Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Een vraag voor zij die graag 24/7 bereikbaar zijn (en dan bedoel ik niet degenen met een ernstig ziek familielid/vriend oid, dat vind ik een ander verhaal). Hoe vaak is het nuttig gebleken dat je constant bereikbaar bent versus hoe vaak is het je tot last geweest? Ik kan me namelijk echt indenken dat als je het idee hebt op elk telefoontje/appje te moeten reageren omdat het belangrijk kan zijn je een enorm gejaagd leven leidt, alsof al je dierbaren elk moment dood neer kunnen vallen bij wijze van
moyra schreef:Nee, ik ben tegenwoordig vaker niet dan wel bereikbaar![]()
Ik heb mijn telefoon wel aan staan, maar de ene keer gooi ik internet uit en de andere keer gewoon alles![]()
Net hoe mijn pet staat![]()
Ik vind het heerlijk om offline te zijn.
Voorheen was ik vergroeid met mijn telefoon, maar was het ineens volledig zat.
Heb zelfs getwijfeld de oude nokia uit het stof te trekken
Een paar keer per dag kijk ik of ik iets belangrijks gemist heb, wat eigenlijk vrijwel nooit het geval is
Froukje schreef:Maar waarom zou je het mensen zo lastig maken?
Toen mijn vader met de ambulance werd opgehaald ivm hartklachten was ik toch heel blij dat mijn broertje gewoon zijn telefoon op nam de eerste keer dat ik belde. Tuurlijk kan ik zijn collega's of baas bellen om te vragen of hij wil terug bellen. Maar dat kost toch onnodig veel tijd?
Of mijn nicht die belde dat ze snel naar het ziekenhuis moest maar thuis de kleine op bed had liggen. Dan is het toch veel fijner dat ik direct opneem zodat ik die kant op kan in plaats dat ze eerst 4 andere nummers moet proberen te bellen om mij te bereiken?
Magrathea schreef:Een vraag voor zij die graag 24/7 bereikbaar zijn (en dan bedoel ik niet degenen met een ernstig ziek familielid/vriend oid, dat vind ik een ander verhaal). Hoe vaak is het nuttig gebleken dat je constant bereikbaar bent versus hoe vaak is het je tot last geweest? Ik kan me namelijk echt indenken dat als je het idee hebt op elk telefoontje/appje te moeten reageren omdat het belangrijk kan zijn je een enorm gejaagd leven leidt, alsof al je dierbaren elk moment dood neer kunnen vallen bij wijze van
vevina schreef:Waarom zo een negativiteit hangen aan 24/7 bereikbaar zijn? Ik heb bereikbaar zijn werkelijk nog nooit als een last ervaren. De mensen waar ik op dat moment geen zijn in heb om mee te praten geef ik na hun appje/telefoontje gewoon een kort antwoord en geef netjes aan vanavond of morgen even uitgebreid terug te reageren. En nee ik heb als mijn telefoon gaat absoluut niet de gedachte ‘help iemand is vast dood’, maar vind het wel fijn dat mocht er iets zijn ik te bereiken ben.