Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
spicegirl schreef:ik had een vriendin, dol op haar pony. ze had hem ook al lang...
vriendlief zag het niet zo zitten,maar liet het oogluikend toe.
toen ze samen gingen wonen, moest ze haar pony opgeven van hem.
(bij zo een eis, zou ik het andersom doen,maar goed )
tranen met tuiten,maar ze deed het.
ze kregen 2 leuke kindjes.
toen ging hij vreemd, kindje met haar,
en ze-mijn vriendin- zit nu alleen..
DeMolenhoek schreef:Is het dan ook zo moeilijk voor TS om 3 dagen in de week te gaan en 1 dag in het weekend? Nee toch? Denk niet dat ze dagen draait van 16 uur.
'Geen respect voor hobby dumpen die hap!!'ZoZenn schreef:Mandy_89 schreef:Hij wil niet dat ik wegga, als hij thuis is. Dus als we ooit kinderen zouden krijgen. Zal ik niet of amper meer naar stal kunnen. Of een oorlog ontketenen, en dat met kinderen is geen combi.
.
Hier krijg ik echt de kriebels van, dit is echt niet oké. Maar dan ook écht niet. Misschien therapie voor hem? Dit kan niet goed zijn voor jou.
oomens schreef:callum schreef:Heel duidelijk gezegd dit is wat ik te bieden heb daar ga ik ook niks aan veranderen dus. En de beslissing bij hem neergelegd of je accepteerd het of we stoppen.Citaat:Geven en nemen.
Wel knap dat je dit in één post bij elkaar zet. 'Een relatie is geven en nemen' = het moet van twee kanten komen en allebei moet je weleens water bij de wijn doen.
Hoe verenig je dat met 'dit heb je maar te slikken en anders kun je vertrekken'?
Kuggur schreef:Wat ik me zou afvragen in de plaats van de TS is of zijn standpunt over je paardenhobby het hoofdprobleem zelf is of eerder slechts een symptoom van een relatieprobleem.
Saskia9 schreef:lieveli schreef:Ik vind dat veel mensen hier wel heftig reageren met als hij het niet accepteert dan die kerel de deur uit, waar is de tijd gebleven dat je met elkaar praat zeg?
Die van mij noemt mijn paard ook k*tknol maar weet wel als hij mij dat beestje ontneemt een doodongelukkige vriendin heeft dus accepteert het, net als mijn 2 katten waar hij eerst een hekel aan had, inmiddels zijn ook die geaccepteerd.
En dat alleen maar omdat ik met hem praat en vertel dat een leven zonder mijn katten en paard geen leven voor mij is.
Lang leve de communicatie, en ja als hij daarna het nog niet wil accepteren word het een ander verhaal maar gelukkig heb ik een hele goede partner waar ik goed mee kan praten en die respect voor mij heeft.
Als hij niet kan praten zonder chagrijnig te worden is het voor mij gauw klaar hoor, lekker volwassen manier van communiceren.
Mandy_89 schreef:Het grappige is dat ik hem juist stimuleer met zijn hobby.
Om met zijn auto naar shows te gaan, en ik ga dan ook de hele dag mee.
Maar verder zit er soms weinig in hem in qua dingen ondernemen.
Bioscoop, pretpark of dierentuin vind ie echt niks aan.
We zijn net afgelopen woensdag terug gekomen van 10 dagen vakantie.
Nu we weer terug zijn valt het hem denk ik zwaar dat ik op de zaterdag na elke dag ben geweest.
Nu zit de vakantie er weer op. Vandaag beiden hele dag aan het werk.
Ik ga er graag op uit. Maar hij heeft dat wat minder helaas.
Wat hem dus ook dwars zit, is dat ik de laatste zoveel op m'n telefoon zit te kijken. Wat dus best vaak over paarden gaat. (appen met vriendinnen van stal, Facebook rondneuzen, marktplaats kijken, ben bezig om een ander zadel te vinden)
Verder denkt hij dus dat ik er veel meer aan uitgeef dan dat het lijkt. Terwijl dat evt niet zo is..
We hebben ieder onze eigen rekening. Dus komen niet aan elkaars centen.
Nu zouden de vaste kosten gedeeld worden op 40/60. Omdat hij veel meer loon heeft in de maand.
Maar dan heeft hij het idee dat hij mijn paard dus loopt te betalen.
In mijn ogen betalen we zo ongeveer na rato van ons inkomen de lasten. En houden we beiden eind van de maand nog wat over.
Ik doe de hele huishouding, en de verzorging van de dieren thuis.
Daarnaast hebben we nog een klein bedrijf ernaast in caravans ,waarmee ik op mijn vrije dagen ook mee aan het werk ben . Savonds doordeweeks zijn we vaak samen hiermee bezig (circa 2 tot 3 avonden)
De inkomsten daarvan worden 50/50 verdeeld.
Het is gewoon lastig dat hij geen sport of hobby heeft waar hij tijd in kan stoppen.