Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MairiMacBran schreef:Lieshorses schreef:Meestal loop ik weg, zeg ik dingen zoals "flikker op" of ik reageer niet. Als hij echt brutaal word dan word ik weleens kwaad, maar nooit kwaad genoeg en dat weet ik zelf misschien ook wel. Ik vind het heel moeilijk om hem achter te laten of echt eens gaar te laten koken in zn sop.
Heb je je wel eens afgevraagd wat jij uit deze relatie haalt? Zonder alcohol is hij vast leuk, lief en geweldig, maar weegt dat voor jou op tegen de avonden dat jij (verbaal) agressief is tegen jou en anderen omdat hij teveel gedronken heeft, terwijl hij weet dat hij agressief van drank wordt? Spreekt het ook geen boekdelen dat jullie vriendengroep er schijnbaar ook geen zin meer in heeft, en de verantwoording maar bij jou heeft gelegd? Zijn vrienden hebben zijn handen er vanaf getrokken, doet dat ook geen belletje rinkelen? Of was het sowieso geen hechte vriendengroep?
xMaxxiee schreef:Elke keer weer verbaas ik me erover hoe snel er wordt geroepen dat je de relatie maar moet kappen... Een relatie gaat niet alleen maar over rozen, afentoe moet je ook door de zure appel heen bijten. Vind dat elke keer heel bijzonder![]()
Goed, on topic. Hij heeft dus een kwade dronk, sommige mensen hebben dat en daar kun je vrij weinig aan doen. Hij moet zijn grenzen gaan leren kennen wanneer zijn gedrag omslaat in vervelend gedrag en gaan accepteren dat dronken worden er voor hem niet meer in zit. Maar als hij de volgende dag niks meer weet gaat hij dat zichzelf niet aanleren, dus daar speel jij een rol. En spreek gewoon eens af dat jij een avondje gaat drinken als je dat wil en dat hij nuchter blijft. Ik zelf word heel vrij en druk van alcohol en mijn vriend wordt heel chaotisch en raakt kwijt. Wij spreken vaak bij gelegenheden waarvan we vermoeden dat het uit de hand gaat lopen af wie er dronken mag worden en wie de ander thuis brengt. Je hebt een relatie met elkaar dus je zorgt voor elkaar.
Wat je zegt over zijn vrienden herken ik zelf ook. Jouw vriend moet zijn aandacht nu verdelen over jou en zijn vrienden waardoor zijn vrienden minder aandacht krijgen. Logisch dat hun meer naar elkaar toe trekken. Maar dat trekt wel weer bij als zijn vrienden ook een vriendinnetje krijgen. Was in ieder geval bij ons wel zo
Lieshorses schreef:Ik ben vanavond weg geweest dus had even niet de tijd en ruimte om te reageren.
Over mijn ouders; die weten dat hij met alcohol niet altijd de gezelligste kan zijn
evenals dat zijn ouders dat weten. Ik heb met hun het er niet echt meer over gehad
sinds het laatste openbare incident (december, politie) aangezien daarna niks meer is gebeurd. Althans, niks met anderen buiten ik en mijn vrienden om.
Mijn ouders weten niet dat hij weleens heel lastig kan zijn tegen mij en mijn vrienden, er is geen
reden waarom ik dit niet vertel tegen hun, het is meer dat ik niet echt denk dat het iets toevoegd als ik het ze vertel.
Van sommige reacties en verhalen hier word ik een beetje benauwd, het is niet alsof mijn vriend ons ooit in gevaar heeft gebracht. Het is zichzelf die hij in gevaar brengt, en ons die hij vervolgens afsnauwt.
Afijn, ik wil het niet hierdoor gelijk uitmaken ook al zijn sommige hier zwaar op tegen. Ik wil eerst eens een goed gesprek met mijn vriend aangezien we dit nooit echt eerder hebben gehad. Maar waar ik ook gewoon enorm van baal is dat ik de support van onze vrienden gewoon enorm mis hier.
De band met onze vrienden is de laatste tijd zeker verslechterd en volgend jaar hebben we besloten om niet meer met hen op vakantie te gaan, maar laat ik zeggen dat we nog wel vrienden zijn.
Het liefst zou ik de vrienden duidelijk willen maken waar mijn vriend niet bij is, dat ik echt graag heb dat ze mij een beetje steunen wat betreft dit hele gedoe. Ik wil niet van mijn vriend zijn probleem hun probleem maken maar vrienden zijn er ook om elkaar ergens op te wijzen en soms denk ik dat hij een van hun daarin meer serieus zal nemen dan ik. Wat ik overigens echt geen probleem vind, maar ik hoop toch wel op een beetje 'backup'
Ik wil trouwens niet nu het probleem op mijn vrienden afschuiven want dat ligt nog altijd bij hem.
Overigens, ik vind de reacties dat ik zoveel drink lachwekkend. Het scheelt toch echt een hoop offtopic berichten als je goed mijn posts leest. En er zijn echt niet veel jongeren van 16 die in het weekend geen pilsje drinken hoor..
Lieshorses schreef:Nee hij slaat mij niet, hij kan weleens zwaar achterlijk en verbaal agressief uit te hoek komen.
Lieshorses schreef:Meestal loop ik weg, zeg ik dingen zoals "flikker op" of ik reageer niet. Als hij echt brutaal word dan word ik weleens kwaad, maar nooit kwaad genoeg en dat weet ik zelf misschien ook wel. Ik vind het heel moeilijk om hem achter te laten of echt eens gaar te laten koken in zn sop.
bruintje123 schreef:Mijn relatie is alweer 26 jaar. (langer dan dat jij oud bent) Dus nee dat gaat zeker niet alleen over rozen.
Toch geef ik hier ook advies, doei.
Mensen die zich niet in de hand kunnen houden met drank is toch gewoon een No-Go.
Ze is 16, nog een heel land met wel gezellige gozers, ook als ze gedronken hebben.
bigone schreef:Ik snap niet zo goed waar je je mee bemoeit eigenlijk. In de eerste plaats is het offtopic en in de tweede plaats is het jouw zaak niet.Niks moraalridder, ts geeft zelf aan dat ze drinkt, ze is nu zestien en doet dat blijkbaar al wat langer. En dan vraag ik me af waar de ouders zijn in dit verhaal. Onze kinderen drinken ook gerust een pilsje/mixje/wijntje maar wel vanaf hun achttiende want ik heb ze gelukkig goed duidelijk kunnen maken wat alcohol met je nog lang niet volgroeide hersens doet. Ts reageert niet op vragen hoe haar ouders er over denken en daar ben ik best wel benieuwd naar, ze was 14 toen ze bij hem kwam en toen werd er dus ook al flink gedronken.
of ze doen het stiekem.
en heb nu in Eindhoven mijn MBO afgerond en dito hetzelfde, iedereen die ik sprak in de klas dronk al eigenlijk wel een glaasje op 14/15. Is dat dan iets Brabants of trekt bokt gewoon ontzettende theemutsen aan? 
en die was toen 15/16? Toen dat begon.
schot voor open doel)purny schreef:Iemand die doorgaat met alcohol en geen rem heeft vind ik een alcoholist. Een verslaafde. Bij mij is het dus einde verhaal.