Na 3-5 glazen alcohol vallen de 'remmingen' al wat weg en hoe meer je drink hoe erger dat wordt.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ODonoghue schreef:Niet dronken voor Mn 18e is ook een goeie idd, al was ik dat sowieso niet van plan, dronken of aangeschoten lijkt me 300 keer niets
ODonoghue schreef:Anoniem schreef:Gewoon nog even wachten.
Dit soort reacties zijn begrijpelijk maar niet waar ik om vroeg

ODonoghue schreef:Captain schreef:Waarom is het gezelliger als je alcohol op hebt?
En dat van je grenzen kennen is onzin. Je hebt gewoon gezond verstand (hoop ik). Jezelf klemzuipen om te kijken hoe ver je kan gaan vind ik echt zo kinderachtig en triest.
Nergens is iets gezegd over klemzuipen. Mijn doel is om me niet 'gevangen' te voelen als ik juist ergens ben voor mijn ontspanning
GDG schreef:ElizeVdS schreef:Normaal dat je ouders je rijbewijs betalen? I wish. Bij ons thuis moest je werken voor luxe dingen.
Ik kreeg een paard om me te motiveren mijn best te doen op school. Niet om te chanteren maar te stimuleren. Paard en stal werd betaald, alle extra's werkte ik voor.
Euh.... Zie jij ook hoe krom je redenering is?
"I never had it easy. My father gave me a small loan of a million dollars..."
Lieshorses schreef:Sommige reacties slaan echt nergens op, vooral de 'comazuipen en straalbezopen, is dat wat je wil?' reacties.
TS geeft gewoon aan dat ze het een keer wilt proberen en 17 is in mijn omgeving en tegenwoordig echt niet vroeg om eens te beginnen met het ontdekken van alcohol.
@ Hierboven, dat is echt onzin dat verschilt per persoon, per dranksoort, wat je gegeten hebt, of je moe bent, etc. etc.
Zaterdagen gehad dat ik na 1 mixje mijzelf al vaag voelde worden, ik kwam dan net uit werk en had ook nog niet de maag goed gevuld van te voren.
TS, heb je al een idee voor je compromis?
bruintje123 schreef:ODonoghue schreef:Als ik een maximaal aantal drankjes of procent of weten ik het mag, betaal ik uiteraard iets zelf. Een aantal lessen of juist de examens etc.
Je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Maar dat was niet de oorspronkelijke deal.
En wel erg moeilijk te controleren door je ouders.
bruintje123 schreef:Dat komt waarschijnlijk omdat de afspraak ook zwart wit is.
Als je niet drinkt krijg je het rijbewijs.
Hoe duidelijker kan een afspraak zijn