Ik kost 3,60 euro per uur. Dat is echt een schijntje. Wij hebben daarnaast een vul norm voor de vakkenvullers (dus vaak meisjes van 15 tm 17 jaar) en wij doelen op minstens 350 stuks per uur vullen. Dus het is zeker niet zo dat alle 16 jarigen 'groene' per definitie sloom werken en veel tijd en moeite kosten. Je krijgt namelijk over 1 leermeester toegewezen en die is maar 3 dagen per week met jou aan de slag. Voor de rest zijn er nog 5 andere leidinggevenden op de vloer aanwezig en daarnaast krijgen hun ook gewoon betaald om jou wat te leren. Plus: een BBL leerplek bied nog altijd zichzelf aan. Dus ze zullen er echt wel profijt aan hebben, anders doen bedrijven dat niet.
superpony schreef:16 Jarigen kunnen anders prima voor zichzelf opkomen. Wij hebben altijd leerlingen gehad va 16 en die zijn mondig en wijs zat. Onze zoon was dat ook. Als je ergens problemen mee hebt, moet je dat anders thuis of op school gaan vragen. Wij kennen haar niet, dus reageren puur op haar vraag.
Dat 16 jarigen goedkoop zijn en dus wat opleveren is echt heel leuk, maar heb je als ondernemer heel weinig aan. Je moet zelf opleidingen volgen om leerlingen te mogen opleiden en je steekt enorm veel tijd en energie in leerlingen. Daarmee neem je ook wel wat risico's, omdat iemand in de leer nogal wat fouten kan maken. Ze zijn langzaam, hebben uitleg nodig, dus kunnen ook je omzet verlagen.
En de ondernemer heeft naast de uren in de zaak ook de administratieve rompslomp van een leerling.
Heel af en toe hou je er een leuke kracht aan over.
Ik weet ook zat ondernemers die geen leerlingen of BBL'ers meer wilden vanwege alle nadelen.
BOL stagiaires begonnen wij zelf al nooit aan.
. Hierdoor kan ik veel minder starten dan dat ik zou willen maar dat is nu eenmaal zo. Ik weet niet wat je hobby/sport is maar zou je dat op een andere dag kunnen doen?
is vast spannend, maar vragen kan geen kwaad!