Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar ik neem liever niets aan. Voor de gigantische familie die sinds kort helaas in de straat woont wil ik niks aannemen. Dan zou ik nee zeggen. 
Cookies schreef:Ik vind het ontzettend vervelend dat er pakketjes bij de buren komen. Als de optie er is dan kruis ik altijd aan dat ik het op wil halen bij een afhaalpunt.
Ik hoop dat dit bij alle bedrijven zo snel mogelijk ingevoerd gaat worden. Het is voor de pakketbezorger toch ook geen doen, al die mensen die niet thuis zijn.
Ik neem wel pakketjes aan van de buren.
Met de feestdagen ga ik er een attentie inleggen om hem te bedanken.

superpony schreef:Als een buur het vervelend vindt, is het misschien omdat hij slecht ter been is ofzo en toch elke keer naar de deur gaat als er iemand staat. Het is ook wel iets wat steeds vaker gebeurt en voor anderen niet te begrijpen is. Mijn moeder is 74 en kan inmiddels zelf bestellen, maar neemt bijna dagelijks aan vor buren en snapt niet waarom mensen zoveel bestellen. En het is echt steeds meer. Begon met af en toe ene pakketje en nu neemt ze echt dagelijks wat aan van buren.
Woon in een flat en de onderburen zijn gepensioneerd. Zij hebben de postbode verteld dat ze voor 28 van de 30 appartementen pakketjes aan willen nemen, dus meestal belanden ze daar. Vinden ze helemaal niet erg, alhoewel ik er wel rekening mee hou dat de wat grotere/zwaardere pakketten niet daar belanden. Die laat ik meestal bij m'n moeder bezorgen.
superpony schreef:Als een buur het vervelend vindt, is het misschien omdat hij slecht ter been is ofzo en toch elke keer naar de deur gaat als er iemand staat. Het is ook wel iets wat steeds vaker gebeurt en voor anderen niet te begrijpen is. Mijn moeder is 74 en kan inmiddels zelf bestellen, maar neemt bijna dagelijks aan vor buren en snapt niet waarom mensen zoveel bestellen. En het is echt steeds meer. Begon met af en toe ene pakketje en nu neemt ze echt dagelijks wat aan van buren.
Ik doe sowieso meer niet open dan wel. Het is dus ook verstandig om hier te bellen/appen/sms'en als je komt want of het is een carnavalsgroep, of jehova's, of de chiro, of nog een carnavalsgroep, of een of andere collecte...
, dat ik het niet erg vind om wat aan te pakken maar dat ik hier een dagtaak van kon maken
C_arola schreef:superpony schreef:Als een buur het vervelend vindt, is het misschien omdat hij slecht ter been is ofzo en toch elke keer naar de deur gaat als er iemand staat. Het is ook wel iets wat steeds vaker gebeurt en voor anderen niet te begrijpen is. Mijn moeder is 74 en kan inmiddels zelf bestellen, maar neemt bijna dagelijks aan vor buren en snapt niet waarom mensen zoveel bestellen. En het is echt steeds meer. Begon met af en toe ene pakketje en nu neemt ze echt dagelijks wat aan van buren.
Maar dan kun je een papiertje ophangen bij de voordeur dat wegens gezondheid geen pakketten van anderen aangenomen wordt, zelfde geldt voor jonge kinderen of een ander reden om geen pakket voor anderen aan te willen nemen.