Zijn jullie altijd bereikbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:40

Ik heb inderdaad ook mijn geluid altijd uit staan, en dan op "niet storen". Maar je kunt op de meeste telefoons instellen welke telefoonnummers daar doorheen komen. Bij mij komen mijn favorieten er gewoon doorheen met geluid en als een telefoonnummer mij binnen 5 minuten voor de tweede keer belt ook. Daardoor voel ik me iets meer gerustgesteld, want ik ben wel bang als ik minder goed bereikbaar ben, dat er dan net iets met iemand gebeurt.. :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:54

Magrathea schreef:
Een vraag voor zij die graag 24/7 bereikbaar zijn (en dan bedoel ik niet degenen met een ernstig ziek familielid/vriend oid, dat vind ik een ander verhaal). Hoe vaak is het nuttig gebleken dat je constant bereikbaar bent versus hoe vaak is het je tot last geweest? Ik kan me namelijk echt indenken dat als je het idee hebt op elk telefoontje/appje te moeten reageren omdat het belangrijk kan zijn je een enorm gejaagd leven leidt, alsof al je dierbaren elk moment dood neer kunnen vallen bij wijze van :o

Ik vind het nogal een verschil of je altijd bereikbaar bent, of dat je het gevoel hebt overal op te moeten reageren.
Ik wil bereikbaar zijn voor het geval er iets met mijn moeder gebeurt (niet ziek maar de jongste niet meer en alleen)
Omdat ik bij toeval mijn telefoon bekeek kon ik naar mijn vader toen hij op de ic lag, om hem nog in leven te zien en mijn moeder bij te staan. Uiteindelijk heeft hij nog een week geleefd maar de kans was vele malen groter dat hij dezelfde nacht nog zou overlijden. Ik had het mezelf nooit vergeven als ik geen afscheid had kunnen nemen en mijn moeder er alleen voor gestaan had.

En voor degene die dat opperde: nee, ze had niet even naar mijn huis kunnen komen om me te waarschuwen.

Overigens voel ik geen enkele druk meteen te antwoorden oid, al doe ik dat vaak wel omdat ik dat zelf makkelijker vind, anders vergeet ik het. Voorheen had ik dat wel, maar toen hing ik op het randje van overspannen, dan zie je alles anders.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:58

Nee, ik ben tegenwoordig vaker niet dan wel bereikbaar :=
Ik heb mijn telefoon wel aan staan, maar de ene keer gooi ik internet uit en de andere keer gewoon alles :o
Net hoe mijn pet staat =:)

Ik vind het heerlijk om offline te zijn.
Voorheen was ik vergroeid met mijn telefoon, maar was het ineens volledig zat.
Heb zelfs getwijfeld de oude nokia uit het stof te trekken :D

Een paar keer per dag kijk ik of ik iets belangrijks gemist heb, wat eigenlijk vrijwel nooit het geval is :')
Laatst bijgewerkt door moyra op 29-01-18 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:58

Ik heb mijn telefoon dag en nacht op trillen staan. Dat ik wel ervan op de hoogte ben dat ik een berichtje binnen heb gekregen maar ik zelf kan bepalen wanneer ik het lees.

Mandyy

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:21

Ik heb het geluid van m'n telefoon altijd uit! M'n telefoon is gekoppeld aan m'n horloge en echt belangrijke mensen weten hoe ze me kunnen bereiken (zodat horloge gaat trillen).

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:28

Ik ben echt heeeeel slecht bereikbaar. :') Ik doe het echt niet expres! Maar ik mis 99% van de telefoontjes. :j
Meestal staat mijn telefoon op trillen of uit. Misschien is het hierdoor dat ik zo vaak alle oproepjes mis.
Qua online bereikbaar zijn via whatsapp ofzo kan het ook meestal lang duren. Maar ik reageer wel binnen 24 uur... := Ik heb gewoon een druk leven :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:35

moyra schreef:
Nee, ik ben tegenwoordig vaker niet dan wel bereikbaar :=
Ik heb mijn telefoon wel aan staan, maar de ene keer gooi ik internet uit en de andere keer gewoon alles :o
Net hoe mijn pet staat =:)

Ik vind het heerlijk om offline te zijn.
Voorheen was ik vergroeid met mijn telefoon, maar was het ineens volledig zat.
Heb zelfs getwijfeld de oude nokia uit het stof te trekken :D

Een paar keer per dag kijk ik of ik iets belangrijks gemist heb, wat eigenlijk vrijwel nooit het geval is :')

Ik heb een tijd geleden om die reden de nieuwe 3310 gekocht. Heerlijk! En hele fijne telefoon :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:37

Froukje schreef:
Maar waarom zou je het mensen zo lastig maken?

Toen mijn vader met de ambulance werd opgehaald ivm hartklachten was ik toch heel blij dat mijn broertje gewoon zijn telefoon op nam de eerste keer dat ik belde. Tuurlijk kan ik zijn collega's of baas bellen om te vragen of hij wil terug bellen. Maar dat kost toch onnodig veel tijd?

Of mijn nicht die belde dat ze snel naar het ziekenhuis moest maar thuis de kleine op bed had liggen. Dan is het toch veel fijner dat ik direct opneem zodat ik die kant op kan in plaats dat ze eerst 4 andere nummers moet proberen te bellen om mij te bereiken?

Ik ben één van de allerlaatste mensen die mijn zus zou bellen om op haar kinderen te passen. Ze heeft schoonfamilie die dat vol overgave doen en het ook leuk vinden. Dus daar hoef ik niet bereikbaar voor te zijn.

Familieleden redden zich zonder mij bijzonder goed, mijn vader is overleden en mijn moeder woont niet in Nederland. Ik zou niet weten hoe ik daar überhaupt in een spoedsituatie iets voor zou kunnen doen (nog afgezien van dat ik haar niet aardig vind en dat mijn zus dat soort dingen regelt).

Enige waar ik bereikbaar voor zou moeten willen zijn is als er wat met de paarden is. Dus ik heb mijn telefoon wel in de buurt, en als het een dringend gesprek is of de beller is iemand die ik graag wil spreken dan neem ik op. Ik weet wie de mensen zijn die bellen als er wat met de paarden is, dus als ik die nummers zie dan neem ik zeker op. Zo ook als ik een gesprek verwacht. Zo belt mijn hooileverancier altijd even wanneer hij op pad gaat, dus dan zorg ik dat ik bereikbaar ben. In dat soort gevallen heb ik mijn telefoon dus wél bij me naar de paarden.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:42

Ik vergeet mijn trilstand eigenlijk altijd aan te zetten :')
Als ik dan zie dat ik een oproep heb gemist bel ik meestal wel gelijk terug.
Ben ook wel iemand die regelmatig internet uitzet en de telefoon aan de kant gooit..
De meeste mensen weten dat tegenwoordig ook..
Vorige week bijna twee dagen zonder telefoon gezeten en eigenlijk vond ik dat echt heerlijk :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:50

Mijn telefoon staat over het algemeen op 'niet storen'. Alleen telefoontjes van bepaalde mensen komen door en indien iemand meer dan 1x binnen 15 minuten belt. Ik word heel onrustig van steeds gepingel of getril. Alles bij elkaar krijg ik toch best wat appjes op een dag..

Als ik op m'n werk ben en iets heeft echt spoed, kunnen ze ook daarheen bellen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:57

Nee.
Op werk heb ik mijn mobiel altijd op stil staan. Als ik bij het paard ben ook en daar laat ik hem regelmatig in de kast liggen als ik aan het rijden ben. App gesprekken staan standaard op stil en geen trillen tenzij het belangrijke personen zijn (man, zus, moeder, beste vriendin).
Facebookmeldingen heb ik ook uitgeschakeld. Ik zie het wel als ik online ben.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:06

Magrathea schreef:
Een vraag voor zij die graag 24/7 bereikbaar zijn (en dan bedoel ik niet degenen met een ernstig ziek familielid/vriend oid, dat vind ik een ander verhaal). Hoe vaak is het nuttig gebleken dat je constant bereikbaar bent versus hoe vaak is het je tot last geweest? Ik kan me namelijk echt indenken dat als je het idee hebt op elk telefoontje/appje te moeten reageren omdat het belangrijk kan zijn je een enorm gejaagd leven leidt, alsof al je dierbaren elk moment dood neer kunnen vallen bij wijze van :o

Waarom zo een negativiteit hangen aan 24/7 bereikbaar zijn? Ik heb bereikbaar zijn werkelijk nog nooit als een last ervaren. De mensen waar ik op dat moment geen zijn in heb om mee te praten geef ik na hun appje/telefoontje gewoon een kort antwoord en geef netjes aan vanavond of morgen even uitgebreid terug te reageren. En nee ik heb als mijn telefoon gaat absoluut niet de gedachte ‘help iemand is vast dood’, maar vind het wel fijn dat mocht er iets zijn ik te bereiken ben.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:14

Ik heb twee telefoons, voor privé en voor zakelijk.

Prive telefoon staat eigenlijk altijd op stilzondertril, maar is wel in de buurt. Komt zelden voor dat ik pas na een paar uur zie dat ik een telefoontje gemist heb. Zakelijke telefoon staat doordeweeks aan, maar daarop ben ik zeker niet altijd te bereiken. Zit veel in gesprekken en als ik een complex dossier aan het uitwerken ben dan neem ik de telefoon ook niet op. Mis ik een oproep, dan: geen voicemail = ik bel niet terug. Want dan was het schijnbaar ook niet belangrijk.

In het weekend ben ik zakelijk sowieso niet bereikbaar, en open ik mijn werkmail ook niet. Klanten denken wel eens dat je als adviseur 24/7 aan het werk bent, maar nope. Deze adviseur rijdt in het weekend paard, maandag ben je de eerste.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:23

vevina schreef:
Waarom zo een negativiteit hangen aan 24/7 bereikbaar zijn? Ik heb bereikbaar zijn werkelijk nog nooit als een last ervaren. De mensen waar ik op dat moment geen zijn in heb om mee te praten geef ik na hun appje/telefoontje gewoon een kort antwoord en geef netjes aan vanavond of morgen even uitgebreid terug te reageren. En nee ik heb als mijn telefoon gaat absoluut niet de gedachte ‘help iemand is vast dood’, maar vind het wel fijn dat mocht er iets zijn ik te bereiken ben.

Nou ik vind het niet per se goed omdat hoe meer mensen het best prima vinden om 24/7 bereikbaar te zijn, hoe meer mensen er verwachten dat iedereen dat is. Een beetje wat Berdien zegt :j Nu heb ik geen werktelefoon maar ik voel me soms behoorlijk onder druk gezet op mijn vrijwilligersbaan omdat er mensen zijn die wél buiten kantooruren werken (horeca) en dus van mij verwachten dat ik op stel en sprong te hulp schiet als er iets is. Dat doe ik niet, wat weer voor ergernis zorgt.

Nu weet ik ook wel dat dit niet enkel en alleen te wijten is aan de 24-uurs-economie en altijd bereikbaar moeten zijn, of aan iemands persoonlijke wens om bereikbaar te zijn :) Maar het is wel een probleem dat waarschijnlijk 20 jaar geleden niet had bestaan, en dat is best vervelend.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:52

Ik mis soms de tijd van 'vroeger' ook wel. Met whatsapp voel ik me vaak verplicht om z.s.m. te reageren. Ik vind een belletje soms ook wel fijn. Vroeger belden we ellaar als vriendinnen als we wat wouden afspreken en dan kletsten we vaak gelijk een beetje bij.
Met whatsapp is alles veel onpersoonlijker geworden en het zorgt soms ook voor misverstanden. Natuurlijk heeft het ook zn voordelen het is snel en gemakkelijk.

Over het algemeen vond ik het wel lekker rustig een telefoon die alleen kon bellen en smsen. Die gebruikte je alleen wanneer nodig. Nu heb ik de telefoon veel te snel en vaak onnodig in de hand. :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:59

Ik ben slecht bereikbaar.
Mijn prive telefoon staat op enkel trillen. Tijdens werkuten en snachts kijk ik niet.
Mijn werktelefoon is enkel tijdens werk bereikbaar.
Enkel mijn ouders, man en kinderopvang hebben beide nummers dus die bereiken me wel.
Appen staat op geen signaal en dat bekijk ik misschien elke 2e dag. SMS zie ik wel regelmatig.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:08

Ik ben waarschijnlijk nog net niet de slechtst bereikbare persoon op aarde :o (al wisselt dat per dag, vooral FB en Insta krijgen wel mijn aandacht maar dan ook gedeeltelijk via de computer :') ). Alles op stil, blauwe vinkjes van Whatsapp uit, laatst online geweest uit ... Ik kijk wel wanneer ik zin/tijd/behoefte heb. Vreemde nummers neem ik vrijwel nooit op, tenzij ik weet dat ik gebeld zou kunnen worden. Dan wil ik hem ook nog wel op geluid zetten, voor de verandering ...
Als het echt belangrijk is bellen ze namelijk maar een tweede of derde keer en sms'en kan ook nog met alle mobieltjes :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:08

Iemand vroeg hoe vaak je voor een noodgeval gebeld wordt.
Best regelmatig, helaas.

Zusje zonder rijbewijs en man die internationaal chauffeur is.
Als er iets is met haar, haar kinderen (1 met diabetes type 1)of huisdieren word ik gebeld voor opvang en om te rijden.

Kind die valt met de fiets of een lekke band heeft.

Schoonmoeder of moeder die in nood zitten.

Mijn man werkt nog weleens over en gaat meestal op zijn motor naar zijn werk.
Fijn als hij dan even een berichtje stuurt dat hij onderweg is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:23

S,nachts staat hij nooit aan en overdag voor vaak Messenger want ik krijg daar veel werk van.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:58

Ik ben over het algemeen heel bereikbaar. Zowel met bellen als whatsapp als mail. Wel altijd op trillen maar mis bijna nooit iets. Alleen van messenger, omdat mn telefoon die niet goed doorgeeft als ik de app dicht heb en dan krijg ik ze pas als ik de app weer open. Vind ik zwaar vervelend.
Ik vind het zelf ook netjes als andere mensen snel reageren. Van mail verwacht ik dat minder natuurlijk, anders bel of app ik wel. Van een vriendin van mij weet ik dat zij ook niet zo van het bereikbare houdt dus van haar weet ik dat ik best pas een paar uur later een berichtje terug kan krijgen. Vind ik ook niet erg, want ze reageert wel altijd. Dat kan ik dan weer niet, als ik denk; ach ik reageer over een uurtje wel, dan ben ik het vergeten.
Terwijl ik dit typ is trouwens mijn telefoon leeg en ben ik te lui om de oplader van boven te pakken... :') Soms is het niet erg om hem even uit te hebben.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:01

Op mijn werk zit mijn telefoon altijd gewoon in mijn kluisje, bij ‘nood’ weten de belangrijkste mensen dat ze mij gewoon kunnen bereiken via de werktelefoon. snachts staat mijn telefoon op stil en trillen ook uit, maar de belangrijkste mensen staan bij mijn favorieten en die belsignalen worden dus wel gewoon weergeven met geluid..

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:13

mijn telefoon staat altijd op stil, als ik zie dat ik gebeld ben bel ik wel terug en als ik toevallig op mijn telefoon kijkt heeft diegene mazzel dat ik opneem.
en anders kunnen ze altijd mijn vriend nog bellen.
privé nummers neem ik zowieso nooit op, als je me wilt bereiken bel je maar met je gewone nummer

Ik ben of thuis of aan het werk 9/10 x

Ik krijg best veel appjes op een dag dus als ik mijn geluid aan laat staan wordt ik helemaal gek :P
Laatst bijgewerkt door Keell94 op 29-01-18 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:20

Op mijn werk heb ik mijn telefoon niet altijd bij me en staat hij op stil. Kan best zijn dat iemand me belt terwijl ik aan mijn bureau zit en niet opneem omdat ik het niet zie. Nou, jammer dan hoor... Als het iemand is die ik ken bel ik wel terug als ik het zie (als ik vermoed dat het iets belangrijks is, of als de eigenaar van mijn paard belt).

Vorige week had ik iets besteld, ik wist dat het op woensdag bij de betreffende winkel binnen zou komen. Dus ik was sowieso al van plan om heen te gaan. Kreeg ook een smsje. En ik had een gemiste oproep van een privé nummer. Als je privé belt ben je in mijn ogen al niet belangrijk genoeg, uitzonderingen daargelaten. Maar die uitzonderingen zullen beter hun best doen dan 1 oproep op mobiel.
Anyhow, ik heb niet gedacht dat het die winkel zou zijn geweest. Dus ik haal 's middags mijn bestelling op en ineens schiet het me te binnen. "Ja, we hebben u gebeld, maar u nam niet op." Vragende blik, alsof ik buitenaards leven belichaamde door niet op te nemen.
"Uhh nee, ik werk gewoon hoor."
Nou kennelijk was het helemaaaaal raar om niet op te nemen als je werkt. Mafketel :+

Ik las ook nog iets als 'je verplicht voelen te reageren op whatsapp', ik voel me persoonlijk niet verplicht. Maar ik heb wel een hekel aan ongelezen berichten. Dus het komt vaak genoeg voor dat ik iets lees en gewoon niet meer reageer.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:35

Op school staat hij op vliegtuigmodus, en thuis zet ik hem weer aan. Heb er een hekel aan om tijdens school je telefoon af hoort gaan. Appjes staan altijd uit. Als iemand met mij wil spreken bellen ze maar, na of voor school :+ .

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:40

Ik heb een werk- en een privé smartphone. Die laatste, laat ik thuis als ik ga werken. Mijn man, school en kinderopvang, mijn ouders hebben mijn werknummer.
Als ik werk, ben ik met werk bezig, ik verwacht ook van mijn collega's dat die niet tijdens de zorg lopen te appen, mailen of liken. Alleen in overleg (je verwacht een belangrijk telefoontje van thuis, oid) neem je je privé telefoon mee op zorgroute.
Ik heb zelf ook geen internet op mijn eigen telefoon en kan daarom alleen thuis op de WiFi (lekker goedkoop ook :+ abbo van 6,- per maand :Y) ).
Appjes van vriendinnen zie ik dus pas weer als ik thuis ben. Nog nooit wat dringends gemist :)
Als ik naar de pony's ga heb ik mijn eigen telefoon wel bij me, zodat ik indien nodig altijd de veearts kan bellen. Ze staan niet op een pensionstal, maar ook niet bij mij aan huis.
Als ik foto's of een ervaring wil delen doe ik dat als ik weer thuis ben.

Als puber reed ik wekelijks uuuren paard, alleen door de bossen... Niemand wist precies waar ik was en als er ooit wat was gebeurd met paard en/of mijzelf, dan had ik een vet probleem gehad... Kan mij dat nu niet meer voorstellen. Dat m'n moeder dat ook goed vond :D