Myrthe3 schreef:Ik schop dit topic even omhoog, ik hoop dat je dat niet erg vind ts!
Afgelopen vrijdagmiddag is mijn oma overleden.
Eerst begreep ik van mijn ouders dat kijken niet mogelijk was. Ben er toen ook verder niet zo op in gegaan.
2 dagen later hoorde ik dat al mijn neven en nichten wél afscheid hebben genomen toen ze net overleden was.
Mijn ouders hebben blijkbaar voor mij de keuze gemaakt om niet te mogen kijken. Voor de duidelijkheid, ik ben 22...
De begrafenis is donderdag. Ik zit heel erg in dubio of ik wil kijken of niet. Tijdens de dienst is de kist dicht. Het is nog wel mogelijk van te voren te kijken.
Wegens omstandigheden is het voor mij niet mogelijk om eerder te gaan kijken.
Ze zeggen dat het niet meer oma is zoals ze was. Mijn gevoel zegt dat ik wel graag wil kijken. Liefst had ik dat meteen gedaan na overlijden, maar ja...
Ik zit hier heel erg mee en weet het niet goed. Kunnen ze na 6 dagen heel erg veranderen?
Gecondoleerd met je oma.
Ja een lichaam veranderd in 6 dagen.. En ze zal waarschijnlijk niet meer oma zijn zoals jij haar voor het laatst hebt gezien..
Maar, je gevoel zegt dat je wel wilt gaan kijken en dan moet je dat doen.. nu kan het nog en het zou heel erg zijn als je daar spijt van krijgt.
Ik heb al veel overledenen gezien, zowel in werk maar helaas ook veel in naaste familie.. Ik heb er eigenlijk nooit spijt of last van gehad dat ik wel ben gaan kijken.
Sterkte