Florenc schreef:Het is nog steeds niet de bedoeling dat je 'voor de fooien' extra je best gaat doen, dat 'extra' moet er gewoon altijd zijn, ongeacht hoe rijk of arm je klant/gast/client/... is.
Dit dus.
StormMilagro schreef:maar vooral omdat de horeca nog steeds geen fatsoenlijke CAO heeft in Nederland. Horeca is echt knokken voor je geld, met vaak lange dagen, zonder pauzes. Werken op dagen dat andere mensen vrij zijn met onregelmatige diensten.
Kan zijn dat het verandert is, maar toen ik 16/ 17 was werkte ik bij de Mac. Wij hadden een goede CAO, elke 3 maanden een crewfeest, fijne werksfeer, op tijd pauzes, onregelmatigheidstoeslag voor iig de zondag en ik verdiende echt niet slecht. Zelfs mn ouders waren daar verbaasd over

En over asociale klanten/ gasten, jeetje die paar uur dat je met zulk soort mensen zit opgescheept is misschien ietwat vervelend. Maar 1 ze zijn (soms) te corrigeren en je kunt ze de tent uitgooien als het echt te bont wordt/ service weigeren. En 2 het is tijdelijk.
In de zorg zit je 8 uur lang vast aan zo'n iemand. En de dag erna weer en volgende week ook. Vaak door ziekte kan je ze niet corrigeren en service weigeren is al helemaal een no-go.
Reden ook dat ik niet meer in een verzorgingshuis/ verpleeghuis wil werken.
Bovendien stopt het werk in de zorg niet bij je cliënt/ patiënt, je hebt ook nog de emotionele buien van de familie.
Elk werk heeft zijn zware punten, het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Maar om nou voor die kop thee extra geld neer te leggen omdat die mevrouw die het bracht naar me lachte? Nee sorry dat hoort bij je baan.