Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:50

Als zoonlief te erg aan moeders blijft hangen (die voelen dat feilloos aan) dan is het erg lastig voor de nieuwe partner. Zeker als deze nieuwe partner niet geaccepteerd wordt zoals het zou horen. De situatie zal alleen veranderen als zoonlief aan moeders duidelijk maakt dat hij heel bewust kiest voor zijn partner en dat ze daar mee om moet gaan.

Hilli

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:54

Maar ligt het echt aan de zoon, of is moeders zo'n dwingeland? Sommige exemplaren menen nogal wat rechten te hebben omdat 'ze nou eenmaal je moeder zijn'. Dan kun je dat 2587543 keer uitleggen maar dat is compleet zinloos.

Ik vind het nogal wat dat vriendlief van TS zo afgevallen wordt in dit topic. TS en vriend zullen samen het gesprek aan moeten gaan, anders kom je er in mijn ogen nooit uit.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:07

Denk dat ik het mezelf aardig gemakkelijk zou maken.

Met vriendlief een goed gesprek houden, daarin aangeven dat je schoonmoeders gezeur flink zat bent en je bruiloft op jullie manier gaat houden en anders is ze er niet bij. Er word niet meer met schoonmoeders gesproken over bruiloft al vraagt ze 1000x naar. Ze krijgt haar uitnodiging en daar moet ze het dan maar mee doen.

Kan hij het daar niet mee eens worden, dan zou ik de bruiloft ook gewoon weer afblazen. Eventueel in het geheim trouwen. Maar geen haar op mijn hoofd die er maar aan denkt om schoonmoeders op deze manier inspraak te geven op mijn bruiloft.

Misschien niet de meest nette, sociaalste aanpak, maar dit soort gedoe kan ik erg slecht tegen. Wie zo'n spelletjes met mij speelt, zal dit ook merken.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:10

TS blijft erg stil....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:12

SG1985 schreef:
TS blijft erg stil....

Want ? Ze heeft gistermiddag nog gereageerd.....
en meerdere malen in dit topic.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:14

Sommige mensen werken overdag.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:21

Pffff heel herkenbaar verhaal, mijn zusje heeft precies hetzelfde, band had schoonmoeder al geregeld en de auto, zonder overleg.
Op gegeven moment hebben ze ook gezegd, we trouwen dit jaar niet meer maar gaan lekker op vakantie.
Nu zeggen ze, we gaan wel trouwen, maar zeggen niet wanneer. (en vertellen vooral haar niks)

Ik had al ideeen:
Trouw in het buitenland, lekker intiem met zijn 2en en geef achteraf een receptie/bbq.
Of nodig iedereen uit voor een feestje en verras dan de mensen met een bruiloft.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:26

Ik ben heel nieuwsgierig namelijk hoe het met haar gaat en hoe zij tegenover de meningen staat :)
En ja, ook ik werk overdag ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:29

SG1985 schreef:
Ik ben heel nieuwsgierig namelijk hoe het met haar gaat en hoe zij tegenover de meningen staat :)
En ja, ook ik werk overdag ;)

Ik mag geen telefoon op mijn werk. En werk onregelmatig. Daarbij een druk sociaal leven. Wie weet ts ook wel ;)

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:31

Ik wacht vol spanning af :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:38

Wat mij vooral ook zo verbaasd in de reacties hier is de hoeveelheid moeders/ schoonmoeders die hele verwachtingen en ideeën over de trouwdag van hun kinderen hebben. Ik heb daar werkelijk nog nooit over nagedacht. Is niet mijn zaak, lijkt me. En of ze nu een traditionele dag, een strandfeest, gratis op maandagochtend, op vakantie of helemaal niet trouwen maakt toch helemaal niet uit. Het is hun leven/ keuze, daar heb ik niets over te zeggen.

Hoop dat de schoonmoeder van TS dat ook gaat inzien en dat ze een dag kunnen hebben zoals zij dat willen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:58

Hilli schreef:
Maar ligt het echt aan de zoon, of is moeders zo'n dwingeland? Sommige exemplaren menen nogal wat rechten te hebben omdat 'ze nou eenmaal je moeder zijn'. Dan kun je dat 2587543 keer uitleggen maar dat is compleet zinloos.

Ja het ligt echt aan zoon. Moeders kan nog zo'n dwingeland zijn, maar zij heeft gewoon niets te vertellen over die bruiloft (en vast nog een hele hoop andere dingen waar zij zich in probeert te roeren) en daar moet hij gewoon grenzen trekken. Hij hoeft het helemaal niet '2587543' keer uit te leggen, hij moet gewoon simpelweg grenzen trekken ipv haar er maar overheen te laten gaan (om de lieve vrede?). Geen uitleg bij nodig, 'nee' is ook een antwoord.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:37

GDG schreef:
'nee' is ook een antwoord.

En moet ook voldoende kunnen zijn!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:17

Samantha_01 schreef:
Dat is inderdaad de uitdaging, meer backbone.

Als we het samen over dingen hebben dan zijn we het prima eens over hoe en wat (daar hoef ik dan echt niet te overtuigen). Maar als mijn schoonmoeder dan haar mening gaat spuien dan wil hij haar ook niet te hard tegengas geven. Zij is gewoon heel goed in emotionele chantage _-:(

Hij mag me inderdaad wel beter erin steunen want nu ben ik steeds de kwaaie joep. Daar moet dus nog aan gewerkt worden, en het gaat al beter, maar we zijn er nog niet.

ps het lastigste is dat ze vlakbij de boerderij wonen (mijn vriend is boer) en dus is fysiek afstand nemen wat lastig ;-)

Dit bericht had ik wel kunnen schrijven. Mijn schoonmoeder is net als de jouwe en mijn vriend ook net als die van jou :+

Wij trouwen in augustus en mijn schoonmoeder is best opdringerig, maar mijn vriend durft niet vlakaf nee te zeggen op sommige dingen. Met als gevolg dat bij iedere suggestie die ze gaf, hij zei "we gaan het bekijken" of "misschien." Waardoor zij steeds bleef denken dat we de dingen die zij suggereerde ook zouden doen omdat hij nooit nee zei.

Uiteindelijk heb ik enkele weken geleden aan mijn vriend heel erg duidelijk gemaakt dat deze manier van doen mij ontzettend veel stress oplevert. Iedere keer dat hij bij z'n ouders was, kwam hij terug met een hele waslijst vragen/suggesties van zijn moeder. Toen ik zei dat ik graag 20 paar teenslippers wil halen bij de Primark voor €1 om uit te delen aan de gasten met pijnlijke voeten op het dansfeest, kreeg ik van haar het adres van een schoenwinkel waar ze "ook wel leuke teenslippers hebben, ze zijn alleen wel €50/paar" :+ Ik kreeg al de kriebels als hij me stuurde dat hij bij z'n moeder was en ze nog wat vragen had. Want als zijn moeder iets voorstelt, zegt hij altijd "ik moet het met Yasmine overleggen", waardoor de beslissing ook altijd bij mij lag en ik altijd degene was die nee moest zeggen.

Na een heel serieus gesprek hierover heeft hij gelukkig ingezien dat het zijn verantwoordelijkheid is om zijn moeder in toom te houden, niet de mijne. Nu hebben we de afspraak: ik manage mijn ouders, hij de zijne. Het blijft een struggle (mijn ouders zijn ook bemoeiallen), maar het werkt veel gemakkelijker als ik mijn ouders in toom houd en hij de verantwoordelijkheid opneemt voor de zijne.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:27

Yasmine schreef:
Dit bericht had ik wel kunnen schrijven. Mijn schoonmoeder is net als de jouwe en mijn vriend ook net als die van jou :+

Wij trouwen in augustus en mijn schoonmoeder is best opdringerig, maar mijn vriend durft niet vlakaf nee te zeggen op sommige dingen. Met als gevolg dat bij iedere suggestie die ze gaf, hij zei "we gaan het bekijken" of "misschien." Waardoor zij steeds bleef denken dat we de dingen die zij suggereerde ook zouden doen omdat hij nooit nee zei.

Uiteindelijk heb ik enkele weken geleden aan mijn vriend heel erg duidelijk gemaakt dat deze manier van doen mij ontzettend veel stress oplevert. Iedere keer dat hij bij z'n ouders was, kwam hij terug met een hele waslijst vragen/suggesties van zijn moeder. Toen ik zei dat ik graag 20 paar teenslippers wil halen bij de Primark voor €1 om uit te delen aan de gasten met pijnlijke voeten op het dansfeest, kreeg ik van haar het adres van een schoenwinkel waar ze "ook wel leuke teenslippers hebben, ze zijn alleen wel €50/paar" :+ Ik kreeg al de kriebels als hij me stuurde dat hij bij z'n moeder was en ze nog wat vragen had. Want als zijn moeder iets voorstelt, zegt hij altijd "ik moet het met Yasmine overleggen", waardoor de beslissing ook altijd bij mij lag en ik altijd degene was die nee moest zeggen.

Na een heel serieus gesprek hierover heeft hij gelukkig ingezien dat het zijn verantwoordelijkheid is om zijn moeder in toom te houden, niet de mijne. Nu hebben we de afspraak: ik manage mijn ouders, hij de zijne. Het blijft een struggle (mijn ouders zijn ook bemoeiallen), maar het werkt veel gemakkelijker als ik mijn ouders in toom houd en hij de verantwoordelijkheid opneemt voor de zijne.

+:)+

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:15

Je moet zo’n vent even wakker schudden.... Anders kan hij beter trouwen met zijn moeder :D :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:19

GDG schreef:
Lara_Silver schreef:
En helpt niet gewoon tegen haar te zeggen: nee bedankt, we willen je hulp niet want je gedraagt je heel onaangenaam en het is ons huwelijk en niet dat van jou. Het moet toch niet gekker worden? Ik had het nooit zo ver laten komen, suggesties zijn altijd ok maar daar moet het ook bij blijven, worden ze niet in acht genomen moet dat gerespecteerd worden. Oja en laat je vriend er buiten want kampen (vriendin-moeder) spelen is nooit goed voor een relatie. Jij hebt een probleem met je schoonmoeder dan moet jij er ook wat aan doen.

Nee hoor, ze heeft een probleem met haar vriend :)* .

Oja? Het is niet aan haar vriend om tegen zijn moeder te zeggen dat ze moet dimmen als hij zelf niet van die mening is? En is hij dat wel dan stuur je hem alsnog niet alleen maar dat meld je het als koppel. (Want de bruiloft draait tenslotte om het koppel)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:31

en ts hoe gaat het met je schoonloeder?

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:05

lovelucydan schreef:

Ik denk dat TS het draaiboek aan het doornemen.... _/-\o_ :D :+

Hisjebillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:44

Lekker met je man en kinderen naar een tropisch eiland, daar op blote voeten trouwen en thuis pas zeggen dat jullie getrouwd zijn! 8-)

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:46

Wees blij dat je gaat trouwen! Mijn vriend wil niet trouwen (ook al hebben we een eigen huis en inmiddels peuter rondlopen) én ik heb zo'n schoonmoeder.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:54

lovelucydan schreef:

En met de communicatie tussen TS en vriend?

Jammer dat je helemaal niet meer reageert hier TS, terwijl er veel mensen erg met je meegedacht hebben en ervaringen gedeeld hebben.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:03

Meedenken? Ik vind dat nog erg tegenvallen... het advies om bij haar man te vertrekken noem ik geen meedenken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 02:48

benangelique schreef:
Meedenken? Ik vind dat nog erg tegenvallen... het advies om bij haar man te vertrekken noem ik geen meedenken

Nou inderdaad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 07:17

Welnee, er zijn ook genoeg normale adviezen voorbij gekomen. Je kunt ook overdrijven.
Wel typisch dat TS idd niet meer reageert.