Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mavelle schreef:Daarnaast krijgen mensen kinderen omdat ze dat willen, niet om een beter/mooier type mens te krijgen.
Van iedereen die het hier zo stoer over fokken heeft durf ik te wedden dat ze dat face to face met een moeder anders benoemen. Doe dat dan hier alsjeblieft ook.
Nabster schreef:Mavelle schreef:Daarnaast krijgen mensen kinderen omdat ze dat willen, niet om een beter/mooier type mens te krijgen.
Van iedereen die het hier zo stoer over fokken heeft durf ik te wedden dat ze dat face to face met een moeder anders benoemen. Doe dat dan hier alsjeblieft ook.
Is een beetje de sfeer van het bewust kinderloos topic. Daar hebben velen blijkbaar ook een vrijbrief om zo grof mogelijk over kinderen en voortplanting te praten. Ik heb geen kinderen en hoef ze ook niet, maar voel niet de behoefte hier de keyboardhero uit te hangen en denigrerend, belerend of veroordelend te doen t.o. mensen die wel voor kinderen te kiezen, hoeveel dan ook.
Sclimpre schreef:Net daarom is je opmerking totaal naast de kwestie. Geen enkel levend wezen heeft 'gevraagd' om op de wereld te komen. Maar de meerderheid schijnt er, ondanks veel geklaag, toch nogal van te genieten.
En het is idd de keuze van de ouders, en niet van een buitenstaander, of er nog een kind bijkomt of niet.
Niobe schreef:Sclimpre schreef:Net daarom is je opmerking totaal naast de kwestie. Geen enkel levend wezen heeft 'gevraagd' om op de wereld te komen. Maar de meerderheid schijnt er, ondanks veel geklaag, toch nogal van te genieten.
En het is idd de keuze van de ouders, en niet van een buitenstaander, of er nog een kind bijkomt of niet.
Maar hoe neem je dan een kind voor het kind, want dat is waar Sorro op reageerde..
Kelly_ann schreef:Ik haal deze er eventjes uit, want een kind neem/krijg je toch voor het kind?
Sclimpre schreef:Sorro schreef:
Heeft het kind er dan om gevraagd??
Hoe zou dat kind dat in 's hemelsnaam moeten doen?