Nu met het openbaar vervoer..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iloveiswan

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 07:45

Ahh dat is wel heel zuur :=

Ik ga me zo ook maar aan het reizen wagen. Eerst 10 min lopen want fietsen gaat niet zo veel sneeuw ligt er _O-

Kreeg gisteren nog een appje dat ik rekening met het ns moet houden ivm met het weer. Oftewel moet ik maar zorgen dat ik optijd moet zijn :=

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 07:57

9292 en GVB app liggen nog steeds vast hier. Op Twitter staat een post van gisteren dat mijn metro wel rijdt, maar met vertraging. Ik ga over een uurtje ook maar vast weg, kan deze afspraak echt niet missen. Ben benieuwd wat ik aantref op 't station :P

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:27

Pff, ik voorspel nu al veel te volle treinen. Van de 4 opties per uur die ik had, gaat er maar 1 :') Waar begin ik aan?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:29

Met de auto ging het in ieder geval goed op de heenweg, ik was eerder weggegaan maar nu kan ik het bedrijfspand nog niet in :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:34

Op mijn werk (mbo school in Amsterdam) zijn we heel erg aan het kijken wat we moeten gaan doen... enerzijds lessen laten vervallen, anderszijds de leerlingen die het lukt om te komen moet je ook wat bieden.
Er zijn gewoon collega’s die niet op het werk kunnen komen vandaag, dus dat wordt roeien met de riemen die we hebben.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:44

Ik heb vandaag helaas geen andere keuze dan toch naar Utrecht te gaan, we hebben een tentamen.... hoef gelukkig niet zo lang te reizen dus genoeg speling tot 11 uur, maar er komen ook mensen van ver die nu al vast staan :(:)

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:47

De weg was goed te doen met de auto gelukkig vanuit kop van noord-holland wel eerder weggegaan. Nu van haarlem naar den haag met de trein. Eerste trein rijdt gelukkig maar geen idee wat de rest doet, 9292 ligt er nog steeds uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:49

Alleen weg gaan als t echt niet anders kan. Wordt echt een puinhoop vanmiddag en je wil niet ergens vast komen te zitten. Mogelijk code rood voor vanmiddag.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:52

Ik durf niet te rijden maar er komt een chauffeer van mijn werk mij halen...hopelijk kan iemand mij dan om 5 uur weer naar huis brengen...

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:52

Helaas zit thuis werken er voor mij niet in vandaag. Zit ondertussen wel in de bus, welke zowaar op tijd was ondanks de sneeuw! De laatste tijd was hij telkens zo'n 10 minuten te laat, met uitschieters naar 20. Gelukkig vandaag in de kou niet.

Denk dat op het werk komen het probleem niet zal zijn vandaag, terug van Utrecht naar Leusden wel.. dus berichten maar in de gaten houden en eventueel eerder naar huis.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:01

Hier in provincie Groningen rijden de bussen gewoon. Zijn zelfs extra ingezet omdat ze waarschijnlijk dachten dat mensen niet zelf durfden te rijden.

Ik ga altijd met de auto naar de bushalte maar dat was lekker glijden. 1 keer remmen vanaf haakse positie en ik stond in het parkeervak :)*

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:07

Nee, vandaag is het ook een feestje om met de bus te mogen hoor -O- gezellig met z’n allen in een beslagen en overvolle bus, verwarming op de smoorstand...
echt een genot nu :n

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:08

Ik denk dat de heenweg voor iedereen nog wel moet gaan. Die avondspits wordt wel echt een hel in bepaalde delen voor de weg, voor de NS dan waarschijnlijk door het hele land ;)
Ik moet vanmiddag weer van Assen naar Rotterdam met het ov. Dan pak je lekker alle delen van het land mee. Mijn werk zegt al dat ik nog een nachtje in het hotel mag blijven als ik niet thuis kom -O-
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 11-12-17 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:08

Fijn dat 9292 er uit ligt, ik weet niet precies hoe laat ik zo bij de halte moet zijn :=
Ach ongeveer wel dus moet goedkomen. Hier ligt nog een klein beetje sneeuw, langs de kantjes

Bedoelen ze code rood ivm gladheid of iets anders?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:11

Ik ga voor de sneeuw gewoon weer naar huis. Komt vast wel goed. De bus houdt er niet zo snel mee op.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:11

Pff bus naar Lelystad vertrekt al 9 min te laat en normaal maar 3 min overstap tijd. En zie net dit. Word nog een uitdaging verder naar amsterdam. En zei het tegen werk krijg ik alleen een duimpje terug. Wat heb ik daar aan :=

Afbeelding

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:15

Hier tot nu toe goed verlopen. Geen vertraging, bus is wel erg rustig. Normaal zit hij propvol (inclusief staanplaatsen) en nu is de halve bus leeg. Inderdaad wel warm, maar jas uit scheelt een hoop.

Zie er nu tegen op dat ik zo de bus uit moet de kou in xD. En hopelijk valt t terug naar huis mee...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:16

Mijn man is taxichauffeur maar er is amper te rijden in de straatjes. Gisteren viel,het qua drukte mee maar dat zal vandaag vrees ik niet het geval zijn, ik hoop dat de mensen een beetje begrip hebben. Respect voor de mensen die voor hun werk op de weg zitten.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:17

Het OV vind ik tot nu toe wel meevallen op mijn traject. Propvolle trein, dat wel. En daardoor ook vertraging en gemiste overstap daarnet. Maar goed, dat gebeurt ook regelmatig allemaal als er geen sneeuw ligt :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:22

Op mijn traject rijden geen treinen. Kan Utrecht alleen via een omweg bereiken dus. Dat schiet niet op.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:25

Regio Zwolle rijden de bussen volgens de normale dienstregeling. Wel gaf de chauffeur het advies om naar huis te gaan op het moment dat het net zo gaat sneeuwen als gisteren.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:26

Ik heb het geluk dat ik kan thuiswerken vandaag, sterkte voor iedereen die wel weg moet! Lijkt me vervelend om in een andere stad vast te zitten rond de avondspits met alle sneeuw die nog wordt verwacht.

In m'n buurt heb ik afgelopen uur al veel politie/ambulance gehoord, woon niet in de beste buurt en sommige mensen hier hebben een vrij agressieve rijstijl, en dat werkt natuurlijk totaal niet als het glad is :') Zelf rij ik weinig auto dus zou ik ook niet zo snel in de auto stappen bij sneeuwval (afgezien het feit dat ik er geen heb).

Wel ben ik verbaasd over de impact die dit laagje sneeuw heeft. Gisteren stond ik er niet zo bij stil maar als ik zie wat voor overlast en schade de sneeuw al heeft veroorzaakt ben ik toch blij dat de winters minder streng zijn dan vroeger.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:29

Mijn bus was gewoon op tijd. Ik vind de weg op sommige stukken wel slecht in Apeldoorn. 1 grote ijsbaan soms. Maar ik ben bijna bij het station zonder vertraging.
Ik denk dat ik nu alleen de ochtend werk. Ze doen er gelukkig niet moeilijk over hier. Verwacht dat de helft er niet is

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:37

Hier vandaag een bijscholingsdag. Gaat niet door ivm de verwachte gladheid en sneeuw. Heel vervelend een dagje verplicht vrij :)

Was vannacht al slecht aan het slapen omdat ik het best spannend vond om een stuk met de auto te moeten rijden naar een onbekende omgeving en stad met dit weer. Openbaar vervoer was ook al niet echt een optie.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:39

Alles ging zo soepel, totdat ik op amsterdam kwam. Nu zit ik vast :+ Geen treinen vab amsterdam naar alkmaar helaas. Dat wordt tot 10 uur mezelf vermaken hier.