Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:59

Dan zal er vast meer oud zeer hebben gezeten en het mee nemen was de druppel denk ik dan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:59

Amandavd schreef:
Cer schreef:
maar ja, die kids wegsturen is ook weer zo wat...
Ze hadden ze niet mee moeten nemen, maar ik vind om daar nou een familievete over te beginnen, ook weer zo wat.. ?

Dan hecht je dus meer belang aan die kinderen dan aan de bruid. Want als ze ook maar een greintje respect en fatsoen hadden gehad voor het bruidspaar dan hadden ze die kinderen thuis gelaten. Ik zou dat echt niet over mijn kant laten gaan.

Nee idd, maar om nou op de dag zelf een ruzie over te gaan beginnen := Dan zou ik de eer aan mezelf houden en mijn dag niet laten verpesten door een eigenwijze zus...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:00

verootjoo schreef:
Amandavd schreef:

Dan hecht je dus meer belang aan die kinderen dan aan de bruid. Want als ze ook maar een greintje respect en fatsoen hadden gehad voor het bruidspaar dan hadden ze die kinderen thuis gelaten. Ik zou dat echt niet over mijn kant laten gaan.

Nee idd, maar om nou op de dag zelf een ruzie over te gaan beginnen := Dan zou ik de eer aan mezelf houden en mijn dag niet laten verpesten door een eigenwijze zus...

Als de kinderen niet lastig doen dan wellicht niet maar zodra er ook maar eentje vervelend deed, dan zou ik ze zelf buiten zetten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 14:04

Nee, ik echt niet. Geen kinderen is geen kinderen, dus ook niet van mensen die het idee hebben dat ze boven mijn wensen staan. Ik had ze echt verzocht de kinderen op te laten halen of naar huis te brengen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:07

Nou inderdaad wellicht verzocht om ze op te laten halen, ik zou ze er ook niet moeten hoor.

Maar ik kan me voorstellen dat de bruid op haar dag niet echt de vertegenwoordigheid van geest had om dat zo te organiseren. Dat had iemand anders voor haar moeten doen :j

Maar dan uiteindelijk dat laten escaleren in een familieruzie.. dan was het van tevoren al niet goed.
En dat blijkt, anders hadden ze die kids niet meegenomen.. :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:08

Ik zou mijn kinderen er zelf niet bij willen hebben.Dan heb je de hele dag dat gezeur van de kinderen om je heen en kan jezelf niet genieten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:15

Frummels schreef:
Ik zou ze persoonlijk wel wegsturen, hoe rot en moeilijk ik dat ook zou vinden. Geen kinderen is geen kinderen, en ik vind het bijzonder arrogant van iemand om dan zelf te bedenken dat je daar een uitzonderingspositie op hebt. :roll:

Dat ligt helaas niet zo simpel en komt met klemmen en voetangels dat wil je niet weten.
De betreffende zus heeft dan inderdaad al een bord voor het hoofd dus dat gaat niet zomaar.

Ik heb het vergelijkbaar anders aan de hand gehad:

Wij wilden ook geen grut. Wisten dat twee van de zussen van mijn bruid dat niet zouden begrijpen dus kozen wij voor alleen ouders en láter wel een paar feestelijke etentjes in kleiner verband.
Leek ons een hufterbestendige opossing.

Bovendien persoonlijk uitgelegd aan álle betrokkenen.

Verschijnt mijn moeder met mijn zus :?

Ik boos, bruid boos doch ma stelt; zus niet, dan zij ook niet. Dan zou pa ook niet mogen blijven dus geen bruiloft. Dus onder protest een aldus verpestte dag zo goed mogelijk voortgezet.
Schoonfamilie onblij zeg maar.
Zoiets is niet herstelbaar want met totaal gebrek aan invoelend vermogen wel gebeurd.

Toen mijn zus twee jaar later huwde hoorde ik niets daarvan...
Tja.

Hoefde van mij niet meer ´goed´ te komen. Want familie of niet, een dergelijke náre mentaliteit hoef ik niet in mijn leven.

Kortom; het geen kinderen op het huwelijk pakte totaal onverwacht uit....

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 14:20

Allereerst: wat rot dat jullie dag daar toch door beïnvloed is.. Lijkt me echt vreselijk!
En dan helemaal als je later niets hoort van zus haar bruiloft..

Ik kan er denk ik pas echt over oordelen als ik het aan de hand zou hebben, maar ik zou echt moord en brand schreeuwen en de hele tent op zijn kop zetten tot ze weg zijn. En als de ouders het bij het eerste vriendelijke verzoek niet begrijpen, mogen ze zelf ook meteen vertrekken.

Natuurlijk is dat bij familie een stuk lastiger, zeker als het je eigen zus en moeder betreft.. Maar ik sta echt niet voor mezelf in als iemand míjn wensen op míjn trouwdag aan zn laars lapt. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:52

Ik zie geen reden genoemd worden waarom de kinderen van de zus van de bruid er bij waren.

Het is imo nogal een flink verschil of ze de kinderen meeneemt om haar zus en de rest eens lekker een hak te zetten, of dat ze juist erg close is met haar zus en gewoon netjes oppas had geregeld, die op de ochtend zelf ineens niet meer kon...geen andere mogelijkheden om de kinderen onder te brengen (iedereen van de familie zal wellicht bij dat huwelijk aanwezig zijn immers).

De bruin misschien niet kunnen bereiken en dan een keuze moeten maken: kinderen dan maar meenemen òf niet op komen dagen terwijl je weet dat de bruid jou er wel echt heel erg graag bij wil hebben.

Zo'n soort situatie kan ook nog hè :)

Als de zus van de bruid niet op was komen dagen in zo'n situatie, dan had iedereen er ook weer wat van gevonden...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 14:55

Men vindt er altijd wat van. Dat is het ook een beetje. :)

Al waren er in het geval van Huertecilla geen kinderen bij begreep ik, maar wilden zij alleen hun eigen ouders erbij en dook de zus opeens op. Toch?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:08

fohadie schreef:
Kaitlyn schreef:
Mijn vriend en ik hebben (nog) geen trouwplannen, maar hebben het er wel eens over.

Bij ons zouden alleen de kinderen van onze broers/zussen welkom zijn (scheelt dat alleen mijn broer 2 zoontjes heeft haha), en van andere mensen niet.

Hetzelfde geldt voor de kinderen van ooms en tantes. Van 1 oom en tante van mijn vriend, zijn de 2 dochters ook welkom (rond onze leeftijd, en met 1 gaan we ook geregeld leuke dingen doen), maar van een andere oom en tante zijn hun zoons niet welkom (1 van onze leeftijd en de ander jonger, maar daar hebben we helemaal niks mee).

Op de kaart zou ik dan ook zetten: dhr. & mevr. of de voornamen, of familie xxx

Het is toch jouw dag?

Overigens zou ik ook rustig mensen zonder aanhang uitnodigen.

Maar dat zou weerl voor scheve gezichten zorgen, denk ik. De ene mag wel de kinderen meenemen maar de ander niet?

Ja dat zou kunnen.. Maar de kindjes van mijn broer vind ik toch anders dan de kinderen van vrienden/kennissen of verdere familie. :j

En over kinderen van ooms en tantes, het scheelt dat deze allemaal al ouder zijn. 1 Van de nichtjes woont samen met haar vriend, dus die zouden al apart een kaart krijgen. En die oom en tante met het zusje (als die dan al niet op zichzelf woont) daarvan die kregen dan een kaart met: familie van ...
We gaan met die 2 nichtjes ook veel om, en met de oom en tante ook.

De andere oom en tante van Mike hebben 2 zoons (1 van 16 ofzo en de ander 21), maar dat heeft met die kinderen nooit zo goed geklikt en zien we ook alleen maar met feestdagen. Terwijl we zijn oom en tante wel vaker zien (op bezoek bij elkaar).

Dan maar scheve gezichten, het is toch onze dag? Mogen we toch zelf weten hoe wij dat willen invullen?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:21

Ik zou overigens wel heel duidelijk zijn in de communicatie. Dus geen 'gelieve geen' of 'we hebben liever niet', want dat kan nog steeds 2 kanten op (ja, ik zou dan even bellen en vragen hoe of wat, bijvoorbeeld als je de kinderen echt niet kwijt kunt, maar er zijn echt genoeg mensen die denken ow er staat gelieve, ik heb m'n best gedaan, dus ik kan ze gewoon meenemen).

Ik snap mensen echt niet die hun eigen wil dan toch doordrammen... En gewoon aan komen zetten met dat waar je niet om vroeg. Dan ben je toch wel heel respectloos en ik kan me in een geval van dat de oppas ineens niet kon, niet voorstellen dat je niemand kan bereiken om te overleggen. En anders ga je gewoon niet... Het gaat er toch niet om of jij erbij bent, maar dat het bruidspaar een fijne dag heeft (en ik ga er van uit dat als je er wel bij moet zijn, je een plan b hebt als de oppas bijvoorbeeld ineens ziek is en dat ook eventueel met het bruidspaar hebt overlegd).

Ik zou trouwens niet weten wat je zou moeten doen als mensen geen rekening houden met je verzoek... Volgens mij is je dag dan gewoon per definitie verpest... Ze wegsturen en laten geeft beide stress

Zonder partner uitgenodigd worden, vind ik dan wel weer een beetje vreemd. Tenzij iedereen zonder partner dient te komen, dan is het anders.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:32

Nou ja ik denk dat ik op mijn dag alleen 'mijn' mensen wil... en een ieder die iets zou doen wat ik niet leuk vind, zou ik bij voorbaat niet uitnodigen...
Ik snap nooit zo goed hoe dat mis kan gaan.. maar ik heb dan ook weinig vrienden en een hele kleine familie :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:41

Siesjuh schreef:
Ik zou overigens wel heel duidelijk zijn in de communicatie. Dus geen 'gelieve geen' of 'we hebben liever niet', want dat kan nog steeds 2 kanten op (ja, ik zou dan even bellen en vragen hoe of wat, bijvoorbeeld als je de kinderen echt niet kwijt kunt, maar er zijn echt genoeg mensen die denken ow er staat gelieve, ik heb m'n best gedaan, dus ik kan ze gewoon meenemen).

Ik snap mensen echt niet die hun eigen wil dan toch doordrammen... En gewoon aan komen zetten met dat waar je niet om vroeg. Dan ben je toch wel heel respectloos en ik kan me in een geval van dat de oppas ineens niet kon, niet voorstellen dat je niemand kan bereiken om te overleggen. En anders ga je gewoon niet... Het gaat er toch niet om of jij erbij bent, maar dat het bruidspaar een fijne dag heeft (en ik ga er van uit dat als je er wel bij moet zijn, je een plan b hebt als de oppas bijvoorbeeld ineens ziek is en dat ook eventueel met het bruidspaar hebt overlegd).

Ik zou trouwens niet weten wat je zou moeten doen als mensen geen rekening houden met je verzoek... Volgens mij is je dag dan gewoon per definitie verpest... Ze wegsturen en laten geeft beide stress

Zonder partner uitgenodigd worden, vind ik dan wel weer een beetje vreemd. Tenzij iedereen zonder partner dient te komen, dan is het anders.

Zonder partner is natuurlijk eigenlijk net zoiets, of de bruid(egom) jouw partner vervelend vindt en die er niet bij wil hebben, of dat ze je kind vervelend vinden en er niet bij willen hebben.... het is allebei iets dat je kan scharen onder "mijn feest dus ik bepaal wie er komt".

Ik vraag me trouwens wel af hoe mensen er bij komen dat een oppas achter de hand hebben geen enkel probleem zou moeten zijn ofzo? Alsof iedere ouder een heel aantal mensen regelmatig laat oppassen :P

Wanneer je überhaupt al verschillende oppasmensen hebt, zal dat veelal toch familie zijn en bij een trouwerij zijn die dan natuurlijk ook al snel niet beschikbaar.

Je gaat je kleine kind toch niet zomaar een dag aan iemand mee geven die er nog nooit mee alleen is geweest :=

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:59

Nee dat klopt ook pmarena. Wij laten ook alleen familie oppassen, dus met een bruiloft is dat de ene of de andere familie.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:00

En wat nou als je verloofde wel kinderen op de bruiloft wilt en jijzelf niet? Moet je dan zelf als avondgast? :o?
(M’n verloofde is gek op kinderen, ik uh iets minder)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:06

DiantaM schreef:
Nee dat klopt ook pmarena. Wij laten ook alleen familie oppassen, dus met een bruiloft is dat de ene of de andere familie.

Bij ons passen alleen de beide oma's op, dus als die op het laatst weg zou vallen zou ik ook niet weten waar ik die kleine dan zou moeten laten. Dan zou zelf bij kleine thuis blijven eigenlijk de enige optie zijn. Of ja, toch meenemen als de bruid(egom) mij er heel graag bij zou willen hebben :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:08

Wij werden als kinderen eigenlijk gewoon gedumpt in een aparte ruimte/een huis in de buurt van de bruiloft en de oudste telg was oppas. Telefoon bij de hand zodat er gelijk iemand kan zijn als er iets niet 100% lekker gaat en klaar. Ik paste op mijn zusje toen ik 10 was ofzo, en voor die tijd hadden we gewoon de dochter van een vriendin van m'n moeder die langskwam als m'n ouders een avondje weg gingen. Kon prima.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:10

pmarena schreef:
Ik zie geen reden genoemd worden waarom de kinderen van de zus van de bruid er bij waren.

Het is imo nogal een flink verschil of ze de kinderen meeneemt om haar zus en de rest eens lekker een hak te zetten, of dat ze juist erg close is met haar zus en gewoon netjes oppas had geregeld, die op de ochtend zelf ineens niet meer kon...geen andere mogelijkheden om de kinderen onder te brengen (iedereen van de familie zal wellicht bij dat huwelijk aanwezig zijn immers).

De bruin misschien niet kunnen bereiken en dan een keuze moeten maken: kinderen dan maar meenemen òf niet op komen dagen terwijl je weet dat de bruid jou er wel echt heel erg graag bij wil hebben.

Zo'n soort situatie kan ook nog hè :)

Als de zus van de bruid niet op was komen dagen in zo'n situatie, dan had iedereen er ook weer wat van gevonden...
De zus vond dat de regel toch echt niet voor haar gold, en de bruid vond het dan wel goed zo. Er is geen familievete ontstaan maar de bruidegom heeft nadien veel minder contact met familie gehad, ze woonden ook niet bij elkaar in de buurt, dat scheelde. Maar die twee kids waren duidelijk aanwezig qua stem en gedrag. Ik vond het ook niet leuk naar de familie van de bruidegom, die hadden wel oppas ingehuurd. De bruid was een aardige meid, maar zij was diegene die geen kinderen op haar bruiloft wou en hij is daar mee akkoord gegaan. Was ook geen geld kwestie want dat hadden ze genoeg. Er is dus geen ruzie ontstaan maar wel een verwijdering.

ElizeVdSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:17

Wij hadden aangegeven liever geen kinderen te hebben op onze bruiloft. Meerdere mensen vonden dat niet voor hen gelden. Heel irritant. Zeker gezien sommige van die kids totaal losgeslagen projectielen zijn (en juist de reden waren geen kinderen er bij te willen).

Wij hadden pas juist ruzie met schoonfamilie omdat wij onze zoon niet mee wilde.. dat vond ze maar raar want hij hoorde er toch ook bij..

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:28

Als moeder van drie jonge kinderen zou ik ze bij voorbaat al niet meenemen tenzij ze vanuit het bruidspaar apart worden gevraagd als bruidskind oid. Maar goed niet iedereen doet dat vanuit zichzelf.

Echter een tip als je wat op de kaart zet; vind sommigen hier best grof richting kinderen. Dat je ze zelf (nog) niet wil oké maar om ze standaard als vervelende etters/monsters neer te zetten of als wezens die je dag verpesten zou ik als ouder niet zo tof vinden. Hou het respectvol ookal zijn ze nog maar klein. Een dronken oom oid kan net zo/nog veel irritanter zijn ;)
Laatst bijgewerkt door Salsa op 05-03-18 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:30

Ik zeg niet dat het makkelijk is om een andere oppas te vinden, ik zeg dat je de boel geregeld moet hebben als je van belang bent. En als je geen andere oppas hebt/kunt vinden, is dat niet het probleem van het stel dat gaat trouwen, maar ben jij degene die niet kan gaan. Zo bedoelde ik het. Mijn kind heeft ook vaste oppas en verder bij niemand anders :D . De hond breng ik ook niet zomaar ergens heen :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:41

Ik snap dat nooit zo, maar dat zal wel komen omdat ik geen kinderen heb. Waarom altijd maar 1 vaste oppas? Er zijn toch vast meer mensen in je omgeving met kinderen of die labiel genoeg zijn om voor een paar uur op je kind te passen?

ElizeVdSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:43

Omdat jonge kinderen soms niet labiel genoeg zijn bij elke persoon zomaar achter te laten :')

Edit: juiste smiley. Maar serieus:G gdzijdank zijn mijn kinderen niet labiel en juist heel stabiel maar ik laat ze toch nog steeds niet overal achter (of anderen met hen alleen).
Laatst bijgewerkt door ElizeVdS op 05-03-18 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:52

ben ik met je eens Siesjuh. als dat betekent dat daardoor de ouders niet op mijn bruiloft zouden kunnen komen is dat heel vervelend, maar dat is het risico in het leven wat je loopt als je kinderen hebt/als je geen kinderen op je bruiloft wilt.
hier kwam 1 nichtje niet omdat ze op springen stond van haar 2e kind, 1 neefje kwam niet omdat hun kindje net 2 weken daarvoor was geboren en 1 nichtje kwam zonder man, maar met haar moeder en de vriendin van mijn neef (want mijn neef zat in het buitenland) zodat haar man op hun kleine kon passen. Ik vond dat een keurige oplossing :)
Zoals ik al eerder zei is er maar een geweest die direct aangaf geen oppas te kunnen regelen en niet te kunnen komen. Dat is het risico wat je dan neemt als je geen kids uitnodigt.