Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MissDream schreef:Onze basis zit wel goed, daar ben ik van overtuigd.
Praten met een psycholoog zie ik niet zitten, is niet mijn ding en voel ik mij niet prettig bij.
En ja ik weet ook gerust wel dat de kids een avondje met een oppas overleven, maar ik kan dan niet een avondje top genieten, tenzij het mijn ouders of schoonouders zijn.
Mijn man gaat wel eens gezellig met een vriend/vrienden op pad, ik vrij weinig omdat ik niet echt vriendinnen heb, heb het al bijhoorkijk druk met 2 kleine kids, een paard en mijn werk.
Ik heb 1 goede vriendin maar ook zij heeft een druk leven dus het is echt plannen om samen eens wat te gaan doen, dat doen we ook wel hoor maar 3 A 4 keer in het jaar is al lastig.
Het ging afgelopen dagen heel goed, tot gisteren, hij was bij vrienden geweest en ik zat met de kids thuis, dat hij thuis kwam wel wat biertjes gehad, en ik had even een klein dipje omdat ik ook wat gezelligheid miste, heb hem gevraagd mij even te laten maar dat kon hij dus niet en dat is uiteindelijk geëscaleerd in een grote ruzie, heb heel hard zitten huilen want de kids zaten er ook nog eens bij en hij bleef maar tot het uiterste gaan, heb hem een douw gegeven en ben weg gelopen naar buiten waar ik een hele tijd in de stromende regen heb gelopen.
Hij had uiteindelijk spijt van hoe hij deed maar daar koop ik niks voor, probeer ik zo mijn best te doen en dan escaleert de hele boel omdat ik 5 minuten een dipje had, het gaat gewoon nergens over.
justdiesel schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat jouw man wat trekjes heeft van een narcist TS.
Waarom ik dat denk wil ik best in een pb vertellen maar niet openbaar.
Misschien is het voor de kinderen die snachts te weinig slapen een idee om iemand te laten komen die wateraders kan verleggen.
Dat hielp hier erg goed tegen spokende kinderen, daarna sliepen ze nachten door.
Als jullie in elk geval al jullie nachtrust hebben zou dat al een enorme verbetering zijn
justdiesel schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat jouw man wat trekjes heeft van een narcist TS.
Waarom ik dat denk wil ik best in een pb vertellen maar niet openbaar.
Misschien is het voor de kinderen die snachts te weinig slapen een idee om iemand te laten komen die wateraders kan verleggen.
Dat hielp hier erg goed tegen spokende kinderen, daarna sliepen ze nachten door.
Als jullie in elk geval al jullie nachtrust hebben zou dat al een enorme verbetering zijn
justdiesel schreef:Even goed lezen dames, ik schrijf nergens dat hij een narcist is!
En Zammie knap van je of jij weet of ik wel of niet weet waar ik het over heb. Schijnbaar weet jij meer over mij dan ikzelf
Allicht hebben TS en jij en ik ook zulke trekjes. Of kan je het woord 'narcist' in jouw post vervangen door eender welke psychiatrische diagnose, als het toch maar om trekjes gaat
justdiesel schreef:Dat mag, ieder zo zijn mening en ik geef de TS graag uitleg via pb
laetitia schreef:Citaat:In eerste instantie zou ik reageren, is alles geregeld voor de kids? Als hij dat gewoon heeft geregeld kan ik er ook echt naar uit kijken, zolang het maar wel is bij mensen wie ik vertrouw met mijn kinderen.
Hoe mijn man zou reageren... ik weet het niet zo goed, misschien moet ik het gewoon eens doen.
Ik wil hier graag even op in haken want ik zie hier iets dat misschien wel de essentie raakt:
Je zou als eerste vragen "is alles geregeld voor de kids?" . Ik denk dat jouw vriend een andere reactie zou verwachten als hij als verrassing een romantisch weekendje weg voor jullie heeft geboekt.
Zoiets als "Wat lief van je schat, dat lijkt me heel leuk!" en ga er dan maar van uit dat hij ook voor de kinderen iets geregeld heeft (mannen zijn misschien wat makkelijker dan vrouwen, maar niet onnozel).
Wat denk jij hiervan TS? Waarschijnlijk zit je in zo'n flow met de dagelijkse zorg voor de kinderen dat je niet meer buiten dat kader kan denken, omdat je in een soort overlevingsstand zit om alles voor elkaar te boksen. Maar probeer eens buiten dat kader te denken, probeer weer eens je belevingswereld te verbreden.