Waarom deed ik dat vroeger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:06

musiqolog schreef:
WowAmigo schreef:
Ik ben nog altijd dankbaar dat de mobiele telefoon werd uitgevonden nádat ik met mn bff van die tijd de “hiphop” periode hadden gehad :')

Samen dansjes bedenken en die dan t liefst goed in t zicht van iedereen uitvoeren. Met petjes en shirtjes met capuchons enzo. Génánt.

O, dat vind ik eigenlijk wel heel cool. Tenminste, ik weet niet hoe die dansjes eruit zagen, maar vrouwen doen nog veel te weinig aan hiphop. Rappers hebben (zeker in Nederland) alle kleuren van de regenboog, dat wel, maar het zijn 99 van de 100 keer mannen. Waarom hebben jullie niet doorgezet? Waren jullie nu rolmodel geweest! :)

Geloof me, wij niet :')

Wij noemden t hiphop, maar t was eigenlijk in de tijd van Snap en al die andere meuk, dus ik geloof niet dat we heel credible waren _O-

musiqolog

Re: Waarom deed ik dat vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:19

Snap, dat is dance, geen hiphop.

Trouwens, wij luisterden toen allemaal naar dance. Eerst eurodance, toen happy hardcore, daarna gabber (of Nederlandstalige gabberparodieën). En voor het meeste schaam ik me niet. Mode is mode, en als je toen kind of tiener was heb je het recht op nostalgie.

Er is maar één ding dat ik liever verborgen houd: Smurfenhouse. Mochten onze kinderen er ooit achter komen dat wij dit luisterden, dan blijft er van ons ouderlijk gezag weinig over...

Spoiler:
Wie benieuwd is naar het origineel: "Dreams" van 2 Brothers on the 4th Floor.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:43

Whahaha, die ken ik idd nog goed, smurfenhouse!

Ik speelde ook altijd paardje, zelfs op de middelbare..

Onze kat liet ik een parcours springen: obstakels tussen de banken als hindernis en aan de andere kant met kattebrokjes roepen..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:45

Wij hadden op school zelfs speciale leren tuigjes om paardje te spelen. Haha!

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:47

musiqolog schreef:

Trouwens, wij luisterden toen allemaal naar dance. Eerst eurodance, toen happy hardcore, daarna gabber (of Nederlandstalige gabberparodieën). En voor het meeste schaam ik me niet. Mode is mode, en als je toen kind of tiener was heb je het recht op nostalgie.

Er is maar één ding dat ik liever verborgen houd: Smurfenhouse. Mochten onze kinderen er ooit achter komen dat wij dit luisterden, dan blijft er van ons ouderlijk gezag weinig over...

[ Video ]

Spoiler:

Oh my.....dit serieus bestond? _O- _O- _O- en jij was niet de enige die luisterde naar dit? :Y)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:51

verootjoo schreef:
Met een zelf gemaakte collectebus langs de deuren gegaan. Geld inzamelen om dieren te redden.
We kregen nog geld ook :+ maar we wisten niet wat we met dat geld moesten voor de dieren. Toen kochten we er maar snoep van :')

Wij ook maar dan voor de arme kindjes, dat lukte ook.
Uiteindelijk wisten wij dus ook niet waar het naartoe moest en hebben we het verdeeld.

Als je dit nu doet zit je zoooo zwaar in de problemen :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:55

IJsco_Love schreef:
musiqolog schreef:

[ Video ]

Spoiler:

Oh my.....dit serieus bestond? _O- _O- _O- en jij was niet de enige die luisterde naar dit? :Y)

Wij hadden hier ook een CD van hoor! :D

Mijn favoriet

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:59

IJsco_Love schreef:
musiqolog schreef:

[ Video ]

Spoiler:

Haha, idd een cd van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:07

Oei, smurfenhouse :')
Daar had ik een casettebandje van :')

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:21

MarlindeRooz schreef:
Wij hadden hier ook een CD van hoor! :D

Mijn favoriet

[ Video ]

Ooooo my....er is nog meer!!! _O-

Ik stuurde die vorige nummer naar mijn Nederlandse man met de vraag of hij dit kent, en hij apptte terug:
'Jaaaaaa, smurfenhouse dat was echt geweldig! Ik had een cd! Die heb ik bewaard, ligt nog ergens op zolder!'

Ik zal mij deze dag altijd herinneren als de dag dat ik ontdekte door bokt dat mijn man een donker, duister verleden voor mij geheim had gehoud... |o

:')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:25

Dat herinnert mij aan dit prachtige housenummer :=

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:28

Smurfenhouse :j

Dat vertellen we de kinderen gewoon pas als ze het kunnen waarderen in de tijdgeest van toen. En er net als wij besmuikt om kunnen lachen.

Edit: of juist eerder, als ze er zelf ook blij op dansen. En dan kunnen we het in bovenstaande periode aanhalen en met z'n allen om lachen **\O/**

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:35

Ik had het toevallig gisteren nog over smurfenhouse haha!

Vroeger had ik van die plakoorbellen, ik had geen gaatjes wat dat durfde ik niet. En ik vond die plakoorbellen ook leuk om op mijn voorhoofd (als een soort hindoe) te plakken. Ook voor de schoolfoto.
Mijn moeder liet mij gewoon mijn gang gaan, die vond het hilarisch.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:37

Hm, blijkbaar toch wel herkenbaar die smurfenhouse. :D

@IJsco love: nee, ik was niet de enige die ernaar luisterde, maar dat was je intussen al duidelijk.
@Marcoje: Had jij de cd? Da's helemaal erg. Jij bent vijf jaar ouder dan ik, jij was al een flinke puber toen dit uitkwam! :P
@Marlinde Rooz: Jij bent dan weer van een latere generatie. Arme Kaizer Chiefs...
@laetitia: ken je het origineel hiervan ook? Dat is al fout genoeg...

Over foute house gesproken: ken je Soeur Plus nog? Die had nog een parodie op een bekend Franstalig liedje. Als je weet dat het origineel van een kuise Waalse non kwam, wordt de parodie pas echt fout...

(origineel)

(parodie)

Er was nog veel meer foute house en techno, maar na de Smurfenhouse is het meeste wel een zware anticlimax...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:46

Ik heb hem nog! Een single blijkt:
Afbeelding

Net gezocht op YouTube.. kon het niet vinden. Is dus op 'busje komt zo'

Zat op de middelbare toen, mijn vriendin vond het verschrikkelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:13

Oh nog iets!

Tot een jaar of 12/13 :o deed ik regelmatig of ik zelf een paard was. Bouwde hele parcoursen in de achtertuin als m'n ouders weg waren. Of deed een kur op muziek met bijbehorend piaffe etc...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:15

Marocje schreef:
Ik heb hem nog! Een single blijkt:
[ [url=m/XEqn4W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net gezocht op YouTube.. kon het niet vinden. Is dus op 'busje komt zo'

Zat op de middelbare toen, mijn vriendin vond het verschrikkelijk..

Gevonden!

https://www.muziekweb.nl/Link/JK79507/K ... -cd-single

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:33

musiqolog schreef:

Daarom stond in mijn bericht de “hiphop” ook tussen aanhalingstekens :D

En zeker heeft iedereen recht op nostalgie. Maar ben gewoon zo blij dat daar geen beelden van zijn :')

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:34

Heel eerlijk, ik vind al die verschillende stijlen van vroeger, de foute kleding en het zo lang nog kind super leuk!
Bijna iedereen is nu al zo volwassen en zo het zelfde.

Ik schaam me wel voor het feit dat ik mijn nichtje verschrikkelijk buitensloot, ze irriteerde mij en mocht dus nooit mee spelen of we stopte haar in de kast. Inmiddels is ze een van m'n beste vriendinnen en kunnen we er om lachen

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:40

Die dag dat ik er achter kwam dat je als verse brugwupper mét overmaatse, totaal niet hippe studiecontainer op je rug níet met een trui met levensgrote teddyberen-opdruk wegkomt... Echt iedereen keek naar me met een blik: >;) :n
Man wat was dat een lange, schaamtevolle dag :'). Trui is eenmaal thuis gelijk in de Zak van Max gegaan...

Ook iets waar ik nu nog het schaamrood van op de kaken krijg: een vriendinnetje woonde vroeger letterlijk om de hoek en wat doe je als zes-jarige op de vroege zaterdagochtend als je niet durft aan te bellen om te vragen of ze komt spelen: heeel hard voor d'r huis gaan schreeuwen, tot ze naar buiten komt. Ja, logica.... _O- Ze kwam wel altijd, maar denk vooral dat haar ouders haar naar buiten schopten om van mijn gekrijs af te zijn. Dat mijn ouders daar ook niets aan deden... Vraag me nog wel eens af of de buurt niet een enorme hekel aan mij moet hebben gehad :') Kan gewoon niet anders.

Geweldig topic trouwens.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:42

Whaha Irene Moors en de smurfen! Dat was geweldig! Op No limit en andere dancehits maakten ze parodieën. Hebben zelfs op 1 gestaan. Daar maakt Carlo nog weleens een grap over.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:46

Toen ik in groep 7 een make-up doos kreeg (heel goedkoop met slechte kwaliteit en alles in alle kleuren van de regenboog) en ik als een bep brul naar school ging.. waarom? En waar was m'n moeder om daar iets tegen te doen? Maar achteraf ook wel hilarisch.
Laatst bijgewerkt door Gracezellaa op 10-11-17 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:46

laetitia schreef:
Dat herinnert mij aan dit prachtige housenummer :=

[ Video ]

Je had ook nog de rode schoentjes. :')
En Poing poing poing poing poing.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:16

Wat een geweldig topic is dit! :D Ik lig helemaal dubbel.
Ik ben ook nog steeds benieuwd naar het hondje dat spaanse pas kan!

Paardjespelen heb ik nog tot ruim 14 jaar gedaan :o Ik bouwde hele parcoursen in de achtertuin en sommige 'balken' (bezemstelen) zaten zo vast gedrukt tussen de muur en de vaste plantenbak dat als je niet hoog genoeg sprong je keihard op je gezicht ging :+
Ik bleef wel lekker in beweging zo :o

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:01

Idd dat nummer MarlindeRooz!

Paardje spelen met heel parcours, maar ook buiten over vanalles springen incl in volle galop eropaf! (Tja, dat deden die manegepony's ook zo, whahaha) Zal er vast raar uit hebben gezien soms: ene moment loop je met je ouders om vervolgens keihard weg te galopperen om over de hekjes te springen.. en dan een klopje op je dijbeen geven als het goed ging 8-)