die je kan slaan in de ogen van pubers, hoe goed het dan ook bedoeld is.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 04-05-18 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:02

lieveli schreef:
Ik heb het hier net met mijn moeder over gehad, die werkt in de jeugdpsychiatrie met een kwetsbare doelgroep en die ziet er ook geen kwaad in. Ik neem aan dat we het hier over normale tieners hebben.

Ik vind Corrie ook erg generaliserend en ik herken het maar deels vanuit mijn functie als docent. Ja ik heb klassen gehad waar seks erg 'in' was, maar ook veel klassen waar het niet speelde. Achtergrond en opleidingsniveau spelen hier vaak ook in mee.

Jij stelt je van begin af aan al zeer negatief naar mijn bezorgdheid op. En nu jouw moeder jou gelijk gegeven heeft is dat dus vanaf heden de waarheid. Zeker bij een kwetsbare doelgroep is er meer misbruik dan bij een niet kwetsbare doelgroep. ( niet onderling voordat je het weer verkeerd begrijpt ) Algemeen bekend gegeven. Maar je moeder werkt als ( want niveau in deze is belangrijk. Ze kan wel de schoonmaakster van de instelling waar ze werkt zijn :+ :+ )

jij komt toch snel op de mening uit dat ik generaliserend ben. Of andere negatieve zaken richting mij.
Zou het kunnen zijn dat ik een tegenpool probeer te geven van wat er ook speelt in de wereld. De tegenpool van iedereen die zegt ik heb ook altijd in groepen geslapen en er is nooooooit wat gebeurd.

Je realiseert je blijkbaar niet dat dit ook door ( lees onder de 15 ) jongeren gelezen wordt. En al die hoera verhalen geven geen enkele waarschuwing mee.
Ik probeer daar wel de waarschuwing te geven. Een beetje evenwicht in het verhaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:14

Anoniem schreef:
Maar moet de “ enkeling “ dan niet beschermd worden ? En de enkeling is geen grote groep maar het zijn er meer dan je denkt.

Ik denk dat, hoe frustrerend het ook is, je kinderen niet altijd overal tegen kunt beschermen en dat je dat ook niet moet willen. Want als je dat wel doet, dan ontneem je ze ook kansen om te groeien en te leren en zelfstandig te worden. In dit geval ontneem je ze dan de kans om op een ongedwongen gelijkwaardige manier met elkaar om te gaan, en maak je iets beladen wat het waarschijnlijk helemaal niet is, en ook niet hoeft te worden.

Daarnaast denk ik dat je jongeren ook mag laten zien dat je vertrouwen hebt in hun eigen manieren om dingen op te lossen, zeker als er geen aanleiding is om te denken dat ze dat niet kunnen. Als je zo'n groep ziet en daar zit veel spanning, of iemand geeft aan dat er iets is gebeurd dat men niet wil, of je merkt dat een van de jongeren er ongemakkelijk onder wordt, dan ligt de situatie wellicht alweer heel anders.

(Overigens, ik vind je toon, ook naar Lieveli, echt niet prettig, kan dat niet anders?)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:17

Anoniem schreef:
lieveli schreef:

Jij stelt je van begin af aan al zeer negatief naar mijn bezorgdheid op. En nu jouw moeder jou gelijk gegeven heeft is dat dus vanaf heden de waarheid. Zeker bij een kwetsbare doelgroep is er meer misbruik dan bij een niet kwetsbare doelgroep. ( niet onderling voordat je het weer verkeerd begrijpt ) Algemeen bekend gegeven. Maar je moeder werkt als ( want niveau in deze is belangrijk. Ze kan wel de schoonmaakster van de instelling waar ze werkt zijn :+ :+ )

jij komt toch snel op de mening uit dat ik generaliserend ben. Of andere negatieve zaken richting mij.
Zou het kunnen zijn dat ik een tegenpool probeer te geven van wat er ook speelt in de wereld. De tegenpool van iedereen die zegt ik heb ook altijd in groepen geslapen en er is nooooooit wat gebeurd.

Je realiseert je blijkbaar niet dat dit ook door ( lees onder de 15 ) jongeren gelezen wordt. En al die hoera verhalen geven geen enkele waarschuwing mee.
Ik probeer daar wel de waarschuwing te geven. Een beetje evenwicht in het verhaal.

Oh vrouw toch. Zoveel frustratie, zoveel aannames.

Nee geen schoonmaakster, W.O. functie

Shadow, naar iedereen. Ik heb ook getemd, ik vind het bizar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:22

Zolang je dochter maar bij je terecht kan en weet dat ze je kan vertrouwen zou ik me niet zoveel zorgen maken. Ik kom uit de biblebelt en diegene waar thuis nooit werd gesproken over sex en dat het taboe was maakten de meest vreemde dingen mee. Die waren ook veel eerder met sex dan de wat vrijer opgevoede kinderen. Juist het krampachtige rondom dit soort zaken maakt het erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:27

@lieveli. Misschien moet je even kijken naar jouw houding en reacties jegens mij. Wie kaatst ..........

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:35

Ja vooral niet kritisch naar jezelf kijken ook al ben je door meerdere mensen aangesproken.

Ohhh ik word bedreigd via pb. Houd op met me hoor _O-