Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gelukkig zullen veel stellen met een kinderwens zich helemaal niks van jouw mening aantrekken.
Courses schreef:Mijn vriend wil ooit wel kinderen hebben waar ik er echt niet aan moet denkenVreselijk, echt nog in geen 100 jaar. Hij vind het wel lastig en wil het steeds 'bespreken', maar wat valt er te bespreken? Als ik het niet wil, wordt dat toch echt lastig
9 maanden eerst ellendig zijn omdat je ik weet niet hoeveel aankomt, moodswings, weet ik het allemaal. Dan moet dat kind er nog uit en vervolgens zit je er je leven aan vast. Duur, onhandig, je vrijheid is compleet weg. Nee, echt, ik zie geen voordelen. Plus vind ik niet dat ik moet bijdragen aan de overbevolking van onze wereld. Ik vind de huidige problemen al erg zat.
_Caitlinnn schreef:linnnh schreef:Ben ik te kort door de bocht als ik me afvraag waarom je het niet met hem bespreekt?
haha die reactie had ik verwacht.
Maar het lijkt gevoelig te liggen, als ik een serieus gesprek er over aan wil gaan lijkt hij het uit de weg te gaan. Wat misschien ook al geen goed teken is. Maar misschien was de timing ook niet goed kan ook he.
Overigens zijn we ook nog jong. Ik ben 23 en hij 24, maar toch.. voor je het weet ben je ''te oud'' om het überhaupt te proberen.
nynke55 schreef:bruintje123 schreef:Kijk alleen de OP al nynke
Het hoort bij het leven. Het geeft een doel.
Klinkt echt als diepzinnig over nagedacht.
Kijk eens bij de 1001 mensen die het helemaal niet kunnen betalen.
Ook zo lekker over nagedacht zeker.
Net als mensen die zeggen: ik wil niet bijdragen aan de overbevolking. Het zijn gezochte redenen waarom men wel of geen kinderen wil. En niet kunnen betalen is vaak ook onzin, het is maar net wat je er voor overhebt. Ben zelf opgegroeid in een bijstandsgezin met 5 kinderen, ja dat was krap, maar we hebben nooit honger geleden.
Ik heb wel eens rondgevraagd onder medestudenten naar aanleiding van een opmerking van een jongen over iets met vrijheid, nachtrust en een schoon huis naar de kl*te voor achttien jaar wanneer je eenmaal kinderen hebt. Maar toen ik zei dat je natuurlijk ook géén kinderen kan nemen werd ik maar raar aangekeken. Want, dat gedoe, dat hoort er toch gewoon bij? Waarom zou je geen kinderen willen? (Toen was het mijn beurt om vragend te kijken
) bruintje123 schreef:Mavelle, voel je toch niet zo aangevallen. En die stellen hoeven zich ook niets van mij aan te trekken, ik geloof ook niet dat ik dat schreef??! Ik dring het ook niet op, ik schrijf alleen mijn mening zoals andere ook schreven dat kindvrij niet over nagedacht is of toch wel bijdraait.
Ja dat is wel mijn mening dat ik vind dat mensen een kind fatsoenlijk moeten kunnen betalen (vind ik ook bij paarden, honden ). En ja ik zie wel degelijk kinderen die er onder lijden als ze steeds weer niet mee kunnen met de rest van de klas betreft materialistische dingen. Nee zo zou de mooie wereld niet moeten zijn. Maar zo mooi is hij niet.
En betreft subsidies heb ik het niet alleen over kinderbijslag mocht je dat willen weten.
bruintje123 schreef:De juiste?
Ook al zo'n vreemde opmerking.
Alsof mensen die kindervrij zijn nu niet de juiste persoon ontmoet hebben.
Ragdollcat schreef:bruintje123 schreef:De juiste?
Ook al zo'n vreemde opmerking.
Alsof mensen die kindervrij zijn nu niet de juiste persoon ontmoet hebben.
Het is ook een vreemde opmerking, maar ik kom het vaker tegen.
En ze zeggen allemaal hetzelfde: de juiste persoon.....waardoor ie wel ineens kindje willen.
nynke55 schreef:"Gezochte" redenen? Ik hoop nou niet dat je zegt dat kindvrije mensen eigenlijk heel graag willen maar er geen zin in hebben ofzo?![]()
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Mensen willen wel of geen kinderen en zoeken naar redenen waarom. Waarom wil ik geen kinderen? Er zijn al zoveel mensen , ik heb zo een fijn leven, ik hou niet van kinderen en noem nog maar tig redenen. Geen van die redenen is belangrijk als je wel kinderen wilt, dan is dat allemaal niet zo belangrijk meer. En andersom geld dat net zo. Dat is wat ik bedoel met gezochte redenen.

bruintje123 schreef:Nee mavelle
Waar ik het over had waren mensen die al in de soos zaten en er ook nooit uitkomen. Want dat willen ze niet. Dan moet je namelijk werken.
Dus niets ongenuanceerde mening. Dat denk jij erbij.
Geeft niets dat je dat denkt. Maar zegt ook wat over je