Schelden in je relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:29

Zodra er op een serieus moment gescholden wordt is er IMO geen respect. Tenminste, mij is mijn leven lang verteld dat mensen uit schelden geen uiting van respect is. De woorden waarover dit topic gaat zijn op geen enkel moment een teken van veel respect, zelfs niet in een lacherige situatie.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-07-17 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:29

Tja, ik denk echt dat wanneer je iemand deze woorden om de oren slingert dat daar geen greintje respect bij zit. Ook al maak je ruzie en ben je van twee kanten een heethoofd dan nog moet het respect er voor je partner zijn. En dit soort woorden maakt dat moeilijk te geloven. Ts zal twee dagen hebben vragen om excuses maar alleen al het feit dat hij niet inziet dat hij haar ontzettend kwetste en niet meteen sorry zei geeft aan dat hij er nogal aparte normen en waarden op na houd.

lovelyfiefy

Re: Schelden in je relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:37

Ik heb niet alle reacties gelezen.
Maar nee ik vind dit niet normaal.
Nu weet ik dat er relaties zijn waar het wel gebeurd, al weet ik dat dat bij mij een buurjongen is die aan drugs zit en weet ik het wat nog meer..
Die vriendin moet het dus ook ontgelden met dat soort woorden, maar dat mens is net zo gek als die jongen zelf is.. die scheld net zo hard terug *\o/*

Dus er zijn uitzonderingen :+

Maar in een relatie onder wat betere omstandigheden (zal ik het zo maar noemen?)
vind ik niet dat uitschelden bij een discussie of ruzie voor hoort te komen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:39

Schelden vind ik niet okee, zeker niet met de woorden waar TS voor uitgemaakt wordt maar knallende ruzies horen in mijn ogen wel bij een goede relatie.
Het geeft aan dat je je druk maakt om hoe de ander met je omgaat en hoe druk je je maakt over wat de ander doet.

Af en toe moeten alle ergenissen er toch uit , dat lucht op en levert ook weer goede sex op :P :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:01

Ik vind dan juist het voorkomen van knallende ruzies dmv goede communicatie een basis voor fijne relatie. Dus ergernissen meteen uitspreken. Als je het laat sudderen kun je idd wachten op de knal en persoonlijk houd ik daar dus absoluut niet van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:26

spatter schreef:
Schelden vind ik niet okee, zeker niet met de woorden waar TS voor uitgemaakt wordt maar knallende ruzies horen in mijn ogen wel bij een goede relatie.
Het geeft aan dat je je druk maakt om hoe de ander met je omgaat en hoe druk je je maakt over wat de ander doet.

Af en toe moeten alle ergenissen er toch uit , dat lucht op en levert ook weer goede sex op :P

Haha dat ook :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:31

Mars schreef:
Ik vind dan juist het voorkomen van knallende ruzies dmv goede communicatie een basis voor fijne relatie. Dus ergernissen meteen uitspreken. Als je het laat sudderen kun je idd wachten op de knal en persoonlijk houd ik daar dus absoluut niet van

Hier ben ik het mee eens.
Wij hebben zelden knallende ruzies, kan eigenlijk niet eens herinneren wanneer ooit. :)
Hier word het eerder uitgesproken. En dat kan best wel eens met stemverheffing zijn, maar niet knallend.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:34

bruintje123 schreef:
Mars schreef:

Wij hebben zelden knallende ruzies, kan eigenlijk niet eens herinneren wanneer ooit. :)
Hier word het eerder uitgesproken. En dat kan best wel eens met stemverheffing zijn, maar niet knallend.

Precies dat. Wij praten met elkaar, altijd en over alles. Knallende ruzie hebben we nog nooit gehad, maar dat wil absoluut niet zeggen dat we passieloos of saai zijn. We merken het gewoon meteen aan elkaar als er iets dwars zit en praten daarover. Ik zie echt niet in waarom je met deuren moet gooien, moet schreeuwen of zou moeten schelden. Je bent toch geen puber meer?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:39

Klopt als het knallend moet ben je naar mijn inziens te laat.
Nu heb ik mijn hart op de tong, dus laten sudderen kan ik al niet :+
Misschien dat het dat al is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:41

Nu moet ik wel zeggen dat ik een koppel ken dat ook alles uit praat wanneer het zich voor doet (met of zonder publiek) maar áltijd met schelden en stemverheffing... blijkbaar communiceren sommige gewoon zo. :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:45

Dat is dan wel weer heel snel willen communiceren.
Even wachten tot thuis moet nog wel lukken lijkt me :D
Wel jammer dat het dan nog steeds met schelden is. zeker openbaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:46

Eh ja, bij hun zit er zeg maar geen rem of filter tussen het spraakgebied van de hersenen en de stembanden. := Maar dan ook echt helemaal geen rem of filter...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:47

Zit er wel enige iq filter tussen?
Ik krijg dan echt een tokkie idee bij wat je nu schetst.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:48

Nou, toch wel. :j Hoe gek het ook mag klinken, het zijn helemaal geen tokkies... Misschien doen ze het ook niet als er minder bekende mensen bij hun zitten, dat weet ik eigenlijk niet... (wij zijn heel erg close)... Misschien zien ze ons niet echt als "vreemden" waardoor ze het gewoon doen als wij er zijn. :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:49

Tink89 schreef:
bruintje123 schreef:

Precies dat. Wij praten met elkaar, altijd en over alles. Knallende ruzie hebben we nog nooit gehad, maar dat wil absoluut niet zeggen dat we passieloos of saai zijn. We merken het gewoon meteen aan elkaar als er iets dwars zit en praten daarover. Ik zie echt niet in waarom je met deuren moet gooien, moet schreeuwen of zou moeten schelden. Je bent toch geen puber meer?

Wat jammer dat je niet inziet dat mensen nu eenmaal verschillend zijn en daar een waardeoordeel aan hangt zeg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:50

Ja misschien is het dat, dat jullie zo eigen zijn dat ze zich durven te laten gaan.
(nog even en ze doen de goedmaak sex ook waar jullie bij zijn _O- )

Ik zou me er toch wel opgelaten bij voelen als ze echt gaan lopen ruziën waar je bij bent.
Niet erg gezellig ook niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:55

In het begin wel maar het went. _O-
En het grootste deel van de tijd schiet één van de twee in de lach na 3 zinnen. := :')
Tis een apart koppel maar ze werken samen zeg maar... _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:00

bruintje123 schreef:
Ik zou me er toch wel opgelaten bij voelen als ze echt gaan lopen ruziën waar je bij bent.
Niet erg gezellig ook niet.

Ohhh een keer meegemaakt. Een koppel dat ruzie had waar wij bij waren. En niet effetjes :oo
Wij zijn na een uur weggegaan. Steeds als wij wilde opstaan gaven ze aan er mee te stoppen. Eeennnn dan gingen ze weer verder(of beter zij ging weer verder met de ruzie)

Vreselijk gênant. In het begin wil je nog een soort van bemiddelen....maar daarna weet je gewoon niet meer waar je moet kijken.

Wat me ook stoort op het moment dat we bezoek hebben......nooit ruzie waar andere bij zijn...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:08

Waarom zou je in hemelsnaam doen alsof alles koek en ei is wanneer dit niet zo is? Al zou ik willen, zo goed kan ik niet eens acteren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:13

met mijn ex ging ik zo eens op visite bij een vriend van mij, was de eerste keer dat we daar thuis gingen. Zijn toenmalige vriendin kwam later, dus we zaten daar wat te drinken, zijn vriendin komt thuis (die kende ik ook gewoon) en die loopt zonder wat te zeggen naar hun kamer. Ik weet nog steeds niet waarom maar ik dacht meteen "die heeft wat op te biechten.".
Die vriend van ons excuseert zich en zegt "ik ga even met haar praten" en ik zeg tegen mijn ex "drink die cola maar op want ik denk niet dat we nog lang hier gaan blijven."
En na een tiental minuten komt die vriend terug, compleet van zijn melk, om zich te excuseren maar dat ze dus gezegd heeft dat ze een ander heeft en dat het avondje (we zouden normaal samen gaan eten) dus voortijdig afgerond zou worden. :=
Ik heb me nog nooit zo opgelaten gevoeld als toen. := (kan je nagaan hoe het voor hun was. :oo :=)

Maar met het koppel dat ik hierboven noemde is dat helemaal niet het geval, op één of andere manier is het bij hun niet eens meer storend. :')

Kimbers; je moet niet doen alsof alles koek en ei is maar je kan een basis beleefdheid aan de dag leggen als je in publiek bent...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:13

Kimbers schreef:
Waarom zou je in hemelsnaam doen alsof alles koek en ei is wanneer dit niet zo is? Al zou ik willen, zo goed kan ik niet eens acteren.

Doen of alles koek en ei of een ordinaire ruzie zijn twee uiterste. Je kan best iets zeggen als er op een bepaald moment iets gebeurt of gezegt wordt.

Maar echt een ruzie uitvechten waar andere bij zijn vind ik echt onbeleefd richting je bezoek.
Dan kan je beter zeggen deze parkeren we even...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:49

NatasjavE schreef:
Kimbers schreef:

Doen of alles koek en ei of een ordinaire ruzie zijn twee uiterste. Je kan best iets zeggen als er op een bepaald moment iets gebeurt of gezegt wordt.

Maar echt een ruzie uitvechten waar andere bij zijn vind ik echt onbeleefd richting je bezoek.
Dan kan je beter zeggen deze parkeren we even...

Uitgestelde ruzie, werkt echt prima. ''We hebben het hier thuis wel over, we laten het nu rusten''. En dan kan ik me er op dat moment ook prima overheen zetten.

Maar echt ruzie... Het is meer dat er dan wat irritaties zijn, die spreken we uit en ik beloof dat ik meer in het huishouden zal doen. :+

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:20

Als ik boos ben heb ik echt even tijd nodig om af te koelen. Er komt een minuut of 10 stoom uit mijn oren voordat ik het naast me neer kan leggen om het later uit te praten. Dan moet hij ook echt even uit mijn buurt blijven omdat op dat moment álles me boos maakt.

We hebben nauwelijks ruzie, maar als we boos zijn dat is het wel écht boos. Dus ook in het openbaar is dat merkbaar. Dan ros ik hem heus niet in elkaar en scheld hem ook echt niet uit, maar merkbaar is het absoluut.

Een ruzie hoeft trouwens niet gelijk ordinair te zijn. Het is ook maar net wat je onder ruzie verstaat. Geloof dat iedereen dat ook weer anders ziet.

Ruzie met h*er, klo*tzak enz.. ja, dat is wel ordinair of geschreeuw, maar heb ik ook nog nooit zo meegemaakt.

Geloof dat ik wel een beetje off-topic ga zo :')

Anchee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:58

Ts heeft volgens mij al eventjes niet meer gereageerd... Ben je alle antwoorden (en de situatie zelf) gewoon even aan het verwerken ts?
Hoe is het nu?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:01

Oh voor mijn partner is het heel normaal om mij voor van alles en nog wat uit te maken, en te schreeuwen en ook hij weigert sorry te zeggen. Schelden doe ik zelf eigenlijk nooit en schreeuwen al helemaal niet. Ik vind het helemaal niet normaal by the way...