Ergernis in de woonwijk.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:22

Waarom zou je afspraken maken over een openbare parkeerplek? Volgens mij gaat het daar al mis.
Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Beetje rekening houden met elkaar kan maar het is niet voor niets openbaar. Dan loop je maar wat verder.

Hoe doe je dat als er ergens visite is? Mogen die ook nergens parkeren?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:26

vonneke schreef:
Waarom zou je afspraken maken over een openbare parkeerplek? Volgens mij gaat het daar al mis.
Beetje rekening houden met elkaar kan maar het is niet voor niets openbaar. Dan loop je maar wat verder.

Waar ik nu woon is bijvoorbeeld afgesproken dat iedereen aan dezelfde kant van de straat parkeert. Was eerst aan twee kanten waardoor het een enorm geslinger werd, gewoon een praktische overweging.

Als visite dit anders doet dan is dat zo en zegt er niemand wat van. Maar doordat de hele buurt het doet, doet visite het haast automatisch ook.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:31

MizzMontana schreef:
Waar ik nu woon is bijvoorbeeld afgesproken dat iedereen aan dezelfde kant van de straat parkeert. Was eerst aan twee kanten waardoor het een enorm geslinger werd, gewoon een praktische overweging.

Als visite dit anders doet dan is dat zo en zegt er niemand wat van. Maar doordat de hele buurt het doet, doet visite het haast automatisch ook.

In het dorp hiernaast is dit door de gemeente geregeld met bordjes :+ van de 1ste tot de 15de aan de ene kant, van de 15de tot einde van de maand aan de andere kant :+ hilarisch!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:34

Oh haha, ik wist niet dat hier officiële bordjes voor waren. En dan ook nog per helft van de maand!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:42

Afbeelding
Even op googlemaps gezocht :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:20

Dan heb je allemaal een halve maand auto's voor je deur en 2x per maand een wat chaotische dag.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:24

LBLGypsyCobs schreef:
Dan heb je allemaal een halve maand auto's voor je deur en 2x per maand een wat chaotische dag.

Yup :+ en in de vakantieperiodes is het nog erger :+ als de auto's dus niet verplaatst worden. Was altijd horror om met de trailer te rijden daar

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:32

_O- En als je dan op de 16e niet weg hoeft, gaan de mensen dan wel hun auto aan de andere kant van de weg zetten?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:34

Hier in het dorp waren er ook van zulke straten met diezelfde regeling, maar zag pas dat het parkeren nu gewoon 1 vaste kant heeft.

Of dat halverwege de straat de andere kant als parkeerplaats is toegewezen en zo remt zo'n bocht gelijk het verkeer af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:35

Dat is een systeem wat ik al van kinds af aan ken hoor :)) voor mij dus helemaal niet vreemd.

Hier handhaven ze 1x/maand, hooguit. De mensen weten dat en nemen die boete voor lief. Ons dorp met station zit op 10min auto van 2 grote stations in. Daar moet je wel betalen voor parking als je met de trein wil doordeweeks. Dus rijden ze liever elke dag 10min langer met de auto met klein risico op een parkeerboete dan dagelijks parkeerabonnement te betalen -O-

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:56

O gut parkeerproblemen met buren :x gelukkig nu geen last meer van, ik woon in een doodlopend einde van een straat en kan mijn auto eigenlijk altijd kwijt. Hebben we het op uitgezocht :') (gekheid natuurlijk, al hebben we zoveel parkeerellende gehad dat we wel goed naar parkeergelegenheid hebben gekeken.)

Ik woonde alleen en particulier, in een soort afgelegen mini wijkje aan het kanaal. Iedereen kon de auto voor de deur kwijt op de parkeerhaven. Openbare plekken dus maar wel "ingeburgerd" dat iedereen de breedte van zijn huis tot zijn beschikking had. Bezoek parkeerde vaak aan de overkant in de grasberm. Prima hoor, ik had een klein wagentje (Clio) en dat past dus altijd. De buurman had een grote bedrijfsbus en een gewone auto, later kreeg hij een vriendin met auto dus de bus werd vaak aan de overkant gezet (een stukje van de weg af, niet voor de huizen). Toch had hij af en toe in zijn hoofd dat alles voor het huis moest waardoor ik als ik thuis kwam mijn auto niet kwijt kon. Ik ben de beroerdste niet en parkeerde in zo'n geval aan de overkant in het gras. Ik ben geen persoon dat gaat klagen dus laat het dan maar zo. Maar als mijn auto in zijn ogen een paar cm te ver naar voren kon of als hij zijn wagenpark niet voor de deur kon terwijl de mijne recht voor mijn huis stond, stond hij voor de deur. Ik heb wel eens verbouwereerd mijn auto 10 cm naar achter geparkeerd maar hij werd steeds brutaler. Zijn vriendin kon niet fileparkeren dus trok dan ook rustig aan de bel. Eh? Maar het toppunt was toen ik 's avonds laat in pyjama op de bank zat en hij stond er op dat ik mijn auto verplaatsen zou want de dure audi van zijn ouders kon niet op het gras staan. Pardon? Hij heeft me toen via Fb benaderd en voor de deur gestaan, ik heb niet thuis gegeven, er zijn grenzen.
Een ander toppunt was dat hij een werk een boot op een aanhanger tegenover mijn huis had staan voor restauratie. Dat was mijn uitzicht, maar ook daar ga ik niet over klagen. Dezelfde week dat de boot weg was kon ik weer eens niet voor mijn deur staan wegens zijn wagenpark en stond op het gras tegenover mijn huis een auto van een visser. Daar had ik de mijne achter gezet. Dat was dus voor zijn huis. Nog geen 10 minuten later, of ik mijn auto niet heel rap weg kon halen want zijn uitzicht...
8)7

Ik was alleen al daarom zó blij om te verhuizen. Wat een figuur zeg.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:03

Leo schreef:
Maar het toppunt was toen ik 's avonds laat in pyjama op de bank zat en hij stond er op dat ik mijn auto verplaatsen zou want de dure audi van zijn ouders kon niet op het gras staan. Pardon? Hij heeft me toen via Fb benaderd en voor de deur gestaan, ik heb niet thuis gegeven, er zijn grenzen.

Seriously?? :') :') het lef alleen al om het te vragen!

Ik zou dus liever met mijn man zijn "dure" auto in het gras staan dan met mijn gebakje. Weet ik tenminste zeker dat ik weer weg kom :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:16

MizzMontana schreef:
[naam] schreef:

Maar daar zijn geen parkeervakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:18

MizzMontana schreef:
Leo schreef:
Maar het toppunt was toen ik 's avonds laat in pyjama op de bank zat en hij stond er op dat ik mijn auto verplaatsen zou want de dure audi van zijn ouders kon niet op het gras staan. Pardon? Hij heeft me toen via Fb benaderd en voor de deur gestaan, ik heb niet thuis gegeven, er zijn grenzen.

Ik zou dus liever met mijn man zijn "dure" auto in het gras staan dan met mijn gebakje. Weet ik tenminste zeker dat ik weer weg kom :+

Zou hem expres nog een dag langer laten staan haha

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:25

vonneke schreef:

Het is een straat waar je wel met twee auto's elkaar kan passeren, maar zonder vakken en zonder parkeerverbod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:51

MizzMontana schreef:
[naam] schreef:

Het is een straat waar je wel met twee auto's elkaar kan passeren, maar zonder vakken en zonder parkeerverbod.

Dat vind ik wat anders dan een parkeervak claimen voor je voordeur.
In een straat als die jij beschrijft geeft onhandige situaties.

Gewoon parkeren in een vak waar plek is ipv perse die voor je deur willen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:56

MizzMontana schreef:
Leo schreef:

Zo'n figuur woont nog tegenover m'n vader. Toen ik nog thuis woonde stond 'ie ook een keer zo voor de deur, wel overdag gelukkig. Heb de deur maar zonder wat te zeggen dichtgedaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:18

Bij ons thuis geen probleem, iedereen heeft plek voor 1 (en sommige 2) auto's op de oprit. Gemiddeld gezin heeft hier 2/3 auto's, maar langs de weg ook nog zeker 30 plaatsen. Daarnaast vlakbij twee flatgebouwen die parkeerruimte over hebben. Zou het dus een keer vol staan of met visite etc, kan je altijd daar parkeren.

Bij mijn vriend is het drama. Er is geen oprit en maar een kleine tuin waar geen auto's mogen staan. Woonwijk van ruim 85 woningen, en slechts 70(!) parkeerplekken. Waarvan een aantal ook nog dusdanig krap zijn dat je een grote auto er lastig in kwijt krijgt. Daarom parkeert iedereen zijn auto voor de schuur. De doorgang is nog prima voor de hulpdiensten.

Gevolg is wel dat mensen van buitenaf dat ook soms proberen en dan de schuur raken. Mensen hebben daarover geklaagd, waardoor er vanaf januari 2018 niet meer achter de schuren geparkeerd mag worden omdat dit geen vakken zijn. Bizar, want dan heb je dus 70 plaatsen voor 85 gezinnen + visite.... vanaf januari wordt je dan ook beboet als je daar staat.

Vroeger waren er meer plaatsen, maar daar staat nu een speeltuin voor kinderen en zijn er wat bosjes gemaakt. Voor het groen in de wijk. Alle omliggende wijken hebben hetzelfde probleem... dus ook daar kan je niet gaan staan.

Dan zegt de gemeente dat mensen maar moeten gaan fietsen, maar ik heb mijn auto toch echt nodig. Feit is dat je dan dus gewoon zéker een kilometer kan gaan lopen voor je dus kan parkeren...

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:16

MizzMontana schreef:
Kelly_ann schreef:
First world problems :D

Ik heb parkeerplekken voor de deur en sta met regelmaat 2 straten verderop.

Die wandeling van 5 minuten overleef ik wel, en de meeste ander mensen ook.

_/-\o_

Ik ook, dan loop ik wel een stukje. Als ik er wel eens sta zie ik de buurman vaak al naar zijn auto lopen om hem te verzetten en op die plek te zetten om hem voor de deur te hebben staan, echt zo zielig vind ik dat.. :j (niks beters te doen denk ik 8)7 ) Alsof ik het ook maar iets uit maakt of hij voor de deur staat,als er ingebroken wordt zie je dat 9 van de 10 keer toch niet...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:33

Conclusie: we heb en met z'n allen teveel auto's :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:56

Wij doen dat ook, als het 's middags vol was zetten wij hem voor we naar bed gaan voor ons eigen huis. Scheelt de volgende ochtend sjouwen met tassen etc.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 05:53

Weet je hoe belachelijk slecht dat is voor je motor, je onderdelen en je verbruik om een auto te starten om die gelijk 2min later weer af te leggen? Kom op zeg, alsof je die 's ochtends niet kan halen en voor de deur zetten om de tassen in te laden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 06:44

In mijn straat hebben we heel veel huizen (flats), maar heel weinig parkeerplekken. En dan is er ook nog een verzorgingshuis in de straat, dus op zon- en feestdagen komt massaal de familie op bezoek bij (o)pa en (o)ma en uiteraard parkeert het personeel ook bij ons voor de deur. Dinsdag is vergaderdag ben ik achter.

Ik ben zelf iemand die niet al te vriendelijke briefjes onder je ruitenwissers doet bij scheefparkeren. En dat gebeurd heeeel veel. Zoals ze aan komen rijden gooien ze hem neer. Of mensen die om wat voor reden dan ook niet vooruit parkeren maar achteruit en daarmee alsnog scheef gaan staan.

Geeft bij het wegrijden trouwens altijd hilarische taferelen, ik sta dan soms ook echt te genieten van mensen die 30 keer moeten steken voordat ze wegrijden :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 07:57

Maar waarom? Het is een openbare weg. Het is niet aan jou om daar vrijwillige handhaving te spelen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 12:18

Ik zie/lees het al. Genoeg parkeer perikelen in de woonwijk.
Gewoon iets waar we aan moeten wennen dus.

Inmiddels staat mijn auto al v.a. donderdag op dezelfde plek en 0arkerwn de buren 1 auto aan de overkant en hun andere auto heel ruim zodat er 1 plek minder is. Hun probleem niet de mijne...
Ik zie wel wanneer er wel of geen plek is voor mijn auto. Maar ga hem ook niet meer strak naar achteren parkeren.

Was gewoon benieuwd hoe dat nou zit in een woonwijk omdat wij daar niet vandaan komen, en de " spelregels" niet kennen.