Ik geloof echt dat een aantal criticasters ook goede punten naar boven halen, maar het is de toon die de muziek maakt... Misschien helpt het om de ts oprechte vragen te stellen ipv verwijten te maken.
Ts, vooropgesteld wil ik graag zeggen dat ik je al het beste wens! Dit is een hele nare situatie en ik hoop dat jij of jullie er echt alleen maar beter uitkomen
. Hoe gaat het nu met je vriend? Je zegt dat hij naar een psycholoog gaat, is hij daar al geweest? Ik weet dat je eerder wat negatief deed over re jellinek, maar zonder te zeggen dat het de enige of de beste plek is, is dat wel een plek waar ze heel veel ervaring hebben met verslavingszorg. Het lijkt mij verstandig voor hem en voor jou om van die kennis gebruik te maken. Vraag daar gewoon naar bij de psycholoog waar hij naar toe gaat, en stap anders over
. Ik vind het verhaal over de bewindvoerder wel lastig te volgen.. Ik weet er zelf te weinig van om te kunnen zeggen of het wel of niet geod gaat, maar een bewindvoerder die weet dat iemand niet IJ zijn huis woont, maar wel daarvoor huur betaalt klibi niet als de brightest light. Misschien was er een goede reden voor hoor! Maar ik zou toch ook eens samen met je ouders en vriend zelf een overzicht maken van alle financiën en dat goed leggen naast wat de bewindvoerder allemaal doet. Er proactief mee zijn kan geen kwaad
. Het allerbelangrijkste is denk ik dat je hem aan de ene kant wel helpt en ondersteunt met de schulden, maar ze zelf niet financieel gaat oplossen. Ik hoop van harte dat jullie over 10 jaar nog samen zijn, maar laat je er zelf niet financieel aan kapot maken als het niet zo is! Weet zijn werkgever eigenlijk iets van dit hele verhaal of de geschiedenis? Ik weet niet of je het allemaal wel moet vertellen, maar misschien is iemand op de werkvloer die een oogje in het zijl kan houden best een goed idee. Niet om je vriend te controleren, maar wel als maatje voor mocht het een keer minder gaan. Het is natuurlijk ook voor hem heel pittig! Hoe meer sociaal vangnet er is, hoe minder groot de kans is op een terugval.