Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Indestal schreef:Gaat over sparen toch!
Indestal schreef:Je leeft toch samen? Dan heb je toch geen schulden bij elkaar? Lijkt wel een zakelijke overeenkomst...ik hebbdaar meoite mee, zoals bij echtelieden al jaaaaren getrouwd en toch haar geld en zijn geld en en dan lenen bij hem?
__Sannne schreef:Indestal schreef:Je leeft toch samen? Dan heb je toch geen schulden bij elkaar? Lijkt wel een zakelijke overeenkomst...ik hebbdaar meoite mee, zoals bij echtelieden al jaaaaren getrouwd en toch haar geld en zijn geld en en dan lenen bij hem?
Nouja als het over zulke grote bedragen gaat, en helemaal als het een item is waar de TS zelf geen gebruik van maakt. (Ga ik in dit geval van uit) €1.500 is een hoop geld, en wellicht had de ts dat graag voor iets anders willen gebruiken?
Jennyj01 schreef:__Sannne schreef:Nouja als het over zulke grote bedragen gaat, en helemaal als het een item is waar de TS zelf geen gebruik van maakt. (Ga ik in dit geval van uit) €1.500 is een hoop geld, en wellicht had de ts dat graag voor iets anders willen gebruiken?
Maar het item is wel gekocht met het oog op hun toekomst. Als ze het graag voor iets anders had willen gebruiken had dat ook gekund immers haar vriend had al E4500 van zichzelf en daar kon hij ook prima een auto van kopen.
Indestal schreef:Hoe doen jullie dat dan straks bij ouder zijn? Heel je relatie alles apart en toen kwam de AOW en pensioen..partner heeft veel meer pensioen, jij niets of klein beetje...dus dan heb je standaard lening bij manlief omdat jij ook iets wil maar geen geld...en manlief zegt neeeeee is mijn geld je mag lenen, maar je hebt al geleend.....maar jullie AOW samen is, wat zal het zijn € 900 samen? (Wat het AOW bedrag is weet ik niet), en hij heeft bijvoorbeeld nog € 600 euro pensioen en jij 40 euro per maand...
Sorry hoor, voor mij een weg te ver...sparen doen we samen en dat is wat er over blijft door extra kosten en uitgaven in overleg te doen.
Indestal schreef:Hoe doen jullie dat dan straks bij ouder zijn? Heel je relatie alles apart en toen kwam de AOW en pensioen..partner heeft veel meer pensioen, jij niets of klein beetje...dus dan heb je standaard lening bij manlief omdat jij ook iets wil maar geen geld...en manlief zegt neeeeee is mijn geld je mag lenen, maar je hebt al geleend.....maar jullie AOW samen is, wat zal het zijn € 900 samen? (Wat het AOW bedrag is weet ik niet), en hij heeft bijvoorbeeld nog € 600 euro pensioen en jij 40 euro per maand...
Sorry hoor, voor mij een weg te ver...sparen doen we samen en dat is wat er over blijft door extra kosten en uitgaven in overleg te doen.
quera schreef:Indestal schreef:Hoe doen jullie dat dan straks bij ouder zijn? Heel je relatie alles apart en toen kwam de AOW en pensioen..partner heeft veel meer pensioen, jij niets of klein beetje...dus dan heb je standaard lening bij manlief omdat jij ook iets wil maar geen geld...en manlief zegt neeeeee is mijn geld je mag lenen, maar je hebt al geleend.....maar jullie AOW samen is, wat zal het zijn € 900 samen? (Wat het AOW bedrag is weet ik niet), en hij heeft bijvoorbeeld nog € 600 euro pensioen en jij 40 euro per maand...
Tenzij je beiden gewoon gewerkt hebt.
schiet veel meer op