Stormschade, het dak ligt in de boom!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:23

Op het werk hebben wij dus ook een gebouw (21 verdiepingen) wat altijd wind veroorzaakt ook al is het windstil. Collega die naar dat gebouw liep is dus ook weggewaaid en hard met het hoofd op de stoeprand gekomen. Lang buiten westen geweest en 112 was niet bereikbaar. Uiteindelijk was diegene goed aanspreekbaar en maar zelf naar het ziekenhuis (de buren) gereden. Kost diegene nu dus een hoop geld omdat die op eigen houtje binnen is gekomen. Tja, 112 was niet bereikbaar en als je die had gebeld hadden die zekef doorverwezen met bijna 10 minuten knock out. -O-

Gelukkig viel het achteraf mee en geen letsel op de CT. Maar in het ziekenhuis was er zelden zo'n enorme bult gezien.

Verder hier geen schade maar de dagelijkse boswandeling maar afgeblazen, en morgen ook. Nog even te gevaarlijk met takken die nog gaan vallen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:35

Jezus wat een schade allemaal!
En nu is het alsof het nooit heeft gewaaid..

Mochten er mensen gestrand zijn in Arnhem, ik heb een slaapplek en een tandenborstel! (Oké, dat laatste moet ik even nakijken). Ik woon vlakbij CS, dus goed te bereiken!

SavannahNx

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:47

Wat lief Esther!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:48

Poeh wat een ellende overal. Moest vandaag met de auto van Hoevelaken naar Steenwijk en weer terug. Heenweg ging nog op een paar fikse rukwinden na. De terugweg was drama. Bomen op de snelweg, een vrachtwagen van de tegemoedkomende rijbaan werdt door de wind gewoon opgetild en op zijn kant op de vangrail gestort. Al het verkeer overal vol op de rem. Ze schoven allemaal alle kanten op. Was echt wel flink schrikken! Verder veel vrachtwagens aan de kant van de weg met enorme schade. Ben uiteindelijk thuis gekomen maar had het zweet wel in mijn handen staan.
Eenmaal thuis aangekomen lag de hele schutting om en het afdak van 3x4 naast de schuur lag eraf. Veel bomen om hier en verder ook een hoop schade aan huizen.
Mijn vriend is nog steeds op kantoor in Utrecht want er rijden geen treinen en ophalen heeft geen zin want begreep dat alles om Utrecht centraal vol staat dus dat zal wel laat worden. Geloof dat er nu weer wat gaat rijden

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:55

Jeetje wat een heftige dingen komen er voorbij! :oo Sterkte allemaal!
Hier geen schade, de zonnepanelen zijn deze keer blijven liggen, en wonder boven wonder zijn in de wei alleen dranghekken omgewaaid. Rondom zijn er bomen geknakt als luciferhoutjes en op de snelweg er vlak achter waren meerdere vrachtwagens omgewaaid.
Maar schuilstal en afdak stonden nog en het afdekzeil zat zelfs nog keurig om m'n wagentje.
Pony's zijn flink aan het rennen en glijden geweest, te zien aan de sporen maar verder geen letsel, ben dan ergens toch blij dat ze buiten staan en alle kanten op kunnen (8500m2).

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:57

Hier kreeg ik op het werk een foto toegestuurd van ons huis... Zonder dak.

Ik zat op stage en zag dat de treinen niet reden... Nou dan zit je aardig in de stress! Mijn moeder was alleen thuis maar ligt in bed met de griep. Vervolgens begon het te regenen :( mijn broertje kwam thuis en heeft een paar uur lopen rennen met potten en pannen, maar de waterschade op zolder is enorm en ook de bovenverdieping moest het ontgelden.
Gelukkig kon er vandaag nog een dakbedrijf komen en die heeft een noodoplossing gemaakt. We zijn ook goed verzekerd dus al met al dankbaar dat niemand gewond is en we een redelijk ( :+ ) droog bed hebben!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:59

Jeetje, MissCharlie!

Wat betreft die stormpoolfile (schitterend woord) - Utrecht heeft al een keer eerder vastgestaan wegens al de mensen die opgehaald worden na landelijk platgaan van de treinen. Ik verbaas me nog steeds waarom er niet iets meer gebruik gemaakt wordt van de Transferiums, we hebben er een paar tenslotte, verspreid rondom de stad en dicht bij de snelwegen.

Laat vanaf CS een aantal pendelbussen rijden en roep iedereen op om af te spreken op een van die plekken ipv CS, des te sneller kunnen mensen naar huis.

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:00

Hier gelukkig alleen een boom/tak op het hek van de wei. Gelukkig stonden de paarden veilig binnen!
Zelf ben ik achteraf wel een beetje dom geweest :o Met mijn slimme hoofd ben ik gewoon op het ergst van de dag (rond een uur of 11/half 12) van school naar huis gefietst (6/7 km.)
Sommige stukken waaide we echt bijna weg en moesten we echt lopen of zelfs stil staan. Mijn vriendin heeft nog een rond vliegende tak tegen dr been aangekregen.
Gelukkig zijn we helemaal veilig thuis gekomen, maar t was achteraf niet zo slim :o

Edit: Jeetje MissCharlie wat heftig! Dan zou ik ook behoorlijk in de stress zitten!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:10

Hier hing de poort en een deel van de schutting half op straat en werd mijn broertje wakker gebeld. Zo blij dat ik van de zomer de konijnenren verbouwd hebt dat ze een eigen hek hebben en niet een deel 'rusten' op onze schutting. Anders liepen die nu rond op straat.

Enige enge vind ik is het feit dat we het nu nog even niet kunnen maken en iedereen zo de tuin in kan. Broertje heeft z'n Suzuki Swift in het gat geparkeerd :') En wat touwen gespannen en hekjes. Hopen dat dit voldoende zal zijn ....

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:13

In Duitsland laten ze gestrande treinen aan perrons staan in de grote steden, dan kunnen mensen daarin overnachten.

Ik prijs ons gelukkig dat we geen schade hebben geleden, heb echt te doen met de mensen die nu enorme lekkages en andere problemen hebben. Hopelijk gaat het de komende 100 jaar niet meer zo tekeer als vandaag.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:14

Dreamybol schreef:
Hopelijk gaat het de komende 100 jaar niet meer zo tekeer als vandaag.

En toch denk ik dat dit iets is waar we maar aan moeten gaan wennen ;)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:15

xDenies schreef:
Dreamybol schreef:
Hopelijk gaat het de komende 100 jaar niet meer zo tekeer als vandaag.

En toch denk ik dat dit iets is waar we maar aan moeten gaan wennen ;)

Ben er ook bang voor. Maar blijf hopen. :Y)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:19

Volgens de weerman komt dit eens in de 10 jaar voor, maar zo extreem was ook nieuw voor hem :+.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:20

Bij ons is de schutting kapot. was te verwachten want dat ding was niets waard maar even goed vervelend. Afbeelding schutting was van de buurvrouw dus hoop dat zij wel iets nieuws neer zet.
En ik heb een tak op mijn hoofd gehad >;)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:33

Oef wat een verhalen...
JorisDy wat een schade en Morrie ook al zoveel... Zwanepol pfff moet je toch niet aan denken dat die boom anders was gevallen :=
MissCharlie :oo wat een ellende....

Afbeelding
Dit was mijn blokhut... Sinds hij staat was dit storm nummer 3 en dat heeft hij niet overleefd.. gelukkig woonden we er op het moment nog niet in := Maar zonde van alle tijd en geld dat er al in is gaan zitten... Maar al ik andere dingen zie mag ik niet klagen eigenlijk :=

3 doden is ook heftig :(

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:45

Pff jeetje, bijna niet te geloven dat het zo hard aan toe is gegaan.

Wij hebben in Friesland,Sneek eigenlijk niets gehad. Hebben niet eens de vlaggen uit de masten gehaald op het werk.

Sterkte voor de mensen met schade.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:56

Bij ons thuis gelukkig niets aan de hand. Op werk een ander verhaal.
Stuk dak van de stal weg gewaaid, omheining buitenbaan (goede houten omheining) ligt plat, trailer van een pension klant is aan de wandel gegaan (van de parkeerplaats, weg over en toen in met zijn voorkantje in de sloot geëindigd, maar lijkt geen schade te hebben) alle draden van de weilanden los.
Was een gezellig puinruim dagje.....

Iedereen veel sterkte met de schade. Echt niet grappig dit.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:20

Neonlight schreef:
Tja, 112 was niet bereikbaar en als je die had gebeld hadden die zekef doorverwezen met bijna 10 minuten knock out. -O-

Nee hoor, dat had zeker een ambulance indicatie geweest :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:28

Ik werd door de wind samen met mijn beste vriend opgesloten in het hok van de geiten op de boerderij waar wij van school heen moeten om te voeren ed. Lag dubbel van het lachen.
Deur sloeg dicht door de wind en we hoorde zo de haak in oogje vallen :Y)

In IJmuiden is er een deel van een flat naar beneden gestort.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:31

Hier gelukkig geen schade op een windlampje na, zijn wel wat dingen aan komen waaien (van die soort pijpjes op het dak onder andere haha). En school achter mijn huis is zijn dak kwijt dus de kleuters waren tijdelijk dakloos.

Wel opgesloten gezeten: Uithof was afgesloten, we mochten ons gebouw niet meer uit. Heb mijn docent even gemaild of we wel les hadden anders ging ik naar huis maar we hadden inderdaad les en het was belangrijk dus ben maar gegaan. 10 minuten eerder weggegaan om de laatste bus te halen zodat ik niet met de trein hoefde. Laten we het zo zeggen; er waren meer mensen die naar station Amersfoort wilden... Maar als ik die schades hier lees en over doden, viel het bij mij wel mee...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:32

Enschede hier. Een dode zag ik.. Verder véél omgewaaide bomen en daken die hersteld moeten worden.

Dit was bij het bedrijf naast ons huis. :') :wow:
Afbeelding

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:42

Hier een boom ontworteld. Hij viel gelukkig in de tuin en weg van het hek. Aan een ander huis een par pannen weg. en de trein reed niet, omdat de bovenleiding kapot was door een boom.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:29

Es_ther schreef:
Volgens de weerman komt dit eens in de 10 jaar voor, maar zo extreem was ook nieuw voor hem :+.

Die is oktober 2013 vergeten waarschijnlijk. Die was in ieder geval aan de kust een stuk heftiger.

Wat niet wegneemt dat ik het echt heel naar vind voor de mensen die geliefden hebben verloren, gewond zijn geraakt of schade hebben geleden door het weer van gisteren :(:)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:40

Gelukkig zijn wij gespaard gebleven gister maar achter ons waren een aantal schuttingen omgewaaid en aan de overkant een hele reeds dakpannen die ervan gevallen zijn en daarbij 1 dakraam kapot is gegaan.

Bijzonder dat de kracht van wind zo enorm kan zijn en hoeveel schade het kan aanrichten!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:46

de gemeente heeft een bomenbedrijf ingehuurd om de zooi op te ruimen, maar ze kunnen met de kraan mijn terrein niet op, er moeten eerst rijplaten komen. Ik kan de schade dus nog niet inschatten.
Helaas was het dekentje dat ik geleend had voor de ezel niet waterdicht en stond ie vanmorgen zielig opgetrokken erbij. Dekentje gekocht en nu is ie weer happy. Hij zal voorlopig geen stalletje hebben om te schuilen.

zo ziet mijn bak eruit ... ergens hieronder stond mijn stal
Afbeelding