De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:27

Marjoow schreef:
Oeh das ook zo irritant ja. Komt er een afsplitsing zoals bv op de a27 naar de a2. Honderden meters lang de tijd om de juiste rijbaan te kiezen maar iedereen gaat op het eerste blokje naar de andere rijbaan. Met veel geremen gevaarlijke situaties tot gevolg. Onbegrijpelijk...

Maar al die 1,5 kilometer zitten er wel blokjes waardoor men je dus rechts in mag halen? Want ik ga zelf ook zsm naar rechts, omdat iedereen je anders aan alle kanten voorbij vliegt. En dan doe ik rustig, omdat ik eigenlijk weinig zin heb om weer door een vrachtwagen de vluchtstrook opgeduwd te worden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:29

topsylover schreef:
Ja die hinderen verschrikkelijk, maar aan die auto's zie je tenminste dat ze zo langzaam gaan.
Hier in het noorden kun je buiten de spits redelijk vaak op de rechterhelft rijden. Maar in de spits krijg je het probleem dat IEDEREEN links gaat rijden, want als je eenmaal rechts vastzit achter een slome auto of vrachtwagen kom je er nooit van je leven meer achter weg, waardoor de linkerbaan overbevolkt is en opstoppingen veroorzaakt.
Een auto die tussen 2 vrachtwagens in rijdt zie je niet, want je ziet de vrachtwagen, dus kun je anticiperen op de vrachtwagen.
Het gaat niet om de stress of het ergens op tijd willen zijn, het gaat erom dat ik vloeiend wil kunnen rijden. Lekker tempo aanhouden, strakke lijn op 1 baan houden. Maar dat wordt dus onmogelijk gemaakt door al die mensen die verschillende snelheden rijden.

Nou, die nieuwe krengen worden steeds "mooier" gemaakt, sommige van die dingen zijn net smartjes. Dan komen ze ineens heel dichtbij. Nee, die rotdingen mogen van mij volledig verboden worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:35

Fietsers zijn ook niet heilig. Zonder licht fietsen en dan helemaal in het zwart of donker gekleed, tegen het verkeer in rijden en denken dat ze alles mogen. En dan het raar vinden als ze een ongeluk krijgen.
Het word tijd dat fietsers geen bescherming meer krijgen tot op zekere hoogte.
O en maaltijdbezorgers. Hoevaak die wel niet betrokken raken bij een ongeluk

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:57

purny schreef:

Als je die soms ziet rijden, snap je wel dat ze thuis bezorgd zijn.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:04

blue_sky schreef:
Ik had de moed niet meer om alles te lezen maar wat een compleet gebrek aan tolerantie weer. Jullie maken je er op jullie eigen manier schuldig aan want jullie ergernis heeft invloed op je rijgedrag. Toen ik bijna 30 jaar geleden mijn rijbewijs ging halen had ik een vriendinnetje wiens vader een rijschool had. Die zei altijd je moet niet alleen voor jezelf maar ook voor alle anderen die niet kunnen rijden, goed leren rijden. Dat betekent dat je vlot rijdt waar het kan en je snelheid aanpast waar dat nodig is. Op donkere weggetjes kan je slecht verlichte fietsers en wandelaars tegen komen. Daar houd je dan dus rekening mee. En als ik een oud opaatje heel langzaam zie rijden dan denk ik ik hoop dat als ik 80 ben en ik mijn auto nodig heb om nog ergens te komen dat ze dan ook een beetje rekening met me houden. Dat is de mentaliteit waar je wat aan hebt in het verkeer. En aangezien ik inmiddels meer dan een miljoen schadevrije kms op mijn naam heb staan mag ik het zeggen denk ik.

Ik als beroeps chauffeuse ben het helemaal met je eens !!!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:15

LBLGypsyCobs schreef:
purny schreef:

Als je die soms ziet rijden, snap je wel dat ze thuis bezorgd zijn.

_O- :')
Die hou ik erin

KimL86

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:12

Heel veel herkenbare dingen komen er hier voorbij.
Ik ben me voornamelijk aan het irriteren omdat zoveel mensen doen alsof ze alleen op de weg zijn.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk rekening te houden met anderen (niet alleen in de auto, ook bv in de supermarkt).

Maar er word zovaak geen richting aangegeven. Dat is wel ergernis nummer 1 denk ik.

Ik moet regelmatig op een stukje snelweg invoegen met 3 banen en dan moet ik heel snel van de meest rechtse baan naar de linkerhand toe, omdat daar de volgende afslag ligt.
Geen probleem flink gas geven en dan komt het wel goed. Alleen gaan er zoveel mensen met 70 al invoegen naar die meest linkse baan terwijl andere auto’s met 130 aankomen van achteren.
Probleem is als je zo iemand voor je hebt die met 70 gaat verplaatsen, dan heb je zelf meestal ook niet meer de ruimte om genoeg gas te geven voor je van baan gaat wisselen.

En ik merk dat het ook steeds vaker gebeurt dat mensen willen inhalen en gewoon maar richting aangeven terwijl er helemaal geen ruimte is. Ik schrik ervan als mensen dat doen, want ik denk dan dat ze mij niet gezien hebben. Zelfs eens iemand gehad die helemaal boos was (lichten seinen) omdat ik niet vol op de rem ging om haar even ertussen te laten. En dat is dan niet omdat er een afslag aan komt of iets dergelijks, echt alleen om in te halen.

Links rijden ook nog zoiets. Dan moeten mensen over 3 km afslaan naar links en dan blijven ze de hele weg links rijden en dan vaak ook nog onder de max snelheid.

Veel langzamer rijden dan de toegestane snelheid op een plek waar je niet kunt inhalen vind ik ook irritant. Heeft niks met haast te maken, maar ik rijd gewoon graag de snelheid die is toegestaan en niet 10 km zachter. Dit heb ik overigens ook zo geleerd met mijn rijlessen, omdat je anderen wel degelijk hindert als je langzamer rijd.
Op een weg waar je makkelijk kan inhalen maakt het me niet zo uit als iemand dan 10 km langzamer rijd.

Wat ik trouwens doe als mensen zitten te kleven terwijl ik gewoon ruim de maximale snelheid heb, is even m’n gas los laten en precies de max snelheid gaan rijden of nog iets eronder.
Als ze dan afstand nemen ga ik weer wat harder rijden en de meeste hebben het dan wel door. Volgens mij zijn er ook best veel mensen die onbewust te dicht op je zitten.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik zal ook vast wel eens irritant zijn voor andere mensen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:55

Ik had gisteren onderweg naar huis nog iemand die met z'n lichten begon te seinen omdat ik 80 reed waar ik 80 mocht. Niets van aangetrokken natuurlijk, alleen nog geen kilometer verder sloeg die auto af een landweggetje op. Waarom, vraag ik me dan af :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:03

Ik gebruik lichtsignalen om een bestuurder erop te attenderen dat de verlichting niet goed werkt, niet iedereen heeft dat zelf gelijk in de gaten, misschien was dat de reden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:06

Nope, was midden op de dag, en m'n auto geeft dat dan aan op het display :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:11

Dit topic is echt voor mij gemaakt :+
Ik kan mezelf wel 100 keer in de rondte ergeren in het verkeer. Ik denk dat in het niet gebruiken van de spitsstrook hier op de A1 het vervelendste vind. De spitsstrook is open voor een goede doorstroming van het verkeer als het wat drukker wordt. Je wilt niet weten HOEVEEL mensen er dus NIET op de spitsstrook rechts rijden en 90km/h (of langzamer) op de middelste rijbaan gaan rijden.
Ik maak mezelf alweer helemaal kwaad nu ik dit typ _O-
Laatst bijgewerkt door Queelens op 21-10-17 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:13

Ik heb dat eens op de snelweg gehad. 2 baans.
Rechts een rij vrachtwagen en ik zat links met voor me een auto of 5 en daarvoor een inhalende vrachtwagen. Dat schoot dus niet op.
Komt er een BMW achterop gevlogen zo ongeveer en begint ook meteen te seinen.
Echt waar had die idioot gedacht waar ik heen zou moeten? Rechts tussen de vrachtwagens in, een plek die ik liever vermijd.
Om dan 1 plek op te kunnen schuiven en dan reed het nog steeds niet harder. Gaat hij daar ook weer seinen?
Dan vraag je echt af waar het verstand van zo'n mafkees zit.
Uiteraard ben ik gewoon blijven rijden waar ik al was.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:14

Exitium schreef:
Ik had gisteren onderweg naar huis nog iemand die met z'n lichten begon te seinen omdat ik 80 reed waar ik 80 mocht. Niets van aangetrokken natuurlijk, alleen nog geen kilometer verder sloeg die auto af een landweggetje op. Waarom, vraag ik me dan af :')

Ik heb ook eens fanatiek naar iemand voor me geseind omdat de uitlaat de grond net niet raakte.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:16

Hier gisteren flink geseind en getoeterd omdat de persoon voor ons lading verloor uit de aanhanger.
Er zijn 1001 redenen om te seinen, het is niet altijd omdat achterliggende persoon er op hoge snelheid langs wil.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:17

Vaak merk je het wel een het gebumperkleef. Dat hoort er dan wel standaard bij.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:20

Goof schreef:
Hier gisteren flink geseind en getoeterd omdat de persoon voor ons lading verloor uit de aanhanger.
Er zijn 1001 redenen om te seinen, het is niet altijd omdat achterliggende persoon er op hoge snelheid langs wil.

Ja, maar ik vermoed dat degenen waar naar geseind wordt géén gedachten kunnen lezen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:22

Dat bumperkleven begrijp ik niet. Je brengt jezelf en degene voor je in gevaar. Een weekje terug had ik eentje zo enorm kort op me zitten.. Nu is dat een weg door een bos waar dus regelmatig herten over steken dus een wel denkend mens houdt daar normaal juist extra afstand omdat de kans daar reëel is dat je moet afremmen voor een hert of een everzwijn.. (er staan ook waarschuwingsborden.).
en degene voor mij moest remmen voor een hert, ik had genoeg afstand waardoor ik rustig kon af remmen (gelukkig maar want anders had mijn SSang yong een Audi als bumper gehad) maar de persoon achter mij zag mijn remlicht aan gaan en die trapte zo hard op de rem dat ik letterlijk zijn neus zag "duiken"...
Gelukkig zat dáár niemand achter :(:)
Wat doe je jezelf toch aan met zo debiel kort op iemand te rijden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:26

Kuggur schreef:
Goof schreef:

Ja, maar ik vermoed dat degenen waar naar geseind wordt géén gedachten kunnen lezen...

Dat zou handig zijn ja :D
Maar goed, als er geseind wordt moet de voorganger er wellicht ook niet meteen klakkeloos vanuit gaan dat het asociale hardrijders zijn die willen dat jij plaats maakt. Die haal je er idd sowieso wel uit gezien hun rijgedrag.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:36

Ayasha schreef:
maar de persoon achter mij zag mijn remlicht aan gaan en die trapte zo hard op de rem dat ik letterlijk zijn neus zag "duiken"...

Mijn neus (althans... van de auto) duikt ook heel snel; hoef ik niet vol voor op de remmen te staan.
Bij rustig remmen geen probleem; maar iets harder remmen en hij duikt al; hoort bij de auto.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:46

Over het algemeen geven audi's me niet het idé dat ze snel duiken eigenlijk. :) Maakt ook niet uit. De vraag blijft. Je brengt alleen jezelf in gevaar en 99% van de tijd brengt het je niks op. Wáárom dan toch kleven..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:22

Goof schreef:
Kuggur schreef:

Dat zou handig zijn ja :D
Maar goed, als er geseind wordt moet de voorganger er wellicht ook niet meteen klakkeloos vanuit gaan dat het asociale hardrijders zijn die willen dat jij plaats maakt. Die haal je er idd sowieso wel uit gezien hun rijgedrag.

Precies, de asociale rijders pik je er wel uit, het merendeel van de mensen seinen met lichten als hen iets opvalt aan je auto wat niet klopt. Dat kan een uitlaat zijn, lampen die het niet doen, inhoud van de auto dat wegvliegt.

Wat ik op zulke momenten doe is na een lichtsignaal van een ander kijken of mij dingen opvallen aan mijn auto wat het kan verklaren of tijdens het rijden in de spiegel kijken of het lichtsignaal voor de auto achter mij bedoeld is. Soms signalen mensen te snel met het licht waardoor de verkeerde persoon er vraagtekens bij stelt omdat zijn/haar auto gewoon goed is.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:50

Ik merkte niets, maar het was ook iemand die op een stuk van een kilometer of vijf van nauwelijks in beeld tot op m'n bumper zat, dus vond snelheid vrij aannemelijk.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:50

Dat lijkt dan inderdaad een geval van asociale rijder :j

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:14

Als je debiele automobilisten wil zien moet je nu in de file bij Antwerpen zijn :+ Wát een ongelofelijke idioten zeg :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:56

purny schreef:
Fietsers zijn ook niet heilig. Zonder licht fietsen en dan helemaal in het zwart of donker gekleed, tegen het verkeer in rijden en denken dat ze alles mogen. En dan het raar vinden als ze een ongeluk krijgen.
Het word tijd dat fietsers geen bescherming meer krijgen tot op zekere hoogte.

Gisteren in de stromende regen en pikdonker... speelden er nog fietsers het klaar om volkomen zonder verlichting te fietsen.