En dan wordt je van je bed gelicht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bonna

Re: En dan wordt je van je bed gelicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:04

Kunnen we misschien stoppen met alles wantrouwen wat de ts zegt?
Ik geloof echt dat een aantal criticasters ook goede punten naar boven halen, maar het is de toon die de muziek maakt... Misschien helpt het om de ts oprechte vragen te stellen ipv verwijten te maken.

Ts, vooropgesteld wil ik graag zeggen dat ik je al het beste wens! Dit is een hele nare situatie en ik hoop dat jij of jullie er echt alleen maar beter uitkomen :).

Hoe gaat het nu met je vriend? Je zegt dat hij naar een psycholoog gaat, is hij daar al geweest? Ik weet dat je eerder wat negatief deed over re jellinek, maar zonder te zeggen dat het de enige of de beste plek is, is dat wel een plek waar ze heel veel ervaring hebben met verslavingszorg. Het lijkt mij verstandig voor hem en voor jou om van die kennis gebruik te maken. Vraag daar gewoon naar bij de psycholoog waar hij naar toe gaat, en stap anders over :).

Ik vind het verhaal over de bewindvoerder wel lastig te volgen.. Ik weet er zelf te weinig van om te kunnen zeggen of het wel of niet geod gaat, maar een bewindvoerder die weet dat iemand niet IJ zijn huis woont, maar wel daarvoor huur betaalt klibi niet als de brightest light. Misschien was er een goede reden voor hoor! Maar ik zou toch ook eens samen met je ouders en vriend zelf een overzicht maken van alle financiën en dat goed leggen naast wat de bewindvoerder allemaal doet. Er proactief mee zijn kan geen kwaad :). Het allerbelangrijkste is denk ik dat je hem aan de ene kant wel helpt en ondersteunt met de schulden, maar ze zelf niet financieel gaat oplossen. Ik hoop van harte dat jullie over 10 jaar nog samen zijn, maar laat je er zelf niet financieel aan kapot maken als het niet zo is!

Weet zijn werkgever eigenlijk iets van dit hele verhaal of de geschiedenis? Ik weet niet of je het allemaal wel moet vertellen, maar misschien is iemand op de werkvloer die een oogje in het zijl kan houden best een goed idee. Niet om je vriend te controleren, maar wel als maatje voor mocht het een keer minder gaan. Het is natuurlijk ook voor hem heel pittig! Hoe meer sociaal vangnet er is, hoe minder groot de kans is op een terugval.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:16

Bonna schreef:
Ik geloof echt dat een aantal criticasters ook goede punten naar boven halen, maar het is de toon die de muziek maakt... Misschien helpt het om de ts oprechte vragen te stellen ipv verwijten te maken.

Ts, vooropgesteld wil ik graag zeggen dat ik je al het beste wens! Dit is een hele nare situatie en ik hoop dat jij of jullie er echt alleen maar beter uitkomen :).

Hoe gaat het nu met je vriend? Je zegt dat hij naar een psycholoog gaat, is hij daar al geweest? Ik weet dat je eerder wat negatief deed over re jellinek, maar zonder te zeggen dat het de enige of de beste plek is, is dat wel een plek waar ze heel veel ervaring hebben met verslavingszorg. Het lijkt mij verstandig voor hem en voor jou om van die kennis gebruik te maken. Vraag daar gewoon naar bij de psycholoog waar hij naar toe gaat, en stap anders over :).

Ik vind het verhaal over de bewindvoerder wel lastig te volgen.. Ik weet er zelf te weinig van om te kunnen zeggen of het wel of niet geod gaat, maar een bewindvoerder die weet dat iemand niet IJ zijn huis woont, maar wel daarvoor huur betaalt klibi niet als de brightest light. Misschien was er een goede reden voor hoor! Maar ik zou toch ook eens samen met je ouders en vriend zelf een overzicht maken van alle financiën en dat goed leggen naast wat de bewindvoerder allemaal doet. Er proactief mee zijn kan geen kwaad :). Het allerbelangrijkste is denk ik dat je hem aan de ene kant wel helpt en ondersteunt met de schulden, maar ze zelf niet financieel gaat oplossen. Ik hoop van harte dat jullie over 10 jaar nog samen zijn, maar laat je er zelf niet financieel aan kapot maken als het niet zo is!

Weet zijn werkgever eigenlijk iets van dit hele verhaal of de geschiedenis? Ik weet niet of je het allemaal wel moet vertellen, maar misschien is iemand op de werkvloer die een oogje in het zijl kan houden best een goed idee. Niet om je vriend te controleren, maar wel als maatje voor mocht het een keer minder gaan. Het is natuurlijk ook voor hem heel pittig! Hoe meer sociaal vangnet er is, hoe minder groot de kans is op een terugval.

Ik verwacht niet dat TS met haar vriend naar de Jellinek gaat. Want dan volgt er misschien ook een confrontatie dat hij wél gebruikt.

Vertrouwen is goed, controle is beter.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 07:45

janderegelaa schreef:
Bonna schreef:

Ik verwacht niet dat TS met haar vriend naar de Jellinek gaat. Want dan volgt er misschien ook een confrontatie dat hij wél gebruikt.

Vertrouwen is goed, controle is beter.

Wat een aannames!
Ben zo blij dat jullie voor mij kunnen beslissen :)

Even in het kort.
Vandaag heeft hij een gesprek met de psycholoog. Zijn werk weet er iets van, maar niet alles. Dan is hij zijn baan kwijt.
Er loopt genoef familie rond waaronder zijn vader bij dat bedrijf, dus in de gaten gehouden wordt hij al.

Van zijn bewindvoerder heb ik al uitgelegd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:36

Citaat:
Ts...die bewindvoerder van hem is ook een banketstaaf de behanger dan, zeg. Die had dus ook gewoon de huur op kunnen zeggen en dan was je vriend buiten schot gebleven.

Citaat:
De bewindvoerder betaalt dus huur voor de vriend van ts terwijl hij weet dat die niet in dat huis woont. Dus niet alleen vriend sjoemelt maar bewindvoerder ook? Heel apart. Lijkt mij eerder dat bewindvoerder niet helemaal op de hoogte is en denkt dat vriend op zijn eigen adres woont.
Hoe dan ook, vriend is nog steeds niet zuiver bezig en de vraag is of iemand echt gemotiveerd is om zijn leven een andere wending te geven als hij niet volledig schoon schip maakt.

Ik hoop voor jou van wel ts, ik schreef niet dat je vriend illegaal is, maar dat hij illegaal bezig is als hij op een adres ingeschreven staat waar hij niet woont terwijl hii onder bewind staat.

De functie van bewindvoerder is een financiële.
Het kan een famililid zijn, maar er zijn ook 'professionele bewindvoerders' niet zelden overbelast met een casusload waar je U tegen zegt. Eerder de huur opzeggen was idd wel beter geweest.

"Illegaal" mbt de oorlog is iets om trots op te zijn.
Een bewindvoerder kan en mag niet bepalen waar iemand wel of niet woont - 'illegaal bezig zijn , want niet op plaats X wonen terwijl er bewind is' is nodeloos kwetsend.

En voor ons eigen ego is het erg strelend om dingen te denken van 'ik ben flink, dus ik zou gewoon schoon schip maken' en het is ook erg veilig om mensen te veroordelen die dat niet reuze flink in 1x doen.
(Het ego houdt niet zo van de vernederende werkelijkheid van manipulatie.)

Oh, ja: vertrouwen en controle hoef je ook niet tegen elkaar uit te spelen...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:56

Je kan er een mooi verhaal van maken Janneke. Ik heb alleen aangegeven wat niet mag, nl ingeschreven staan op het adres waar je niet woont terwijl je onder bewind staat.
Natuurlijk doen we vaker dingen in de marge, zoals bijvoorbeeld zwart werken, en kun je je afvragen hoe "erg" dit is in een bepaalde context.
Gaat er mij om dat als je voor jezelf dit soort gerommel in de marge kunt verantwoorden, dit vaak iets zegt over de daadwerkelijke motivatie. En dit zeg ik vanuit mijn twintig jaar werk ervaring met delinquenten en verslaafden.

Nogmaals hoop ik van harte dat het bij de vriend van ts anders werkt.
Ik vind ook niet dat ts zou moeten wegrennen en ben van mening dat liefde veel kan hebben en voor vriend van ts zijn redding zou kunnen zijn. Maar een beetje realistisch er in staan is wel verstandig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:06

Ik denk dat het op zich ook wel realistisch kan zijn om iemand zijn eigen woning aan te laten houden zodat hij theoretisch gezien nog een eigen plekje heeft en niet compleet afhankelijk is van zijn vriendin en haar ouders.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:19

Daar gaat het niet om. Als jij schulden moet af betalen moet al het geld daar eerst heen en niet naar een woning waarin je niet woont. (dus waarschijnlijk illegaal onderverhuurt, wat niet mag. Of er wordt geen huur betaald aan vriend maar dan betaalt hij dus voor een "lege" woning, wat ook niet de bedoeling is als er schulden af te betalen zijn).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:27

Nikass schreef:
Je kan er een mooi verhaal van maken Janneke.

...dank je wel voor het compliment!
Alleen schreef ik deze keer non- fictie.
Ik ben tot medio 2016 bewindvoerder voor mijn schoonzusje geweest en ik ben de afgelopen 20 jaar nooit degene geweest die bepaalde waar zij woonde. Ik regelde slechts de financiën.
Verder is het bij mijn weten geen misdrijf om op adres 1 ingeschreven te staan en op adres 2 je tijd door te brengen - dus waar komt dan het zware (in de oorlog eervolle) woord illegaal vandaan...?

Citaat:
Gaat er mij om dat als je voor jezelf dit soort gerommel in de marge kunt verantwoorden, dit vaak iets zegt over de daadwerkelijke motivatie. En dit zeg ik vanuit mijn twintig jaar werk ervaring met delinquenten en verslaafden.

Daar zit iets in.
Volgende vraag: wat noem jij gerommel in de marge...?
De feiten kennen we niet en TS zegt dat hij stappen zet.
Het feit dat de rotzooi niet in 1 enkele dag opgeruimd KAN worden vind ik van een andere orde dan 'de boel lekker gezellig de boel laten omdat dat wel makkelijk is'.

Citaat:
(...)
Ik vind ook niet dat ts zou moeten wegrennen en ben van mening dat liefde veel kan hebben en voor vriend van ts zijn redding zou kunnen zijn. (...)

Van harte mee eens!

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:48

Nikass schreef:
Daar gaat het niet om. Als jij schulden moet af betalen moet al het geld daar eerst heen en niet naar een woning waarin je niet woont. (dus waarschijnlijk illegaal onderverhuurt, wat niet mag. Of er wordt geen huur betaald aan vriend maar dan betaalt hij dus voor een "lege" woning, wat ook niet de bedoeling is als er schulden af te betalen zijn).

Bah, ik weet nou niet zo goed wat ik van jou moet vinden. Ik vind je in ieder geval wel erg onaangenaam met al je insinuaties en bedenkselen. Negatief ook!

Die knul staat onder bewind, die bepaald helemaal niet zelf waar zijn geld geen gaat, dat doet zijn bewindvoerder, en hoe ze dat geregeld hebben met die woning gaat ons geen ene reet aan, hoe het met zijn geld geregeld is gaat ons ook geen ene reet aan.

TS vroeg wat ze kon verwachten, ik denk bij lange na niet de morele toorn van sommige bokkers

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:52

danzzz schreef:
Nikass schreef:

Bah, ik weet nou niet zo goed wat ik van jou moet vinden. Ik vind je in ieder geval wel erg onaangenaam met al je insinuaties en bedenkselen. Negatief ook!

Die knul staat onder bewind, die bepaald helemaal niet zelf waar zijn geld geen gaat, dat doet zijn bewindvoerder, en hoe ze dat geregeld hebben met die woning gaat ons geen ene reet aan, hoe het met zijn geld geregeld is gaat ons ook geen ene reet aan.

TS vroeg wat ze kon verwachten, ik denk bij lange na niet de morele toorn van sommige bokkers

Waarom die persoonlijke aanval danzz?
Wat Nikass schrijft is toch gewoon waar?

Bij schulden willen ze dat het afbetaald word.
Geld uitgeven aan een huis waar je niet in woont past daar niet bij
Onderverhuren mag niet.
Dus ergens klopt het toch niet wat er allemaal gebeurt.
Maar als je dan het woord naïef of leugens laat vallen heb je half bokt op je hangen die het maar heel gewoon vinden zo'n oneerlijke wereld.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:18

Hoi Bruintje :) zie je weer een kans schoon meissie!

Sowieso is dit geen persoonlijke aanval, dit is daadwerkelijk wat ik vind, voel en denk. Ik vind het onaangenaam dat er sommige bokkers zijn (waaronder jij ook!) die maar blijven eisen dat TS tot op het randje uitlegt hoe de vork in de steel zit ondertussen de ene insinuatie na de andere doen die werkelijk nergens op slaan en zo TS steeds weer in de verdedigingshoek drukt. Ik vind dat naar, jij kan dat ook zo goed.

Daarnaast als je iets met MIJ te bespreken hebt, kan je dat via PB doen en daar hoef je de rest van Bokt niet mee lastig te vallen.

TS wilde weten wat haar te wachten stond, en ondertussen is ze zich (en haar vriend) alleen maar aan het verdedigen tegenover een stel doordrammerige oordelende mensen en ik vind dat niet correct.

Ik weet het goed gemaakt, reageer maar niet meer op mij, dan hoef ik ook niet meer op jou te reageren, klinkt super toch? Beter, ik zet je in de foei.
Laatst bijgewerkt door danzzz op 05-09-17 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 15:19

Nogmaals, met zijn bewindvoerder en het huis heb ik al uitgelegd.
Ben blij dat ik zelf weet hoe het zit.
Het is overigens een professionele bewindvoerder zegmaar. Dus ze weet wat ze doet lijkt mij ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:40

Citaat:
Bij schulden willen ze dat het afbetaald word.
Geld uitgeven aan een huis waar je niet in woont past daar niet bij
Onderverhuren mag niet.
Dus ergens klopt het toch niet wat er allemaal gebeurt.
Maar als je dan het woord naïef of leugens laat vallen heb je half bokt op je hangen die het maar heel gewoon vinden zo'n oneerlijke wereld.

"Als het niet zo triest was, dan zou ik er om lachen."

- Schulden worden afbetaald.
- Onderverhuur is niet strafbaar. ( Soms staat het in het contract dat het niet mag.) Trouwens: het ging niet eens over onderhuur: meneer M pikte een woning in - nogal iets anders...

Dus tja, wie is hier nu naief...?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:09

Danzz ik vind het wel een persoonlijke aanval - je vraagt je notabene af wat je van mij vindt, gaat het dan niet over mij? - en over negatief en oordelend gesproken: jij kan er wat van zeg! :O
Wat je jammer genoeg niet kan is goed lezen wat er staat, zonder er allerlei conclusies en waarde oordelen aan te hangen. Heel jammer voor jou, maar jij bent inderdaad niet een fijn persoon om mee te discussiëren. Dus zet mij ook maar in je foei :roll:

Luvyou: ik hoef niet alles te weten, maakt me niets uit, en nogmaals, ik hoop voor jou en je vriend dat het allemaal goed geregeld is.
Maar dat je het al uitgelegd hebt? Je zegt tegen Bigone dat je dat niet wil en dat het niet ter zake doet. Het spijt me als ik ergens overheen gelezen heb, maar ik heb de uitleg niet gezien. :n

Dit heeft meerdere redenen, waaronder het feit dat meneer M natuurlijk in zijn huis intrek had genomen. Hij durfde het niet.
Plus mijn vriend heeft schulden, hij zou dan bij mij ingeschreven moeten worden. Dit wil hij niet ivm deurwaarders.
Mijn ouders willen dit overigens ook niet.

Daar ga ik hier verder niet op in. Dwaalt teveel van het topic af en gaat mensen niet veel aan denk ik zo ;)
Laatst bijgewerkt door Nikass op 05-09-17 16:19, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:13

danzzz schreef:

Sowieso is dit geen persoonlijke aanval, dit is daadwerkelijk wat ik vind, voel en denk. Ik vind het onaangenaam dat er sommige bokkers zijn (waaronder jij ook!) die maar blijven eisen dat TS tot op het randje uitlegt hoe de vork in de steel zit ondertussen de ene insinuatie na de andere doen die werkelijk nergens op slaan en zo TS steeds weer in de verdedigingshoek drukt. Ik vind dat naar, jij kan dat ook zo goed.

Daarnaast als je iets met MIJ te bespreken hebt, kan je dat via PB doen en daar hoef je de rest van Bokt niet mee lastig te vallen.

TS wilde weten wat haar te wachten stond, en ondertussen is ze zich (en haar vriend) alleen maar aan het verdedigen tegenover een stel doordrammerige oordelende mensen en ik vind dat niet correct.

Ik weet het goed gemaakt, reageer maar niet meer op mij, dan hoef ik ook niet meer op jou te reageren, klinkt super toch? Beter, ik zet je in de foei.

Wat een enorm onfatsoenlijk bericht.
Persoonlijk tegen nikass nu tegen mij.

Ik zie geen kans schoon. Ik eis van ts geen precieze uitleg.
Maar net als jij heb ik een mening.
En dat is dat ik het vreemd vind dat geld niet gebruikt wordt om een schuld af te lossen maar ergens in weggegooid word waar hij niet eens meer woont.
Dan blijft die schuld langer staan. Dat is toch jammer?

Janneke onderverhuren moet je met de verhuurder overleggen. Zo mag niet.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 16:27

bruintje123 schreef:
danzzz schreef:

Wat een enorm onfatsoenlijk bericht.
Persoonlijk tegen nikass nu tegen mij.

Ik zie geen kans schoon. Ik eis van ts geen precieze uitleg.
Maar net als jij heb ik een mening.
En dat is dat ik het vreemd vind dat geld niet gebruikt wordt om een schuld af te lossen maar ergens in weggegooid word waar hij niet eens meer woont.
Dan blijft die schuld langer staan. Dat is toch jammer?

Janneke onderverhuren moet je met de verhuurder overleggen. Zo mag niet.

Maar zoals Janneke ook al zei, er werd niets onderverhuurd. M zat gewoon in zijn huis, zonder iets te betalen.

Wat jij gequote hebt Nikass, is voor mij voldoende uitleg. Meer uitleg ben ik jullie niet verontschuldigd en zeker niet hier in het 'openbaar'.
Pbtjes mogen altijd, mochten jullie echt zo geinteresseerd zijn in mijn levensverhaal.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:30

Gewoon alles rustig afwachten, en je vriend dumpen.....moeilijk te zeggen. Persoonlijk vind ik zeker niet, hij kan jou hulp en steun juist nu erg goed gebruiken, hem nu dumpen zou in mijn ogen behoorlijk min zijn.
Probeer op het juiste pad te blijven, je zult zien dat het goed komt ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:33

Janneke: gerommel in de marge is dat vriend niet bij de ouders ingeschreven kan worden want dan staan de deurwaarders op de stoep. Eh, schulden waren toch geregeld? hij heeft toch bewindvoering? Die is dan toch op de hoogte van alle schulden neem ik aan, en heeft die onder zijn hoede? Dus waar komen die deurwaarders dan vandaan?
Of mogen die deurwaarders niet weten waar vriend woont, zodat de schulden (nog) niet hoeven worden afbetaald?

Misschien zit het anders in elkaar en weet ik dat niet door te weinig info. Dat kan. Met de info die er nu ligt roept het deze vragen bij mij op. Dat is alles wat ik zeg. Ts je vindt dat je voldoende hebt uitgelegd en dat is prima. Het gevolg is alleen dat er vragen blijven bestaan. Hoef jij niet mee te zitten, verklaart alleen bepaalde reacties (ook die van mij) in dit topic. Je bent sowieso niets verschuldigd hier op bokt. Het is maar een discussieforum. Ik denk dat je de reacties waar je niets aan hebt, moet laten gaan. (Ook als dat die van mij zijn uiteraard)

En zoals ik al zei, kun je onder omstandigheden kiezen voor een bepaalde constructie. We zijn niet allemaal roomser dan de paus. Het geeft echter te denken hoe schoon het schip moet worden, zowel voor vriend als voor ts.

Oh en Janneke, als je op een post ingaat, léés hem dan eerst, en roep geen dingen die nergens op slaan. Illegaal is geen zwaar woord en heeft niets met oorlog te maken. Zoek even in het woordenboek op het verschil tussen legaal en illegaal. :roll:

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:43

Ik ontstip. Dit topic begint weer een aardig hoog BoktBitch gehalte te krijgen. _-:(

TS: Ik hoop dat je vind wat je zoekt en dat alles op z'n pootjes terecht komt. Ik hoop ooit nog te horen hoe het afloopt. Dikke knuff! :(:)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:55

AbbyBlues schreef:
Ik ontstip. Dit topic begint weer een aardig hoog BoktBitch gehalte te krijgen. _-:(

TS: Ik hoop dat je vind wat je zoekt en dat alles op z'n pootjes terecht komt. Ik hoop ooit nog te horen hoe het afloopt. Dikke knuff! :(:)

Ik doe met je mee.

TS als je praktische vragen hebt over wat je te wachten staat, hoe het gaat met verhoren en de tips and tricks met betrekking tot verhoren en de juridische consequenties van zaken dan kan je me altijd een pb sturen.

ik vind dat je het super goed doet, dat je er heel nuchter en realistisch in staat, dat je verantwoordelijkheid toont en laat je niet gek maken.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:55

Vind het nog steeds knap hoe iedereen hier zo kan oordelen. Als een 1 of andere grote drugdealer en mensenhandelaar jullie huis in zou pikken zou je zo de huur opzeggen (met gevaar voor eigen leven)??
Verdiep je eens in die wereld... die is echt niet zo vriendelijk als jullie denken... En als iemand aan de drugs zit zijn ze meteen vreselijk verslaafd?? Goh zo typisch bokt weer al deze aannames..

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:19

Ik weet niet of het al gezegd is, maar, schaduwaccount of niet - ik vind dat je flink in details treedt van het reilen en zeilen van de rechtszaak. Ik zou dat echt helemaal niet op een openbaar forum spuien. Zeker niet als er mensenhandel of een dergelijke in het spel kan zijn. Succes en veel wijsheid toegewenst voor de komende periode.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:28

Oeroude wijsheid:
"Voeg niet toe,
zodat gij niet zult afdoen"
Citaat:
Janneke: (...) Eh, schulden waren toch geregeld?

Wat ik gelezen heb, is dat TS haar vriend werkt, met onder andere het doel de schulden af te betalen.
Dat is iets anders dan 'het is geregeld'.

En het doet mij denken aan 'eerst iemand op een voetstuk plaatsen' (de schulden zouden afbetaald zijn, dat is wat ik versta onder 'geregeld') om iemand daarna van dat voetstuk af te trappen (op een moment dat er ter sprake komt dat er dus nog schulden zijn, want afbetalen is een proces en neemt tijd etc etc etc.).

In het vrouwenwerk heet dit 'binnen de reddingsdriehoek vervolgen'.
In neem aan dat 20 jaar werken met deliquenten en verslaafden inhoudt dat je (al dan niet met exact deze termen) op de hoogte bent van deze mechanismen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 05-09-17 18:30, in het totaal 2 keer bewerkt

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:28

Nikass schreef:
Janneke: gerommel in de marge is dat vriend niet bij de ouders ingeschreven kan worden want dan staan de deurwaarders op de stoep. Eh, schulden waren toch geregeld? hij heeft toch bewindvoering? Die is dan toch op de hoogte van alle schulden neem ik aan, en heeft die onder zijn hoede? Dus waar komen die deurwaarders dan vandaan?
Of mogen die deurwaarders niet weten waar vriend woont, zodat de schulden (nog) niet hoeven worden afbetaald?

Misschien zit het anders in elkaar en weet ik dat niet door te weinig info. Dat kan. Met de info die er nu ligt roept het deze vragen bij mij op. Dat is alles wat ik zeg. Ts je vindt dat je voldoende hebt uitgelegd en dat is prima. Het gevolg is alleen dat er vragen blijven bestaan. Hoef jij niet mee te zitten, verklaart alleen bepaalde reacties (ook die van mij) in dit topic. Je bent sowieso niets verschuldigd hier op bokt. Het is maar een discussieforum. Ik denk dat je de reacties waar je niets aan hebt, moet laten gaan. (Ook als dat die van mij zijn uiteraard)

En zoals ik al zei, kun je onder omstandigheden kiezen voor een bepaalde constructie. We zijn niet allemaal roomser dan de paus. Het geeft echter te denken hoe schoon het schip moet worden, zowel voor vriend als voor ts.

Oh en Janneke, als je op een post ingaat, léés hem dan eerst, en roep geen dingen die nergens op slaan. Illegaal is geen zwaar woord en heeft niets met oorlog te maken. Zoek even in het woordenboek op het verschil tussen legaal en illegaal. :roll:

hier wil ik wel even op inspringen. Ook met een bewindvoerder kunnen deurwaarders komen. Een bewindvoerder is om de financien te regelen ervoor te zorgen dat het budget goed loopt en er geen nwe schulden ontstaan.

Bij een stabiel budget kan de bewindvoerder een schuldenregeling aanvragen maar tot die tijd blijven deurwaarders gewoon komen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:54

Yabloko schreef:
Ik weet niet of het al gezegd is, maar, schaduwaccount of niet - ik vind dat je flink in details treedt van het reilen en zeilen van de rechtszaak. Ik zou dat echt helemaal niet op een openbaar forum spuien. Zeker niet als er mensenhandel of een dergelijke in het spel kan zijn. Succes en veel wijsheid toegewenst voor de komende periode.

Dat is ook wat ik mij afvraag.. Zéker als het toevallig een media-zaak zou worden.. ik vind het dan ook enigzins zorgwekkend dat TS via PB bereid is meer te delen, ook over haar eigen situatie..