Verkeersboete aanvechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:39

Ayasha schreef:
Aan die 10 seconden zit je veel sneller dan je denkt. Nee, ik kan TS echt niet anders zien dan Roodrijder. 2 keer op anderhalve week is niet "oeps". Dat is gewoon bewust rood rijden én bewust een groot risico zijn voor zichzelf (maar dat is haar probleem) én de anderen op de baan (en dat is niet eerlijk.)
Dus wat mij betreft mochten die boetes nog wel wat hoger als dat er voor zorgt dat ze haar les leert.
Je hoeft niet te zitten appen om bij groen geen rem-reflex te hebben als je rustig aan komt tuffen. :?

Niemand ziet haar als niet roodrijder.
Maar een doodrijder is wat anders.

The_Cat

Re: Verkeersboete aanvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:43

Als je genoeg plek laat achter de vrachtwagen moet je het licht toch kunnen zien? En meestal als er meer dan 1 vak is, is er toch meer dan 1 licht? Of hangen ze dan in Nederland geen lichten boven?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:46

The_Cat schreef:
Als je genoeg plek laat achter de vrachtwagen moet je het licht toch kunnen zien? En meestal als er meer dan 1 vak is, is er toch meer dan 1 licht? Of hangen ze dan in Nederland geen lichten boven?

Inderdaad, en ik snap dat je bij stilstaan er nog dicht achter zit, maar als je net iets langzamer optrekt kun je tijdig zien welke kleur het stoplicht is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:50

bruintje123 schreef:
Ayasha schreef:
Aan die 10 seconden zit je veel sneller dan je denkt. Nee, ik kan TS echt niet anders zien dan Roodrijder. 2 keer op anderhalve week is niet "oeps". Dat is gewoon bewust rood rijden én bewust een groot risico zijn voor zichzelf (maar dat is haar probleem) én de anderen op de baan (en dat is niet eerlijk.)
Dus wat mij betreft mochten die boetes nog wel wat hoger als dat er voor zorgt dat ze haar les leert.
Je hoeft niet te zitten appen om bij groen geen rem-reflex te hebben als je rustig aan komt tuffen. :?

Niemand ziet haar als niet roodrijder.
Maar een doodrijder is wat anders.

Puur theoretisch ben je pas een doorijder als je iemand dood rijdt. Dus in die zin is geen enkele roodrijder die niemand dood rijdt een doodrijder.
Maar kwa mentaliteit past TS IMO prima in die "actie" of iig wat ze met die actie wilde zeggen.
Daar hoef je het niet mee eens te zijn trouwens. :) "agree to disagree" is ook gewoon een optie. ;)

The Cat; als ik met de auto achter een vrachtwagen zit zijn het vaak de lichten boven die ik juist niet goed kan zien. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:53

Maar dat is hier een gezegde, roodrijder is doodrijder, niet letterlijk bedoeld dus.

Dat heb ik dus ook dat ik de lichten boven niet zo goed kan zien, moet ik naar links zal ik dus proberen meer naar links te kruipen zodat ik het licht aan de linkerkant beter kan zien.
Maar sta je tweebaans op links en je hebt de rechterbaan gaat dat dus niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:54

Ik pas, het gaat mij te zemelig worden en ik heb nog meer te doen :P

TS ik ben benieuwd of je de boete nog aan gaat vechten of niet.
Balen want het is een klap geld :(:)

Maar volgende keer dan toch echt maar pas onder het licht door, als je zelf eerst duidelijk hebt gezien dat het op dat moment nog groen is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:55

Ik vind het "achter de vrachtwagen staan" ook echt een kul reden. Er is vlakbij mijn huis een heel groot kruispunt, waar je zelfs met auto's op bepaalde tijden er maar met 3 autos achter elkaar doorheen komt voordat het alweer rood wordt. Hier is ook veel vrachtverkeer en ik sta vaker wel dan niet achter een vrachtwagen. Ik heb echt nog nooit moeite gehad om te bepalen of ik nog mocht rijden of niet of dacht dat ik niet meer kon stoppen. Je weet toch wel dat je achter zo'n vrachtwagen zelf ook nog even kijken moet :?

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:00

Doodrijder zal ze ook niet zijn, of althans nog niet ( en dan bedoel ik heus niet dat ik zoiets zou gunnen ;) maar dat zou iedereen zomaar kunnen worden. You"ll never know >;) )

Maar het gemak waarmee er word omgegaan door TS vind ik een beetje tricky. Voor je het weet gebeurd er wel wat. En simpelweg in deze situatie zoals ze het heeft uitgelegd is het gewoon laks. Je moet al met je bumper aan die vrachtwagen vasthangen wil je het stoplicht niet zien als je er achteraan gaat. Als je verder naar achter staat achter andere auto's met voor aan een vrachtwagen zie je het al zeker. En met zo'n korte voegstrook waar er maar 2 andere auto's passen inclusief een vrachtwagen kan je gewoonweg niet genoeg vaart maken om echt niks anders te kunnen als door rood rijden.

Al met al zijn dit 6 pagina's aan mensen die hun mening delen, en zoals bokt is zal dat toch niet ophouden. Mensen die maar reageren dat dit niet is wat TS wilt horen, ja, maar iedereen met een beetje verstand weet dat bokt eigenlijk nooit zegt wat de TS wilt horen. Of het nu positief of negatief is. Mensen schoppen elkaar nu eenmaal graag tegen de schenen hier.

Ik hoop dat je ervan geleerd hebt en er verder niet meer zo laconiek mee omgaat, boetes betalen ( al dan niet in termijnen ) en beter opletten bij dat stoplicht voortaan lijkt mij wat resteert.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:27

quarterH schreef:
Dank voor een aantal normale reacties hier wat ik wat aan heb!

Even ter verduidelijking van het vrachtwagen voorbeeld op deze kruising (aangezien de speculaties los gaan hier)
Je komt van een 1 baans 80 weg die paar 100 meter voor het stoplicht 50 wordt omdat je een dorp inrijd.
Bij het stoplicht wordt het 2 baans, die voor rechtdoor en een afslag naar links. Die neem ik. De strook is zo kort dat er net een grote vrachtwagen past en een max 2 personenauto's en dan heb je het verdrijvingsvak achter je. Je hebt dus niet de ruimte om 20 meter tussen jou en de vrachtwagen te houden. Omdat hij maar kort groen is, gebeurd het dan dat de vrachtwagen voor je bij groen optrekt, jij optrekt, de vrachtwagen te lang/langzaam is en tegen de tijd dat jij erdoor rijd en het stoplicht weer kunt zien, deze al op oranje staat of zelfs net op rood springt als je er net onderdoor rijd.

Bedankt voor de serieuze reacties hier (en de PB's), ik weet wat me te doen staat.

Ow, en nogmaals, ik heb de foto's intussen gezien en hierop is te zien dat er geen ander/tegenmoetkomend verkeer is. Dus voor de mensen hier die bang zijn dat ik het risico neem iemand van de sokken te rijden, geen zorgen, is niet aan de orde geweest.

Als dit het geval is zal daar vaker door rood worden gereden (en op andere plaatsen ook), tenzij dit stoplicht heel anders is opgesteld dan alle andere stoplichten in Nederland.

Ik vind echt dat je heel laks met het gevaar van door rood rijden omgaat. Ik ben zelf echt geen heilig boontje (sterker, nog, redelijke scheurneus) en heb ook een aantal keer strontvervelende boetes gekregen (een keer 3 km te hard, een keer 5 km te hard, een keer 40km te hard op de snelweg a 400 euro - dit was om 11 uur savonds ofzo op een min of meer lege snelweg). Puntje bij paaltje zit je gewoon fout en moet je daarvoor betalen. JE vraagt hier gewoon mensen te helpen iets strafbaars te verdoezelen omdat je geen zin hebt om te betalen.

Nog ter info, dit was mijn auto nadat we geschept waren door de vrachtwagen (die dus door rood reed):
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/225209_212302392124191_3272975_n.jpg?oh=6bc12e3f02a7d91f69ac2b25b2f673d2&oe=5A16BB39 (in een linkje gedaan - niet voor mensen met een zwakke maag. Ik was de bestuurder, mijn vriend zat ernaast.

En de eindsituatie:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/227524_212302425457521_3515220_n.jpg?oh=4cb10eea972e128f991f98e7d732c6c1&oe=5A514FDD

We hadden echt wel dood kunnen zijn. Ik ben er erg blij mee dat ze streng zijn op door rood rijders. Mijn advies is dan ook - nogmaals - gewoon betalen, desnoods betalingsregeling en gewoon niet meer door rood rijden.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:39

bruintje123 schreef:
Nee hoor, dat risico is niet zo groot.
Voordat de rest groen krijgt zit er ook weer een tijd tussen. Dus een aanrijding is praktisch nul.
Wat anders is als het stoplicht al noem maar wat 10 seconden op rood staat en je daar met 50 of harder door knalt.

neemt niet weg dat het hartstikke fout is, want ja als iedereen die grens mar op gaat trekken onder het mom de rest rijd nog niet, dan is het wachten tot het wel fout gaat.

Maar ts is op die manier geen gevaarlijke roodrijder. Maar wel 1 met een zeer terechte boete.

niet helemaal waar.
bij ons springt een stoplicht op groen zodra de ander op rood springt. gaat vaak maar net goed met de door rood rijders

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:49

Oei, dure les is dit geweest! Ik denk persoonlijk dat je weinig kans maakt op kwijtschelding van de boete.

Mijn vriend kreeg laatst ook een boete voor door rood rijden, hij schrok zich rot want a) hij weet dat er een vaste flitser staat op dat punt en b) hij gewoon nooit door rood rijdt. Dus foto opgevraagd en wat bleek, de flitser flitste die dag iedereen die door groen reed :') Technisch foutje, oeps.

Anyway, ben wel benieuwd of je bezwaar gaat maken en zo ja hoe het afloopt. En niet meer doen hè :Y)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:49

quarterH schreef:

Even ter verduidelijking van het vrachtwagen voorbeeld op deze kruising (aangezien de speculaties los gaan hier)
Je komt van een 1 baans 80 weg die paar 100 meter voor het stoplicht 50 wordt omdat je een dorp inrijd.
Bij het stoplicht wordt het 2 baans, die voor rechtdoor en een afslag naar links. Die neem ik. De strook is zo kort dat er net een grote vrachtwagen past en een max 2 personenauto's en dan heb je het verdrijvingsvak achter je. Je hebt dus niet de ruimte om 20 meter tussen jou en de vrachtwagen te houden. Omdat hij maar kort groen is, gebeurd het dan dat de vrachtwagen voor je bij groen optrekt, jij optrekt, de vrachtwagen te lang/langzaam is en tegen de tijd dat jij erdoor rijd en het stoplicht weer kunt zien, deze al op oranje staat of zelfs net op rood springt als je er net onderdoor rijd.

Bedankt voor de serieuze reacties hier (en de PB's), ik weet wat me te doen staat.

Ow, en nogmaals, ik heb de foto's intussen gezien en hierop is te zien dat er geen ander/tegenmoetkomend verkeer is. Dus voor de mensen hier die bang zijn dat ik het risico neem iemand van de sokken te rijden, geen zorgen, is niet aan de orde geweest.

Met mijn man heb ik regelmatig zinloze discussies als hij zich - net als jij nu doet - wil verdedigen om zijn niet zo handige gedrag in het verkeer. Reden dus ook dat ik liever zelf rij, maar dat terzijde. Wat is er mis met even wachten tot de volgende ronde op groen staat? Afstand houden van de vrachtwagen, dan kun je ook beter zien wat de verkeerssituatie op dat moment doet. Dan sta je maar op de andere rijbaan te wachten, schijnbaar is de situatie daarnaar. Hier zijn ook plenty situaties in de omgeving die niet heel goed uitgedacht zijn door de gemeente, maar daar moet je het wel mee doen. En of er nu wel of niet op de foto een tegenligger aankomt: het blijft ALTIJD zaak om dit soort acties niet te doen. Het gaat 99 keer goed en de 100e keer gaat het goed fout.
Neem je verlies en betaal de boetes, maar vooral: denk volgende keer beter na. Of pak de fiets. Want als mensen om een terechte boete nog uitvluchten zoeken, dan vraag ik me af wat zo iemand nog achter het stuur zoekt.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:53

En dan nog. Als jij achter een vrachtwagen staat, en je ka het stoplicht niet zien, moet je iets later optrekken. En een vrachtwagen moet zelf ook nog optrekken dus als jij dan de stoplicht ziet. Kun je nog stoppen terwijl de vrachtwagen door gaat.. want het duurt meestal ff tot de vrachtwagen op gang is

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:55

quarterH schreef:

Sorry ik vind werkelijk hilarisch hoe je reageert en echt van mening denkt te zijn 1 boete kwijtgescholden te krijgen.
Ten eerste: maakt niet uit of er tegemoetkomend verkeer al rijdt of niet, rood is rood en als je niet weet hoe lang die op oranje staat betekend dat ook stoppen. Je zit gewoon fout, punt.

Boeit niet hoeveel ruimte er op die uitvoegstrook is, ik zeg ook niet dat je er bij voorbaat al 100 meter er achter moet gaan staan. Maar ik bedoel zo lang je er achter staat, en het stoplicht niet kan zien, en de vrachtwagen trekt op, jij zelf niet er strak achteraan moet gaan waardoor je het stoplicht niet ziet. Tja je doet het zelf meid. Duur foutje. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:57

Als het je is gelukt om er een kwijt te laten schelden ben ik benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt :')

Heb hier paar maanden geleden nog 4 ( :o) boetes gehad van dezelfde trajectcontrole. Die stond een tijd uit en had even niet meegekregen dat ie weer aan was gezet O:) Heb er overigens niet aan gedacht om hier bezwaar tegen aan te vechten. Baalde wel even, maar vond het toen eigenlijk best grappig en heb ze gewoon betaald en rij daar nu natuurlijk nooit meer te hard :+

Je hebt het zelf gedaan, en door rood rijden of andere dingen doen wat je een boete op kan leveren moet je gewoon niet doen. Dus gewoon betalen :j
Heb je weer mooi bijgedragen aan het vullen van de staatskas zou ik maar denken :) :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:09

Susanne schreef:
Oei, dure les is dit geweest! Ik denk persoonlijk dat je weinig kans maakt op kwijtschelding van de boete.

Mijn vriend kreeg laatst ook een boete voor door rood rijden, hij schrok zich rot want a) hij weet dat er een vaste flitser staat op dat punt en b) hij gewoon nooit door rood rijdt. Dus foto opgevraagd en wat bleek, de flitser flitste die dag iedereen die door groen reed :') Technisch foutje, oeps.

Anyway, ben wel benieuwd of je bezwaar gaat maken en zo ja hoe het afloopt. En niet meer doen hè :Y)

Dat is lekker dom van CJIB dan, iedereen flitsen die door groen rijdt en wel de boetes versturen.
Dat zal vast geautomatiseerd zijn, maar dit zijn toch wel blunders hoor.. Duur én onterecht.
Als iemand geen bezwaar maakt, wordt er gewoon betaald, terwijl dit volledig onterecht is.

Dit is wel een goede reden om foto's op te gaan vragen :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:24

Ach ik heb wel eens een bekeuring gehad van een plaats waar ik nog nooit geweest was.. bleek een typfout en de bekeuring is alsnog naar de goede gestuurd.

TS heeft de foto's al en aangezien die niet gemeld heeft dat er wat raars op te zien is en dat ze al zegt dat ze zelf stom is geweest gok ik niet dat dit een gevalletje verkeerd afstellen is geweest.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:40

future_vet schreef:
bruintje123 schreef:
Voordat de rest groen krijgt zit er ook weer een tijd tussen. Dus een aanrijding is praktisch nul.
Wat anders is als het stoplicht al noem maar wat 10 seconden op rood staat en je daar met 50 of harder door knalt.

neemt niet weg dat het hartstikke fout is, want ja als iedereen die grens mar op gaat trekken onder het mom de rest rijd nog niet, dan is het wachten tot het wel fout gaat.

Maar ts is op die manier geen gevaarlijke roodrijder. Maar wel 1 met een zeer terechte boete.

niet helemaal waar.
bij ons springt een stoplicht op groen zodra de ander op rood springt. gaat vaak maar net goed met de door rood rijders

Aankaarten bij de gemeente dan want dat mag niet, of er moet heel veel meters tussen zitten voordat de nieuwe groenrijder op de kruising is. Dan heb je als het ware dezelfde secondes als wanneer het stoplicht later op groen springt.

Hier was ook zo'n kruising, kwam je van de snelweg af en als mensen daar donker oranje/ net rood pakte hadden de andere al direct groen. Dat sprong ook gelijk om.
Dat ging prima als die rood mensen van stilstand op moesten trekken. Maar als het niet druk was en die kwamen met meer snelheid aan en konden weer optrekken dan ging het dus mis.
Die afstellingen zijn daar dan ook veranderd.
Want er moet x tijd zijn voordat het verkeer elkaar kan kruisen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:52

Het aanvechten van de boete klinkt mij ook behoorlijk kansloos. Maar ik snap ook heel goed dat dat een flink bedrag is dat flink pijn doet in de portemonnee. Volgens mij heb je altijd een behoorlijk aantal maanden (2-3 maanden?) om de boetes te kunnen betalen. Is dat financieel voor jou te weinig tijd ts om het in die tijd (verspreid?) bij elkaar te sparen? WAnt wat wellicht dus wel een optie zou kunnen zijn (mocht je in die tijd niet zo´n hoog bedrag kunnen ophoesten) is contact opnemen om te vragen of het mogelijk is het bedrag in delen te betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:13

Ik heb niet alles doorgelezen, maar heb je de foto's ook gevraagd? Soms staan die dingen zo scherp afgesteld dat ze ook voor oranje flitsen, met een foto kan je bewijzen dat het oranje en dus niet rood was (ervanuitgaande dat je net op de grens van oranje/ rood bent geflitst).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:47

Waarom wil je bezwaar maken?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:48

Ze gaf toe dat ze twee keer door rood is gereden dus een foto opvragen is dus niet nodig. Je was fout dus je zal moeten betalen. Als je het stoplicht niet goed kan zien door een vrachtwagen meer afstand en sowieso stoppen voor oranje.
Je kan mijn inziens geen bezwaar maken maar wel een betalingsregeling treffen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:01

Joh TS, kan je wel zo reageren op me.
Je gal spuwen, brullen, tieren, schreeuwen.. zegt meer over jou dan over mijn normale bericht.

Jij bent door rood gereden, bewust.
Je wist het...Je deed het, tot 2keer toe.
De enige die hier schuld betreft ben jij.
En daar zal je voor moeten betalen.. Hoe rot het ook is.

Je zoekt nu allemaal uitwegen: Er waren geen tegenliggers op de foto te zien...
So what?? Je rijdt door rood, wat niet mag, en nog eens levensgevaarlijk kan zijn ook.

En je zoekt geen smoezen zeg je...Maar je wurmt je wel overal tussenuit, wat iemand ook zegt.

Kijk eens goed naar je eigen berichten:

quarterH schreef:
Nu ben ik benieuwd of ik iets kan proberen om in ieder geval een van de 2 kwijtgescholden te krijgen.

Gewoon willen proberen.. Omdat het zo duur is.

quarterH schreef:
ik heb 2 boetes gekregen, moet de foto's nog bekijken of ik het ook daadwerkelijk gedaan heb.

Oke, zou kunnen dat je slecht gekeken hebt, en het echt een foutje was.
Maar tot 2x toe, dan behoort jou geen rijbewijs toe...
Als je 2x rood over het hoofd zou zien... Gewoon over het hoofd, hoe dan!?

quarterH schreef:
En weet iemand hoe het zit met oranje?

Zoals ik in mn vorige bericht al vroeg: Hoe ben jij aan je rijbewijs gekomen?
Dit is algemene verkeerskennis...
Oranje = remmen! Mits het nog veilig kan ivm evt achterliggers.

quarterH schreef:
Als dat niet zo is, pech. Als het wel zo is, mooi meegenomen. Het is een behoorlijke klap geld in een maand dus lijkt me niet heel raar dat als er een (legitieme) reden is om dit niet te hoeven betalen, je die optie bekijkt. Thats it.

Die legitieme reden had je je dan al kunnen bedenken.
Legitieme reden is: Hulpdiensten(En dan mag je niet eens het kruispunt oversteken!)

quarterH schreef:
Ik hoor altijd verhalen van mensen die zeggen boetes ed aan te vechten en niet hoeven te betalen (en lees het op websites als je googled op boete aanvechten)....

Het gaat je om het geld, wat ik overigens wel snap, het is een klap geld.
Maar jij hebt geen legitieme reden...

quarterH schreef:

Die foto's geven geen beeld wat er links en rechts van het kruispunt zich bevind...
100% niet.
Deze foto's pakken namelijk je nummerplaat en een deel van de weg en je auto.
Maar zeker geen 20MP 50x50 formaat met het gehele kruispunt + Al het overige verkeer.

Ter illustratie hoe een foto eruit ziet: http://www.blueingreen.nl/afb/flitsfoto.jpg

Er hoeft maar een idiote droeftoeter op de scooter door te rijden met 45.... Aldanniet door rood/net groen...Die kan jij dan wel mooi op je motorkap hebben...
Het gaat me bij dit laatste niet om wie gelijk heeft, maar om wat er kan gebeuren als er 1 of meerderen door rood rijden.

Verder wil ik je vragen(Als ik zo vrij mag zijn ;) ) je toon een beetje aan te passen.... Want hoe jij tekeer gaat in je frustraties is echt ver beneden volwassenheid...
Je hebt een fout gemaakt, erkent dit, en zal op de blaren moeten zitten....

Oja, voor alle andere bokkers in de mooie discusssie over verkeerslichten en flitsers:

Een flitspaal flits pas na een aantal seconden. Dus je had donkerrood te pakken..
Een flitspaal flitst 2x, om te zien of je daadwerkelijk doorgereden bent, of nog een stop hebt kunnen maken.

Tegenovergestelde verkeerslichten kunnen weldegelijk binnen 2/3 seconden op groen zijn... Hier heb ik ervaring mee..
Niet alles staat in NL even flex afgesteld...
Rood = rood , en fout!

Dan nog een tip voor alle overige weggebruikers:

Houd afstand van vrachtwagens.
Ik rij er niet zomaar achteraan, als je +- 10 meter afstand hebt, zie je het stoplicht.
Dan hou ik liever die afstand, dan dat ik een rood lichtje pak.
Ik trek gewoon niet tegelijk op, ik wacht gewoon even tot de vrachtwagen deels opgetrokken is.

Ben verder niet boos hoor. *\o/*

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:23

future_vet schreef:
bruintje123 schreef:

niet helemaal waar.

Zo eentje hebben wij inderdaad ook. Zelfs met groen achter een optrekkende vrachtwagen komen de auto's je van links al tegemoet als je nog op de kruising bent (is een scherpe bocht, dus vrachtwagens gaan daar ontzettend traag). Ik heb dit al meerdere keren gehad. Dus ik rij daar als een slak en ga ook zeker niet door oranje. Dat haal je gewoon niet als je achter een stuk traagheid zit...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:49

Ayasha schreef:
Ik mag hopen van niet. Denk er wel om... In Belgie is dat iig zo, dat als je niet wint het duurder wordt ivm gerechtskosten oid.

Eigenlijk best schokkend dat je moet vragen hoe het met oranje zit... Hoe ben je aan je rijbewijs gekomen?

Best grappig dat je dat schokkend vindt, maar intussen op p.1 zelf verkeerde informatie geeft met betrekking tot oranje.
Als je door oranje rijdt gaat de flits niet af. Maar als een agent je ziet en zelf oordeelt dat je kon stoppen, is het wel degelijk een tweedegraadsovertreding en kan je ook dus wel degelijk beboet worden. Rood is derdegraadsovertreding. Mijn man heeft hiervoor een minnelijke schikking voor ontvangen enkele maanden geleden.