Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amandavd schreef:Cer schreef:maar ja, die kids wegsturen is ook weer zo wat...
Ze hadden ze niet mee moeten nemen, maar ik vind om daar nou een familievete over te beginnen, ook weer zo wat.. ?
Dan hecht je dus meer belang aan die kinderen dan aan de bruid. Want als ze ook maar een greintje respect en fatsoen hadden gehad voor het bruidspaar dan hadden ze die kinderen thuis gelaten. Ik zou dat echt niet over mijn kant laten gaan.
verootjoo schreef:Amandavd schreef:
Dan hecht je dus meer belang aan die kinderen dan aan de bruid. Want als ze ook maar een greintje respect en fatsoen hadden gehad voor het bruidspaar dan hadden ze die kinderen thuis gelaten. Ik zou dat echt niet over mijn kant laten gaan.
Nee idd, maar om nou op de dag zelf een ruzie over te gaan beginnenDan zou ik de eer aan mezelf houden en mijn dag niet laten verpesten door een eigenwijze zus...
Frummels schreef:Ik zou ze persoonlijk wel wegsturen, hoe rot en moeilijk ik dat ook zou vinden. Geen kinderen is geen kinderen, en ik vind het bijzonder arrogant van iemand om dan zelf te bedenken dat je daar een uitzonderingspositie op hebt.
fohadie schreef:Kaitlyn schreef:Mijn vriend en ik hebben (nog) geen trouwplannen, maar hebben het er wel eens over.
Bij ons zouden alleen de kinderen van onze broers/zussen welkom zijn (scheelt dat alleen mijn broer 2 zoontjes heeft haha), en van andere mensen niet.
Hetzelfde geldt voor de kinderen van ooms en tantes. Van 1 oom en tante van mijn vriend, zijn de 2 dochters ook welkom (rond onze leeftijd, en met 1 gaan we ook geregeld leuke dingen doen), maar van een andere oom en tante zijn hun zoons niet welkom (1 van onze leeftijd en de ander jonger, maar daar hebben we helemaal niks mee).
Op de kaart zou ik dan ook zetten: dhr. & mevr. of de voornamen, of familie xxx
Het is toch jouw dag?
Overigens zou ik ook rustig mensen zonder aanhang uitnodigen.
Maar dat zou weerl voor scheve gezichten zorgen, denk ik. De ene mag wel de kinderen meenemen maar de ander niet?
Siesjuh schreef:Ik zou overigens wel heel duidelijk zijn in de communicatie. Dus geen 'gelieve geen' of 'we hebben liever niet', want dat kan nog steeds 2 kanten op (ja, ik zou dan even bellen en vragen hoe of wat, bijvoorbeeld als je de kinderen echt niet kwijt kunt, maar er zijn echt genoeg mensen die denken ow er staat gelieve, ik heb m'n best gedaan, dus ik kan ze gewoon meenemen).
Ik snap mensen echt niet die hun eigen wil dan toch doordrammen... En gewoon aan komen zetten met dat waar je niet om vroeg. Dan ben je toch wel heel respectloos en ik kan me in een geval van dat de oppas ineens niet kon, niet voorstellen dat je niemand kan bereiken om te overleggen. En anders ga je gewoon niet... Het gaat er toch niet om of jij erbij bent, maar dat het bruidspaar een fijne dag heeft (en ik ga er van uit dat als je er wel bij moet zijn, je een plan b hebt als de oppas bijvoorbeeld ineens ziek is en dat ook eventueel met het bruidspaar hebt overlegd).
Ik zou trouwens niet weten wat je zou moeten doen als mensen geen rekening houden met je verzoek... Volgens mij is je dag dan gewoon per definitie verpest... Ze wegsturen en laten geeft beide stress
Zonder partner uitgenodigd worden, vind ik dan wel weer een beetje vreemd. Tenzij iedereen zonder partner dient te komen, dan is het anders.
DiantaM schreef:Nee dat klopt ook pmarena. Wij laten ook alleen familie oppassen, dus met een bruiloft is dat de ene of de andere familie.
pmarena schreef:De zus vond dat de regel toch echt niet voor haar gold, en de bruid vond het dan wel goed zo. Er is geen familievete ontstaan maar de bruidegom heeft nadien veel minder contact met familie gehad, ze woonden ook niet bij elkaar in de buurt, dat scheelde. Maar die twee kids waren duidelijk aanwezig qua stem en gedrag. Ik vond het ook niet leuk naar de familie van de bruidegom, die hadden wel oppas ingehuurd. De bruid was een aardige meid, maar zij was diegene die geen kinderen op haar bruiloft wou en hij is daar mee akkoord gegaan. Was ook geen geld kwestie want dat hadden ze genoeg. Er is dus geen ruzie ontstaan maar wel een verwijdering.Ik zie geen reden genoemd worden waarom de kinderen van de zus van de bruid er bij waren.
Het is imo nogal een flink verschil of ze de kinderen meeneemt om haar zus en de rest eens lekker een hak te zetten, of dat ze juist erg close is met haar zus en gewoon netjes oppas had geregeld, die op de ochtend zelf ineens niet meer kon...geen andere mogelijkheden om de kinderen onder te brengen (iedereen van de familie zal wellicht bij dat huwelijk aanwezig zijn immers).
De bruin misschien niet kunnen bereiken en dan een keuze moeten maken: kinderen dan maar meenemen òf niet op komen dagen terwijl je weet dat de bruid jou er wel echt heel erg graag bij wil hebben.
Zo'n soort situatie kan ook nog hè
Als de zus van de bruid niet op was komen dagen in zo'n situatie, dan had iedereen er ook weer wat van gevonden...