Moet je dan altijd uit jezelf de dingen vertellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Moet je dan altijd uit jezelf de dingen vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:37

Ik denk dat Marleen_Usar bedoelt dat je het gevoel dat je aan je vakantie hebt overgehouden niet moet laten bepalen door hoe belangstellend je omgeving is naar jouw belevenissen. En op dat punt ben ik het volledig met haar eens hoor. Als het belangrijker voor je wordt hoe belangstellend je omgeving is naar jouw belevenissen, dan de belevenissen voor jou (en de mensen waarmee je was op dat moment), dan ben je naar mijn idee verkeerd bezig. En kan je je misschien afvragen of dát het probleem is, of dat het probleem wellicht op een andere plek ligt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:02

Ah zo had ik het niet bekeken.. Maar nee, dat staat voor mij echt los van elkaar..

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:07

Relaxed schreef:
Ah zo had ik het niet bekeken.. Maar nee, dat staat voor mij echt los van elkaar..

Voor mij ook, dat mensen niet vragen naar mijn vakantie doet niks af aan mijn belevenissen op de vakantie zelf! Het is gewoon jammer want het is leuk om over te vertellen en zeker als je niet iemand bent die uit zichzelf van alles vertelt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:28

Ik was gisteren jarig en ben aan mijn nieuwe baan begonnen, heb van 1 van mijn vriendinnen gewoon niks gehoord.. -O- Terwijl ze normaal juist enorm attent is :+ Morgen komt ze wel voor mijn verjaardag, dus zal eens polsen :') Ze is de zus van mijn ex en die was ook een ramp met datums, dus gok dat ze het echt oprecht vergeten is :Y)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:31

Ik kan me niet voorstellen dat je vakantie niet leuk meer is omdat mensen geen belangstelling hebben daarvoor.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 01:28

Kinke schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat je vakantie niet leuk meer is omdat mensen geen belangstelling hebben daarvoor.

Nee ik ook niet. Niemand denk ik hier. Maar daar gaat dit topic toch ook helemaal niet over...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 07:37

Ik zie het ook vaak andersom... Waarom moet ik er naar vragen en kun je het niet gewoon uit jezelf vertellen?
Nu bij je scharrel vind ik het een ander verhaal, die reageert blijkbaar niet op wat je schrijft ... dat is idd een gebrek aan interesse zo lijkt het of een gebrek aan opvoeding om erop reageren.
maar thuis bij mijn man moet ik het ook altijd vragen, terwijl ik gewoon alles er uit gooi, of hij het nu wil weten of niet :D
Laten we maar zeggen dat we allemaal anders zijn... niks mis mee, als je daar rekening mee houdt en begrip voor hebt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:24

Hier is het om denken erg belangrijk, we moeten er voor zorgen dat we door de ander geen stres volle gedachten meer hebben. Het is ook totaal onbelangrijk hoe de ander over je denkt, er is een spreuk die zegt. Wat jij over mij zegt daar heb ik niks mee te maken. Wanneer iemand niet vraagd hoe je vakantie is geweest, maken we daar vaak stressvolle gedachten over.Stel dat je die gedachte niet zou hebben hoe zou je je dan voelen?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:44

Het is bij mij ook niet zo dat ik nou zo veel geef om iemands mening over mij, maar het is gewoon jammer als niemand echte interesse in jou en je verhaal lijkt te hebben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:08

Dat ligt aan die persoon en niet aan jou, en er zijn genoeg anderen die wel interesse tonen toch?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:15

Maar vergeet niet dat de 1 attenter is dan de ander... Ik heb vaak zeker interesse, maar al die data onthouden is niet zo mijn ding. Vertel gewoon wat er aan de hand is of was. Ga geen test maken of ik er wel of niet aan denk.....heb het druk zat voor alle agenda's van anderen...ben ook blij met Facebook om zo de verjaardagen nog bij te houden.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:21

marleen_usar schreef:
Dat ligt aan die persoon en niet aan jou, en er zijn genoeg anderen die wel interesse tonen toch?

Dat valt vies tegen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:25

Ik heb er altijd een hekel aan als m'n collega's vragen hoe mijn vakantie was, want dan weet je dat het een verplichte vraag is. Daarentegen vindt ik het wel leuk als vriendinnen of familie het vraagt. Iedereen vind het toch fijn als er oprechte interesse in hem of haar wordt getoond?

Dat doet verder niet af aan hoe ik mijn vakantie beleefd heb.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:35

Relaxed schreef:
xHaithi schreef:
En eerlijk gezegd vind ik de vragen 'hoe mijn weekend was' of 'wat ik heb gedaan' soms vervelend en ongemakkelijk, vooral als die gesteld worden door oppervlakkige kennissen (buren, medestudenten, collega's, etc.) of familieleden die je niet veel spreekt. Ik kies liever zelf of ik zoiets deel met iemand en zal wel wat vertellen als ik daar zin in heb.

Maar je kunt er natuurlijk op in gaan zoals je zelf wil.. Dus ik antwoord dan gewoon met Lekker of Prima.. Ook al was dat misschien niet zo ;) Dat had ik ook altijd met de paarden, iemand die er geen verstand van had en dan ging vragen hoe je wedstrijd ging.. Ging ik ook niet uitgebreid op in.

Dat klopt, en dat doe ik dan ook. Maar wat voor nut heeft de vraag nog als er toch oppervlakkig en ontwijkend op wordt gereageerd, en dit grappig genoeg meestal ook verwacht wordt door diegene die de vraag stelt? Dan stel ik ze dus liever niet of krijg ze liever helemaal niet gesteld :)

sneeuwpop schreef:
maar thuis bij mijn man moet ik het ook altijd vragen, terwijl ik gewoon alles er uit gooi, of hij het nu wil weten of niet :D

_O- Same here :')

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:35

Ik lees dit topic eerlijk gezegd echt met verbazing.

Ik herken mij veel meer in het verhaal van riddershow. In mijn vrienden en kennissen kring zijn we veel meer van het zelf delen met elkaar. Niet perse van het vragen. Wil ik iets kwijt vertel ik iets. Wil mijn vriendin iets kwijt vertelt zij het. Soms ga je lang in op een onderwerp, soms breek je in om in je enthousiasme over iets anders te beginnen.
Soms herinner je je iets wat je wilde vragen en vraag je er naar. Lang niet altijd.
Ik zit veel actiever in 'delen'.

Vermoed ook zomaar dat ik mensen aantrek die zijn zoals ik. Want ik wordt al een beetje moe als ik de berichten hier lees. Ik heb geen afwijking (voor zover ik weet :P ) maar zo werkt het bij mij gewoon niet.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:39

Ik deel ook gewoon wat ik wil delen met mijn vrienden. Belangrijke dingen probeer ik wel te onthouden, maar soms gaat mijn dag gewoon zo chaotisch dat ik er niet meteen aan denk, en dan is dat niet grof bedoeld maar komt het er gewoon niet van. Ik ga er van uit dat dat met andere mensen ook zo is, dus vertel ik gewoon altijd meteen wat ik wil vertellen :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:43

Ik merk vaak dat mensen pas interesse tonen wanneer je "interessant" bent... Op aangelegenheden waar wij met het gezin waren kregen mijn broer en zus altijd alle aandacht. Zij hadden allebei op jonge leeftijd al heel veel bereikt. Ik ben altijd een beetje een laatbloeier geweest, dus dan werd door veel mensen mijn broer en zus uitgebreid gevraagd hoe het ging, en aan mij werd geen of weinig aandacht besteed... Niet interessant genoeg. :) (Overigens niets tegen mijn broer en zus, ik ben absoluut niet jaloers op hen)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:55

:') ik kan me bijna nergens in vinden...
Ik ben inderdaad zo-iemand die nergens naar vraagt omdat ik er simpelweg niet aan denk, en ik heb een enorme grafhekel aan verplicht geinterresseerd doen :') mensen die beledigd zijn omdat ik vergeet te vragen naar de verjaardag van de kat van de achternicht oid ben ik echt zo klaar mee .. Ook het op visite gaan voordat iemand op vakantie gaat vond ik zoiets achterlijks.. Hoezo op visite? Ze komen toch weer terug :? :')

Met collega's heb ik het al helemaal niet.. En dat is niet omdat ik ongeinterresseerd ben, maar ik onthou t gewoon niet. Het blijft echt niet hangen... Als er dan iets is en ik vang t toevallig op dan vraag ik er ook echt naar, en als ik ergens naar vraag wil ik het ook echt weten.

Die beleefdheidsdingen zijn echt walgelijk... "hoe was je vakantie?" terwijl iemand er geen reet van meent.. vraag t gewoon niet :') maar dan zijn ze zelf bang om iemand te beledigen of over te slaan.. terwijl ik ook vind als je wat te melden hebt, vertel het gewoon! Als iemand t wil horen merk je dat snel genoeg, en als ze het niet willen horen ook... als je constant het gevoel hebt dat niemand naar je verhaal wil luisteren kunnen er twee dingen zijn A. je zit tussen de verkeerde mensen B. je vertelt veel te veel oninteressante dingen... :P

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:59

Ik heb soms meer dat ik dan wel met iemand wil praten.
maar niet echt weet wat ik moet vragen of waar je begint..
En om dan maar gewoon dingen te vertellen die ik zelf meegemaakt heb ofzo vind ik dan vaak ook een beetje raar :?

Terwijl ik met andere mensen juist heel makkelijk praat
en ook vaak gewoon doorvraag omdat ik oprecht een leuk en interessant gesprek heb.
(maar ja als je nergens begint kan je daar ook niet komen :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:08

Cer schreef:
:') ik kan me bijna nergens in vinden...
Ik ben inderdaad zo-iemand die nergens naar vraagt omdat ik er simpelweg niet aan denk, en ik heb een enorme grafhekel aan verplicht geinterresseerd doen :') mensen die beledigd zijn omdat ik vergeet te vragen naar de verjaardag van de kat van de achternicht oid ben ik echt zo klaar mee .. Ook het op visite gaan voordat iemand op vakantie gaat vond ik zoiets achterlijks.. Hoezo op visite? Ze komen toch weer terug :? :')

Met collega's heb ik het al helemaal niet.. En dat is niet omdat ik ongeinterresseerd ben, maar ik onthou t gewoon niet. Het blijft echt niet hangen... Als er dan iets is en ik vang t toevallig op dan vraag ik er ook echt naar, en als ik ergens naar vraag wil ik het ook echt weten.

Die beleefdheidsdingen zijn echt walgelijk... "hoe was je vakantie?" terwijl iemand er geen reet van meent.. vraag t gewoon niet :') maar dan zijn ze zelf bang om iemand te beledigen of over te slaan.. terwijl ik ook vind als je wat te melden hebt, vertel het gewoon! Als iemand t wil horen merk je dat snel genoeg, en als ze het niet willen horen ook... als je constant het gevoel hebt dat niemand naar je verhaal wil luisteren kunnen er twee dingen zijn A. je zit tussen de verkeerde mensen B. je vertelt veel te veel oninteressante dingen... :P

Lekker zwart wit zeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:11

lovelyfiefy schreef:
Ik heb soms meer dat ik dan wel met iemand wil praten.
maar niet echt weet wat ik moet vragen of waar je begint..
En om dan maar gewoon dingen te vertellen die ik zelf meegemaakt heb ofzo vind ik dan vaak ook een beetje raar :?

Terwijl ik met andere mensen juist heel makkelijk praat
en ook vaak gewoon doorvraag omdat ik oprecht een leuk en interessant gesprek heb.
(maar ja als je nergens begint kan je daar ook niet komen :+ )

Ik heb jaren op een taxi gereden als bijbaantje, met sommigen had ik idd de hele weg gespreksstof en met anderen was het na het vragen van route/adres stil :+ Dat is toch een klik die je wel of niet hebt en soms heb je ook geen zin om een gesprek op gang te houden. Dit zijn echter toch ook mensen die je niet kent, die interesseren mij ook weinig.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:12

Huh, op visite gaan voor iemand op vakantie gaat, heb ik nog nooit van gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:14

Tiggs schreef:
Huh, op visite gaan voor iemand op vakantie gaat, heb ik nog nooit van gehoord?

Nee, ik ook niet, kom dan liever erna ff langs om de verhalen te horen :j

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:18

pol013 schreef:
Ik lees dit topic eerlijk gezegd echt met verbazing.

Ik herken mij veel meer in het verhaal van riddershow. In mijn vrienden en kennissen kring zijn we veel meer van het zelf delen met elkaar. Niet perse van het vragen. Wil ik iets kwijt vertel ik iets. Wil mijn vriendin iets kwijt vertelt zij het. Soms ga je lang in op een onderwerp, soms breek je in om in je enthousiasme over iets anders te beginnen.
Soms herinner je je iets wat je wilde vragen en vraag je er naar. Lang niet altijd.
Ik zit veel actiever in 'delen'.

Vermoed ook zomaar dat ik mensen aantrek die zijn zoals ik. Want ik wordt al een beetje moe als ik de berichten hier lees. Ik heb geen afwijking (voor zover ik weet :P ) maar zo werkt het bij mij gewoon niet.

Dat is precies mijn gedachte.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:33

ja dat was een familie ding... voordat iemand dan op vakantie ging, moest je ff op visite... waarom echt :? :')

Ja zwart wit... :j als je het snel leest wel :D
waarom denk je anders dat een gesprek niet loopt?