Sneaky vriend? Of overdrijf ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:29

Cer schreef:
Citaat:
Ik had hem gevraagd of hij met dit meisje wel eens praatte (hij wist niet dat ik dit al wist). Zijn antwoord hierop was neen.

Citaat:
Ik had het voor die avond maar even zo gelaten. Ondertussen had hij het gesprek met dat meisje ook verwijderd. Omdat ik toch nog heel de tijd met het gevoel zat dat hij er nu ook al over aan het liegen was, wou ik dat hij eerlijk ging zijn. De volgende dag nog eens aan hem gevraagd of hij met het meisjes gepraat had. Zijn antwoord was weer neen.

Maar ja, als je dan praat en dingen vraagt en je krijgt niet het juiste antwoord antwoord.. wat doe je dan? Je mag toch verwachten dat iemand de waarheid verteld als er wat gevraagd wordt? Ik zou me daar niet beter van voelen, als ik het antwoord wist en er wordt wat anders gezegd... -O-

Maar heeft ze hem betrapt doordat ze hem zag appen met dat meisje, of heeft ze meteen de eerste keer in zijn telefoon gekeken. Dat is nog een beetje onduidelijk..

Cer

Re: Sneaky vriend? Of overdrijf ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:36

Ik denk dat ze in zijn telefoon gekeken heeft...
Hij wist dat niet, en daarom ontkende hij dat.

Ik vind dat altijd wel lastig.. Uiteraard moet je niet zomaar in een telefoon gaan kijken.. Maar je komt er dan wel achter dat iemand blijkbaar liegt..

Vroeger was dat veel makkelijker.. dan deden mensen dat gewoon en kwam niemand er verder achter.. No Harm No Faul :D

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:41

Ik zou als ik een onderbuik gevoel heb ook zeker willen kijken, maar ik zou eerst vragen of het mag en uitleggen waarom ik dat graag zou willen. Als hij zonder te aarzelen zijn telefoon zou geven en zou zeggen hier kijk maar, dan zou ik daar al een heel prettig gevoel bij krijgen..

Maar ik zou het ook inderdaad niet sneaky achter zijn rug om gaan doen.. Maar kan het ergens ook wel begrijpen.

Weet in ieder geval wel dat mijn onderbuik gevoel het tot nu toe altijd goed heeft gehad, dus daar blijf ik ook op vertrouwen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:44

Ja dat doe je wel sneaky natuurlijk want je krijgt maar 1 kans. Als je het vraagt of je in zijn telefoon mag kijken dan heeft hij alles al gewist. En krijg je nooit meer de kans om er in te kijken want hij laat hem niet meer slingeren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:50

Ik zie hier vooral ook een sneaky vriendin. Als mijn partner me geen goede reden zou kunnen geven voor herhaaldelijk stiekem in mijn telefoon neuzen en niet hard aan zijn/haar jaloezie ging werken dan is daar het gat van de deur :evaw: Er zit hier imo in de basis al iets flink mis in deze relatie. Vraag is of je daarmee verder wilt (en kunt) gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:53

Fenrir schreef:
Ik zie hier vooral ook een sneaky vriendin. Als mijn partner me geen goede reden zou kunnen geven voor herhaaldelijk stiekem in mijn telefoon neuzen en niet hard aan zijn/haar jaloezie ging werken dan is daar het gat van de deur :evaw: Er zit hier imo in de basis al iets flink mis in deze relatie. Vraag is of je daarmee verder wilt (en kunt) gaan.

Je bent nooit zomaar jaloers. Vaak is er een reden waarom je jaloers bent. Dan geeft die vriend daar een reden voor. Hij geeft jou in ieder geval niet het gevoel dat je de enige voor hem bent, anders hoefde je niet jaloers te zijn. Of hij gedraagt zich vreemd. Je intuïtie klopt vaak wonderenswaardig goed.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:54

Suzanne F. schreef:
Fenrir schreef:

Je bent nooit zomaar jaloers. Vaak is er een reden waarom je jaloers bent. Dan geeft die vriend daar een reden voor. Hij geeft jou in ieder geval niet het gevoel dat je de enige voor hem bent, anders hoefde je niet jaloers te zijn. Of hij gedraagt zich vreemd. Je intuïtie klopt vaak wonderenswaardig goed.

Dus? Dan ga je het gesprek aan en niet achter iemand z'n rug om zitten snuffelen in privégesprekken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:55

Fenrir schreef:
Dus? Dan ga je het gesprek aan en niet achter iemand z'n rug om zitten snuffelen in privégesprekken.

Ja en dan? Dan ontkent hij en zegt dat je spoken ziet?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:03

Suzanne F. schreef:
Fenrir schreef:

Ja en dan? Dan ontkent hij en zegt dat je spoken ziet?

Dan geef je hem of nog een kans of je gaat op je gevoel af en is het exit relatie.
Alsof jouw gevoel het ineens goed mag praten dat jij iemand z'n vertrouwen schend en in zijn telefoon gaat kijken? Je zou toch mogen hopen dat je relatie goed genoeg is om gewoon over dat gevoel in gesprek te kunnen gaan zonder dit soort praktijken. En als dat niet het geval is dan zou ik me alleen daarom al eens goed achter m'n oren krabben mbt deze relatie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:04

Suzanne F. schreef:
Fenrir schreef:

Zat mensen zijn stinkend jaliers zonder reden. Dan is de oorzaak hun eigen natuurlijke wantrouwen of gebrek aan zelfvertrouwen.

Om daar dan de partner de schuld van te geven is volledig krankzinnig.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:07

Dat ook Palmera. Je wilt ze de kost niet geven := Is natuurlijk sneu voor die mensen, maar inderdaad geen reden om je partner de schuld te geven.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:30

Citaat:

Nee dat het niet netjes is geweest dat ze dat heeft gedaan zijn we nu toch wel over eens..

Geloof dus echt niet dat het een koetjes en kalfjes gesprek is geweest, anders ga je niet alles wissen op bepaalde dingen na.. Daarnaast ook al wist ze het van te voren al, heeft ze hem wel de kans gegeven om eerlijk antwoord te geven, dat heeft hij tot 2 keer toe niet gedaan. En nu vinden mensen het raar dat de TS hierdoor achterdochtig word?! Dat is toch iets heel anders als jaloezie, want heb haar nergens horen zeggen dat hij geen gesprek mag hebben met meisjes. Het is alleen dat hij er om liegt en stiekem gaat doen..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:31

CharmingS schreef:
Citaat:

Nee dat het niet netjes is geweest dat ze dat heeft gedaan zijn we nu toch wel over eens..

Geloof dus echt niet dat het een koetjes en kalfjes gesprek is geweest, anders ga je niet alles wissen op bepaalde dingen na.. Daarnaast ook al wist ze het van te voren al, heeft ze hem wel de kans gegeven om eerlijk antwoord te geven, dat heeft hij tot 2 keer toe niet gedaan. En nu vinden mensen het raar dat de TS hierdoor achterdochtig word?! Dat is toch iets heel anders als jaloezie, want heb haar nergens horen zeggen dat hij geen gesprek mag hebben met meisjes. Het is alleen dat hij er om liegt en stiekem gaat doen..

Ze was al achterdochtig anders had ze de 1e keer al niet in de telefoon hoeven kijken.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:40

Tjha daar zal ze dan vast een reden voor hebben gehad onderbuikgevoel..

Vind het een beetje jammer dat er nu al 7 pagina's alleen maar over die telefoon gaat, denk dat het wel duidelijk is nu.. Of ze nu wel of niet in die telefoon heeft gekeken, hij is ook geen heilige en als mijn vriend zou vreemdgaan dan zou ik dat ook willen weten, op wat voor manier dan ook!

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, al denk ik dat de TS weinig zin meer heeft om hier te updaten..;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:45

Wat een aanname dat hij geen heilige is....

Als mijn vriend zo paranoia kwam vragen of ik met mannen spreek zou ik ook alles verwijderen want stel je voor dat hij jaloers oid wordt....

Nee voor mij zou het einde relatie betekenen als hij zonder medeweten alles zou gaan uitzoeken en gaat snuffelen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:47

Ik snap dat TS gekeken heeft hoewel het inderdaad niet netjes is.
Ik heb het bij een ex (daarom is het ook een ex) ook ooit gedaan. Door hoe hij zich gedroeg kreeg ik een gruwelijk onderbuik gevoel en door de hier geadviseerde goede gesprekken kreeg ik er niks uit en ja hoor.... ik had dat gevoel niet voor niks. Het was die avond ervoor zo lekker geweest en ze zouden elkaar paar dagen later weer zien. Nou, dan ga je vooraan maar altijd lekker daar je ding doen dan, maar ik doe niet aan delen 8-) .

Momenteel gelukkig een vriend die ik blind vertrouw, dus no need :) wij zijn ook wel erg open overigens qua telefoongebruik en alles ligt hier code-loos op tafel. En het komt ook regelmatig voor dat ik vanuit de douche roep: app jij ff die en die dat we er zo laat zijn omdat ik dat zelf dan natuurlijk weer vergeten ben ik voor ik naar boven loop. andersom ook zo.
En hij kent door zijn hobby zo vreselijk veel mensen dat ik er niet eens zin in zou hebben om bij hem te gaan pluizen in zijn telefoon met die 188 openstaande gesprekken :') :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:50

Maar dan bespreek je dat toch gewoon Quera? Dat hoeft toch nooit een aanleiding te zijn om alles te wissen?

'Ik merk op dat je je wat jaloers lijkt op te stellen. Is er iets aan de hand?'

Blijf je in die situatie terechtkomen... dan is het einde verhaal inderdaad. Maar dan ga je toch nog niet gewoon alles wissen en verder met je relatie?

Kijk, mocht ik de partner van TS zijn, had ik gezegd:
'Ja, ik heb met een meisje geappt, en ik sloeg naderhand in paniek en heb alles gewist, door mijn voorgeschiedenis... Ik wou je niet op stang jagen. Het spijt me, ik voel me er rot van.'

Of, in het geval ik niet appte en verwijderde:
'Nee, waarom vraag je dat? Is er iets aan de hand? Het is nu al de Xe keer dat je me dat vraagt, is er een reden voor waarom je je wat onzeker/jaloers voelt?'

Maar gewoon alles gaan wissen, liegen en het gesprek niet aangaan, dat vind ik kwalijk van de partner.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:55

Ik denk dat er aan beide kanten veel aan communicatie schort.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:57

quera schreef:
Wat een aanname dat hij geen heilige is....

Als mijn vriend zo paranoia kwam vragen of ik met mannen spreek zou ik ook alles verwijderen want stel je voor dat hij jaloers oid wordt....

Nee voor mij zou het einde relatie betekenen als hij zonder medeweten alles zou gaan uitzoeken en gaat snuffelen.

Als mijn vriend paranoia naar mij toe kwam , dan zou ik hem het tegendeel bewijzen door de gesprekken te laten zien ipv ze te verwijderen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:59

Dat zou wel goed kunnen, Quera.

Mijn vriend kwam uit een relatie waar paranoia echt heerste, en hoewel zij de bedriegster was, werd hij al-tijd overal gecontroleerd, ook nadat het uit was. De eerste zes maanden in onze relatie was dat echt wennen voor mijn vriend: plots was hij met iemand die niet controleerde. Maar hij heeft ook twee keer toegegeven (uit zichzelf, hoewel ik wel een buikgevoel had dat er 'iets' was), dat hij compleet onschuldige dingen had gewist/verzwegen, om dan tot de conclusie te komen dat hij zich echt een enorme banketstaaf voelde omdat hij zag dat ik helemaal niet achterdochtig oid deed. Nu dan ook totaal geen trust issues meer hier, maar ik had toen zeker en vast niet de duimschroeven moeten aandraaien, of mijn partner was de deur uitgerend.

Maar het lijkt me dat dergelijke problemen toch al moeten zijn opgelost als je twee jaar samen bent?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:11

Ik heb het van beide kanten meegemaakt.
Ex 1 was een bekend vreemdganger, is ook meerdere keren vreemd gegaan tijdens onze relatie. Beloofde steeds beterschap, maar daar kwam uiteraard niks van. Toen controleerde ik ook regelmatig zijn telefoon en msn en werd ik vaak geconfronteerd met missende stukken in gesprekken. Allemaal verwijderd.
Bleek achteraf ook weer vreemdga gedrag te zijn.
Ex 2 was zo gruwelijk jaloers dat ik met geen enkele vriend van het mannelijk geslacht kon praten zonder dat hij me meteen beschuldigde van vreemdgaan, zelfs toen het een homo betrof. Toen schoot ik ook in een soort "voorverdediging" en ging alle gesprekken die ook maar naar andere mannen wezen verwijderen om eventuele discussies en beschuldigingen voor te zijn.
Het ligt er heel erg aan hoe de situatie met TS is. Als haar vriend niet met meisjes mag praten kan ik het me voorstellen dat hij om ruzie te voorkomen dingen gaat verwijderen, verzwijgen en er over gaat liegen. Zeker als er al vaker ruzie over is geweest.
Andere optie is dat hij inderdaad niet te vertrouwen is.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:09

amado7 schreef:
Ik snap vele berichten niet. Natuurlijk is er al wat fout als je in zijn berichten gaat kijken, dan klopt er iets niet. Maar ik denk dat vele bokkers hetzelfde zouden doen als ze zoiets vermoeden en je komt daarna er achter dat hij liegt en ook nog met zo n voorgeschiedenis. ( alleen zijn geschiedenis geeft natuurlijk geen rede toe om in zijn telefoon te kijken)

Ts ik zou eens een goed gesprek gaan voeren met je vriend en anders zou het voor mij klaar zijn. Alleen er over liegen zou voor mij al not done zijn.

Precies dit dus!
Tuurlijk ga je kijken als je iets vermoed, en het is zeker niet goed om stiekem in die telefoon te kijken, maar als je zo een voor gevoel hebt doe je het, waar rook is, is vuur.
Het feit dat hij sneaky doet en liegt dan zit er idd bijna niets anders meer op om te kijken of je gevoel klopt, want als hij echt een leugenaar is kom je er nooit achter .

(Wat niet wilt zeggen dat hij echt vreemdgaat of iets he ts) maar omdat veel bokkers nu jou de schuld in je schoenen gaan schuiven lijkt wel.

Ik hoop dat het niet zo is, en jullie samen een eerlijk gesprek kunnen gaan voeren, zo niet .. wegwezen.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:54

Ts, ga het gesprek aan. Laat hem zijn kant doen en beslis vanuit daar of jij er nog een goed gevoel bij hebt. Als je me wilt pb’en mag dat altijd, ik zit momenteel in een soort gelijke situatie en ik snap hoe moeilijk het kan zijn en hoe erg je jezelf tegen kunt komen.
Overigens vind ik het heel fijn dat hier zo verschrikkelijk veel mensen zo’n bizar geweldige relatie hebben waardoor zij bij zo een voorval al meteen hun vriend of vriendin de deur zouden wijzen. (Waarbij ik me dus af ga vragen of dit dan wel zo’n geweldige relatie is.) Ja, ts zal dus op de telefoon gekeken hebben door haar eigen onzekerheid, dat is duidelijk. Maar om haar nu dan zo de schuld In de schoenen te schuiven vind ik niet netjes.. het was niet Oké om in de telefoon van haar vriend te kijken zonder dat hij het weet, maar of dát nou daadwerkelijk het einde van een relatie hoeft te betekenen; in mijn ogen niet. Wél vind ik dat er over gesproken moet worden, beide moeten hun fout in zien.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:03

Mijn man is gelukkig niet zo paranoia dus daar hoef ik me niet druk om te maken.
Zou daar absoluut niet tegen kunnen namelijk.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:07

En ts hoe gaat het?