Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:06

Dan maar low blow. Het is dat er zoveel subsidies naar de koters gaat anders waren er helemaal veel de pineut. Mijn mening is dat liefde belangrijk is, maar andere dingen zeer zeker ook in deze maatschappij waar dat voortaan wel geëist word op bijvoorbeeld school.
Nee als iemand slecht zit en dan aan kinderen beginnen vind ik enorm egoïstisch.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:18

Die 200 euro per 3 maanden zal zeker het verschil maken ja :+ Gelukkig zullen veel stellen met een kinderwens zich helemaal niks van jouw mening aantrekken.

Bijzonder hoor, iemand die kindervrij wil blijven mag je absoluut geen kinderen opdringen maar iemand met een grote kinderwens mag je blijkbaar wel van mening proberen te laten veranderen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:21

Dat zal best, maar in sommige gevallen is dat jammer. Ook voor het kind.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:22

Daar valt nog een heleboel over te zeggen, maar laten we dat bewaren voor een eigen topic.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:30

Wat jammer dat in dit topic zo denigrerend naar elkaar gedaan wordt vanuit beide kanten.
Ik hoef absoluut geen kinderen, maar vind het ook beslist niet nodig om te doen alsof ik daar veel beter over nadenk als mensen die wel graag een kindje willen en doen alsof het alleen het gevolg is van een oerdrang lijkt mij ook onnodig kwetsend. Daarentegen hoeft niemand mij te overtuigen dat ik iets mis of dat ik 'wel bijdraai'.

Misschien een optie om gewoon te accepteren hier dat iedereen een andere mening heeft en dat het prima is om te zijn wie je bent?

Ts: ik zou met je vriend bespreken hoe en wat en bepalen wat jij wilt en wat hij wilt. Niet leuk, maar denk wel noodzakelijk.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:43

TS, ik zou ook eens een gesprek met je vriend aangaan. Want als hij heel stellig is dat hij absoluut geen kinderen wil, en jij wil er wel, is dat zo'n fundamenteel verschil, dat de relatie bijna niet kan standhouden. Dan is één van de twee altijd ongelukkig en op den duur ga je het de ander verwijten. Dat is geen goede basis voor een relatie. Ik heb twee vrienden die om die reden bij hun vriendin zijn weggegaan. En dat is niet omdat ze hun vriendin niet graag zagen, maar echt omwille van de kinderen. Beide vrienden hebben ondertussen een nieuwe vriendin én een kindje. Zijn beide dolgelukkig.
Dus echt, bespreek het, het is gewoon zo'n belangrijk iets in je leven... Als jullie het beide nog niet zeker weten (en je vriend dat ook eerlijk zegt TS, en niet zegt dat hij het nog niet weet om jou niet te kwetsen), kan het evengoed wél goed gaan.

Om even off topic te gaan: ik ben er van overtuigd dat sommige mensen gewoon niet in staat zijn een kind op te voeden. Ik werk al een tijdje in de sociale sector en het is gewoon zo. Dan mag je nog zo graag kinderen willen, sommige mensen kunnen het gewoon niet, en dan ligt het niet eens altijd aan de financiën, hetgeen in mijn ogen OOK belangrijk is, niet dat je je kinderen altijd alles moet kunnen geven en gunnen, maar er moet wel voldoende (gezond) eten zijn, een dak boven het hoofd, enzovoort enzoverder. Ik heb echt al genoeg gezien, dus dat "iedereen heeft recht op kinderen", vind ik zelf niet, maar goed, dat is een andere discussie en bovendien niet realiseerbaar in de praktijk :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:45

Mavelle, voel je toch niet zo aangevallen. En die stellen hoeven zich ook niets van mij aan te trekken, ik geloof ook niet dat ik dat schreef??! Ik dring het ook niet op, ik schrijf alleen mijn mening zoals andere ook schreven dat kindvrij niet over nagedacht is of toch wel bijdraait.
Ja dat is wel mijn mening dat ik vind dat mensen een kind fatsoenlijk moeten kunnen betalen (vind ik ook bij paarden, honden ). En ja ik zie wel degelijk kinderen die er onder lijden als ze steeds weer niet mee kunnen met de rest van de klas betreft materialistische dingen. Nee zo zou de mooie wereld niet moeten zijn. Maar zo mooi is hij niet.

En betreft subsidies heb ik het niet alleen over kinderbijslag mocht je dat willen weten.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 17-09-17 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:50

Courses schreef:
Mijn vriend wil ooit wel kinderen hebben waar ik er echt niet aan moet denken :+ Vreselijk, echt nog in geen 100 jaar. Hij vind het wel lastig en wil het steeds 'bespreken', maar wat valt er te bespreken? Als ik het niet wil, wordt dat toch echt lastig :+ 9 maanden eerst ellendig zijn omdat je ik weet niet hoeveel aankomt, moodswings, weet ik het allemaal. Dan moet dat kind er nog uit en vervolgens zit je er je leven aan vast. Duur, onhandig, je vrijheid is compleet weg. Nee, echt, ik zie geen voordelen. Plus vind ik niet dat ik moet bijdragen aan de overbevolking van onze wereld. Ik vind de huidige problemen al erg zat.

Wat verdrietig voor je vriend. Zie je jezelf oud worden met hem? Ga je wel zien waar het schip strandt? Als wens er vanuit de partner wel zo duidelijk is, zou ik de relatie verbreken. Wat voor toekomst heb je samen...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:50

_Caitlinnn schreef:
linnnh schreef:
Ben ik te kort door de bocht als ik me afvraag waarom je het niet met hem bespreekt? :)

haha die reactie had ik verwacht.
Maar het lijkt gevoelig te liggen, als ik een serieus gesprek er over aan wil gaan lijkt hij het uit de weg te gaan. Wat misschien ook al geen goed teken is. Maar misschien was de timing ook niet goed kan ook he.

Overigens zijn we ook nog jong. Ik ben 23 en hij 24, maar toch.. voor je het weet ben je ''te oud'' om het überhaupt te proberen.

Op die leeftijd was ik al moeder. Vind het een heel normale leeftijd, maar dat is niet de insteek van dit topic.
Het enige wat ik kan zeggen is dat je het met je vriend moet bespreken. Misschien wil hij het nu niet, maar over een jaar wel? Je hebt wel gelijk: straks is het zeker te laat. Ik was met mijn 37e bijvoorbeeld al in de overgang. Nu wilde ik sowieso niet nog eens moeder worden, maar feit blijft dat het niet vanzelfsprekend is om op een (in mijn ogen tè) hoge leeftijd in verwachting te raken. En ook op een jongere leeftijd is het niet vanzelfsprekend om zwanger te raken.
Het belangrijkste is dat jullie het goed met elkaar hebben en er geen obsessie van te maken. Wie weet wat de (nabije) toekomst brengt.
Oh ja, nog één tip: ga niet proberen om stiekem zwanger te worden. Daar gaat je relatie onherroepelijk van stuk. Of zoals mijn schoonzus deed: dreigen dat ze zou stoppen met de pil als haar ex zich niet zou laten helpen. Ze heeft nu twee kinderen die ze alleen moet opvoeden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:10

nynke55 schreef:
bruintje123 schreef:
Kijk alleen de OP al nynke
Het hoort bij het leven. Het geeft een doel.
Klinkt echt als diepzinnig over nagedacht.

Kijk eens bij de 1001 mensen die het helemaal niet kunnen betalen.
Ook zo lekker over nagedacht zeker.

Net als mensen die zeggen: ik wil niet bijdragen aan de overbevolking. Het zijn gezochte redenen waarom men wel of geen kinderen wil. En niet kunnen betalen is vaak ook onzin, het is maar net wat je er voor overhebt. Ben zelf opgegroeid in een bijstandsgezin met 5 kinderen, ja dat was krap, maar we hebben nooit honger geleden.

"Gezochte" redenen? Ik hoop nou niet dat je zegt dat kindvrije mensen eigenlijk heel graag willen maar er geen zin in hebben ofzo? :o

Ik snap echt wel waarom er gezegd wordt dat een keuze voor geen kinderen (vaak) een meer doordachte keuze is dan wel kinderen. Tot mijn 22e was ik me er niet eens van bewust dat geen kinderen überhaupt een optie was. Ik zou afstuderen, moeder worden, klaar. Ik vond het geen bijzonder leuk of vervelend vooruitzicht, het was gewoon hoe het was.
Pas later ging ik nadenken over wat IK nou echt met mijn leven wil en toen kwam ik via het internet een hoop materiaal tegen over een kindvrije levensstijl. Echt, hoe stom het vast ook klinkt, ik had het niet eens overwogen voor die tijd. Inmiddels ben ik erachter dat dit zeer waarschijnlijk het pad is dat het beste bij me past. Ik wil gewoon geen kind in m'n leven, punt. Maar goed, als je dat zegt ben je echt ontzettend raar :+ Ik heb wel eens rondgevraagd onder medestudenten naar aanleiding van een opmerking van een jongen over iets met vrijheid, nachtrust en een schoon huis naar de kl*te voor achttien jaar wanneer je eenmaal kinderen hebt. Maar toen ik zei dat je natuurlijk ook géén kinderen kan nemen werd ik maar raar aangekeken. Want, dat gedoe, dat hoort er toch gewoon bij? Waarom zou je geen kinderen willen? (Toen was het mijn beurt om vragend te kijken :+ )

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:16

bruintje123 schreef:
Mavelle, voel je toch niet zo aangevallen. En die stellen hoeven zich ook niets van mij aan te trekken, ik geloof ook niet dat ik dat schreef??! Ik dring het ook niet op, ik schrijf alleen mijn mening zoals andere ook schreven dat kindvrij niet over nagedacht is of toch wel bijdraait.
Ja dat is wel mijn mening dat ik vind dat mensen een kind fatsoenlijk moeten kunnen betalen (vind ik ook bij paarden, honden ). En ja ik zie wel degelijk kinderen die er onder lijden als ze steeds weer niet mee kunnen met de rest van de klas betreft materialistische dingen. Nee zo zou de mooie wereld niet moeten zijn. Maar zo mooi is hij niet.

En betreft subsidies heb ik het niet alleen over kinderbijslag mocht je dat willen weten.

Ik voel me niet aangevallen hoor, het is meer dat ik me irriteer aan hoe ongenuanceerd jij een mening vormt. Het valt me vaker op namelijk. Maar goed, de ouders van de kinderen die materieel gezien niet mee kunnen komen, kunnen wel in een slechte fase van hun leven zitten. Dikke kans dat ze niet altijd arm geweest zijn en daarnaast, dat hoeft niet eeuwig durend te zijn. Wie weet hadden ze zichzelf wel prima op de rit toen ze aan kinderen begonnen, maar hebben ze te maken gehad met ontslag of een verkeerde investering. Je weet niet wat hun situatie is, en daarom kun je er ook niet over oordelen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:18

De keuze voor geen kinderen is sowieso beter doordacht. Alleen al door het enorme onbegrip om je heen en de vele opmerkingen van, dat komt nog wel. Het vele verantwoorden van je mening hierover nog even buiten beschouwing gelaten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:25

bruintje123 schreef:
De juiste?
Ook al zo'n vreemde opmerking.
Alsof mensen die kindervrij zijn nu niet de juiste persoon ontmoet hebben.

Het is ook een vreemde opmerking, maar ik kom het vaker tegen.

En ze zeggen allemaal hetzelfde: de juiste persoon.....waardoor ie wel ineens kindje willen.

Vandaar dat ik het ook zo zeg, ik weet anders niet hoe ik het anders moet zeggen.

Ook zoiets raars..........een vriendin heeft 3 kinderen met haar vriend en ze waren 18 jaar samen en ineens verliet haar vriend haar voor een andere vrouw en binnen 1 jaar waren ze getrouwd........ook zoiets....

Mensen zijn rare wezens.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:29

Ragdollcat schreef:
bruintje123 schreef:
De juiste?
Ook al zo'n vreemde opmerking.
Alsof mensen die kindervrij zijn nu niet de juiste persoon ontmoet hebben.

Het is ook een vreemde opmerking, maar ik kom het vaker tegen.

En ze zeggen allemaal hetzelfde: de juiste persoon.....waardoor ie wel ineens kindje willen.

Ik snap op zich wat je bedoelt als je inderdaad kinderen krijgen als hét doel in je leven ziet. Ik prefereer de aanduiding 'een geschikte persoon'. Ik kan me inderdaad echt wel indenken dat je bij persoon A perfect gelukkig bent zonder kinderen en bij persoon B toch ineens een kinderwens krijgt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:31

Ts, ik wil je sterkte wensen, kinderwens heeft niets met leeftijd te maken. Keuze voor wel of niet is voor sommigen simpel, voor anderen heel moeilijk en sommigen hebben gewoon niets te kiezen. Ik zou niet weten wat ik zou doen, toen mijn man en ik als 20 en 23 jarige bij elkaar kwamen hebben we wel uitgesproken dat we ooit kinderen wilden. Ze zijn er ook gekomen en ja, het beperkt je in de beginjaren ontzettend in je vrijheid(vind ik) maar ben heel blij dat ze er zijn. Heb ook familie waarbij het niet gelukt is, ze zijn daar heel erg verdrietig over geweest maar hebben wel een mooi leven. Ik kan me maar zo voorstellen dat iemand met 24 zegt, voor mij niet, vrienden en collegas van dezelfde leeftijd hebben ze vaak ook nog niet. Maar gewoon met je vriend het gesprek aangaan, duidelijk zijn in je vraag. Wil je later wel of geen kinderen en daar hoeft hij niet meteen op te antwoorden want het is nogal wat zo'n vraag. En komt er dan een negatief antwoord dan is het aan jou wat je er mee doet. Stoppen of doorgaan met de relatie met als gevolg dat je je kinderwens laat varen. Maar niet gaan hopen dat hij bijdraait want doet hij dat inderdaad niet dan ben je straks dertig en denk je: oliebol en nu. En ploft je relatie alsnog.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:32

"Gezochte" redenen? Ik hoop nou niet dat je zegt dat kindvrije mensen eigenlijk heel graag willen maar er geen zin in hebben ofzo? :o

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Mensen willen wel of geen kinderen en zoeken naar redenen waarom. Waarom wil ik geen kinderen? Er zijn al zoveel mensen , ik heb zo een fijn leven, ik hou niet van kinderen en noem nog maar tig redenen. Geen van die redenen is belangrijk als je wel kinderen wilt, dan is dat allemaal niet zo belangrijk meer. En andersom geld dat net zo. Dat is wat ik bedoel met gezochte redenen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:36

Nee mavelle
Waar ik het over had waren mensen die al in de soos zaten en er ook nooit uitkomen. Want dat willen ze niet. Dan moet je namelijk werken.
Dus niets ongenuanceerde mening. Dat denk jij erbij.
Geeft niets dat je dat denkt. Maar zegt ook wat over je.

Precies jenny.
Je moet stevig im de schoenen staan om steeds maar weer te moeten verdedigen waarom niet.
Zie je in dit topic zelfs al.
Dan is met de meute mee gaan gemakkelijker. En ik weet zeker dat vele dat ook doen, want ja kinderen hoort.
Mooi als je dat beide vind. Niet als een van beide dat niet heeft.
Gedoemd tot mislukken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:41

nynke55 schreef:

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Mensen willen wel of geen kinderen en zoeken naar redenen waarom. Waarom wil ik geen kinderen? Er zijn al zoveel mensen , ik heb zo een fijn leven, ik hou niet van kinderen en noem nog maar tig redenen. Geen van die redenen is belangrijk als je wel kinderen wilt, dan is dat allemaal niet zo belangrijk meer. En andersom geld dat net zo. Dat is wat ik bedoel met gezochte redenen.

Dus eigenlijk gaan hormonen dan boven denken?

Klopt het toch wat ik zei :D
Kinderloze denken er beter over na.
Die gaan hun klapperende eierstokken niet achterna.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:43

Wel eens met bruintje hoor dat mensen die geen kinderen willen er veel meer over nagedacht hebben. En allemaal hun verschillende redenen hebben om ze niet te willen. Bij mij was het ook al rond mijn 10e duidelijk, ik vond kleine kinderen toen al niet leuk en dat is altijd zo gebleven.

Toevallig gisteren nog een soort discussie over gehad. In onze vriendengroep zitten veel jonge gezinnen. Het is een vriendengroep waarin veel gedaan wordt, concerten, festivals, feesten, auto- en motorsportevenementen, restaurantbezoek. Het ging er eigenlijk over dat de mannen in de groep het maar normaal vinden dat alles hetzelfde doorgaat als voor dat er kinderen waren en dat de vrouwen dus overal voor opdraaien (en dat vaak ook prima vinden of in ieder geval accepteren). Dus de mannen gaan bijvoorbeeld weekendjes weg en de vrouwen nooit.

Ik vind dus eigenlijk dat die mannen er vantevoren nooit over nagedacht hebben dat hun leven mogelijk kan veranderen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:49

bruintje123 schreef:
Nee mavelle
Waar ik het over had waren mensen die al in de soos zaten en er ook nooit uitkomen. Want dat willen ze niet. Dan moet je namelijk werken.
Dus niets ongenuanceerde mening. Dat denk jij erbij.
Geeft niets dat je dat denkt. Maar zegt ook wat over je

Aha. Maar dan is er iets mis met je instelling en niet per se met de financiën.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:52

Welnee, hoe kom je nou bij hormonen? Op mijn leeftijd hebben mijn hormonen al van alles gedaan, behalve mij vertellen dat ik eigenlijk kinderen zou willen. Ook heb ik nooit echt diep nagedacht over een kinderwens. De enige druk die ik ooit ervaren heb over kinderen krijgen, kwam van mijn moeder die 1 keer gezegd heeft dat ze het jammer vond dat ik geen kinderen wou.
Maw, je kunt niet generaliseren, het is voor iedereen weer anders. Ik vind jou bijzonder denigrerend denken over mensen die wel kinderen willen. Dat jij zo duidelijk tegen bent is jouw goed recht, maar mensen die wel kinderen willen zijn heus niet allemaal lijdende aan klapperende eierstokken.

bruintje123

Re: Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:57

Lees mijn berichten maar eens goed. Dan zie je dat ik gewoon begrijp dat mensen kinderen willen.
Maar ik werd pas wat ongenuanceerdet ma de zoveelste opmerking over dat mensen die wel weten er geen te willen nog veranderen, een slechte relatie hebben en verdere onzin meer.
Dan houdt het wel eens op ja.

Ik blijf erbij. Als 1 van de twee kinderen niet ziet zitten past het niet samen.
En gooi je tijd weg wel te gaan dromen in dat het veranderd.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:02

Dat laatste ben ik het wel mee eens. Maar ik heb in de praktijk verschillende malen meegemaakt dat mensen wel van mening veranderen. Dus dat dat toevallig niet voor ons geldt, betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Neemt niet weg dat ik er ook chagrijnig van zou worden als iemand dat tegen mij zou zeggen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:06

Natuurlijk zijn er mensen die zullen veranderen van mening.
Maar respecteer het als mensen zeggen ik wil niet.
En dat respect is er tot de 30 niet.
En ik weet, want ik ken zo een paar mensen, die daarom toch tegen eigen gevoel in kinderen hebben.
ZE houden er wel van. Maar zouden het nu nooit meer doen.
En echt door want het hoort zo.
Puur door het gejengel van andere als het van jou is houd je er echt zovéel van.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:13

Tja, sorry hoor, maar dat vind ik bijzonder dom. Je laat toch anderen niet de ingrijpendste beslissing van je leven nemen? Het omgekeerde van rammelende eierstokken dus, eigenlijk (nog) geen kinderen willen, maar toch bewust zwanger worden. Nee, dat gaat er bij mij niet in, daar ben ik veel te eigenwijs voor.