Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:15

Ben ik helemaal met je eens hoor lieveli. Geven en nemen in een relatie doe je omdat je van elkaar houdt en dus wat voor elkaar over hebt, niet omdat je compromissen moet sluiten om de lieve vrede te kunnen bewaren. Het moet geen ruilhandeltje worden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:16

Hij stopt met de auto en jij met het paard. Kun je elkaar lekker non stop op de lip zitten lijkt me heerlijk!

Grapje natuurlijk

terrabeertje

Re: Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:31

Ik vind het zorgelijk dat je wanneer je al 10 jaar in een relatie niet over dit zou kunnen praten en er alles voor doet om er omheen te kunnen. In dit topic is nu al vaak genoeg gezegd, ga rond de tafel zitten en praat er over. Sluit een compromis en zorg dat jullie zorgen voor genoeg Quality time.

Ook vind ik dat wij allemaal niet helemaal goed kunnen oordelen over desbetreffende man, wij weten niet hoe Ts zelf op zijn opmerkingen reageert.

TS; Sta op je streep en leg uit waarom jij zo graag bij de paarden bent en hoe belangrijk dit is voor jou, maar houd wel rekening met je vriend. Je gaat geen relatie aan, en samenwonend al helemaal niet, om vervolgens om elkaar heen te leven. Nu begrijp ik natuurlijk uit jouw posts dat dit niet het geval is, echter weten we niet hoe jouw vriend dit ervaart.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:33

spicegirl schreef:
ik had een vriendin, dol op haar pony. ze had hem ook al lang...
vriendlief zag het niet zo zitten,maar liet het oogluikend toe.
toen ze samen gingen wonen, moest ze haar pony opgeven van hem.
(bij zo een eis, zou ik het andersom doen,maar goed )
tranen met tuiten,maar ze deed het.
ze kregen 2 leuke kindjes.
toen ging hij vreemd, kindje met haar,
en ze-mijn vriendin- zit nu alleen..

dit helaas ook in mijn kennissenkring meegemaakt. (helaas meerdere stellen).

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:47

Ik zou kijken of er idd geschoven kan worden in de dagen en tijdstippen dat je naar je paard gaat, mogelijk kan je soms gelijk na je werk na het paard en kan vriendlief het eten koken zodat jullie dan de rest van de avond nog samen hebben.

In het weekend mogelijk idd erg vroeg naar stal, zodat vriendlief kan uitslapen en jullie daarna de rest van de dag samen kunnen doorbrengen.

Geef ook aan dat het op de bank zitten voor jou geen aantrekkelijk manier is om samen tijd door te brengen.
Misschien kunnen jullie brainstormen over activiteiten die jullie samen kunnen doen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:49

DeMolenhoek schreef:
Is het dan ook zo moeilijk voor TS om 3 dagen in de week te gaan en 1 dag in het weekend? Nee toch? Denk niet dat ze dagen draait van 16 uur.

In de berichten van de TS staat dat hij over door de week 's avonds helemaal moeilijk doet. De TS zelfzou dat geen probleem vinden.

Het is inderdaad maar 1 kant van het verhaal. Maar als ik dat verhaal zo lees gaan wel mijn nekharen overeind staan. Het lijkt wel of die vriend alle controle over de TS wil houden en dat nu over de rug van het paard doet.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:51

Ga je ook wel eens mee naar zijn auto dingen? Help je hem wel eens met zijn auto? Ga je er bij zitten als hij aan het sleutelen is?

Mijn vriend doet aan motorracen. Ik vind het geweldig gezellig, ga vaak mee, help hem vaak, weet bijna beter hoe ik een wiel eruit moet halen haha. Wij zijn allemaal gewend dat het op stal heel gezellig is, en je maar zelden alleen bent, zelfs als er niemand anders is heb je nog je paard. Een auto/motor hobby is soms best eenzaam, en ik denk dat je vriend het heel erg op prijs stelt als je hem daar een beetje mee kan helpen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:58

Doe ik ook nog maar even een duit in het zakje.

Ik heb er 3, waarvan 1 mijn rijpaard, 1 eigenlijk van mijn dochter en een jonkie.
Ik heb ze aan huis dus dat betekent iedere dag 2 x paarden verzorgen.
Een dagje weg betekent dat ik extra vroeg moet opstaan om de paarden(schapen, kippen en duiven) te doen en bij thuiskomst de rest op de bank ploft en ik nog de dieren moet doen.

Mijn man begon te mopperen dat ik iedere avond nog de paarden moest doen als hij thuis kwam.
Ik verzorgde ze het liefst vlak voor het naar bed gaan, laatste ronde zeg maar.
Dat heb ik nu zo veranderd dat ze gedaan zijn voor hij weer terug is zodat we de paar uurtje savonds ook echt samen zijn.

Ik had een behoorlijke dierentuin(hangbuikzwijntjes, koppel schapen , kalkoenen, nandoes, cavia's, ganzen en eenden heb ik ook nog gehad) en daar mopperde hij ook wel over dus alles wat gestorven is, is niet meer vervangen waardoor ik nu nog maar een paar kipjes en 3 schapen heb.

Nu heb ik genoeg water bij de wijn gedaan.
Hij wist dat ik dierengek was en dan vooral paardengek en dat dat dus bepaalde gevolgen heeft.

We hebben ook nog 3 kinderen , inmiddels allemaal volwassen maar dat is eigenlijk nooit een probleem geweest, daar bleef hij graag voor thuis zodat ik eens op wedstrijd kon.
Zeker toen de kinderen klein waren ging ik 1 x in de maand een hele zondag op wedstrijd, even er uit .

TS zoals jou vriend spreekt over jou hobby, dat is echt verschrikkelijk :(:)
Verder besteed je in mijn ogen helemaal niet veel tijd aan je hobby, menig voetballer of andere teamsport en zeker net zoveel tijd kwijt in de week.

Grootste probleem zit er meer in dat hij zelf geen hobby's heeft.
Hij verveelt zich en jij moet hem vermaken, JIJ bent zijn hobby!
Mijn ervaring is dat als een partner zichzelf niet kan vermaken , het heel snel scheve gezichten geeft en een relatie enorm op spanning zet waar uiteindelijk 1 of beide aan onder door gaat.
Ik hoop dat hij toch een goed gesprek wil aangaan en dat hij snapt dat dat belangrijk is om de relatie in stand te houden.

Heel veel sterkte :(:)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:15

Maar TS, ik vraag me af; je hebt altijd recreatief gereden maar sinds je endurance wedstrijden rijd begint hij moeilijker te doen?
Maar je besteed evenveel tijd op stal lijkt mij? Of ben je echt obvious meer aan het trainen enzo?
Anders zou ik toch vanuit een ander punt gaan proberen te kijken, want dan is hij eigenlijk ineens
nijdig dat je naar stal gaat, na 10 jaar en altijd paarden hebben gehad.

Sommige reacties hier vind ik enorm kort door de bocht :o 'Geen respect voor hobby dumpen die hap!!'
Wie weet zit hier veel meer achter dan slechts een partner die de hobby van vriendin misgunt.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:19

ZoZenn schreef:
Mandy_89 schreef:
Hij wil niet dat ik wegga, als hij thuis is. Dus als we ooit kinderen zouden krijgen. Zal ik niet of amper meer naar stal kunnen. Of een oorlog ontketenen, en dat met kinderen is geen combi.
.

Hier krijg ik echt de kriebels van, dit is echt niet oké. Maar dan ook écht niet. Misschien therapie voor hem? Dit kan niet goed zijn voor jou.

Dit herken ik van een ex. Mopperen over de paarden, toen over de hond, toen over vriendinnen.. alles wat niets met hem te maken had werd moeilijk over gedaan. Hij wilde mijn complete aandacht. Ik mocht maar 1 hobby beoefenen. Meneer himself. Dit gaat niet minder worden denk ik zo maar eens.. je zult zelf een grens moeten trekken maar persoonlijk vind ik dat als je vriend jou je geluk niet gunt, hij geen toekomst biedt voor jullie. Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:22

Ik heb niet de 7 pagina's door gelezen maar ik zou hier best wel klaar mee zijn, mijn vriend heeft ook een aardige achtergrond tussen de paarden maar wil er liever nu niet te veel meer mee te maken hebben omdat hij dat linkt aan een mindere periode in zijn leven, ik doe momenteel niks meer kwa verzorgen/rijden en heb mijn eigen paard 2 jaar geleden verkocht maar hij weet dat het mijn hobby is en ik mag er over praten hoeveel ik wil, hij zal het nooit een k*tbeest ofzo noemen, zou ie ook niet hoeven proberen.
Helemaal na een relatie van 10 jaar lijkt het me wel dat jullie elkaar goed kennen, hij weet dat paarden groot onderdeel van jou leven zijn, prima dat hij paarden niet leuk vind maar hij moet jou niet in de weg gaan zitten of jou hobby/passie de grond in praten door je paard een k*t beest te noemen of iets dergelijks, dan ga je mij wel te ver eigenlijk.. Klinkt mij niet als een hele leuke/gezellige relatie als je meerdere malen in de week moet discussieren over jou hobby/passie en of jij daar wel of niet heen kan.
Ik zou als ik jou was echt eens goed nadenken of je dit voor de rest van je leven wil..

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:27

oomens schreef:
callum schreef:
Heel duidelijk gezegd dit is wat ik te bieden heb daar ga ik ook niks aan veranderen dus. En de beslissing bij hem neergelegd of je accepteerd het of we stoppen.

Citaat:
Geven en nemen.

Wel knap dat je dit in één post bij elkaar zet. 'Een relatie is geven en nemen' = het moet van twee kanten komen en allebei moet je weleens water bij de wijn doen.
Hoe verenig je dat met 'dit heb je maar te slikken en anders kun je vertrekken'?

Geven en nemen komt van 2 kanten en iemand is bereid tot een bepaald punt te geven. Ts geeft al door niet elke dag naar paardlief te gaan en zoveel mogelijk te gaan als hij er niet is. Kortom dan moet hij ook over d'r brug komen.

Net als mijn man. Voordat ik hem had ging ik meerdere dagen per week naar vriendinnen savonds. Dat is nu nog maar 1 keer maximaal en zelfs dat wilde hij niet. Nou ja dan leg ik een grens neer. Ik heb gegeven en hij moest ook geven dat heeft hij edaan scheelt voor beide partijen stress. Dus ja dat kan gewoon in 1 bericht hoor.

Geven en nemen betekend namelijk niet dat je geen grens kan aangeven das dan weer wat kortzichtig

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:33

Het is zoo grappig om te lezen dat de mensen die hem zouden dumpen omdst hij niet kan communiceren zelf ook echt fantastisch communiceren als je hun posts mag geloven. :')

Ts: bokt is hier niet het forum voor. Je wordt bevestigd, maar dat is niet wat je moet willen.

Rond de tafel en overleg met degene die het aangaat. Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik ken genoeg relaties waar ik nooit in zou willen zitten, maar daar gaat het helemaal niet om bij dit soort dingen. Het gaat om jullie relatie en om wat voor jullie werkt en hoeveel daar voor nodig is om het werkbaar te maken. En soms zal dat betekenen dat 1 van dr 2 zo'n ander beeld heeft van de relatie dat het misschien wel helemaal niet werkt. Of dat het met wat overleg makkelijk opgelost kan worden. Wees eerlijk, bedenk wat belangrijk is en geef jou grens aan, maar bedenk dat de ander ook een grens heeft en daar net zoveel recht op heeft.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:49

Wat ik me zou afvragen in de plaats van de TS is of zijn standpunt over je paardenhobby het hoofdprobleem zelf is of eerder slechts een symptoom van een relatieprobleem.
Ik vermoed het laatste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:50

Kuggur schreef:
Wat ik me zou afvragen in de plaats van de TS is of zijn standpunt over je paardenhobby het hoofdprobleem zelf is of eerder slechts een symptoom van een relatieprobleem.

Nja ook mijn idee. Het feit dat ze zegt dat er niet over valt te praten, maar dat hij ook liever heeft dat zij altijd thuis is, dat vind ik nou niet echt 2 goede uitgangspunten voor een stabiele relatie.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:00

TS; je partner komt behoorlijk bezitterig en controlefreak over. Als je daar in gaat toegeven, heb je dadelijk niks meer voor jezelf. Ook als je kinderen hebt, is het belangrijk om wat voor jezelf te kunnen blijven doen. Die ontspanning heb je nodig. Verder, als hij van je houdt, dan zal hij niet tussen jou en je geliefde hobby in gaan staan, dan gunt hij je dat. Moeilijk hoor, maar wat voel je zelf? Kun je zonder je paard? Kun je zonder het rijden? Ik ben vanaf het begin heel duidelijk naar mijn man geweest; weet waar je aan begint, ik ben een paardenmeisje en zal dat altijd blijven. Als je daar mee kunt leven, dan kunnen we verder met elkaar, anders niet....... En zo gun ik hem ook zijn hobby's.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:23

Saskia9 schreef:
lieveli schreef:
Ik vind dat veel mensen hier wel heftig reageren met als hij het niet accepteert dan die kerel de deur uit, waar is de tijd gebleven dat je met elkaar praat zeg?

Die van mij noemt mijn paard ook k*tknol maar weet wel als hij mij dat beestje ontneemt een doodongelukkige vriendin heeft dus accepteert het, net als mijn 2 katten waar hij eerst een hekel aan had, inmiddels zijn ook die geaccepteerd.

En dat alleen maar omdat ik met hem praat en vertel dat een leven zonder mijn katten en paard geen leven voor mij is.

Lang leve de communicatie, en ja als hij daarna het nog niet wil accepteren word het een ander verhaal maar gelukkig heb ik een hele goede partner waar ik goed mee kan praten en die respect voor mij heeft.

Als hij niet kan praten zonder chagrijnig te worden is het voor mij gauw klaar hoor, lekker volwassen manier van communiceren.

Exact dat! Dan gaat het niet eens over de problemen maar wel over het stukje communiceren.[/quote]

En wie zegt dat ts op de juiste manier communiceerd dan?

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:38

Pfffff ik zou er zo klaar mee zijn. Vent eruit...

Mij vriend en ik zijn 10jaar samen en hij weet dat het mijn passie is. Hij maakt heus wel eens een banketstaaf opmerking over de paarden. Maar als het er op aankomt dan zegt hij ook dat hij meebetaald aan de paarden omdat hij weet dat ze de wereld voor mij betekenen. (aparte rekeningen) en als ik wedstrijd heb dan rijd hij graag de trailer en komt kijken. Kijk hij baalt wel als we eerst moeten voeren als we ergens naar toe moeten (gecombineerde rit) maar goed dat neem ik voor lief. Hij staat wel vervolgens als eerste aan het hek om een snoepje te voeren haha

Edit overigens mag hij naar hartelust gamen en daar het nodige voor aanschaffen... Dan zit ik ook rustig een film te kijken als hij luid aan het tetteren is in de headset

Leven en laten leven, mekaar het beste gunnen en geluk

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 14:56

Het grappige is dat ik hem juist stimuleer met zijn hobby.
Om met zijn auto naar shows te gaan, en ik ga dan ook de hele dag mee.

Maar verder zit er soms weinig in hem in qua dingen ondernemen.

Bioscoop, pretpark of dierentuin vind ie echt niks aan.
We zijn net afgelopen woensdag terug gekomen van 10 dagen vakantie.
Nu we weer terug zijn valt het hem denk ik zwaar dat ik op de zaterdag na elke dag ben geweest.

Nu zit de vakantie er weer op. Vandaag beiden hele dag aan het werk.

Ik ga er graag op uit. Maar hij heeft dat wat minder helaas.

Wat hem dus ook dwars zit, is dat ik de laatste zoveel op m'n telefoon zit te kijken. Wat dus best vaak over paarden gaat. (appen met vriendinnen van stal, Facebook rondneuzen, marktplaats kijken, ben bezig om een ander zadel te vinden)

Verder denkt hij dus dat ik er veel meer aan uitgeef dan dat het lijkt. Terwijl dat evt niet zo is..

We hebben ieder onze eigen rekening. Dus komen niet aan elkaars centen.
Nu zouden de vaste kosten gedeeld worden op 40/60. Omdat hij veel meer loon heeft in de maand.

Maar dan heeft hij het idee dat hij mijn paard dus loopt te betalen.

In mijn ogen betalen we zo ongeveer na rato van ons inkomen de lasten. En houden we beiden eind van de maand nog wat over.

Ik doe de hele huishouding, en de verzorging van de dieren thuis.
Daarnaast hebben we nog een klein bedrijf ernaast in caravans ,waarmee ik op mijn vrije dagen ook mee aan het werk ben . Savonds doordeweeks zijn we vaak samen hiermee bezig (circa 2 tot 3 avonden)

De inkomsten daarvan worden 50/50 verdeeld.

Het is gewoon lastig dat hij geen sport of hobby heeft waar hij tijd in kan stoppen.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:02

Jeetje ik was daar 9 jaar geleden al helemaal klaar mee geweest. En echt niet omdat hij vindt dat je veel tijd aan je paard besteedt of omdat hij er niet zo enthousiast van wordt.

Hij beperkt je enorm in je vrijheid. Eisen dat jij thuis bent als hij er ook is? Kan hij zelf niet op de bank hangen of z'n billen afvegen ofzo? Ik vind het ontzettend normaal in een relatie als beide partners 2 avonden of halve dagen in de week weg zijn en lekker iets voor zichzelf doen. Hij vindt dit duidelijk ook normaal voor zichzelf, aangezien je vertelt dat hij wel met vrienden weg is doordeweeks. Waarom geldt dit dan niet voor jou en jouw hobby's? Je kunt er zeker nog met hem over in discussie gaan, maar als iemand mij zo behandelde en niet kon zien dat het ontzettend hypocriet is, die had ik allang de deur uitgeflikkerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:05

Hmmm, dat is bij mij dan een doorn in het oog. Als het in een relatie al op geld begint aan te komen omdat de 1 meer binnen brengt dan een ander zit het al ver. Dat kun je gewoon niet gelijk trekken. Tenzij jij extra kan en wil werken maar goed, dan denk ik dat er vrij snel weer een ander probleem is dan paard/geld.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:10

Als hij op geen enkele manier wilt communiceren, dan moet hij maar voelen.
Niet meer meegaan naar zijn auto-hobby, extra lange dagen op stal rondzwerven, je eigen plan trekken.
Ik weet niet of het misschien iets anders is waardoor jou vent zo bezitterig doet.
Maar als hij extreme dingen van jou gaat verwachten zonder enige communicatie, dan zou het
toch wel echt klaar zijn voor mij. Dan zou ik hem in zijn sop laten gaarkoken en helemaal je eigen
ding gaan doen, kijken hoe die dan piept. Gezien je verhaal denk ik dat hij niet zo snel
bij je wegloopt. :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:11

Ik zou zeggen zet alle bedragen op papier. En ga met z'n tweeen om de tafel om het over ALLES te hebben. Het geld, de tijd en alles wat jullie nog meer dwars zit. Laat elkaar uitpraten (duidelijk afspreken van te voren) en ga dan kijken of jullie bij elkaar kunnen komen voor een oplossing.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:14

Mandy_89 schreef:
Het grappige is dat ik hem juist stimuleer met zijn hobby.
Om met zijn auto naar shows te gaan, en ik ga dan ook de hele dag mee.

Maar verder zit er soms weinig in hem in qua dingen ondernemen.

Bioscoop, pretpark of dierentuin vind ie echt niks aan.
We zijn net afgelopen woensdag terug gekomen van 10 dagen vakantie.
Nu we weer terug zijn valt het hem denk ik zwaar dat ik op de zaterdag na elke dag ben geweest.

Nu zit de vakantie er weer op. Vandaag beiden hele dag aan het werk.

Ik ga er graag op uit. Maar hij heeft dat wat minder helaas.

Wat hem dus ook dwars zit, is dat ik de laatste zoveel op m'n telefoon zit te kijken. Wat dus best vaak over paarden gaat. (appen met vriendinnen van stal, Facebook rondneuzen, marktplaats kijken, ben bezig om een ander zadel te vinden)

Verder denkt hij dus dat ik er veel meer aan uitgeef dan dat het lijkt. Terwijl dat evt niet zo is..

We hebben ieder onze eigen rekening. Dus komen niet aan elkaars centen.
Nu zouden de vaste kosten gedeeld worden op 40/60. Omdat hij veel meer loon heeft in de maand.

Maar dan heeft hij het idee dat hij mijn paard dus loopt te betalen.

In mijn ogen betalen we zo ongeveer na rato van ons inkomen de lasten. En houden we beiden eind van de maand nog wat over.

Ik doe de hele huishouding, en de verzorging van de dieren thuis.
Daarnaast hebben we nog een klein bedrijf ernaast in caravans ,waarmee ik op mijn vrije dagen ook mee aan het werk ben . Savonds doordeweeks zijn we vaak samen hiermee bezig (circa 2 tot 3 avonden)

De inkomsten daarvan worden 50/50 verdeeld.

Het is gewoon lastig dat hij geen sport of hobby heeft waar hij tijd in kan stoppen.

Mijn vriend onderneemt ook weinig hoor. Ik probeer hem te stimuleren in het vinden van een hobby naast gamen.
Maar misschien maakt dat het juist zo moeilijk voor hem jij hebt tijd te kort bijna en hij heeft niets omhanden, misschien wringt het hem daar wel....

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:16

Ik heb zo het idee dat hier meer dingen naar boven komen dan 'alleen dat paard'. Maar ook de hele rimram die er rond hangt.

Dat op je telefoon zitten, hoe lang is dat? Is dat 5 minuten? 10 minuten? Een hele avond? Ik zou het persoonlijk ook niet fijn vinden als mijn (egespreks)partner altijd op zijn telefoon hangt de staren, en als het dan nog over paarden gaat en als je het onderwerp dan weinig kan boeien, ja dan sterft de gesprek stof ook wel uit natuurlijk.

Dat over dat geld dat vind ik nu persoonlijk ook wel weer maar iets vreemd. Ik denk dat jullie eerlijk gezegd echt eens een deftig hartig woordje moeten praten. Er is hier meer aan de hand dan enkel dat paard denk ik zo :/