Nieuw huis: smerige, dikke en knapperige spinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nieuw huis: smerige, dikke en knapperige spinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:21

En er bestaan professionele ontspinbedrijven. Voor ongeveer € 500,00 kan je je huis laten ontspinnen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 21:24

Pittig bedrag :oo

Sinds ik alle gaten en kieren gekit heb, horren heb hangen en de kozijnen met spul heb behandeld, is het aantal spinnen enorm afgenomen. Alleen af en toe nog een enkeling.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:28

[***] schreef:
de pletmethode heel handig (altijd een keukenrol in de buurt houden zodat je het geplette geval meteen kan opvegen ;) .

Ben je gek!!!

Ook voor geplette hanteer ik de 'minstens 2 meter afstand' methode..brr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:30

Ok gelukkig!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:32

Hier zitten ze ook heb gelukkig nu katten dus meestal liggen ze dood. Daarvoor geregeld een voor mijn voeten in de badkamer of woonkamer.

Nu stikt het van de duizend poten.. zelfs in de was.. wil je na het douchen shirt aan trekken duizend poot die er uit valt.. in de gootsteen van de kraan bij de wc tot op de muur of vloer in de woonkamer.. nu verllang ik liever weer de spinnen die zaten niet in mijn kleding

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:38

[***] schreef:
Oh wat goed! Hoe heet dat?

Het merk is 'ardap'. Deze komt uit Duitsland. Wit met blauwe spuitbus.
Werkt tegen alles wat vliegt en kruipt, zo staat erop.
Maar volgens mij hebben ze bij de Welkoop ook wel zoiets.

Ik voel me wel een heeeel klein beetje schuldig als ik lees dat er veel minder insecten zijn...ik las het vandaag.
Maar dan ook een heeel klein beetje schuldig.
Nu moet ik wel zeggen, dat ik buiten wel alles laat zitten en lopen. Dat is het terrein van de beestjes...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 15:20

Verrassing. :=
Weliswaar erg versuft maar verschrikkelijk ongewenst.

Spoiler:
Afbeelding

Ik heb bij de Boet deze spray gekocht. De kozijnen aan de voorkant (waar de meeste verachtelijke zitten) heb ik nu volledig schoongemaakt en rondom de ramen de spray gedaan. Nieuw horgaas ervoor en hopelijk is het nu beter (was vorig jaar wat te laat met sprayen kijken hoe het nu gaat).

Afbeelding

Ondertussen heb ik vrede gesloten met langpoten ed maar die dikke proberen het toch steeds weer vanuit buiten.
In huis zie ik ze nog zelden nu ik de meeste kieren en naden dicht gemaakt heb.

Volgende week de balkons aanpakken. :=
Afgelopen jaar eerst geconcentreerd op binnen en nu gaan we de buitenkant poetsen. :)
Als jullie berichten horen dat er een vrouw van schrik 3 omlaag is gevallen, was ik dat. :+

Afbeelding

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:28

Oh mijn god zeg!!! ik zou echt nachtmerries hebben... wat een dingen zijn dat joh :oo := :=
ik durf nog geen mini spinnetje te pakken. En als ik er 1 zie kom ik de kamer niet meer in.

Het idee dat dat ding gaat lopen.............. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:44

Bah wat een dikke spinnen! Ze zijn net zo eng als huisspinnen :brr:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:04

Ik las gisteren iets over dat er zo'n enorme Australische spin (Huntsman?) in een vliegtuig zat. Dan kan je dus nergens heen. Brrrrrrr.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:05

Suzanne F. schreef:
Ik las gisteren iets over dat er zo'n enorme Australische spin (Huntsman?) in een vliegtuig zat. Dan kan je dus nergens heen. Brrrrrrr.

Dat dus :') zou spontaan een inzinking krijgen denk ik... lieve help.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:09

Suzanne F. schreef:

Ik heb altijd al willen parachutespringen :j waar is de nooduitgang? DOEI! :evaw:

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:27

Anoniem schreef:
Ik heb altijd al willen parachutespringen :j waar is de nooduitgang? DOEI! :evaw:

En dna land je in een oerwoud aan de andere kant van de wereld, vol sappige, knapperige spinnen(tjes). :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:30

AlwaysH schreef:
Anoniem schreef:

En dna land je in een oerwoud aan de andere kant van de wereld, vol sappige, knapperige spinnen(tjes). :j

|( |( |(
ik zei niet dat ik er over nagedacht had.......

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 17:38

En dat moest je delen omdat? :+

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:50

Suzanne F. schreef:

Ik heb een paar maanden in een oud huis in Sydney gewoond, daar hadden we ook vreselijk veel Huntsman spiders (en ja, ze zijn bijna allemaal zo groot als je hand). Op een gegeven moment zaten er drie tegelijk in ons badkamertje van net 2m2. Daar ben ik dus nooit meer gaan douchen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:06

Suzanne F. schreef:

Zijn die dan zo gevaarlijk dat dat een probleem is?

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:29

Suzanne F. schreef:

Leuk, ik ga maandag weer vliegen :( naast dat ik sowieso al enorme vliegangst heb, heb ik nu nóg wat om bang voor te zijn |( bedankt he :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:30

oomens schreef:
Suzanne F. schreef:

Zijn die dan zo gevaarlijk dat dat een probleem is?

Droogkloot! :')

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:52

Uhm.... Nu net een moerse spin hier gehad wat bezig was om in mijn schoenen in te klimmen... (Had hulle gelukkig niet aan!) Genaamd 'Bobbejaan spinnekop'. Google maar even en vertel me dan hoe 'eng' een Nederlands spinnetje is. Ik was als de dood voor spinnen mijn hele leven lang en ben intussen gewend geraakt aan de 'regenspinnekoppe' en de 'red romans' maar de Bobbejaan maakt nog steeds dat mijn man hem moet komen uitjagen, anders slaap ik buiten!!!! Brrrrr....

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:59

Ben ik even blij dat ik in Groesbeek woon.Die spin :brr:

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:03

Hanneke_68 schreef:
Uhm.... Nu net een moerse spin hier gehad wat bezig was om in mijn schoenen in te klimmen... (Had hulle gelukkig niet aan!) Genaamd 'Bobbejaan spinnekop'. Google maar even en vertel me dan hoe 'eng' een Nederlands spinnetje is. Ik was als de dood voor spinnen mijn hele leven lang en ben intussen gewend geraakt aan de 'regenspinnekoppe' en de 'red romans' maar de Bobbejaan maakt nog steeds dat mijn man hem moet komen uitjagen, anders slaap ik buiten!!!! Brrrrr....

Had ik even niet moeten Googlen misschien...

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:10

Hihi...beter niet!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:18

Baaah zoek ik op huntsman spider tref ik een vent die zo'n spin eet :r...

Ik heb ook 1x op zo'n grote grondspin gestaan (weet nog niet echt welke dat nou is, die grote zwarte die in paartjes komen). Niks in de gaten gehad tot mams me liet zien dat er een dooie spin onder mijn sok geplakt zat.... Beetje banketstaaf dat ik destijds ook met sokken in bed sliep %) en net van mijn fobie af was %).

Later ook nog een keer gehad dat ik bij de podoloog kwam en er een spin uit mijn schoen kroop toen ik hem uit deed := het jaar daarvoor had ik ook al een fles corona over mijn schoen laten vallen de dag daarvoor, dus ik heb een fijne indruk achtergelaten daar :roll:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:40

Hanneke_68 schreef:

Iehk dat is een soort vogelspin! Brrrr, ik wil spontaan niet meer naar Zuid Afrika.