partner met gat in zn hand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: partner met gat in zn hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:36

Ik heb een paard met einschuss gehad, die heeft een week op de kliniek gestaan...paard crepeerde van de pijn en moest blijven met eventuele complicaties...

Voor ernstige koliek denk ik niet, dat is toch meestal fataal...maar een wond die gehecht moet worden en onder controle etc?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:40

Indestal schreef:
Gaat over sparen toch! :D

Nou, wel héél in de verte. Zeker als het gaat over uitlenen of vervoer via klinieken, dat is geen discussie die nog echt over dit onderwerp gaat of waar TS iets aan heeft. Zeker omdat TS zelf niets over een trailer schrijft. Nu dus graag klaar met het gesprek over trailervervoer en klinieken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:42

Het gaat over sparen wat een ander maar voor je moet doen omdat je het zelf liever aan iets anders uit wilt geven.

Maar inderdaad ts heeft er niets aan.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:58

wow zeg je woont al 4 jaar samen en hij staat 500 in t rood??
waarom heeft ie een gat in zn hand, ik vind dit heel erg overdreven.
zolang hij zijn vaste gedeelte betaald mag hij doen met zn geld wat hij wil.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:36

Klinkt alsof hij het nu in ieder geval goed wil proberen!
Omdat hij zelf begon over wegenbelasting maandelijks ipv per kwartaal heb ik daar nog een tip voor. Er zijn veel meer kosten die niet maandelijks zijn maar jaarlijks of per kwartaal oid. Dat zijn kosten die je heel helder van tevoren kan zien aankomen, die staan meestal vast. Maar omdat ze niet zo vaak komen vergeet je ze heel snel. Ook zo'n dingetje waar je snel mee in de problemen komt als je minder bewust met je geld omgaat... Wij hebben daar een aparte spaarrekening voor. Alle kosten opgeteld en gewoon gedeeld door 12. Dat bedrag gaat elke maand op die rekening en daar blijven we dus ook echt vanaf. Daardoor nooit gedoe of gezeur en de rekeningen netjes betaald.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:57

connie64 schreef:
wow zeg je woont al 4 jaar samen en hij staat 500 in t rood??
waarom heeft ie een gat in zn hand, ik vind dit heel erg overdreven.
zolang hij zijn vaste gedeelte betaald mag hij doen met zn geld wat hij wil.

Niet als hij daardoor ts niet terug kan betalen

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:45

Als je samenwoont en lenigen bij elkaar hebt, daar moet ik altijd even over nadenken..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:35

Hebben wij ook hoor, af en toe komt er wat onverwachts tussendoor en dan is het fijn om even bij te kunnen springen. :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:45

Je leeft toch samen? Dan heb je toch geen schulden bij elkaar? Lijkt wel een zakelijke overeenkomst...ik hebbdaar meoite mee, zoals bij echtelieden al jaaaaren getrouwd en toch haar geld en zijn geld en en dan lenen bij hem? <<)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 01:41

Indestal schreef:
Je leeft toch samen? Dan heb je toch geen schulden bij elkaar? Lijkt wel een zakelijke overeenkomst...ik hebbdaar meoite mee, zoals bij echtelieden al jaaaaren getrouwd en toch haar geld en zijn geld en en dan lenen bij hem? <<)

Nouja als het over zulke grote bedragen gaat, en helemaal als het een item is waar de TS zelf geen gebruik van maakt. (Ga ik in dit geval van uit) €1.500 is een hoop geld, en wellicht had de ts dat graag voor iets anders willen gebruiken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 03:49

Nou, toen de auto van mijn man kapot ging, heb ik het complete bedrag voor een nieuwe (tweedehands) auto voorgeschoten. Dat waren toch best een hele hoop centjes van mijn spaargeld. We hebben ook een gezamelijke rekening, maar een spaarrekening is ook wel erg fijn.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:03

__Sannne schreef:
Indestal schreef:

Nouja als het over zulke grote bedragen gaat, en helemaal als het een item is waar de TS zelf geen gebruik van maakt. (Ga ik in dit geval van uit) €1.500 is een hoop geld, en wellicht had de ts dat graag voor iets anders willen gebruiken?

Maar het item is wel gekocht met het oog op hun toekomst. Als ze het graag voor iets anders had willen gebruiken had dat ook gekund immers haar vriend had al E4500 van zichzelf en daar kon hij ook prima een auto van kopen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:49

Jennyj01 schreef:
__Sannne schreef:

Maar het item is wel gekocht met het oog op hun toekomst. Als ze het graag voor iets anders had willen gebruiken had dat ook gekund immers haar vriend had al E4500 van zichzelf en daar kon hij ook prima een auto van kopen.

Misschien wilde ze er uiteindelijk w wat anders mee doen? Was/is ze aan het sparen voor een ander doel? Of wellicht voor als er iets kapot gaat? Bedoel als ze verwacht had het met 3 maand terug te krijgen vind ik het helemaal zo raar niet dat ze het aan hem uitleent. Ik vind het heel verstandig om ieders hun eigen spaargeld/rekening te behouden, je weet maar nooit wat er gebeurd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:54

Hier gaan dingen ook samen en word er niet gekeken naar wie het betaald.
Sparen dat voor kapot gaat doen we samen, maar zo betaald hij ook mee aan mijn paarden.
Boodschappen gaan samen, alles.

Maar ik ken ook stellen die dat gescheiden houden. Hun dingetje denk ik dan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:16

Sanne dat zijn allemaal aannames. En jij maakt dezelfde fout als TS. Jullie denken ipv praten. Tuurlijk moet dat geld terug en is het niet netjes zoals het gegaan is. Maar ze zijn al een behoorlijke tijd samen en dan zo weinig inzicht in elkaars financiën. Ik vind dat raar.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:54

Ooit manlief een motor gekocht waar hij een paar duizend te kort voor kwam...woonde net een half jaar samen, ik had dat geld...nooit meer terug op mijn rekening gezien, motor staat nog steeds hier...is een beetje van mij :+ , alhoewel ik geen motor kan rijden...lening? Wat is dat?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:01

Hoe doen jullie dat dan straks bij ouder zijn? Heel je relatie alles apart en toen kwam de AOW en pensioen..partner heeft veel meer pensioen, jij niets of klein beetje...dus dan heb je standaard lening bij manlief omdat jij ook iets wil maar geen geld...en manlief zegt neeeeee is mijn geld je mag lenen, maar je hebt al geleend.....maar jullie AOW samen is, wat zal het zijn € 900 samen? (Wat het AOW bedrag is weet ik niet), en hij heeft bijvoorbeeld nog € 600 euro pensioen en jij 40 euro per maand...

Sorry hoor, voor mij een weg te ver...sparen doen we samen en dat is wat er over blijft door extra kosten en uitgaven in overleg te doen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:28

Indestal schreef:
Hoe doen jullie dat dan straks bij ouder zijn? Heel je relatie alles apart en toen kwam de AOW en pensioen..partner heeft veel meer pensioen, jij niets of klein beetje...dus dan heb je standaard lening bij manlief omdat jij ook iets wil maar geen geld...en manlief zegt neeeeee is mijn geld je mag lenen, maar je hebt al geleend.....maar jullie AOW samen is, wat zal het zijn € 900 samen? (Wat het AOW bedrag is weet ik niet), en hij heeft bijvoorbeeld nog € 600 euro pensioen en jij 40 euro per maand...

Sorry hoor, voor mij een weg te ver...sparen doen we samen en dat is wat er over blijft door extra kosten en uitgaven in overleg te doen.

Tenzij je beiden gewoon gewerkt hebt.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:33

Indestal schreef:

Deze discussie heeft ook te maken met hoe vast je relatie is en vele andere factoren.
Mijn vriend en ik zijn net samen gaan wonen en hebben ook onze eigen rekeningen, ons eigen geld.
Een van de factoren is dat ik het net samenwonen een graadmeter vind voor je relatie. Ik heb best wat relaties stuk zien gaan omdat mensen elkaar heel anders leerden kennen tijdens die eerste maanden samen wonen.

Ook heeft mijn vriend een eigen bedrijf. Ik heb een andere visie over dat bedrijf. Zo heeft hij een andere visie over de kosten van mijn paardrijden. Die dingen betalen we dus los.

De boodschappen zijn wel samen en ik zie alles nog wel weer veranderen als we langer samen wonen/later trouwen. Maar nu even niet. Niks mis mee, voor ons werkt het goed.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:38

Ik heb ook jaren lang gewerkt, zo'n 25 jaar en wat ik totaal heb opgebouwd is het mooie totale bedrag van ong 900 euro op jaarbasis van alle banen bij elkaar. Werk nu niet meer in loondiemst, althans doe werk waar geen pensioen bij zit...dan heb ik jarenlang bij een vrije ondernemingschap gewerkt, waar dus geen cao aan verbonden was, gewoon als directie secretaresse hoor, maar die hadden niks voor mij, alleen voor hunzelf een dijk van een premievrij pensioen in het buitenland...dat kon toen nog..

Pensieon is straks naatje hoor, daar komen we met zijn allen nog wel,achter.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:42

quera schreef:
Indestal schreef:

Tenzij je beiden gewoon gewerkt hebt.

Ik denk dat dat nog wel eens vies kan tegen vallen :o

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:48

Zekers gezien dat vrouwen nog steeds minder verdienen en hun pensioen ook minder is en zoals ik jarenlang helemaal geen pensioen kreeg via het werk..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:50

Ligt er ook aan bij wat voor pensioenfonds je zit. Vind het nog steeds belachelijk dat je dat niet zelf kan kiezen....
Gelukkig heeft m'n man geen pensioenfonds via het werk en doen we dat nu lekker zelf :Y) schiet veel meer op

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:52

Aangezien er geen rentes meer, is beleggen onzin en dat doen de pensioenfondsen...je kan beter zelf sparen en alles boven de inkomstenbelasting in een ouwe sok doen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:26

Hier krijgen beiden gewoon pensioen en beide ongeveer evenveel