Compromis met ouders ivm drank?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:51

Dat is gewoon te verklaren hoor
Na 3-5 glazen alcohol vallen de 'remmingen' al wat weg en hoe meer je drink hoe erger dat wordt. :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:53

gekvanfleur schreef:
Na 3-5 glazen alcohol vallen de 'remmingen' al wat weg en hoe meer je drink hoe erger dat wordt. :)

Ja dat is ook te verklaren. Maar dat neemt niet weg dat ik het raar vind dat je zoiets 'nodig bent'

MondyJoker

Re: Compromis met ouders ivm drank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:00

Maar ts ga jij nu ook aanbieden zelf je rijbewijs te betalen of hoop je dat je en/en krijgt zo ?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:21

ODonoghue schreef:
Niet dronken voor Mn 18e is ook een goeie idd, al was ik dat sowieso niet van plan, dronken of aangeschoten lijkt me 300 keer niets

Aangeschoten kun je al best snel zijn, dat is gewoon het effect van alcohol.

Ik ben benieuwd wat je ouders ervan vinden en wie weet komen jullie tot een fijn compromis.

Voorop gezet, na 3 zwangerschappen en 3 jaar borstvoeding (en nog los van alle keren dat ik bob was) weet ik hoe het is om zonder alcohol samen met anderen te zitten die wel mogen drinken. Ik heb me nooit verveeld of buitengesloten gevoeld. Maar dat ligt aan je vrienden. Ze zijn/waren wel eens goed aangeschoten, maar nooit ladderzat en daar zit denk ik de grens voor een "nuchter" persoon.

Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet gemist heb om af en toe samen met hen een biertje te drinken.

Als je vrienden niet leuk zijn met alcohol op, dan kan het of aan jouw liggen (het jaloerse wat je al aangaf) of aan je vrienden (te veel op, vervelend gedrag). Dat is vanaf hier niet te zien. Maar ga vooral niet drinken om met hun mee te komen.

Doe wat jezelf wil en ken je grenzen! Ga niet gelijk aan de wodka-mixjes, maar begin met lage percentages in een veilig omgeving met vrienden waarvan je weet dat ze niet drinken om "stoer" te zijn of om het dronken worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:30

ODonoghue schreef:
Anoniem schreef:
Gewoon nog even wachten.

Dit soort reacties zijn begrijpelijk maar niet waar ik om vroeg ;)

Nee, dit wil je gewoon niet horen, dat is iets anders ;)

Als ik mijn rijbewijs niet hoefde te betalen, zou de keuze voor mij ontzettend simpel zijn, scheelt nogal wat geld. Plus, je bent er al mee bezig, dan is het einde toch in zicht? Kun je dan rustig aan gaan proberen ;)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:37

ODonoghue schreef:
Captain schreef:
Waarom is het gezelliger als je alcohol op hebt?

En dat van je grenzen kennen is onzin. Je hebt gewoon gezond verstand (hoop ik). Jezelf klemzuipen om te kijken hoe ver je kan gaan vind ik echt zo kinderachtig en triest.

Nergens is iets gezegd over klemzuipen. Mijn doel is om me niet 'gevangen' te voelen als ik juist ergens ben voor mijn ontspanning

Maar als dit je doel is moet je dat vooral leren zonder alcohol daar heb je de redt van je leven meer aan dan de quick fix van alcohol op dat moment. Je zal namelijk ongetwijfeld meer momenten in je leven tegen komen dat je je gevangen voelt waar even een borrel niet de oplossing is. Ga op zoek naar vaardigheden die je hier voor nodig hebt. Alcoholmisbruik hier niet de oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:41

GDG schreef:
ElizeVdS schreef:
Normaal dat je ouders je rijbewijs betalen? I wish. Bij ons thuis moest je werken voor luxe dingen.

Ik kreeg een paard om me te motiveren mijn best te doen op school. Niet om te chanteren maar te stimuleren. Paard en stal werd betaald, alle extra's werkte ik voor.

Euh... :') . Zie jij ook hoe krom je redenering is?

Doet me denken aan Donald Trump *D "I never had it easy. My father gave me a small loan of a million dollars..." :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:42

Mondy schreef:
Maar ts ga jij nu ook aanbieden zelf je rijbewijs te betalen of hoop je dat je en/en krijgt zo ?

Het lijkt wel Brexit... :=

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:48

Heb niet alles gelezen maar verbaas me over hoeveel heilige boontjes er op bokt kennelijk zijn.
Als moeder van een inmiddels 21- en een 18 jarige vind ik het prettiger als mijn kind in een redelijk veilige thuisomgeving zijn of haar grenzen verkent m.b.t. alcohol dan straks wanneer hij of zij studeert in een andere provincie met alle alcoholische verleidingen van dien (over de studentenverenigingen en disputen met bijbehorende ontgroeningen nog maar niets gezegd haha)
Ik zou dit een heel legitiem argument vinden naar je ouders toe.
Wel vind ik dan dat de afspraak die je gemaakt hebt, niet voor je 18e drinken en dat je ouders dan je rijbewijs betalen, dan niet stand kan houden.
De keus is dan aan jou of je dat zelf wilt en kan betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:00

Je hebt het al zo lang volgehouden, dan lukt tot je 18e ook wel toch? Dat wordt een leuk feestje op je 18e!
Ikzelf heb nooit bij vrienden gedronken. Ook bij uitgaan was ik altijd de bob en ik heb me altijd prima vermaakt. Roken en drugs heb ik ook nog nooit gedaan ondanks dat zelfs mn eigen broer het me meermaals aanbood.

Thuis drink ik wel, buitens huis niet. Wees trots op jou goede zelfbeheersing, kunnen je vrienden nog wat van leren!!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:09

Ik hoop dat je ouders zich aan hun afspraak met jou houden TS.
Ik weet zeker dat je hier overheen gaat lezen omdat je dit nu nergens op vindt slaan maar... over een jaar of 10 zal je begrijpen waarom jou ouders deze afspraak met jou hebben gemaakt, en dan zal jij dezelfde afspraak willen gaan maken met je eigen kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:13

TS je geeft enkel aan welke reacties je niet wil horen; maar hoe zie jij een compromis voor je? Jij wil de deal breken door toch te drinken: hoe zie je je ouders de deal breken met je rijbewijs? Daar al over nagedacht? Zo'n compromis werkt twee kanten op, of dacht je werkelijk dat je kans van slagen hebt door te zeggen 'ik ga verantwoord drinken krijg ik dan alsnog m'n rijbewijs kado'?

Deal is gemaakt op je 12/13e. Je bent nu 17. Wat is dat extra jaartje nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:29

gekvanfleur schreef:

Met andere woorden, TS: als je echt verschil wilt merken qua remmingen, zal je minimaal een glas of 3 moeten drinken. Is dat ook wat je van plan was?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:00

Sommige reacties slaan echt nergens op, vooral de 'comazuipen en straalbezopen, is dat wat je wil?' reacties.
TS geeft gewoon aan dat ze het een keer wilt proberen en 17 is in mijn omgeving en tegenwoordig echt niet vroeg om eens te beginnen met het ontdekken van alcohol.
@ Hierboven, dat is echt onzin dat verschilt per persoon, per dranksoort, wat je gegeten hebt, of je moe bent, etc. etc.
Zaterdagen gehad dat ik na 1 mixje mijzelf al vaag voelde worden, ik kwam dan net uit werk en had ook nog niet de maag goed gevuld van te voren.
TS, heb je al een idee voor je compromis? :)

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:12

Lieshorses schreef:
Sommige reacties slaan echt nergens op, vooral de 'comazuipen en straalbezopen, is dat wat je wil?' reacties.
TS geeft gewoon aan dat ze het een keer wilt proberen en 17 is in mijn omgeving en tegenwoordig echt niet vroeg om eens te beginnen met het ontdekken van alcohol.
@ Hierboven, dat is echt onzin dat verschilt per persoon, per dranksoort, wat je gegeten hebt, of je moe bent, etc. etc.
Zaterdagen gehad dat ik na 1 mixje mijzelf al vaag voelde worden, ik kwam dan net uit werk en had ook nog niet de maag goed gevuld van te voren.
TS, heb je al een idee voor je compromis? :)

Ik vind het best wel grappig dat drinken en aangeschoten zijn nu als normaal wordt gezien, en mensen die het hier niet mee eens zijn, zijn schijnheilig en heilige boontjes etc.
Zou mooi zijn als mensen gaan inzien dat je niet iets hoeft te doen omdat de massa of de vriendengroep het ook doet.
Ik vind het getuigen van weinig eigen identiteit als dat de achterliggende rede is. In dit geval is ts ook nieuwschierig maar heb ik toch het idee dat meedoen met de vrienden de belangrijkste reden is. Ik ken zat mensen die op deze manier aan sigaretten etc verslaaft zijn geraakt, en dat is gewoon doodzonde.
Leer zelf nadenken please.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:22

Precies Deoiridh.
Ik begrijp ook niet dat de alcohol zó belangrijk is.
Nee het is niet meteen coma zuipen en straal bezopen. Al heb ik die meer dan genoeg binnen zien komen op de SEH. En als je die dan naar de IC ziet vertrekken met allemaal slangetjes en metertjes en ongeruste ouders, echt lol. Maar dat is offtopic.

Denken dat je zonder drankje (pilletje) geen lol kunt hebben is toch wel een instelling die erg jammer is.

En dat heeft niets met moraalridder zijn te maken, maar zien dat het zo anders kan. Weten dat het anders kan. gewoon lol op een colaatje.
De wet is niet aangepast om te pesten maar omdat er is gebleken dat het schade kan geven. ook bij een paar drankjes. Dus het gaat niet eens over coma zuipen.
En ja dat is even wennen voor de pubers van nu maar over 10 jaar weet ook niet iedereen meer beter dat het vanaf 18 is.

Een rijbewijs daarvoor in ruil, aanpakken. Met 2 grote handen. Echt een prachtig cadeau in ruil voor wat drankjes.
Ik zou willen dat ik dat had mogen krijgen, ik mocht het zelf bij elkaar werken.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 12:23

Als ik een maximaal aantal drankjes of procent of weten ik het mag, betaal ik uiteraard iets zelf. Een aantal lessen of juist de examens etc.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:25

ODonoghue schreef:
Als ik een maximaal aantal drankjes of procent of weten ik het mag, betaal ik uiteraard iets zelf. Een aantal lessen of juist de examens etc.

Je kunt het natuurlijk altijd proberen. :)
Maar dat was niet de oorspronkelijke deal.
En wel erg moeilijk te controleren door je ouders.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 12:26

bruintje123 schreef:
ODonoghue schreef:

Je kunt het natuurlijk altijd proberen. :)
Maar dat was niet de oorspronkelijke deal.
En wel erg moeilijk te controleren door je ouders.

Niet drinken is ook moeilijk te controleren, ben bijvoorbeeld een heel weekend op vakantie geweest met vrienden en al een aantal keer blijven slapen bij iemand na een feestje

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:27

Als je blijft slapen ergens is het inderdaad moeilijk te controleren, maar als je thuis slaapt wel.
Met de regeling drinken mag wel is de controle thuis ook weg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:28

Nou we kunnen het er toch wel over eens zijn dat er hier vrijwel alleen zwart OF wit wordt gereageerd en vanuit gevoel. In plaats van objectief en relatief...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:30

Dat komt waarschijnlijk omdat de afspraak ook zwart wit is.
Als je niet drinkt krijg je het rijbewijs.
Hoe duidelijker kan een afspraak zijn :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:31

Maar is het diep van binnen niet eigenlijk "omdat ik het niet mag, wil ik het".

Voor mij persoonlijk was de lol er snel af toen ik "legaal" een drankje mocht bestellen. Eerder was het spannend, zouden ze mijn ID vragen of niet? Net als met stappen. Toen ik 14/15 was wilde ik super graag op stap, en dat mocht wel eens van mijn ouders maar naar mijn mening moest ik belachelijk vroeg naar huis. Toen ik 16 werd zeiden mijn ouders "de tijd maakt niet meer uit zolang je maar nooit alleen naar huis fietst". En toen stond ik rustig om 02.00 gewoon weer op de stoep.

Ik snap best dat je het eens wilt proberen. Maar of je het nu probeert of als je 18 bent maakt geen verschil (behalve dan dat je een rijbewijs cadeau krijgt).
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 17-07-17 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:53

bruintje123 schreef:
Dat komt waarschijnlijk omdat de afspraak ook zwart wit is.
Als je niet drinkt krijg je het rijbewijs.
Hoe duidelijker kan een afspraak zijn :)

Maar dan hoeft er toch niet meteen vanuit emotie gereageerd te worden? En alsof TS abnormaal is omdat ze nieuwsgierig is. Dat vind ik best heftig hier.

Natuurlijk maak je afspraken niet om er vanaf te wijken. Maar afspraken maken met een 12 jarige over dit soort dingen... Daar heb ik ook zo mijn ideeën over. Dat terzijde, is niet het onderwerp van discussie.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:07

Natuurlijk is ze nieuwsgierig. Zijn er dan mensen die schrijven dat dat abnormaal is? Daar heb ik dan overheen gelezen of dat zo niet opgevat. :)
Wel mensen die het jammer vinden nu ze al zo dicht bij haar einddoel is van het behalen van het rijbewijs.

Of zo'n afspraak maken eerlijk is vanuit de ouders bij een 12 jarige.
Daar heb ik ook wel twijfels over omdat de meeste 12 jarige nog geen behoefte hebben aan drank en dan wel vlug zeggen ja dat is goed.
Maar goed, ts staat vrij het te verbreken en toch een drankje te pakken, ze word niet het huis uit geschopt of zo :+
Ze moet haar rijbewijs dan zelf betalen, zoals heel veel gewoon altijd al moesten :)
Zij heeft alleen een leuk alternatief als ze het niet doet.