Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Re: Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:22

De enige waar ik geen pakketten voor aanneem is de buren van mijn werk, maar dat heeft ook zo zijn redenen. Thuis maak ik er geen probleem van.

Mijn man laat zijn pakketten meestal op de zaak aankomen en mijn pakketten worden vaak gewoon achterom gezet.
Als ik weet dat de bezorger komt op een tijd dat ik niet thuis ben, dan laat ik de poort open zodat hij achterom kan en het droog onder het afdak kan zetten.
Heel soms moet ik het bij de overburen ophalen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:40

Wij wonen als enige in het deel van de straat en mijn pakketjes liggen vaak onder/in/achter de trailer of achterom, zelfs al een tussen de kippen in de schuur gevonden. Heel normaal in Belgie :P Maar ik neem liever niets aan. Voor de gigantische familie die sinds kort helaas in de straat woont wil ik niks aannemen. Dan zou ik nee zeggen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:41

Ik neem ze wel aan. Woon in flat en altijd worden de pakketjes als vrij snel opgehaald.
Soms is het wel heel vreemd van de pakketbezorgers, soms hebben ze een pakketje een aantal verdiepingen naar beneden bezorgd of zelfs helemaal in een andere toren van de flat. Dat snap ik dan ook niet helemaal en vind ik wel vervelend. Dan hebben ze gewoon random ergens aangebeld om het pakketje te dumpen.
Probeer zelf wel altijd thuis te zijn op het moment dat ik een pakket verwacht. Wanneer dat niet zo is, probeer ik hem bij een afhaalpunt af te laten leveren. Maar afgelopen week toen ik een postbode gemist had, meteen online de bezorgoptie gezet op bezorgen bij afhaalpunt. Maar de dag erna zijn ze gewoon weer hier langs gekomen en de dag daarna wéér. (werk gewoon fulltime dus miste het standaard) Pas daarna hebben ze het bij een afhaalpunt geleverd. Heel vreemd....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:46

Ik vind het ontzettend vervelend dat er pakketjes bij de buren komen. Als de optie er is dan kruis ik altijd aan dat ik het op wil halen bij een afhaalpunt.
Ik hoop dat dit bij alle bedrijven zo snel mogelijk ingevoerd gaat worden. Het is voor de pakketbezorger toch ook geen doen, al die mensen die niet thuis zijn.
Ik neem wel pakketjes aan van de buren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:50

Cookies schreef:
Ik vind het ontzettend vervelend dat er pakketjes bij de buren komen. Als de optie er is dan kruis ik altijd aan dat ik het op wil halen bij een afhaalpunt.
Ik hoop dat dit bij alle bedrijven zo snel mogelijk ingevoerd gaat worden. Het is voor de pakketbezorger toch ook geen doen, al die mensen die niet thuis zijn.
Ik neem wel pakketjes aan van de buren.

Precies, er zijn nog niet heel veel bedrijven dit dit aanbieden. Ik kies er ook altijd voor om bij een pakketpunt op te halen als het kan. Ik hoop dat dit bij meer webshops beschikbaar komt. En dan misschien wel meer pakketpunten maken zodat er altijd eentje dichtbij je in de buurt is.
Ik vind het soms ook sneu voor de pakketbezorgers. Ze moeten enorm veel pakjes bezorgen en overdag werken veel mensen. Kost ze zoveel tijd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:56

Ooit een keer meegemaakt dat mijn pakketje afgegeven was bij iemand die de deur niet open deed voor vreemden en zeker niet na 5 uur :')
Heb geloof ik een week lang geprobeerd tot ze eindelijk open deed.

Dagmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:09

Mijn pakketjes werden eerst ook steeds afgeleverd bij de overburen, wat ik toen voor hun erg vervelend vond. Buren zelf gaven aan dat geen enkel probleem te vinden, maar ik voelde me er wel bezwaard bij. Tot ik steeds een briefje op de voordeur hing dat het pakketje in de paardentrailer gelegd mag worden. Pakketbezorger begon het sindsdien steeds in de trailer te leggen en haalde het briefje van de deur als hij geweest was. Inmiddels maanden later wordt elk pakket standaard in de trailer gelegd en ben ik al lááng gestopt met de briefjes. De bezorger belt zelfs niet meer aan, maar loopt steevast naar de trailer. :D *\o/* Met de feestdagen ga ik er een attentie inleggen om hem te bedanken. :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:17

Pakketje aannemen voor de buren is geen enkel probleem. Komt niet vaak voor omdat ze zelf ook veel thuis zijn en vanaf de andere buren is het denk ik te ver rijden om het bij ons te brengen.
Zelf heb ik er een hekel aan als ik de buren er lastig mee moet vallen (al vinden ze het geen probleem) maar als er niet getekend hoeft te worden voor een pakje dan legt de bezorger het vaak gewoon binnen op de trap of in de keuken als we er niet zijn of niet open doen omdat we buiten zijn.
Een keer kwam hij zelfs achter de stallen door op zoek naar mij, er is een pakje van Ziggo en die wil je vast vandaag wel hebben ipv morgen!
Held, we zaten zonder internet en te wachten op een nieuw modem +:)+
Of hij toetert in het dorp om vast even snel een pakje af te geven als je hem tegen komt. Echt een geweldige bezorger van postNL.
DHL is een heel ander drama, die gooien zonder aan te bellen briefjes in de 1e brievenbus van de straat bij de buren (paar 100m verder) dat ze voor een dichte deur stonden, terwijl je dan gewoon thuis bent en ze niet eens de moeite nemen om naar het huis te rijden en aan te bellen {:)-:(
Als het even kan laat ik dus bezorgen door postNL als je die keuze hebt.

Voor de oude buren wel eens een 'pakje' aangepakt, werd een paard bezorgd terwijl de buurman niet thuis was.
Oke, zet maar hier op stal :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:35

Als een buur het vervelend vindt, is het misschien omdat hij slecht ter been is ofzo en toch elke keer naar de deur gaat als er iemand staat. Het is ook wel iets wat steeds vaker gebeurt en voor anderen niet te begrijpen is. Mijn moeder is 74 en kan inmiddels zelf bestellen, maar neemt bijna dagelijks aan vor buren en snapt niet waarom mensen zoveel bestellen. En het is echt steeds meer. Begon met af en toe ene pakketje en nu neemt ze echt dagelijks wat aan van buren.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 02:19

Ja hoor, ik neem pakjes voor onze buren wel aan. Komt regelmatig voor, en andersom ook. Laatst nog 2 banden voor een monstertruck in de kamer gehad :')

Als ze het niet ophalen en ik zie dat ze thuis zijn dan bel ik zelf wel even aan als ik de deur uit ga, of stuur een appje. Bezorgers vergeten hier nog wel eens een briefje door de deur te doen dat er ergens een pakje voor je ligt.

Mocht in in dezelfde situatie zitten als TS dan was ik er ook wel rap klaar mee. Het gaat hier echter maar om 4 buren waar we het ook nog eens prima mee kunnen vinden, kleine moeite dan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 04:40

superpony schreef:
Als een buur het vervelend vindt, is het misschien omdat hij slecht ter been is ofzo en toch elke keer naar de deur gaat als er iemand staat. Het is ook wel iets wat steeds vaker gebeurt en voor anderen niet te begrijpen is. Mijn moeder is 74 en kan inmiddels zelf bestellen, maar neemt bijna dagelijks aan vor buren en snapt niet waarom mensen zoveel bestellen. En het is echt steeds meer. Begon met af en toe ene pakketje en nu neemt ze echt dagelijks wat aan van buren.

Hier moest ik elke keer met een net slapend kind opstaan. Of die werd wakker van de bel. Of was net aan het voeden..... en maar blijven bellen want hij wist dat ik thuis was.
Dus deze keer als de baby er is pak ik helemaal niets meer aan. Haal het wel op bij het afhaalpunt

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 05:19

Het gebeurd hier niet vaak want ben vaak werken maar anders neem ik ze wel aan.
Heel af en toe moeten ze voor mij wat aannemen maar de ‘vaste’ bezorger brengt het meestal door naar mijn werk ( zelfde straat ). Super fijn. Zie dus meteen als er een ander is geweest haha

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 08:35

Hier neem ik wel pakketten aan voor de buren, alhoewel ik vrijwel nooit thuis ben als de postbode komt. Meestal is het dan ook andersom. :') Woon in een flat en de onderburen zijn gepensioneerd. Zij hebben de postbode verteld dat ze voor 28 van de 30 appartementen pakketjes aan willen nemen, dus meestal belanden ze daar. Vinden ze helemaal niet erg, alhoewel ik er wel rekening mee hou dat de wat grotere/zwaardere pakketten niet daar belanden. Die laat ik meestal bij m'n moeder bezorgen. :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:37

superpony schreef:

Maar dan kun je een papiertje ophangen bij de voordeur dat wegens gezondheid geen pakketten van anderen aangenomen wordt, zelfde geldt voor jonge kinderen of een ander reden om geen pakket voor anderen aan te willen nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:38

Handig voor eventuele homejackers ook zo'n briefje, dat ze weten dat die persoon alleen is en beperkt. :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:39

Wegens gezondheid kun je ook weglaten, dan geef je geen reden op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:49

Ik zou gewoon niet open doen als ik zelf niks besteld heb. :') Ik doe sowieso meer niet open dan wel. Het is dus ook verstandig om hier te bellen/appen/sms'en als je komt want of het is een carnavalsgroep, of jehova's, of de chiro, of nog een carnavalsgroep, of een of andere collecte... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:16

Wij nemen van onze buren (in principe het hele rijtje want zijn allemaal toffe mensen) de pakjes aan als ze er niet zijn. Andersom doen ze dat voor ons ook. We sturen elkaar ook gelijk een appje dat er wat ligt voor het geval er een briefje vergeten wordt oid (postNL doet het altijdwel, die zegt dat altijd gelijk tegen ons) maar je weet bij DHL enzo het maar nooit zeker.

En dan vragen de buren altijd gelijk wanneer we thuis zijn, of dat het goed is als ze het savonds pas komen oppikken. Daar heb ik geen problemen mee. maar wij gaan dan ook heel goed met onze buren. Ik kan mij voorstellen dat wanneer je dat niet hebt, je ook minder snel pakjes aanneemt.

Bij onze vorige woning hebben we uiteindelijk wel eens nee gezegd, onze buurman liet altijd grote muziekapparatuur bezorgen thuis, maar dat kwam altijd bij ons terecht. Dan kon ik ook niet meer met mn kinderwagen door de gang. Hebben toen gevraagd of hij het voortaan op kantoor of bij een afhaalpunt kon laten komen en dat heeft hij toen gedaan. Hadden met die buurman ook een prima band, maar die pakketten waren elke keer gewoon heel groot.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:20

Ik neem pakketjes van de buren ook wel aan. Geen probleem. In deze tijd van het jaar is het natuurlijk wel drukker met de pakketjes maar als het zo uit de hand zou lopen als bij Mazida dan zou ik het denk ik ook niet meer doen. Ik zou ook geen afhaalagentschap van post.nl willen zijn.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:37

Ik ben door ziekte ook thuiszitter. Ik neem alle pakketjes gewoon aan hoor. Geen moeite toch.
Nou moet ik wel zeggen dat het niet dagelijks gebeurd en dat alle buren het keurig snel op komen halen.
Ik ben ook erg blij als ik eens niet thuis ben als er een pakketje komt (want dat zal je altijd zien) dat de buren het voor me aannemen.
Wij wonen hier nog maar pas, maar hebben een goede band met onze buren. En dat wil ik graag zo houden ook!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:57

Wat betreft het plannen en ophaalpunt nog iets. Mijn man bestelt voor zijn hobby regelmatig wat uit Duitsland of Oostenrijk, daar is het altijd maar de vraag van wanneer het aankomt en met welke bezorgdienst. Buiten dat je dus hier in NL nog niet altijd kunt aangeven of je naar het ophaalpunt wilt, kan dat hier in veel gevallen ook niet.
Zelf ben ik overigens ook slecht ter been en mijn buren weten ook dat ik soms dus niet op tijd bij de deur ben of zo'n slechte dag heb dat ik zelf niet opendoe. Dat vinden ze niet erg, tenminste, ze zeggen er nooit wat van als mijn man dan het pakje gaat halen.
Tijd geleden had ik een enorme doos aangenomen voor de buurvrouw paar huizen verderop. Ze was zo blij dat ze ter plekke de doos openmaakte en mij er iets uit gaf. Bleken rituals doucheproducten te zijn die ze voor haar werk had besteld. Zo is het helemaal niet erg om wat aan te nemen. Hahahaha. Maar natuurlijk helemaal niet nodig, maar het scheelt wel dat we het hier allemaal gewoon voor elkaar doen. En als ze dat niet zouden willen is dat hun goed recht, maar dan wel gewoon weigeren bij de bezorger en niet lelijk gaan lopen doen tegen ons alsjeblieft. Als je zelf een keuze hebt in iets aannemen of niet, moet je vervolgens niet je eigen gebrek aan 'nee' kunnen zeggen op een ander afreageren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:07

Ik pakte ze ook altijd aan tot we nieuwe buren kregen die zoiets hadden van ‘ ach, de buuf is toch thuis’ en ik soms twee keer daags pakketten aannam voor ze totdat Leen Bakker aanbelde met een hele loungebank en stoelen voor in de tuin. Ik heb maar een smalle gang dus had nieteens meer bij de voordeur kunnen komen en heb dat dus ook geweigerd aan te nemen. Heb de buurman de optie uitgelegd dat hij dingen ook in de avond kan laten komen -O- , dat ik het niet erg vind om wat aan te pakken maar dat ik hier een dagtaak van kon maken :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:55

Sizzle schreef:
Ooit een keer meegemaakt dat mijn pakketje afgegeven was bij iemand die de deur niet open deed voor vreemden en zeker niet na 5 uur :')
Heb geloof ik een week lang geprobeerd tot ze eindelijk open deed.

Dat was vast een Bokker :D :+

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:28

Mijn buren die naast me wonen nemen altijd pakketjes voor mij aan. Dus neem ik ook gerust pakketjes voor hun aan als het moet. Alleen komt dit bijna nooit voor aangezien mijn buurvrouw werkloos is en altijd wel thuis is en ik gewoon hele dagen werk :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:20

C_arola schreef:
superpony schreef:

Maar dan kun je een papiertje ophangen bij de voordeur dat wegens gezondheid geen pakketten van anderen aangenomen wordt, zelfde geldt voor jonge kinderen of een ander reden om geen pakket voor anderen aan te willen nemen.

Ik neem helemaal niks aan. Zal toch te gek worden, dat ik een briefje moet ophangen, omdat anderen iets bestellen? Daarbij hang ik echt nooit iets op, want mensen hoeven niet te weten of we wel of niet thuis zijn, ziek zijn or whatever.
Mijn reactie was bedoeld op de boze buurman en dat hij er misschien een reden voor heeft om zo geirriteerd te raken.

Overigens heb ik tegen de bezorger al een keer glashard gezegd dat ik het niet aannam en dat vond hij oke. Ik stond bij de schuur voor en hij vroeg me of ik een pakje voor de buren aan wilde nemen; Ik zei, nee, sorry, is dat een probleem voor jou? En hij zei; nee hoor en daarna heeft deze bezorger het ook niet meer gevraagd.