Nemen jullie altijd de telefoon op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos04

Re: Nemen jullie altijd de telefoon op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:47

Als het lukt wel. Alleen als het een onbekend nummer is, of privé, dan zeg ik eerst niks, totdat ik weet wie het is. :+

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:52

Anoniem neem ik niet op, onbekend enkel als ik weet dat ik een belletje verwacht.
Ik heb mijn voicemail aan staan, dus ze spreken maar wat in als ze iets van me willen :=

Verder heb ik eigenlijk altijd het geluid uit staan, dus het is ook meer dat ik zie dat ik gebeld wordt als ik wel eens opneem :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:27

NatasjavE schreef:
Janine1990 schreef:
Dat gevoel heb ik juist met Whatsapp. Ik zit geen uren te appen en voer zeker geen gesprekken over privé zaken, omdat ik me dan toch nooit zo kan uiten als ik kan in een telefonisch gesprek of bezoek. Ik krijg daardoor gelukkig ook weinig appjes, alleen om iets af te spreken.

Nou inderdaad.

Hele gesprekken over de app. Ook gesprekken waarvan ik denk dit is minder geschikt voor app of mail communicatie omdat je de intonatie en vaak ook nuancering mist.

Ik bel dan liever.

Ik begon me al af te vragen of ik de enige was die dit zo ervaart... _/-\o_

Polly schreef:
Ik heb ook geen voicemail, 9 van de 10 keer wachten mensen tot de piep en hangen dan op, dan bel je ook voor Jan jurk naar je voicemail om af te luisteren

Om deze reden betwijfel ik ook nog altijd of ik een voicemail moet nemen... Het gekke is dat ik wel een voicemail 'heb'. Mensen kunnen iets inspreken, zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Maar ik kan dit niet afluisteren, krijg dan altijd te horen dat ik eerst een voicemail in moet spreken.
Nu is er echt maar een enkeling die dat doet. En als het voorkomt dan bel ik gewoon terug, zonder dus een voicemail af te luisteren en leg ik uit dat ik dus niet zelf heb gekozen voor die voicemail. :+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:51

Ik neem maar een paar (bekende) nummers op.
Onbekend en anoniem sowieso nooit.
Ik hou niet van bellen en dat weten degenen die me kennen dus die houden daar rekening mee.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 05:52

Anoniem thuis en op mijn privé mobiel neem ik ik niet op, tenzij ik huisarts of ziekenhuis verwacht. Als het belangrijk is spreken ze maar in of bellen nog een keer. Ik vind anoniem bellen sowieso irritant. Mijn telefoon staat altijd op stil, dus 9 vd 10 keer mis ik oproepen. Als je dan een nummer ziet kun je tenminste terugbellen.

Zakelijk word ik heel vaak anoniem gebeld en die neem ik dus wel op.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:21

Als het een onbekend nummer is ben ik te nieuwsgierig wie het is en wat diegene van mij wilt dus neem ik op.
Neem eigenlijk altijd wel op en anders bel ik altijd terug.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:05

Ehh nee ik haat bellen :')