Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Oh gelukkig dan nog wel dat je voorrang krijgt om meerdere kinderen naar dezelfde school te brengen, anders wordt het helemaal lastig denk ik
Verootje waarom kan je niet naar een andere school dan? Hebben de scholen onderling afspraken ofzo, dat ze dat niet accepteren
Tja aangezien ik van verschillende mensen hoor dat er steeds meer kinderen hier uit het dorp naar de Dalton gaan zal die sowieso wel contact met buurtgenoten hebben die toch ook elke ochtend naar dezelfde school gaan
Ik vraag me trouwens af hoe je dat ziet van met vriendjes samen naar school gaan, iedereen woont toch ergens anders in de wijk en als je al dichtbij school woont dan gaat iedereen vanaf het schoolplein toch een andere kant op naar huis?
Die kleine van ons woont net buiten het dorp, misschien een halve km van de school af. Die zou dan de straat uit fietsen en er zijn. Op welk punt moet er een ander kind aansluiten dan...?
quera schreef:Ik heb donormelk gebruikt voor mijn dochter. Waf wil je weten?
Keet schreef:Ik ook Verootje. De zelfstandigheid kunnen geven om zelf van en naar school te gaan op een veilige manier en vriendjes in de wijk die datzelfde doen
Pantykous schreef:quera schreef:Ik heb donormelk gebruikt voor mijn dochter. Waf wil je weten?
Ik heb veel te veel melk, maar wegspoelen vind ik zonde. Doe er graag een ander een plezier mee, zoals jij bijvoorbeeld. Heb al een mailtje gestuurd naar de melkbank
Ik denk niet dat het een kwestie is van hoe je iets op wil vatten Pmarena, als je het hebt over verder kijken dan je neus lang is. Dat is gewoon veroordelend. Overigens lees ik altijd graag je bijdrages ook al ben ik het lang niet altijd met je eens dus daar zit het niet in.Keet schreef:Ik ook Verootje. De zelfstandigheid kunnen geven om zelf van en naar school te gaan op een veilige manier en vriendjes in de wijk die datzelfde doen
Er is ruim voldoende keus hier, niet echt Dalton scholen ofzo maar ik vind in de buurt naar school wel belangrijk.
Kunnen jullie wat meer vertellen over uitgesteld inenten? Ik kwam er niet goed uit dus Cruz heeft nu 3 prikken gehad, hoe gaat dat in z'n werk? En heeft het bijvoorbeeld zin om nu alsnog uit te stellen, en waarom dan?
pmarena schreef:dromertje2 schreef:
Op de dorpsschool zullen vast ook hele leuke kinderen en ouders zitten, maar dat moet je maar afwachten terwijl de Dalton-ouders al puur door het kiezen van die school bewezen hebben dat ze buiten de lijntjes denken
mamamier schreef:Sizzle schreef:Mamamiet, een titer bepalen bij peuters/babies is ook geen pretje hoor.
Wij hebben het gedaan omdat ik zo ongeveer vervolgd werd door kinderartsen omdat we maar 1x BMR hadden gedaan na een heftige reactie.
Ze hebben daarvoor 3 kleine buisjes moeten afnemen wat bij die ukjes via de vingerprik gaat. Ofwel een kwartier lang drupjes bloed uit dat vingertje knijpen.
Nu gaf onze dochter er niets om zolang ze maar een mooie pleister kreeg, maar niet alle peuters zijn zo cool ben ik bang.
Volgens mij deden ze dat in die tijd nog helemaal niet, geen idee eigenlijk. Met wat ik nu weet, denk ik toch dat ik had laten titeren...
quera schreef:verootjoo schreef:In het AMC (of was het de VU) kan je ook melk inleveren, daar geven ze het aan prematuren of ernstig zieke baby's op de NICU. Maar dan moet je wel in Amsterdam wonen.
En je helemaal laten testen en alles exact volgens richtlijnen doen
verootjoo schreef:verootjoo schreef:In het AMC (of was het de VU) kan je ook melk inleveren, daar geven ze het aan prematuren of ernstig zieke baby's op de NICU. Maar dan moet je wel in Amsterdam wonen.
En je helemaal laten testen en alles exact volgens richtlijnen doen
verootjoo schreef:Zou ik ook doenOp zich is er plenty onderzoek gedaan naar het hoe, waarom en wanneer vaccineren.
Het is niet zo dat er lukraak baby'tjes geprikt worden op een willekeurig moment.
En dat doen sommige facebookgroepen je wel geloven, maar persoonlijk hecht ik meer waarde aan de info van mensen die er jarenlang voor gestudeerd en onderzocht hebben dan googlende huismoeders
verootjoo schreef:Zou ik ook doenOp zich is er plenty onderzoek gedaan naar het hoe, waarom en wanneer vaccineren.
Het is niet zo dat er lukraak baby'tjes geprikt worden op een willekeurig moment.
En dat doen sommige facebookgroepen je wel geloven, maar persoonlijk hecht ik meer waarde aan de info van mensen die er jarenlang voor gestudeerd en onderzocht hebben dan googlende huismoeders