Vuurwerkverkoop(lees afsteken) begonnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Vuurwerkverkoop(lees afsteken) begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:18

Vanmiddag wilde ik nog even naar het winkelcentrum, voor mij in 10 minuten te lopen... maar alsof de vuurwerkfans het ruiken, zodra ik naar buiten wilde begonnen ze af te steken, ik heb voor dat kippeneindje de auto gepakt, had geen zin tussen de vuurpijlen door te moeten lopen. En dan valt het, vergeleken met Leiden, hier verder nog reuze mee met het vuurwerk.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:44

Joolien schreef:
Kennissen van ons zitten ook in de rats. Dachten vanmorgen nog wel even de kat naar buiten te laten, die is meestal met een paar uurtjes wel terug. Je raadt het al, nog geen kat. Arm dier, zal zich wel ergens verstoppen. Kennis kan zichzelf wel voor dr kop slaan.

En Charley, onweer met vuurwerk vergelijken? >;) Dat is een belediging voor onweer!

Geloof dat je de verkeerde bedoelt Joolien.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:12

Onze kat blijft er rustig onder, daar zijn we heel blij mee, we hebben haar pas sinds half oktober, dus geen idee hoe ze zou reageren.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:18

Hier vanmorgen echt zo'n enorme rotklap, dat ik dacht dat de ramen eruit zouden vliegen. Mijn verwensingen laat ik wijselijk even achterwege. Als ik dan op de vorige pagina lees dat de eerste dode al gevallen is, doordat hij zelf met illegaal vuurwerk liep te kloten en daar nota bene zijn eigen kinderen ook mee heeft verwond, dan vind ik het niet meer dan rechtvaardig dat die vent zichzelf daarmee om zeep heeft geholpen. Kl**tzak. Arme kinderen, dat die de dupe moeten zijn van zo'n slecht voorbeeld.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:46

Ik moet zo nog met mijn hond weg, maar er wordt zo veel afgestoken in de straat al, dat ik er helemaal niet blij mee ben. Vreemd genoeg reageert mijn hond buiten amper op vuurwerk, maar is ze binnen juist gestrester. Ik wacht nog heel even op iemand, dan naar stal.

Ik wil ook de politie niet bellen, die hebben het druk genoeg en het is gewoon niet tegen te houden, helaas. Door dit soort ongein is voor mij (en een heeeeeeeeeeeeeleboel anderen) de lol van O&N er helemaal af, los van de waardeloze tv. Ik kan niet wachten tot 2 of 3 januari is en deze ellende helemaal voorbij is. En dan moet ik werken waar ik een hekel aan heb op het moment!

Dat er een dode is gevallen door eigen stommiteit is heel erg natuurlijk, helemaal voor zijn gezin die ernaar stond te kijken, maar het moest een keer gebeuren. Ik gun het niemand, maar hij is zelf schuldig hieraan, alleen zijn de kinderen nu wel de dupe. Hopelijk gaan ze nu flinke stappen nemen en het volgend jaar volledig afschaffen, op strenge straffe bij overtreden. Wat zou dat heerlijk zijn, een O&N zonder deze stress. Dan neem ik de waardeloze televisie voor lief. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:50

Ik merk dat het knallen stopt wanneer het harder gaat regenen.
Laat het dan maar even een paar uur lang flink hozen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:01

Ik woon op de BibleBelt en hier word de zondagsrust gerespecteerd..wat een verschil met voorgaande dagen zeg. Het is muisstil buiten..ben heel benieuwd hoe dat om 12 uur gaat zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:06

Hier ook heerlijk rustig :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:07

Ik ben ongelovig, maar om die reden alleen al zou ik naar de Biblebelt willen verhuizen! _O-

Het is hier nu ook aan het regenen en inderdaad, het vuurwerk is minder. :D Heerlijk! Ik hoop natuurlijk dat het even stopt als ik zo wil gaan rijden, maar daarna mag het weer los gaan (met regenen!!!) en tot morgenochtend. :D

Oh, als het inderdaad besloten wordt dat vuurwerk verboden wordt en alleen professioneel vuurwerk mag worden afgestoken door professionals en op één vaste plek, geef ik een groot feest! (zonder vuurwerk! _O- )
Laatst bijgewerkt door Agossie op 31-12-17 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:09

Haha ik ben ook ongelovig hoor..{en hier een vreemde eend in de bijt} maar ik woon hier ook juist voor de rust.

Van mij mag het ook gaan en blijven doorregenen tot morgenochtend trouwens..laten we met z"n allen gaan duimen voor regen!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:22

Ik hoop dat het vandaag idd even goed blijft regenen. Maarrrr vanavond graag wel goed droog, zodat alles vandaag de lucht in gaat en niet nog dagen doorebt omdat men niet alles heeft afgestoken 'want het regende'.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:28

Nadeel van regen is dan weer wel dat het afval (wat niet opgeruimd wordt) een kleffe natte bende wordt...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:44

Elisa2 schreef:
Ik woon op de BibleBelt en hier word de zondagsrust gerespecteerd..wat een verschil met voorgaande dagen zeg. Het is muisstil buiten..ben heel benieuwd hoe dat om 12 uur gaat zijn.

Ruim begrip hoor ''Biblebelt''. Het knalt hier tussen de 17 kerken vrolijk door. Zelfs op zondag, zucht, tis niet meer wat het geweest is. De heidenen rukken op 8-)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:47

Het viel me ineens op dat er weer meer geknald werd... En ja hoor, het is gestopt met regenen... :roll:

Is er niet ergens een hutje op de hei waar ik kan gaan wonen rond de jaarwisseling?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:47

CharleyT schreef:
Elisa2 schreef:

Ruim begrip hoor ''Biblebelt''. Het knalt hier tussen de 17 kerken vrolijk door. Zelfs op zondag, zucht, tis niet meer wat het geweest is. De heidenen rukken op 8-)

dat was 15 jaar geleden al het geval, toen ging ik op zondagmorgen onder kerktijd een rondje rijden rond oud&nieuw met een koudbloed van een kennis en bij een (toch al enge) spoorwegovergang zaten 2 vrome jongetjes achter een boom en gooiden strijkers onder mijn paard, ik ben nog nooit zo hol gegaan als toen........ in een omgeving waar ze afkeurend kijken als je op zondag je zonder hoedje en lange jurk op staat vertoont....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:58

Hier nog lekker de hondjes kunnen laten racen Afbeelding

Het valt hier erg mee uiteindelijk hebben we gister bij de buren aangegeven dat het zo echt niet ging.De jongens besloten namelijk vuurwerk af te steken onder de overkapping. Dat knalt zo fijn... nu wordt er wel vuurwerk afgestoken maar voor op straat en daar hebben de honden niet zo last van. Gelukkig is in een dorp met praten veel mogelijk.
Ook wij hebben voor vanavond wat siervuurwerk en daar heb ik wel zin in :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:08

Elisa2 schreef:

Ik woon ook op de Biblebelt (Elburg), maar hier is de hele dag geknal hoor. :D
Zelf heb ik daar geen last van, wij wonen buitenaf en binnen in huis hoor je er niets van.

Buiten hoor je het wel goed, wat ze in de omgeving afsteken.
We gaan met de honden 2 x naar het Roggenbot bos, dat is zo afgelegen dat ze daar rustig kunnen wandelen zonder te hoeven schrikken van het geknal.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:09

Vanochtend hebben de paarden ook nog heerlijk buiten gelopen, tussen het geknal... Ik liep weer eens te stressen om niks, de paarden hebben heerlijk hun ontbijt buiten gegeten. Maar nu toch weer binnen gehaald voor mijn eigen rust als ik thuis zit..

De hond daarin tegen zit nu onder mijn stoel en wijkt niet van mijn zijde.

Agossie schreef:
Het viel me ineens op dat er weer meer geknald werd... En ja hoor, het is gestopt met regenen... :roll:

Is er niet ergens een hutje op de hei waar ik kan gaan wonen rond de jaarwisseling?

Mijn tante haar boerderij zit nu helemaal vol geboekt, haar hut op de hei... Daar kennen ze amper vuurwerk :P Mocht je voor volgend jaar willen kijken, pb'en we ff, maar kans dat de mensen van dit jaar alweer boeken voor volgend jaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:39

Ik woon ook op de Biblebelt maar vanaf 12 uur zijn ze toch wel in de weer hier. Na kerktijd denk ik ;)
Vanochtend was het wel heerlijk rustig en heb nog prima kunnen paard- en autorijden.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:58

Et zo'n ouwe lül die vlak naast mijn geparkeerde auto met hond een enorme strijker of cobra of zo afknalde... gewoon tussen de mensen en geparkeerde auto's, kerel van tegen de 60. Ik heb zelden iemand doodsverwensingen naar het hoofd geslingerd, maar vandaag dus wel. Ik wensde hem hartelijk een afgeknalde hand of een uitgenkald oog en ik meen het nog steeds. Klöotzak...

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:02

Net de paarden op stal gezet... was wel op tijd want het geknal werd al wat meer( in buitengebied)... staleigenaar blijft altijd thuis en loopt wel tig x heen en weer. En middernacht staat ie bij de paarden of iig in de buurt. Fijne gedachte toch wel.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:20

Ik vind vuurwerk prima en onze beesten gelukkig ook, maar de logica van sommige mensen...
Wij wonen een beetje buitenaf in een doodlopende straat met wat huizen bij elkaar, kwam er een stationcar aan rijden.
Man en zoontje van plus minus 10 jaar stappen uit, achterklep open en hop gaan hier 'gezellig' met z'n 2 allerlei vuurwerk af staan steken.
Dus ik en een buurman lopen er op af: Goh meneer wat komt u hier doen?
Jaaaa we willen in onze wijk geen overlast veroorzaken :')
Dus?? Gaat u maar bij anderen in de straat staan?? >;)
Vlakbij een wei met dieren erin?
Dus vuurwerk leuk, domme mensen zouden verboden moeten worden :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:21

Net werd er vlak voor ons huis een put opgeblazen. En vervolgens gooien ze van die knalvuurpijlen de achtertuin in waardoor mijn vogels totaal over de zeik gingen (en ze deden het zo goed :\ ).
Manlief is er heen gelopen, wat ik trouwens ook eng vond met dat vuurwerk dat ze alle kanten op gooien.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:28

Cayenne schreef:
Ik merk dat het knallen stopt wanneer het harder gaat regenen.
Laat het dan maar even een paar uur lang flink hozen.

Mijn idee, ha ha ha! :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:55

Hier ook biblebelt, maar houdt ze hier tegen hoor, ja vanochtend tot na kerktijd...
Ging hier met hond redelijk goed, totdat er net in mijn voortuintje (die is niet zo groot) een weet ik veel afging en daarna nog 2 in het tunneltje bij mijn huis en nog 1 redelijk voor de deur.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Zit hier dus nu met bibberende hijgende hond en paar oorpluggen in tegen de radio en tv die ik snoeihard heb staan.