Vriend word (té) onstuimig van alcohol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:09

Even voor alle mensen die denken dat ik een moraalridder ben!!! Mijn kids zijn allang volwassen, komen van het platteland met de keten enz. Ik heb ze nooit verboden te roken of alcohol te drinken mocht dat zo lijken uit posts. Heb ze alleen op de gevaren gewezen en blijkbaar is dat blijven hangen tot ze redelijk volwassen waren. En ja, ze drinken heus wel bier/wijn/mixjes maar zijn nu tussen de 25 en 35 dus allang volwassen. Het is gewoon bewezen dat alcohol zeer vervelende blijvende bijwerkingen op je hersens kan hebben en iedereen voor zichzelf moet weten wat het drinken hem of haar waard is.
En ts, film hem maar een keer wanneer hij op zijn slechts is, aangezien hij een erg kwade dronk heeft en zich de volgende dag niets herinnert (en dat doet hij ook niet is mijn ervaring met een zwaar weekend drinkende vader met een zeer vervelende dronk) .Het was jammer dat er in mijn jeugd geen mobieltjes waren want dat had een groot verschil voor ons gezin gemaakt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 10:11

Ik geloof wel dat dit op lange duur erin mee heeft geholpen dat onze vrienden nog wat extra afstand hebben genomen, maar ondanks dat zijn de vrienden gewoon heel erg naar elkaar toegetrokken en laten ze ons een beetje in de steek. Naar mijn idee omdat wij een relatie hebben en hun alle 3 single zijn. Maar wat me opvalt is dat dat in het begin van onze relatie niet was en voordat wij een relatie hadden was mijn vriend al goede maten met hun, en toen al reageerde hij zo op drank. Dus het kan goed dat dit hen stimuleert om niet meer echt naar hem om te kijken, maar ze kennen hem ook al op de manier een aantal jaren.

MairiMacBran schreef:
Lieshorses schreef:
Meestal loop ik weg, zeg ik dingen zoals "flikker op" of ik reageer niet. Als hij echt brutaal word dan word ik weleens kwaad, maar nooit kwaad genoeg en dat weet ik zelf misschien ook wel. Ik vind het heel moeilijk om hem achter te laten of echt eens gaar te laten koken in zn sop.

Heb je je wel eens afgevraagd wat jij uit deze relatie haalt? Zonder alcohol is hij vast leuk, lief en geweldig, maar weegt dat voor jou op tegen de avonden dat jij (verbaal) agressief is tegen jou en anderen omdat hij teveel gedronken heeft, terwijl hij weet dat hij agressief van drank wordt? Spreekt het ook geen boekdelen dat jullie vriendengroep er schijnbaar ook geen zin meer in heeft, en de verantwoording maar bij jou heeft gelegd? Zijn vrienden hebben zijn handen er vanaf getrokken, doet dat ook geen belletje rinkelen? Of was het sowieso geen hechte vriendengroep?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:22

[quote="Lieshorses"]Ik geloof wel dat dit op lange duur erin mee heeft geholpen dat onze vrienden nog wat extra afstand hebben genomen, maar ondanks dat zijn de vrienden gewoon heel erg naar elkaar toegetrokken en laten ze ons een beetje in de steek. Naar mijn idee omdat wij een relatie hebben en hun alle 3 single zijn. Maar wat me opvalt is dat dat in het begin van onze relatie niet was en voordat wij een relatie hadden was mijn vriend al goede maten met hun, en toen al reageerde hij zo op drank. Dus het kan goed dat dit hen stimuleert om niet meer echt naar hem om te kijken, maar ze kennen hem ook al op de manier een aantal jaren.

De kans is dus groot dat zij inmiddels genoeg hebben van dat agressieve gedrag en het dus liever aan jou over laten als het weer zo ver is. Ik weet niet hoe jij precies in de groep ligt, maar ik zou toch echt voor die vakantie een gesprek met ze aan willen gaan over hoe zij er nu precies in staan. Moeilijk, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
Hier is het nog tot daar aan toe als je in je eentje wordt opgezadeld met een dronken, agressieve vriend, het is in Bulgarije een stuk lastiger om dat in je eentje te moeten gaan opknappen. Nog daargelaten dat je als 16-jarige toch helemaal die verantwoording niet moet willen. Je gaat op vakantie om een leuke vakantie te hebben, om te genieten, niet om te babysitten, met voortdurend in je achterhoofd als je gaat stappen, wat als...?

mika11

Re: Vriend word (té) onstuimig van alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:36

Heb je dan nog wel zin in de vakantie?
Wat je allemaal schrijft over je vrienden en dan dat je eigen vriend zo onvoorspelbaar kan worden.
Het lijkt mij reden, dat je er misschien niet echt naar uitkijkt?

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:48

Elke keer weer verbaas ik me erover hoe snel er wordt geroepen dat je de relatie maar moet kappen... Een relatie gaat niet alleen maar over rozen, afentoe moet je ook door de zure appel heen bijten. Vind dat elke keer heel bijzonder :wow:

Goed, on topic. Hij heeft dus een kwade dronk, sommige mensen hebben dat en daar kun je vrij weinig aan doen. Hij moet zijn grenzen gaan leren kennen wanneer zijn gedrag omslaat in vervelend gedrag en gaan accepteren dat dronken worden er voor hem niet meer in zit. Maar als hij de volgende dag niks meer weet gaat hij dat zichzelf niet aanleren, dus daar speel jij een rol. En spreek gewoon eens af dat jij een avondje gaat drinken als je dat wil en dat hij nuchter blijft. Ik zelf word heel vrij en druk van alcohol en mijn vriend wordt heel chaotisch en raakt kwijt. Wij spreken vaak bij gelegenheden waarvan we vermoeden dat het uit de hand gaat lopen af wie er dronken mag worden en wie de ander thuis brengt. Je hebt een relatie met elkaar dus je zorgt voor elkaar.

Wat je zegt over zijn vrienden herken ik zelf ook. Jouw vriend moet zijn aandacht nu verdelen over jou en zijn vrienden waardoor zijn vrienden minder aandacht krijgen. Logisch dat hun meer naar elkaar toe trekken. Maar dat trekt wel weer bij als zijn vrienden ook een vriendinnetje krijgen. Was in ieder geval bij ons wel zo :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:58

xMaxxiee schreef:
Elke keer weer verbaas ik me erover hoe snel er wordt geroepen dat je de relatie maar moet kappen... Een relatie gaat niet alleen maar over rozen, afentoe moet je ook door de zure appel heen bijten. Vind dat elke keer heel bijzonder :wow:

Goed, on topic. Hij heeft dus een kwade dronk, sommige mensen hebben dat en daar kun je vrij weinig aan doen. Hij moet zijn grenzen gaan leren kennen wanneer zijn gedrag omslaat in vervelend gedrag en gaan accepteren dat dronken worden er voor hem niet meer in zit. Maar als hij de volgende dag niks meer weet gaat hij dat zichzelf niet aanleren, dus daar speel jij een rol. En spreek gewoon eens af dat jij een avondje gaat drinken als je dat wil en dat hij nuchter blijft. Ik zelf word heel vrij en druk van alcohol en mijn vriend wordt heel chaotisch en raakt kwijt. Wij spreken vaak bij gelegenheden waarvan we vermoeden dat het uit de hand gaat lopen af wie er dronken mag worden en wie de ander thuis brengt. Je hebt een relatie met elkaar dus je zorgt voor elkaar.

Wat je zegt over zijn vrienden herken ik zelf ook. Jouw vriend moet zijn aandacht nu verdelen over jou en zijn vrienden waardoor zijn vrienden minder aandacht krijgen. Logisch dat hun meer naar elkaar toe trekken. Maar dat trekt wel weer bij als zijn vrienden ook een vriendinnetje krijgen. Was in ieder geval bij ons wel zo :)

Mijn relatie is alweer 26 jaar. (langer dan dat jij oud bent) Dus nee dat gaat zeker niet alleen over rozen.
Toch geef ik hier ook advies, doei.
Mensen die zich niet in de hand kunnen houden met drank is toch gewoon een No-Go.

Ze is 16, nog een heel land met wel gezellige gozers, ook als ze gedronken hebben.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:38

Precies, 16 jaar en keuze uit genoeg leuke jongens die niet problematisch drinken. Waarom zou je je dan binden aan iemand met een kwade dronk die zijn leven niet wil beteren? Op je 16e je al aan iemand binden, in de zin vsn door de zure appel heen bijten als het wat minder gaat, is sowieso wel heel vroeg. Al zie je dat misschien achteraf pas.
Maar bedenk je eens ts, zou het geen opluchting zijn om je hier helemaal niet meer druk over te hoeven maken, lekker je eigen gang te kunnen gaan en nieuwe vrienden te maken - eens wat verder kijken dan het kringetje waar je nu in zit en waar je duidelijk niet gelukkig van wordt? Bekijk het ook eens vanuit dat perspectief. Laat die zure appel lekker liggen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:58

Lieshorses schreef:
Ik ben vanavond weg geweest dus had even niet de tijd en ruimte om te reageren.
Over mijn ouders; die weten dat hij met alcohol niet altijd de gezelligste kan zijn
evenals dat zijn ouders dat weten. Ik heb met hun het er niet echt meer over gehad
sinds het laatste openbare incident (december, politie) aangezien daarna niks meer is gebeurd. Althans, niks met anderen buiten ik en mijn vrienden om.
Mijn ouders weten niet dat hij weleens heel lastig kan zijn tegen mij en mijn vrienden, er is geen
reden waarom ik dit niet vertel tegen hun, het is meer dat ik niet echt denk dat het iets toevoegd als ik het ze vertel.
Van sommige reacties en verhalen hier word ik een beetje benauwd, het is niet alsof mijn vriend ons ooit in gevaar heeft gebracht. Het is zichzelf die hij in gevaar brengt, en ons die hij vervolgens afsnauwt.
Afijn, ik wil het niet hierdoor gelijk uitmaken ook al zijn sommige hier zwaar op tegen. Ik wil eerst eens een goed gesprek met mijn vriend aangezien we dit nooit echt eerder hebben gehad. Maar waar ik ook gewoon enorm van baal is dat ik de support van onze vrienden gewoon enorm mis hier.
De band met onze vrienden is de laatste tijd zeker verslechterd en volgend jaar hebben we besloten om niet meer met hen op vakantie te gaan, maar laat ik zeggen dat we nog wel vrienden zijn.
Het liefst zou ik de vrienden duidelijk willen maken waar mijn vriend niet bij is, dat ik echt graag heb dat ze mij een beetje steunen wat betreft dit hele gedoe. Ik wil niet van mijn vriend zijn probleem hun probleem maken maar vrienden zijn er ook om elkaar ergens op te wijzen en soms denk ik dat hij een van hun daarin meer serieus zal nemen dan ik. Wat ik overigens echt geen probleem vind, maar ik hoop toch wel op een beetje 'backup'
Ik wil trouwens niet nu het probleem op mijn vrienden afschuiven want dat ligt nog altijd bij hem.

Overigens, ik vind de reacties dat ik zoveel drink lachwekkend. Het scheelt toch echt een hoop offtopic berichten als je goed mijn posts leest. En er zijn echt niet veel jongeren van 16 die in het weekend geen pilsje drinken hoor.. :+

Ik geef jouw vrienden groot gelijk!

Het is jouw eigen keuze om bij hem te blijven en je bent er zelfs niet gelukkig mee en eens houdt het natuurlijk op voor de vrienden, ze hebben de keuze gemaakt om zo min mogelijk met hem om te gaan.

Want, wees eerlijk en wordt eens goed wakker..........het is niet leuk als ie zo achterlijk doet en dat hoeft men echt niet te pikken en te accepteren. Je zit er ook mee, anders ging jij dit topic niet openen........ Gelukkig zijn jouw vrienden wel bij hun verstand.......nu jij nog.

En daarbij is het logisch, dat het leuker is mannen onder elkaar en zonder agressie door alcohol, nu heeft hij jou en is het toch anders en hij is agressief en weet zich niet te gedragen, ja dan is de lol er snel af. Zeker als het al lang speelt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:37

Mogelijk voel jij je al heel volwassenen, maar voor de wet ben je dat niet. Je maakt jezelf verantwoordelijk voor het probleem van je vriend. Je gaat de oplossing buiten hem organiseren.
Maar als er in het buitenland wat gebeurt, heb jij -mogelijk -een flink probleem.
En ja, het is zeker verstandig om je ouders te informeren over wat er gaande is voordat jullie samen op reis gaan.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:10

Lieshorses schreef:
Nee hij slaat mij niet, hij kan weleens zwaar achterlijk en verbaal agressief uit te hoek komen.

Ook dit is niet oke.
Je zegt dat vrienden er moeten zijn om hem hierbij te helpen.
Misschien moet hij eens bedenken dat hij degene is die zijn vrienden wegjaagd met dit gedrag.
Je beschermt je vriend terwijl hij zijn vriendengroep in verlegenheid brengt en verbaal agressief is naar jou.

De enige die dit kan oplossen is hij.Maak hem heel duidelijk dat er op vakantie een limit zit aan zijn alcohol gebruik.
Hij weet dondergoed wanneer hij moet stoppen dus laat hem die verantwoordelijkheid ook nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:24

Lieshorses schreef:
Meestal loop ik weg, zeg ik dingen zoals "flikker op" of ik reageer niet. Als hij echt brutaal word dan word ik weleens kwaad, maar nooit kwaad genoeg en dat weet ik zelf misschien ook wel. Ik vind het heel moeilijk om hem achter te laten of echt eens gaar te laten koken in zn sop.

Zou ik ook vooral blijven doen. Het is jammer dat het nodig is maar deescalatie is wel het slimste in deze situaties. Als hij dronken is en blijkbaar geen controle over zichzelf heeft zou ik persoonlijk zo veel mogelijk vermijden kwaad te worden, dat hij nu nog nooit fysiek agressief is geworden wil niet zeggen dat dat nooit gaat gebeuren.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:36

Volgens mij is het idd een keer tijd voor een goed gesprek als je dat nog niet hebt gehad. Lijkt me stap 1 en van daar uit wel weer verder zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:07

Ik heb pagina 3 als laatste door lezen en ben daar gestopt om toch maar gelijk te reageren, als eerste de discussie over leeftijd. TS is 16 en drinkt met uitgaan 1 of 2 biertjes, iedereen valt hier over noemt haar een "kind" etc? Toen ik op de middelbare school zat gingen mijn "vriendinnen" vanaf een jaar of 14 al op stap en was het hip om dronken te worden. Dat is pas erg, deze dame (de ts dus) mijn complimenten zoals jij met drank om gaat.
(voor de duidelijkheid ik ging niet mee op stap en ben inmiddels op m'n 27e nog nooit dronken geweest).

Dan het grote probleem je vriend.
Mijn ex en ik zijn afgelopen februari naar centerparks geweest met zijn vriendengroep (drankorgels eerste klas), mijn ex dronk wel regelmatig een biertje maar thuis nooit dronken, zijn "vrienden" blijven de drank alleen door schuiven en hij kan/durft geen nee te zeggen. We gingen naar Brabant en hadden daar 2 avonden, de eerste avond zouden we redelijk rustig aan doen en een beetje optijd gaan slapen. Meneer werd stomdronken, praten was niet meer mogelijk, we hadden van te voren afgesproken dat ik een beetje op hem zou letten maar zodra ik dat deed kreeg ik zowel hem als zijn vrienden over me heen, ik was de enige die niet had gedronken de rest blowde ook nog behalve mijn ex dan. Goede combinatie ook drugs en alcohol maar dat terzijde.
Ik ben uiteindelijk op de bank gaan zitten appen met een vriendin hoe poedersuiker ik me voelde, wij hadden gelukkig een apart huisje dus ik kon weg als ik weg wou maar was bang dat hij het niet weer zou vinden. Uiteindelijk heb ik voor mezelf gekozen en ben ik weg gegaan. Kon natuurlijk niet slapen en tegen half 3 kwamen ze aan met z'n allen al vanaf meters afstand te horen, z'n vriendengroep op een iemand na daar was de joint in combinatie met de alcohol niet goed gevallen, allemaal straalbezopen, in ons kleine huisje alles lag overhoop en achteraan kwam m'n ex er aan, hand open, die was met z'n dronken kop in een verkeersbord gaan hangen waardoor ie 2 wonden op z'n hand had. Ik heb geprobeerd iedereen de deur uit te werken en ben toen (dom) nog tegen hem gaan praten dat ik niet blij was met hem, niet het beste moment, na een paar keer kotsen is hij gaan slapen en de volgende ochtend was het allemaal mijn schuld. Hier hebben we nog een ontzettend pittige discussie over gehad en ik heb daarna echt geen leuke vakantie meer gehad en was ook nog meer afgeknapt op zijn vrienden dan voorheen..
We hebben hier in de tijd erna nog meerdere keren ruzie over gehad omdat ik zo debiel had gedaan op vakantie en hij had dus spijt dat ie mij mee had genomen. In maart was hij jarig toen kwamen z'n vrienden ook die nog even vrolijk opschepten over dat er nog beveiliging aan de deur geweest was, zij bleven 2 nachten langer en hadden zo'n lawaai dat meerdere mensen geklaagd hadden. Deze vakantie was voor mij in het algemeen een ontzettend grote afknapper, terwijl we al 5 jaar bij elkaar waren.

Nu was altijd alles mijn schuld in mijn relatie dus dat geldt misschien niet helemaal maar dit is mijn ervaring.
Verder zal ik niet zeggen maak het uit ofzo dat is ook niet je vraag.
Je bent zijn moeder niet dus doe je beste om dit ook niet te worden, verder ben jij overduidelijk wel de verstandige..
Wat ik je zou aanraden maar eerlijk gezegd vind ik dat nog best pittig om te zeggen tegen een meid van 16, is praat eens goed met je vriend. Geef je grens duidelijk aan, doe niet lacherig of verlegen ga tegenover hem zitten en zeg ik wil serieus met je praten, dit is voor mij een groot probleem en als jij niet bereid bent er iets aan te doen houd het op en duur op tussen ons. Leg hem desnoods een artikel voor z'n neus over kwade dronk of het niet goed tegen alcohol kunnen en geef aan dat hij precies zo is en dat je dat zat bent.
Op je vakantie ik weet niet hoe en waar jullie overnachten maar als het mogelijk is en hij gaat op en duur wel weer te ver loop weg, ga lekker alvast op bed. Het is zijn probleem en je moet voorkomen dat het ook jou probleem word. Laat je vriend zijn dronkenschap in ieder geval niet jou vakantie verpesten zoals het bij mij is gebeurd want voor mij was de vakantie de ergste vakantie tot nu toe in mijn leven omdat ik met m'n toen dronken vriend in discussie ben gegaan, omdat ik hem tegen zichzelf wilde beschermen.

Excuses voor het hele lange verhaal ik hoop dat je er wat aan hebt..

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:31

bruintje123 schreef:
Mijn relatie is alweer 26 jaar. (langer dan dat jij oud bent) Dus nee dat gaat zeker niet alleen over rozen.
Toch geef ik hier ook advies, doei.
Mensen die zich niet in de hand kunnen houden met drank is toch gewoon een No-Go.

Ze is 16, nog een heel land met wel gezellige gozers, ook als ze gedronken hebben.

Wauw, Dit komt heel neerbuigend op mij over, weet niet of je dit zo bedoeld? Hoop het niet in ieder geval.

Tuurlijk, er is geen hand vol maar een land vol, maar om zo'n jongen zo af te danken omdat hij een kwade dronk heeft vind ik echt raar. Ga er vanuit dat hij nuchter wel heel leuk is, maar goed. Als je om elke negatieve eigenschap gedumpt wordt worden we allemaal heel eenzaam.

Betekent niet dat ik zijn gedrag goedkeur, absoluut niet. Maar ik denk wel dat dit meer energie verdient dan alleen dumpen die hap.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:33

Nee hoor zo is het niet bedoeld.
Maar wel gewoon wat het is, dat ik na die tijd echt wel weet dat een relatie niet over rozen gaat.
In de tijd dat sommige die hier reageren nog in de pampers zaten, of niet eens :D

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:38

Je kunt het ook omdraaien. Hoe leuk is een jongen die heel goed weet dat hij een kwade dronk heeft en daarbij agressief wordt naar zijn vriendin en omgeving maar daar helemaal niets aan doet, of wil doen, nou werkelijk?

Je kunt het wel benoemen als "afdanken om elke negatieve eigenschap", het is wel een eigenschap die een hoop ellende teweeg kan brengen en doorwerkt in de hele relatie. Ellende die helemaal niemand verdient, maar zeker niet een 16-jarige die zich helemaal niet zou moeten opwerpen als moeder/oppas of whatever, maar gewoon zou moeten kunnen genieten van uitgaan en op vakantie gaan en dat nu dus niet kan omdat ze zich bij voorbaat al druk zit te maken over het wat als...

De vriendengroep is er schijnbaar ook al zat van en schuiven de verantwoording door naar TO. Dit kun je niet zomaar even bagatelliseren.
Laatst bijgewerkt door MairiMacBran op 11-07-17 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:42

De ene negatieve eigenschap is de andere niet, he ...

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:46

Vele mensen en vele meningen zeggen ze dan he :D

Ik hoop dat alle adviezen in het topic je verder kunnen helpen met deze vervelende situatie TS!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:47

bigone schreef:
Niks moraalridder, ts geeft zelf aan dat ze drinkt, ze is nu zestien en doet dat blijkbaar al wat langer. En dan vraag ik me af waar de ouders zijn in dit verhaal. Onze kinderen drinken ook gerust een pilsje/mixje/wijntje maar wel vanaf hun achttiende want ik heb ze gelukkig goed duidelijk kunnen maken wat alcohol met je nog lang niet volgroeide hersens doet. Ts reageert niet op vragen hoe haar ouders er over denken en daar ben ik best wel benieuwd naar, ze was 14 toen ze bij hem kwam en toen werd er dus ook al flink gedronken.
Ik snap niet zo goed waar je je mee bemoeit eigenlijk. In de eerste plaats is het offtopic en in de tweede plaats is het jouw zaak niet.

Ik dronk op mijn 15e ook en mijn ouders wisten daar vanaf. Vriendinnetjes die niet mochten drinken van hun ouders, dronken vaak alleen maar meer en het verschil was dat mijn ouders wisten waar ik was en dat ik mijn ouders kon bellen mocht het een keer fout gaan.

Maar goed, is dus nogal offtopic.[/quote]

Dit dus ^

Haha, ik dronk wel al eerder (vaders heeft me zelfs toen ik heel jong was bier laten proeven, vies dat ik het vond!) maar ben er altijd verstandig mee om gegaan - ja ik heb wel eens moeten kotsen van de drank maar ik ken de grenzen precies nu.

Of de kinderen van ouders die zo strikt op alcohol zijn hebben geen vrienden/vriendinnen die drinken/uitgaan (ik woon in een dorp en HIER waren dat altijd een beetje de kinderen die geen sociaal contact zochten - een bepaald type dus) of ze hebben een ongelukkig leven met ouders die het goed vinden op hun 18e de remmen los te laten, zal vast goed gaan als ze voor 18 nog nooit een glaasje gehad hebben :') of ze doen het stiekem.

Ik vind het ook raar hoe sommige bokkers reageren, hier in de omgeving eigenlijk iedereen bijna die ik ken dronk al vroeger dan toegestane leeftijd en de ouders zijn hier echt niet streng :+ en heb nu in Eindhoven mijn MBO afgerond en dito hetzelfde, iedereen die ik sprak in de klas dronk al eigenlijk wel een glaasje op 14/15. Is dat dan iets Brabants of trekt bokt gewoon ontzettende theemutsen aan? :')
Ik was op mijn 16e al een weekje in Renesse en Lloret geweest.

Iedereen mag hun kinderen uiteraard opvoeden hoe ze willen maar hier word wel heel overdreven over alcohol gedaan door sommige. Ik ben heel vrij opgevoed en ik zie dat doorgaans beter gaan dan kinderen die heel streng opgevoed worden, ik had een vriendin die na 18 mocht drinken pas en die dronk altijd met ons mee :) en die was toen 15/16? Toen dat begon.

Ts slaat hij je eigenlijk of doet ie andere agressieve dingen tegen je? Dan aub meteen kappen.[/quote]

Alle zuipschuiten haal je wel gelijk uit dit topic.Je mag je geen zorgen maken over het rijkelijk alcohol gebruik bij jongeren want dan ben je een moraal ridder.
16 is echt jong om te drinken alcohol tast vooral bij jongeren hun hersencellen aan( nu zeg ik even niks :x schot voor open doel)
Bij de ts en haar vriend gaat het gebruik duidelijk niet goed.Wat is er menselijker om als vrienden groep dan gewoon allemaal aan de cola en water of een sapje te gaan.Het gaat er heus niet minder gezellig om worden.
Ik heb mijn kinderen trouwens nooit verboden te gaan drinken,ze doen het uit eigen keuze niet.Geen behoefte aan zeggen.En toch gaan ze uit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:13

Beatje, je quotes maken je stuk onduidelijk?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:59

Ik weet niet hoor, misschien dat mijn omgeving dan gewoon niet spoort, maar toen ik 16 was dronken echt veel 16-jarigen om mij heen. En sommigen best veel ook. Nu wil ik niet zeggen dat dit goed is, maar TS is echt geen uitzondering of zuipschuit vind ik.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:14

De 16 jarige die ik ken drinken veel meer dan Ts.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:34

Mijn zorg zou liggen bij de wetenschap dat mijn vriend, in dronkenschap, de grens van respect overschrijdt en er weinig tot geen boodschap aan heeft dat hij daarmee zijn relatie schaadt. Je zegt dat hij dit respectloos gedrag alleen laat zien als hij dronken is. Ik geloof daar niet zo in..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:39

Ik hou niet van mensen die dronken zijn al helemaal niet van mensen die dan agressief worden naar alles en iedereen.
Heb je hem wel eens geconfronteerd als ie nuchter is? Ik zou het eens opnemen en dat onder z'n neus douwen. Kijken hoe ie dan reageert
Laatst bijgewerkt door purny op 12-07-17 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:43

purny schreef:
Iemand die doorgaat met alcohol en geen rem heeft vind ik een alcoholist. Een verslaafde. Bij mij is het dus einde verhaal.

Dat kun je wel vinden maar zo werkt het natuurlijk niet. Hij heeft zichzelf niet in de hand en overschat zijn tolerantie, maar verslaafd? Het is niet alsof hij de dag doorkomt met drank. Dit is gewoon een jochie dat het nog moet leren. Maar toch niet ten koste van TS.