Wat vinden jullie verzorgd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:18

Cinnepin schreef:
Voelen jullie je niet vies met een dag overslaan met douchen? Ik kan dat echt niet.

Nee.

Ik vind dat "de samenleving" veel te rigoreus is in zijn hygiëne zodat het meer kwaad doet dan goed.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:18

Maar is wassen met een washandje gelijk aan niet wassen en niet fris?

Persoonlijk ga ik ook niet elke dag in de douche en mijn zoontje ook niet.
De dag zonder douche met een washandje over de belangrijkste plaatsen en klaar is kees. 2 keer per dag douchen is trouwens super slecht voor de huid en dood ook de goede bacteriën.

Cinnepin

Re: Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:25

Ik weet dat het slecht is voor de huis, maar niet douchen is slecht voor mijn hoofd....haha voel me dan echt niet fris...ja zit waarschijnlijk tussen de oren, maar voel me zo lekker na een douche

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:29

Ik krijg een mega droge huid van vaker dan eens per 2-3 dagen douchen :) Weet niet hoe dat zit maar het is echt niet prettig :o
Verder ga ik ook regelmatig zwemmen dus dan douche ik ook, ik ga dan niet de ochtend erna ook nog douchen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:46

Doubtless schreef:
Gedoucht, gekamd & passende schone kleding die bij de situatie past.

Dit wou ik ook net typen. Heel veel mensen zien er zonder make-up ook gewoon netjes uit. En ik vind ook dat mannen hun baard getrimd of geschoren moet hebben.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:51

Ook een lange baard kan verzorgd zijn hoor :j een kennis van me heeft een baard van ca. 5-6 cm, die is altijd keurig gekamd, hij doet er verzorgende olie in zodat het netjes blijft zitten en er mooi uitziet. Volgens mij wast hij hem ook bijna elke dag :j
Kan me niet voorstellen hoe dat 'niet verzorgd' zou zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:06

Dee_Es schreef:
Geweldig, 6 pagina's aan meningen. Hier kan je natuurlijk nooit 1 standaard voor verzinnen.

Nee, die standaard staat in je CAO, tenminste bij ons wel. Daar staan echt geen gekke dingen in en sommige dingen worden ook wel met een korreltje zout genomen, maar over het algemeen houdt iedereen zich netjes aan die richtlijnen. Als je echt buiten het boekje gaat krijg je dat zeker te horen. :j

Daar is natuurlijk ook helemaal niks mis mee, daar kies je voor als je een bepaalde baan neemt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:29

Cinnepin schreef:
Ik douche dus 2 keer per dag...snachts zweet je altijd, ik vind het wel lekker omdat van mijn lichaam af te spoelen ( zelfs als ik gelijk naar de stallen ga ) en sávonds weer douchen en schoon mijn bed in.

Voelen jullie je niet vies met een dag overslaan met douchen? Ik kan dat echt niet.

Twee keer per dag vind ik wel heel erg overdreven en elke dag eigenlijk ook. Ik douche niet elke dag. Mijn man wel, maar dat is ook wel erg nodig.
Mijn kind gaat ook niet elke dag in bad, maar dat is wel vaak nodig, ongeveer 5x per week gaat hij. Hij is meestal ook wel erg vies. Maar nu hij weer lange broeken en lange mouwen draagt wordt hij niet meer zo vies. Toen hij baby was ging hij maar een keer per week in bad.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:31

Jasses, niet elke dag douchen :oo

Ik douche elke ochtend en als ik op stal ben geweest nog een keer. Een verzorgd uiterlijk daar kunnen de meningen over verschillen qua haar/make-up enzovoort. Maar een goede hygiene is toch wel het minimum wat mij betreft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:33

Maar voor een goede hygiene hoef je toch niet elke dag in de douche :?

Ik stink niet, zie er niet ongewassen uit ofzo... als ik elke dag zou douchen bladderen de vellen van me af, dat vind ik nog onverzorgder :o

En ik rijd overigens geen paard meer en kom nooit op stal. Toen ik dat nog wel deed douchte ik uiteraard als ik van stal kwam :+

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:37

Of dagelijks douchen nodig is vind ik echt heel erg aan de persoon liggen en aan wat diegene op een dag doet. :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:48

Memories schreef:
Of dagelijks douchen nodig is vind ik echt heel erg aan de persoon liggen en aan wat diegene op een dag doet. :=

Precies. Van een hele dag op kantoor zitten en niet sporten word je niet vies hoor.
Van een dag lichamelijk zwaar werk tussen dieren en mest en zweten bij het sporten uiteraard wel.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:02

Ik heb genoten van dit topic.

Ik heb altijd enkel mascara op en hoogstens een BB Cream in de winter. Genoeg mensen hier op kantoor die geen make-up dragen.

Verzorgd eruit zien, heeft mijns inziens niets, maar dan ook niets, met make-up te maken. Maar wel alles met hygiene en kleding.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:03

Ik douche alleen elke dag omdat ik elke dag sport... Als ik een rustdag heb en ik hoef m'n haar niet te wassen, hoef ik ook echt niet te douchen. Zo vies word ik niet van niks bijzonders doen :+