Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:37

verootjoo schreef:
Hoe kun je dat niet weten? Je/je ouders zijn toch ooit ingeschreven? Je kan niet vanzelf uit het niets ingeschreven worden :) als je ouders je laten dopen wordt je ingeschreven tot wederopzegging.

Mijn ouders waren totaal niet kerkelijk. In mijn geval zal ik wel onder druk van mijn grootouders bij de kerk zijn ingeschreven.
Zij hebben zichzelf misschien al jaren daarvoor uitgeschreven, of dat niet gedaan en ieder jaar de briefjes etc in de prullebak gegooid. Weet ik veel. Het kwam voor mij als een volkomen verrassing iig.
Je onthoudt het als baby volgens mij ook niet echt als je gedoopt wordt nl... :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:53

Sizzle schreef:
verootjoo schreef:
Alleen via de ledenadministratie van je eigen parochie is voldoende hoor :+
Maar ms is het in de loop van de jaren wel vereenvoudigd dan :P

Als je alleen de ledenadministratie meldt dan stuurt de volgende gemeente waar je naartoe verhuist gewoon weer je gegevens door naar de kerk in die gemeente.

Dat kan de gemeente niet als je niet ingeschreven staat bij de kerk. De kerk kan alleen bij de gegevens van de eigen leden.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:55

MaTuMi schreef:
Ik snap dat als je niks met geloof of iets dergelijks hebt dat het niet wenselijk is om ze aan de deur te krijgen maar het zijn gewoon mensen en die willen wat goeds doen in hun ogen. Dat dat in jouw ogen niet wenselijk is dan kun je ze dat vriendelijk vertellen en dan vind ik gewoon niet open doen of een sticker op je deur plakken heel erg onvriendelijk. Dat je dat voor folders doet.. okee. Maar vind het niet menselijk om ze af te wijzen door middel van een sticker.

Ik werk vaak tot diep in de nacht en als dan om half negen de bel gaat ben ik de rest van de dag niet meer menselijk, dus stikker!
Kom op zeg ik bepaal toch zeker zelf wel wie er op mijn dam komt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:55

MirandaDvG schreef:
Is het echt zo'n moeite om 1 x per jaar vriendelijk tegen die mensen te zeggen dat je niet geinteresseerd bent?
Ik doe dat ook en ben er nog geen minuut van mijn tijd aan kwijt.

Of koop inderdaad zo'n stikker, die vernielt echt je kozijnen/deur niet hoort.

JA, soms is dat echt teveel moeite ja. Begint al met het feit dat ik er niet om vraag lastig gevallen te worden. Als het dan ook nog op een moment is dat ik eindelijk slaap na een lange nachtdienst dan ben ik er gewoon even heel erg klaar mee en laat het duidelijk merken.
Nuance in dit geheel: elke aanbeller krijgt op dat moment de wind van voren.(geloofsgekkies, energieverkopers, dakgoot schoonmakers, isolatie aansmeerders enz.)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:56

Sizzle schreef:
Als je je uit de katholieke kerk wil uitschrijven moet je 6 (!) instanties een brief schrijven voordat je er echt vanaf bent.

Dit is niet waar, in ieder geval niet voor het RK-geloof. Ik heb mezelf met 1 brief uitgeschreven, gericht aan de parochie in mijn huidige woonplaats. Kreeg een keurige bevestiging en klaar. Dit was in 2013, de dag na het versturen van mijn brief kondigde Benedictus aan af te treden, dat gaf natuurlijk de nodige hilariteit hier in huis :+

Voorbeeldbrief: https://www.rkkerk.nl/wp-content/upload ... 16-def.doc
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 04-03-18 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:56

alex66 schreef:
MaTuMi schreef:
Ik snap dat als je niks met geloof of iets dergelijks hebt dat het niet wenselijk is om ze aan de deur te krijgen maar het zijn gewoon mensen en die willen wat goeds doen in hun ogen. Dat dat in jouw ogen niet wenselijk is dan kun je ze dat vriendelijk vertellen en dan vind ik gewoon niet open doen of een sticker op je deur plakken heel erg onvriendelijk. Dat je dat voor folders doet.. okee. Maar vind het niet menselijk om ze af te wijzen door middel van een sticker.

Ik werk vaak tot diep in de nacht en als dan om half negen de bel gaat ben ik de rest van de dag niet meer menselijk, dus stikker!
Kom op zeg ik bepaal toch zeker zelf wel wie er op mijn dam komt.

Jij begrijpt mij helemaal, duidelijke taal. Ze worden menselijk weggestuurd, en wordt verder niet gedreigd ofzo.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:57

Mijn vriend heeft twee jaar terug een zeer grappig voorval gehad.

Hij was net thuis gekomen en besloot zijn auto leeg te halen. Nu was hij net jarig geweest en had hij een fles whiskey gekregen en als een grap een doos chocolaatjes in de vorm van een mannelijk geslachtsdeel. Hij liep met deze naar de deur en hoort opeens achter hem: 'Pardon, heeft u even tijd om over Jezus te praten'. Waarop hij zich omdraait, met in de linker hand een fles whiskey en in zijn rechter hand een doos chocoladepiemels...

De twee (oudere) damens werden vrij bleek hebben hem een papiertje toegeworpen en zijn nooit meer terug gekomen... :')

Het was onbedoeld, maar zeer effectief.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:59

Mazida schreef:
Ik snap niet dat sommigen hier niet respectvol omgaan met Jehova's. Hier volstaat een simpel vriendelijk 'Geen interesse' altijd. Vriend van mij heeft een sticker op de deur en ontvangt nooit Jehova's. Zo simpel kan het leven zijn. Een emmer water over iemand heen gooien, nou stoer hoor.

Hoef je ook niet te snappen, als ik het zelf maar snap. Het is en blijft knap vervelend dat storen en doordrammen. En dat geldt ook voor andersoortige ''aan de deur zeurders'' die ongevraagd mijn privacy verstoren. Dus heeft eigenlijk niks met JG op zich te maken. Geloof wat je gelukkig maakt maar laat mij met rust.

purny

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:02

De mensen die op straat staan te bedelen voor goede doelen zijn asocialer dan de JG zelf. Paar keer wel mensen aan de deur gehad maar ik deed gewoon niet open.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:11

ach het is maar 1x pj en kost je 1 min. hier krijgen ze in dr zomer wel eens wat te drinken als ze komen en dan gaan ze weer zonder over het geloof te praten.

ik ben toevallig 2.5 jaar lang deur aan deur verkoopster geweest van energie. gelukkig altijd erg leuke gesprekken met mensen gehad en er werd altjjd open gedaan, gelukkig nooit geen mensen tegen gekomen zoals hoe sommige hier reageren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:13

Het valt mij op dat ze hier meestal kinderen bij zich hebben. Is dat een soort tactiek of heeft dat een functie?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:15

Cayenne schreef:
Het valt mij op dat ze hier meestal kinderen bij zich hebben. Is dat een soort tactiek of heeft dat een functie?

Arme kindertjes worden zo gehersenspoeld door hun eigen ouders... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:17

Wat is de islam, katholiek geloof etc? Is dat hersenspoelen? Dat is jou kinderen opvoeden op de manier die in jou ogen het beste is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-18 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:19

Pardon CA?
Zolang deze kinderen zo worden opgevoed weten ze niet beter.
Dat is onderdeel van hun leven en hun geloof. Iedereen heeft het recht om een eigen geloof te hebben.
Mijn zus is ook een JG. niks mis mee en ze is hartstikke lief. Zit geen greintje hersenspoeling aan

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:24

purny schreef:
De mensen die op straat staan te bedelen voor goede doelen zijn asocialer dan de JG zelf. Paar keer wel mensen aan de deur gehad maar ik deed gewoon niet open.

Asociaal is een groot woord, maar voordeel van de ''bedelaars'' op straat is dat ze geen mensen thuis! lastigvallen/storen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:39

CharleyT schreef:
purny schreef:

Asociaal is een groot woord, maar voordeel van de ''bedelaars'' op straat is dat ze geen mensen thuis! lastigvallen/storen.

Nou ja als ik langsloop en men verstaat het woord nee niet vind ik dat asociaal ja

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:50

verootjoo schreef:
Dat kan de gemeente niet als je niet ingeschreven staat bij de kerk. De kerk kan alleen bij de gegevens van de eigen leden.

Blijkbaar niet, wellicht is het nu veranderd maar bij verhuizingen kreeg ik altijd spontaan weer blaadjes van de kerk.
Katholieken zijn niet zo van privacy geloof ik. Zelfs als je je uit laat schrijven blijft altijd zichtbaar voor de gemeente dat je ooit gedoopt bent geweest.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:52

CharleyT schreef:
MirandaDvG schreef:
Is het echt zo'n moeite om 1 x per jaar vriendelijk tegen die mensen te zeggen dat je niet geinteresseerd bent?

JA, soms is dat echt teveel moeite ja. Begint al met het feit dat ik er niet om vraag lastig gevallen te worden. Als het dan ook nog op een moment is dat ik eindelijk slaap na een lange nachtdienst dan ben ik er gewoon even heel erg klaar mee en laat het duidelijk merken.
Nuance in dit geheel: elke aanbeller krijgt op dat moment de wind van voren.(geloofsgekkies, energieverkopers, dakgoot schoonmakers, isolatie aansmeerders enz.)

Dan is het beter om je deurbel uit te zetten. Scheelt slaap en frustratie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:54

CharleyT schreef:
MirandaDvG schreef:

Maar die mensen weten toch niet dat je pas net slaapt :?
Dan kan je beter de bel uitzetten of oordoppen in doen zodat je ze niet hoort :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:56

verootje:
Citaat:
Kerken die aangesloten zijn bij SILA (Stichting Interkerkelijke Leden Administratie) mogen volgens het nieuwe regeerakkoord blijven rekenen op gegevens uit de Gemeentelijke Basis Administratie. Dat betekent dat wijzigingen door overlijden of verhuizen van kerkleden door een slim systeem worden doorgegeven aan de lokale kerken.

https://www.rkkerk.nl/koppeling-kerken- ... ie-blijft/

Dan vind ik Jehova‘s een stuk netter kwa secte gedrag :+

Ik heb ook niet echt moeite met iemand vriendelijk bedanken bij de deur,
Ik veel meer moeite met de bijna aggressieve betaalde sponsoring van het rode kruis.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 13:00

MirandaDvG schreef:

Jij hebt blijkbaar niet mijn reacties gelezen?

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:02

Ik ken iemand die heeft zich ingeschreven bij de gemeente als Atheist. Schijnt te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:04

Sizzle schreef:
verootjoo schreef:

Blijkbaar niet, wellicht is het nu veranderd maar bij verhuizingen kreeg ik altijd spontaan weer blaadjes van de kerk.
Katholieken zijn niet zo van privacy geloof ik. Zelfs als je je uit laat schrijven blijft altijd zichtbaar voor de gemeente dat je ooit gedoopt bent geweest.

De gemeente kan niet zien of je gedoopt bent. Dat mogen ze ook helemaal niet meer registreren. Als iemand verhuist, geeft de gemeente het door aan SILA, een stichting die bijhoudt wie lid is van welke kerk. En SILA geeft dan weer aan 'jouw' kerk door dat je verhuisd bent. En zo weten ze waar ze je moeten bestoken met hun blaadjes.

De gemeente weet dus niets van jouw religie. Maar ze laten wel de kerken in hun Gemeentelijke Basisadminsitratie neuzen. Iets waar ik persoonlijk net zo goed niet van gediend ben.

https://www.trouw.nl/home/-kerk-mag-nie ... ~a03754cf/

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:06

Sizzle schreef:
verootje:
Citaat:
Kerken die aangesloten zijn bij SILA (Stichting Interkerkelijke Leden Administratie) mogen volgens het nieuwe regeerakkoord blijven rekenen op gegevens uit de Gemeentelijke Basis Administratie. Dat betekent dat wijzigingen door overlijden of verhuizen van kerkleden door een slim systeem worden doorgegeven aan de lokale kerken.

https://www.rkkerk.nl/koppeling-kerken- ... ie-blijft/

Dan vind ik Jehova‘s een stuk netter kwa secte gedrag :+

Ik heb ook niet echt moeite met iemand vriendelijk bedanken bij de deur,
Ik veel meer moeite met de bijna aggressieve betaalde sponsoring van het rode kruis.

Dat is wat ik zeg; alleen van kerkleden. Ze krijgen geen info meer over mensen die uitgeschreven zijn.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:08

Ik heb ze gelukkig nog nooit in de straat gehad of aan de deur gehad. Komen ze wel dat zal ik ze dringend doch enigzins vriendelijk verzoeken om nooit meer bij ons te komen. Die hint zullen ze dan wel begrijpen desnoods met hulp van mijn 2 grote honden