Dit was mijn mooiste oud en nieuw jaar!
Zelf vuurwerk afsteken mocht wel maar dit moest wel speciaal vuurwerk zijn (i.v.m. kans op lawines).
Degene die dus persé vuurwerk gingen afsteken waren allemaal Nederlanders
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sureido schreef:Nou... ik schrik soms meer van een sierpijl die de lucht in vliegt dan zo’n rotje![]()
@gohya waarom zouden ze voor een kwartier vuurwerk schieten geen vergunning mogen krijgen? Festivals schieten ook altijd flink wat de lucht in! Hartstikkend mooi.
gohya schreef:sureido schreef:Nou... ik schrik soms meer van een sierpijl die de lucht in vliegt dan zo’n rotje![]()
@gohya waarom zouden ze voor een kwartier vuurwerk schieten geen vergunning mogen krijgen? Festivals schieten ook altijd flink wat de lucht in! Hartstikkend mooi.
Om dieren een hoop angst te besparen? die hebben straks op oudjaarsdag al genoeg angst en ook de dagen ervoor en erna nog.
Maar ach,wij vinden het zo mooi,jammer voor de dieren dan maar.Het mooie gaat voor de angst,het is máár een dier.
Idd. HarT Stikkend mooi,die stikkende rook die er ook nog vanaf komt.
Shadow0 schreef:MargrietJonk schreef:Indien men vuurwerk afschaft, krijg je alleen nog maar meer illegale ellende.
Hoe weet je dat?
) YellowGray schreef:Ik ben godsgruwelijk bang voor vuurwerk en ik woonde vroeger in een wat minder fijne buurt waar je als je niet oplette ook gewoon vuurwerk naar je toe gegooid kreeg, op klaarlichte dag. Wat mensen zichzelf aandoen als ze vuurwerk afsteken kan mij niet zoveel schelen, maar bleef het daartoe maar beperkt. De auto van mijn ouders vernield, de deur van de school tegenover in de fik, de hele straat onder de zooi die nooit opgeruimd wordt, dat gebeurt ook allemaal. De politie en brandweer kwamen er niet eens meer voor opdagen, die gaven aan dat ze het veel te druk hadden en dat we zelf die deur maar moesten blussen. En dat is geen verwijt naar hen, dat betekent gewoon dat er zoveel achterlijk gevaarlijks gebeurt dat een brandende deur daar blijkbaar bij in het niet valt.
Afschaffen die handel.
Citaat:Indien men vuurwerk afschaft, krijg je alleen nog maar meer illegale ellende.
Klinkt leuk op papier, in de praktijk blijkt toch wat anders (zoals je hier kunt lezen in het topic).Citaat:Het is 1 x per jaar vanaf 18.00 tot 02.00 uur.
Kregen wij. "Je bent een rund als je met vuurwerk stunt" en al die ongein. Die generatie is nu volwassen (ik ben 26). De vuurwerkverkoop is nog nooit zo hoog geweest. Erg veel effect zal het niet hebben gehad.Citaat:Geef kinderen op school voorlichting,
Krijgen mensen als het goed is, en het zit in de verpakking. Ik denk dat het naïef is om te denken dat kleine snotjochies ineens niet meer gaan klooien met rotjes omdat een mevrouw in de winkel zei dat ze ze niet in een glazen pot mogen doen en tegelijk afsteken.Citaat:zorg dat bij vuurwerk verkoop punten goede deskundige uitleg wordt gegeven over het correct afsteken van vuurwerk, en stabiele afsteek attributen, dan moet er een hoop verbetering zijn.
sureido schreef:Ga van verbieden eens naar eerst flinke boetes en meer handhaving? Kijken of dat werkt.
Citaat:In plaats van weer klakkeloos een traditie afschaffen.
sureido schreef:Ga van verbieden eens naar eerst flinke boetes en meer handhaving? Kijken of dat werkt. In plaats van weer klakkeloos een traditie afschaffen.
sureido schreef:Ga van verbieden eens naar eerst flinke boetes en meer handhaving? Kijken of dat werkt. In plaats van weer klakkeloos een traditie afschaffen.