Hond van de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:11

Koia schreef:
belletje 114 mss? klinkt alsof ze hun dieren niet verzorgen?

114? 144 bedoel je denk ik?

meggiemeg

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 21:00

Die doen werkelijk niets, de dieren hebben een droge plek om te verblijven, krijgen eten en drinken, alleen de omgang laat nog al veel te wensen over.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:45

Het is jammer dat de wetgeving wat betreft dieren in Nederland niks voorsteld waardoor de dierenpolitie eigenlijk niks kan/mag Doen zolang ze eten, drinken en een dak boven hun hoofd krijgen :n

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 07:19

Inderdaad _Dracarys, die laat veel te wensen over, daar mag wel eens het een en ander aan veranderen en meer gekeken worden per diersoort

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:10

Tja, die energie wordt liever besteed aan het proberen volledig te verbieden van enorme lijsten dieren, wat gewoon niet kan i.v.m. met zowel Nederlandse als Europese wetten. |o

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:42

julius_juut schreef:
Tja, die energie wordt liever besteed aan het proberen volledig te verbieden van enorme lijsten dieren, wat gewoon niet kan i.v.m. met zowel Nederlandse als Europese wetten. |o

:')

Zo waar..

Of een wetgeving door mensen zonder kennis over het dier laten maken :+ dan heb je er nog niks aan. :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:46

Ik denk dat wetgeving over het wel of niet mogen houden van exoten weinig te maken met de wetgeving die het houden van reguliere huisdieren aangaat

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:42

Het gaat niet enkel over exoten hoor :))

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:40

_Dracarys schreef:
Het gaat niet enkel over exoten hoor :))

Gaat het over honden :n

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 11:51

De afgelopen jaren heb ik meerdere malen contact gehad over 2 verwaarloosde paarden, degene die er is geweest gaf toe dat ze er niet al te best bij stonden, ook dat ze mager waren maar ja de wet hé.... Die is dusdanig opgesteld dat er geen rekening wordt gehouden dat er verschil is in dieren en elk hun eigen levensbehoeftes behalve dan een droge plek en eten en drinken,

Ik heb met dezelfde man besproken hoe om te gaan als in onze buren, ook daar kunnen ze niets doen. Zelfs niet met opnames dat er bijvoorbeeld vuurwerk naar de kippen wordt gegooid of dat ze met een scooter en golfkar achter de kippen aan jagen en er zelfs over heen rijden met de golfkar. De dieren zien er niet verwaarloosd uit het heeft in dit geval meer te maken met de omgang met het dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:51

Ach, je hebt je buren waarschijnlijk een dienst bewezen door ze van die hond te verlossen. En de hond een dienst door hem van je buren te verlossen.

En nou maar hopen dat het geen aanleiding is om een nieuwe pup te kopen, die ze snel weer zat zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:52

Het probleem is dat het vaak ook erg moeilijk is om een grens te trekken; je zal het van geval tot geval opnieuw moeten beoordelen.

Over je kippen heenrijden is natuurlijk nooit goed te praten, maar iemand die slecht ter been is en in een klein apartement woont mag wel een actieve hond nemen wat ook een soort van mishandeling is.

In sommige landen (Zweden) heb je bijvoorbeeld regelgeving omtrent het aanschaffen van honden. Wat ik hoorde is dat ze zelfs langs kunnen komen om te kijken hoe groot je tuin is en of dat wel past bij het hondenras.

Zelf ben ik nooit zo'n voorstanders van alsmaar nieuwe regels en overheidsinmenging, maar na jaren in wetteloosheid te wonen zie ik er tegenwoordig wel wat in om strengere regels in te voeren.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:24

SweetVanille schreef:
Koia schreef:
belletje 114 mss? klinkt alsof ze hun dieren niet verzorgen?

114? 144 bedoel je denk ik?

ik heb het altijd fout :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 07:16

De hond is weer terug bij de buren....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:27

Dan hebben ze in ieder geval moeite gedaan om hem te vinden, of was hij gechipt?
En nu maar hopen dat ze het begrepen hebben en hem op eigen erf houden.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:38

En nu maar wachten op een Bokttopic over de nieuwste aanwinst van 1 van de meelezers hier O:) O:) O:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 08:44

Cayenne de hond is niet gechipt, althans toen ik er was en bij controle daarvan konden ze geen chip vinden. Het kan natuurlijk dat de chip is gaan zwerven na inbreng, bij een van onze honden zit de chip in de borst voor bij een voorpoot. Dat bij een betere controle er toch een chip is gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:47

meggiemeg schreef:
Cayenne de hond is niet gechipt, althans toen ik er was en bij controle daarvan konden ze geen chip vinden. Het kan natuurlijk dat de chip is gaan zwerven na inbreng, bij een van onze honden zit de chip in de borst voor bij een voorpoot. Dat bij een betere controle er toch een chip is gevonden.

Weet je of ze er een boete ofzo bij gekregen hebben? Anders heeft de actie niet heel veel zin, maar als het lekker in de kosten gaat lopen dan krabben ze zich misschien eens achter de oren.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:50

Verdomme -O-

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:53

O dat is balen voor zowel jou en de hond :-(.
@Enzino een asiel brengt altijd kosten in rekening als je daar je hond komt halen. Een boete zullen ze niet mogen geven voor het niet in orde hebben van de chip.
Laatst bijgewerkt door amies100 op 22-05-18 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 08:54

Enzino zou het niet weten, lijkt me dat ze voor de kosten op moeten draaien als ze hun hond terug willen.
Dat dacht ik ook toen ik de hond weer hoorde blaffen _Dracarys...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:08

Je hebt het goed gedaan door de hond te vangen en naar het asiel te brengen, echter ik vraag me één ding af.... heb je eerlijk tegen het asiel gezegd dat je niet weet van wie de hond is of gezegd een vreemde hond? Kon je de hond anoniem afgeven of hebben ze je gegevens? Voor het zelfde geld halen de buren de hond wel op en komen ze er achter dat jij de hond daar hebt gebracht.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:24

bridgetF schreef:
Je hebt het goed gedaan door de hond te vangen en naar het asiel te brengen, echter ik vraag me één ding af.... heb je eerlijk tegen het asiel gezegd dat je niet weet van wie de hond is of gezegd een vreemde hond? Kon je de hond anoniem afgeven of hebben ze je gegevens? Voor het zelfde geld halen de buren de hond wel op en komen ze er achter dat jij de hond daar hebt gebracht.

Huh? Wat is er 'eerlijk' aan als ze gezegd heeft dat ze niet weet van wie de hond is :? ?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 09:41

BridgetF , ik heb gezegd dat ik de hond van de weg af heb geplukt, er is verder niet al te veel gevraagd aan mij. Het klopt dat ik de hond van de weg af heb gehaald, heb ze niet verteld dat de hond mij bekend is daar is ook niet specifiek naar gevraagd, hoeveel honden lopen er niet rond van dit soort... De hond is inmiddels weer terug bij de buren zoals ik eerder vanmorgen heb gemeld.
Afgelopen weekend zijn er 2 honden gevonden hier in dorp en daar is ook niemand van bekend, er zitten hier aardig wat campings in en rond het dorp dus ja het kan maar zo van een van de campinggasten zijn.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:23

Ik was gewoon nieuwsgierig hoe je het had gedaan, ik denk als ik jouw was, precies het zelfde had gedaan. Jammer en balen voor je dat de hond er weer is. Ik hoop dat ze wel hebben moeten betalen en ze aan de hand daarvan gaan na denken om te voorkomen dat het dier los loopt en overlast veroorzaakt.