Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:42

Jouw vriend wilt denk ik geliefd zijn. Hij haalt 2 zaken door elkaar.

Je kan en mag nee zeggen. Je hoeft niet altijd te knikken en buigen, want niemand vindt je dan aardiger. Heel vaak is dit een zelfvertrouwenskwestie. Jouw vriend maakt het andere graag naar hun zin. Ook als dat betekent dat hij er zelf onder lijd. Dit is best wel een probleem. Hij moet gaan leren dat nee ook een antwoord is en dat je niet iedereen hoeft te pleasen. Hij moet de rollen eens omdraaien en kijken wie er dan voor hem zijn. Vanuit daar maak je de keuzes wie mee mag in jouw leven en wie niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:52

GabberGill schreef:
Wat een dooddoener zeg.

We hebben allemaal bagage en een rugzak.

Mijn moeder is overleden en wij zijn met 4 kinderen. De klap was voor niemand harder. We hielden allemaal evenveel van haar en toch handelen en reageren wij allemaal anders.

Dus je kan nooit zeggen dat iemand er op een bepaald punt overheen moet zijn. Fijn dat jullie beter met je bagage kunnen dealen dan de TS!

Ben ook best opgelucht ja.

Ik wist dat mijn vriend, net als ik bedrogen is door zijn ex vrouw. Vandaar dat ik altijd eerlijk ben, zeg met wie ik om ga en hij ook al de verstuurde berichten laat lezen. Vond het dan ook normaal om niet te verbergen dat ik een goed contact heb met een nieuwe collega. Wat ik echter niet wist, is dat zijn ex op die manier handelde tijdens de periode dat zij een prille relatie had met een collega. Ben blij dat het er nu uit is bij hem, maar boos op mezelf dat ik hem dit aangedaan heb.

Edit: lees net je 2de post pas en kan me daar helemaal in vinden. Weet helaas niet hoe ik hem ermee kan helpen zonder de bemoeizuchtige bitch te zijn. Voorlopig is er de eerste tijd ook geen ruimte voor contact met anderen, we willen nu eerst herstellen wat gebroken is en zien nadien wel hoe we de rest oplossen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:58

Geef hem een assertiviteitscursus kado voor zijn verjaardag, je vriend heeft het gevoel dat hij mensen kwetst wanneer hij nee zegt. En hij moet gewoon even over het punt heen dat dat heel normaal is en dat je er veel slechter van word wanneer je altijd maar probeert te pleasen. Nee zeggen geeft vrijheid en duidelijkheid.En laat hem dit maar lezen, lijkt me een heel goedaardig persoon, te goed en daar vliegen altijd mensen op af die er vrolijk misbruik van maken. Zoals dat stel, zulke heeft mijn man ook ooit in zijn vriendenkring gehad. Nadat ik ze , na de zoveelste vraag om te komen helpen op de boerderij, even goed duidelijk had gemaakt dat vriendschap en elkaar helpen wel van twee kanten moet komen en ik ze de uren en materiaal in rekening zou brengen , er nooit iets van weer gehoord. Pakjes draaien voor niets, tractoren lenen en tank helemaal leeg rijden enzenz. Daar ben ik heel snel klaar mee. Dat zijn geen vrienden, zelfs geen kennissen maar profiteurs.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:02

TS als jij blij bent met zo'n man dan is dat helemaal prima. +:)+ Wat de rest er dan nog van vind doet er niet meer toe.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:24

Heb niet alles gelezen maar alleen de berichten van TS, ik vind het knap van je vriend dat hij zich niet heeft laten verleiden door haar om toch verder te gaan. Dat is heel netjes en dat geeft voor mij ook aan hoe hij in jullie relatie staat: hij kiest voor jou en is zeker van jou en zijn gevoelens voor jou. Was er twijfel geweest of geen goed gevoel voor jou TS had de verleiding er zeker wel geweest.
Ik kan ook goed snappen dat je van haar een soort van excuus eist, zeker nadat je aan haar te kennen hebt gegeven hoe en waarom je de dingen zo ziet. Maar helaas is zij denk het soort persoon die liever de dingen bij een ander neer legt ipv eerlijk naar zichzelf te kijken en durft toe te geven dat er grenzen zijn die worden overschreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:26

bigone schreef:
Geef hem een assertiviteitscursus kado voor zijn verjaardag, je vriend heeft het gevoel dat hij mensen kwetst wanneer hij nee zegt. En hij moet gewoon even over het punt heen dat dat heel normaal is en dat je er veel slechter van word wanneer je altijd maar probeert te pleasen. Nee zeggen geeft vrijheid en duidelijkheid.En laat hem dit maar lezen, lijkt me een heel goedaardig persoon, te goed en daar vliegen altijd mensen op af die er vrolijk misbruik van maken. Zoals dat stel, zulke heeft mijn man ook ooit in zijn vriendenkring gehad. Nadat ik ze , na de zoveelste vraag om te komen helpen op de boerderij, even goed duidelijk had gemaakt dat vriendschap en elkaar helpen wel van twee kanten moet komen en ik ze de uren en materiaal in rekening zou brengen , er nooit iets van weer gehoord. Pakjes draaien voor niets, tractoren lenen en tank helemaal leeg rijden enzenz. Daar ben ik heel snel klaar mee. Dat zijn geen vrienden, zelfs geen kennissen maar profiteurs.

Hij krijgt dit jaar van mij een slipcursus. :-)

Ik probeer al jaren om hem assertiever te krijgen, maar dring niet door. Hoop dat er snel een vriend(in) op zijn pad komt die tot hem kan doordringen. Misschien dat iemand die wat verder af staat als ik, wel daartoe in staat is.

In ieder geval weet ik nu dat een brief aan hem schrijven het meeste effect heeft. Is ook iets wat hij zelf aan geeft. Met een brief, zegt hij, vermijd ik dat hij me kan onderbreken en geef ik mezelf ook echt de kans om alles eruit te smijten.

Voordeel van met artsen te werken, je komt al eens alle disciplines tegen, dus vandaag met een psychiater gesproken. Deze zegt ook compleet breken. Waarop ik haar vertelde vh verzoek vd moeder destijds. Ze snapt dat breken hierdoor voor mijn vriend niet zomaar kan. Vriend en ik hebben gisteren ook over dat contact afspraken gemaakt. 1ste contact zal telefonisch zijn, waarbij ik het gesprek mag volgen. Hij gaat haar zeggen dat ze geen vriendin is en ze voor hem enkel een ex collega is. Verder zal hij laten weten dat ik al hun gesprekken onder ogen krijg, dus niets gaat geheim. Ook zullen alle gesprekken gewoon oppervlakkig zijn, hij wil geen geflirt meer. Verder zal hij haar zeggen dat ze zich naar mij toe moet excuseren. Kan zij zich niet vinden in 1 van deze voorwaarden, dan is er geen contact meer mogelijk. En ik ben ook degene die moet aangeven wanneer dat telefoontje kan. Zo lang ik er niet klaar voor ben, wordt er geen contact genomen.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:29

SVRL schreef:
bigone schreef:

Hij krijgt dit jaar van mij een slipcursus. :-)

Ik probeer al jaren om hem assertiever te krijgen, maar dring niet door. Hoop dat er snel een vriend(in) op zijn pad komt die tot hem kan doordringen. Misschien dat iemand die wat verder af staat als ik, wel daartoe in staat is.

In ieder geval weet ik nu dat een brief aan hem schrijven het meeste effect heeft. Is ook iets wat hij zelf aan geeft. Met een brief, zegt hij, vermijd ik dat hij me kan onderbreken en geef ik mezelf ook echt de kans om alles eruit te smijten.

Voordeel van met artsen te werken, je komt al eens alle disciplines tegen, dus vandaag met een psychiater gesproken. Deze zegt ook compleet breken. Waarop ik haar vertelde vh verzoek vd moeder destijds. Ze snapt dat breken hierdoor voor mijn vriend niet zomaar kan. Vriend en ik hebben gisteren ook over dat contact afspraken gemaakt. 1ste contact zal telefonisch zijn, waarbij ik het gesprek mag volgen. Hij gaat haar zeggen dat ze geen vriendin is en ze voor hem enkel een ex collega is. Verder zal hij laten weten dat ik al hun gesprekken onder ogen krijg, dus niets gaat geheim. Ook zullen alle gesprekken gewoon oppervlakkig zijn, hij wil geen geflirt meer. Verder zal hij haar zeggen dat ze zich naar mij toe moet excuseren. Kan zij zich niet vinden in 1 van deze voorwaarden, dan is er geen contact meer mogelijk. En ik ben ook degene die moet aangeven wanneer dat telefoontje kan. Zo lang ik er niet klaar voor ben, wordt er geen contact genomen.

Heel goed gedaan!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:08

fijn ts dat alles nu uitgesproken is. er zat toch meer dan dat je eerst aangaf dus.

op naar het herstel en de toekomst

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:01

Inderdaad, dumpen die miep op de chat.
Dit kan nooit goed gaan.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:13

Ik ben blij dat het goed is en achter de rug.
Ik kreeg een gtst gevoel. Allemaal zo vaag en kinderachtig. Maar fijn dat het voor jullie nu goed zit!
Misschien is het in het vervolgen beter om gelijk naar hem een brief te schrijven. Is alles duidelijk en op tafel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:18

Ach ja, als je en topic opent, moet je het maar afmaken ook zeker.

Zondag had mijn vriend zijn ex collega via messenger laten weten dat hij even niets meer van haar wilde horen. De dag erna had zij erop geantwoord dat hij zijn tijd maar moest nemen, ze hoorde hem nog wel.

Afgelopen weekend had mijn vriend me zijn telefoons gegeven, ik moest alles maar eens goed nakijken en dan zou ik wel zien dat er echt geen contact meer was. Tja, madam had op woensdag al geprobeerd om hem te bellen, maar niets ingesproken. Vriend krijgt op zijn werkgsm zoveel oproepen van klanten, dat hij alleen zijn voicemail beluisterd en niet naar de gemiste oproepen kijkt. Ze is ondertussen geblokkeerd op zijn werkgsm en op WhattsApp. Belt ze op de privégsm, wordt ze gewoon genegeerd. Ergens begint er nu toch een kwartje te vallen en begint mijn vriend ook te zeggen dat het een zwaar gesprek zal zijn als hij haar in de toekomst belt, maar hij blijft er, helaas, bij dat ze nog een laatste kans moet krijgen.

Gisteren hadden wij kennissen op bezoek. Zij leerden mijn vriend kennen, toen hij als tiener bevriend was met de zoon van hun werkgever. Die werkgever heeft mijn vriend later ook kunnen overtuigen om al zijn spaargeld in zijn firma te investeren, waarbij zij hem waarschuwden om dat niet te doen. Vriend heeft niet naar hen geluisterd en is al zijn spaargeld kwijtgeraakt toen de firma in faling ging. Hier is gisteren veel over gesproken en toen de mannen even met onze nieuwe auto op pad waren, vertrouwde de vrouw me toe (zonder dat ik er zelf over begon) dat mijn vriend eigenlijk te lief is en zij het zo erg vond dat mensen zo van hem profiteren. Ze noemde mijn vriend iemand die je voor 100% kan vertrouwen, waar geen greintje kwaad in zit, maar dat hij helaas te naïef is voor zijn eigen bestwil.

Vind het uiteindelijk jammer dat ik hem niet kan helpen. Zijn oplossing is dat ik hem vanaf nu controleer en hem bijstuur waar nodig. Alleen is dit niet echt de oplossing, aangezien het van mij wel de bitch maakt die anderen tot orde roept als ze naar mijn gevoel van mijn vriend profiteren, terwijl hij dit eigenlijk zelf moet doen. Tips naar cursussen die mensen assertiever maken en leren omgaan met stress (wel in België) zijn bij deze dus welkom. Ben er ondertussen wel van overtuigd dat hij er ene nodig heeft (en hij ontkent het zelf niet)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:25

Stuur 'm naar de huisarts, die verwijst wel door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:33

lieveli schreef:
Stuur 'm naar de huisarts, die verwijst wel door.

Zou ik doen als hij er ziek van werd, is nu niet het geval. Zeker niet nu ik gepromoveerd ben tot privé bitch die maar tijdig moet ingrijpen.

Hij staat trouwens wel open voor een training, zolang het niet enkel een assertiviteitscursus is, hij vindt dat hij meer last heeft van zijn stress en gebrek aan organisatievermogen. Moet dus een alles in 1 cursus zijn en vrees dat daar een huisarts geen antwoord op heeft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:47

Nou ik zou het toch eerder aan een huisarts vragen dan aan een overwegend Hollands paardenforum :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:48

SVRL schreef:
Vind het uiteindelijk jammer dat ik hem niet kan helpen. Zijn oplossing is dat ik hem vanaf nu controleer en hem bijstuur waar nodig. Alleen is dit niet echt de oplossing, aangezien het van mij wel de bitch maakt die anderen tot orde roept als ze naar mijn gevoel van mijn vriend profiteren, terwijl hij dit eigenlijk zelf moet doen.

Nou inderdaad. Lekker makkelijke oplossing, het probleem in jouw handen leggen. Daar zou ik dus mooi niet in mee gaan. Hij is immers niet jouw project of opvoedproduct.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:53

lieveli schreef:
Nou ik zou het toch eerder aan een huisarts vragen dan aan een overwegend Hollands paardenforum :=

Wij hebben niet dezelfde huisarts en dat soort cursussen zitten hier ook niet in de ziekenzorg, tenzij je bij een psychiater loopt en daar is hij nu ook weer niet aan toe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:59

Ts, dan ben je voor de buitenwereld maar "de vrouw met de broek aan" zoals we in Holland zeggen. Niets mis mee wanneer jullie relatie daar wel bij vaart. Behoed hem op een goede manier van blunders en zorg dat het vertrouwen er tussen jullie blijft. Mooi om te lezen dat mijn gevoel, dat je vriend gewoon een goedzak is die mensen meteen vertrouwd en helpt juist is. Zijn vaak ontzettende lieve mensen die soms de verkeerden tegenkomen, veel geluk in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:06

bigone schreef:
Ts, dan ben je voor de buitenwereld maar "de vrouw met de broek aan" zoals we in Holland zeggen. Niets mis mee wanneer jullie relatie daar wel bij vaart. Behoed hem op een goede manier van blunders en zorg dat het vertrouwen er tussen jullie blijft. Mooi om te lezen dat mijn gevoel, dat je vriend gewoon een goedzak is die mensen meteen vertrouwd en helpt juist is. Zijn vaak ontzettende lieve mensen die soms de verkeerden tegenkomen, veel geluk in de toekomst.

Dankje.
Ben ook wel blij dat die vrouw gisteren begon te vertellen, ze zei me ook dat ik hem nooit zou kunnen veranderen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:08

Al eens op syntra gekeken?
Voorzorg en cm bieden deze cursussen ook wel eens aan :j

Veranderen moet je hem ook niet ;)
Hij moet vooral groeien in wie hij momenteel is en dus ook voor zichzelf leren opkomen :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:46

Heeft hij ooit eens naar een psycholoog geweest, dat lijkt mij eigenlijk misschien wel een goed eerste begin?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:55

Ik zou met zo iemand niet kunnen leven.
Je wilt toch een man, geen kind?
Gaat de ongelijkwaardigheid op dit vlak je niet tegenstaan wanneer jij eens iemand nodig hebt om op te steunen?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:34

Ik vind dit wel een positieve ontwikkeling: vriendlief heeft ingezien dat jij gelijk hebt en dat hij hulp nodig heeft bij het minder lief/naïef worden. Hij vertrouwt jou dat ook toe. Dat maakt hem niet tot een kind maar een man met zelfinzicht. Dat is misschien nu even ongelijkwaardig maar als dat meer :)* -momenten gaat opleveren en vriendlief steeds beter wordt in "nee"-zeggen vermindert de stress en hoeft ie zich ook minder druk te maken om anderen en wat die van hem vinden en van hem willen. Dat geeft rust in zijn bolletje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:37

@ Furow: ik snap je punt, deel je mening maar weet ook dat dit voor mijn vriend geen optie is. Reden waarom wil ik liever niet kwijt.

@ Boras: Ik weet al jaren dat ik de sterke ben en hij op mij leunt. En nee, dat is niet altijd makkelijk voor me, zeker niet als ik dan steun nodig heb. Hij probeert me ook te sparen, maar net dan gaat het helemaal de verkeerde richting uit. Voor mij is dat echter geen breekpunt, het is niet omdat hij 1 grote zwakte heeft, dat hij daarom ook een slecht mens is. En ik zorg nu eenmaal ook graag voor hem, dus vind ik het ook niet erg om steun bij vrienden te zoeken ipv bij hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:34

Maflinger_S schreef:
Ik vind dit wel een positieve ontwikkeling: vriendlief heeft ingezien dat jij gelijk hebt en dat hij hulp nodig heeft bij het minder lief/naïef worden. Hij vertrouwt jou dat ook toe. Dat maakt hem niet tot een kind maar een man met zelfinzicht. Dat is misschien nu even ongelijkwaardig maar als dat meer :)* -momenten gaat opleveren en vriendlief steeds beter wordt in "nee"-zeggen vermindert de stress en hoeft ie zich ook minder druk te maken om anderen en wat die van hem vinden en van hem willen. Dat geeft rust in zijn bolletje.

Hmm, daar heb je een punt.

En vanavond heeft hij me nog extra aangenaam verrast. Ik vroeg hem wat hij zou doen indien zij zich niet aan onze afspraken zou willen houden en zou blijven aandringen op contact achter mijn rug om. Heb eerlijk toegegeven dat ik bang ben dat zij hem opnieuw gaat manipuleren. Hij antwoorde daarop dat er dan geen contact meer mogelijk is. Dus vroeg ik hem of hij dat erg zou vinden. Daarop antwoorde ie: schat, het is maar een ex collega. Contact is enkel mogelijk als zij zich ook zo gedraagd, kan dit niet, dan zal ik geen traan om haar laten.

Tja, ik denk dat er iemand wakker geworden is.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:48

Heeft hij eigenlijk veel keuze, het is een constant terug komend onderwerp inclusief zeer intensieve controle. Dus ik denk dat het wel een normaal antwoord is op de voorgaande dingen, het is dan ook perfect wat jij wil horen.