Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sierro schreef:Hoi allemaal, bedankt voor alle steun... Ondertussen ben ik er nog steeds niet uit of ik er overheen ga komen, maar mijn familie heeft wel aangeboden er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat ik het hier ook alleen kan trekken. Hij is ondertussen wel serieus door het stof aan het kruipen en is ook door zijn familie keihard op zijn plaats gezet; zijn mama heeft ook al gezegd dat hij bij haar niet terecht kan, zijn broer is helemaal van de kaart... Dus hij heeft niet alleen mijn leven kapot gemaakt, maar ook het zijne. Ik heb nu gewoon tijd nodig om te kijken hoe het verder gaat. Maar nogmaals bedankt voor alle steun, dit heeft me enorm geholpen en eventuele schuldgevoelens bij mezelf toch wel de kop ingedrukt.
Kwanyin schreef:Sierro schreef:Is vooral de lening, en dat is geen kleintje...
Dus mijn geluk is misschien niet enkel en alleen het materialistische, maar het draagt wel bij... Zoals ze zeggen; geld maakt niet gelukkig. Wel, het helpt wel hoor! Want of ik gelukkig ben als ik mijn paarden en/of honden moet opgeven, daarop kennen we denk ik allemaal het antwoord...
Ik zou je 2 dingen willen vragen:
Waaraan kan jij weten dat jouw vriend niet ooit dezelfde stappen gaat willen ondernemen als waar jij nu over twijfelt? Je laat eigenlijk blijken dat je leven voor de rest wel leuk is, koophuis, dieren, geen financiële zorgen...en dat die stap in het onbekende vreselijk eng is. Als je al dat gedoe niet wil is het beter je kop in het zand te steken en gewoon verder te doen.
Maar je vriend laat nu al blijken dat jij niet zijn enige bent. En nu vindt hij het blijkbaar nog leuk, een vriendin die thuis het bed warm houdt en kookt en wat speelgoed voor ernaast. Maar wat als hij over pakweg 5 jaar toch een van die meisjes die hij ontmoet leuker gaat vinden, en dat hij jou wegstuurt? Ben je ook alles kwijt, sta je alleen aan de andere kant en ben je misschien een stuk minder sterk voorbereid dan nu. Denk er zeker over na dat dit ook kan gebeuren als jij besluit dat jij de relatie wel nog goed genoeg vind.
En wat ik mij ook afvraag, stel je voor dat je over 10 jaar over straat wandelt. Wat zou jij willen dat de mensen achter je rug om fluisteren?
"Kijk daar, dat is die vrouw van x"
"Oh ja, hoe gaat het met haar?"
"Goed goed. Herinner je dat verhaal nog toen ze samen was met die y? Bleek nogal een triest persoon te zijn. Veel andere vrouwen er op na houden enzo...dat terwijl ze het zo goed samenhebben. Ze heeft hem buitengezet. Een aantal jaren heel vervelend geweest, heel veel dingen moeten uitzoeken en oplossingen zoeken en veel moeten opgeven, veel moeten vechten. Maar moet je zien, ze is er maar mooi doorheen gekomen. Sterker dan ooit te voren. Ze schijnt nu samen te zijn met een hele leuke en betrouwbare vent. Ik hoorde dat ze binnenkort gaan trouwen."
of heb je liever:
"Kijk daar, dat is de vrouw van X"
"Van X? Die vreemdganger? Heeft die niet al het halve dorp gehad? Volgens mij heeft mij al eens een bericht op facebook gestuurd"
"Ja klopt die ja. De keren dat hij haar bedrogen heeft zijn niet meer op een hand te tellen."
"Maar arme vrouw, heeft die nooit iets doorgehad? Niemand die het haar ooit heeft verteld?"
"Jawel hoor, dat wist ze tien jaar geleden al. Toen heeft ze al een paar keer geprobeerd het te doen stoppen, maar het is nooit gelukt. En het gerucht gaat dat ze het huis wel leuk vindt en dat ze het fijn vindt dat ze paarden kan houden...dus knijpt ze maar een oogje dicht en doet ze alsof ze van niets weet."
Wat jou het meeste aantrekt, even door een hele zure appel heen in een onzekere toekomst die héél goed kan meevallen daarna, of heel fel tegen. Je kan natuurlijk ook dakloos op straat in een kartonnen doos terecht komen (maar laten we daar maar niet vanuit gaan). Of een toekomst die zeker is, maar dan moet je ofwel sterk genoeg zijn om te accepteren dat je vriend die dingen doet, ofwel sterk genoeg om te accepteren dat je waarschijnlijk de komende decennia in een ongelukkige relatie zit omdat je diep vanbinnen weet dat je vriend dit doet, maar hé "het huis en de paarden hé". En dan is er dus ook een kinderwens. Ga je die dan in de kast opbergen, of ga je toch aan kinderen beginnen met de man die waar je je eigenlijk niet goed bij voelt in de relatie, maar hé je huis en de paarden hé.
bruintje123 schreef:Daarnaast was ik zo'n trut geweest dat ik op dat laatste appje zelf terug had geappt, maar ik wilde niet bij jou liggen vuile snol. groetjes de vriendin.
Kwanyin schreef:Ik denk dat je de clue een beetje mist. Het gaat er helemaal niet om wat mensen achter je rug zeggen. Het gaat om wat er met je leven is gebeurd tien jaar later. Wat erover gezegd kan worden, niet dat mensen roddelen.
Kwanyin schreef:Maar nee, het gaat toch niet over wie wat over je zegt?
Laat ik het simpeler zeggen: wil je over tien jaar staan als een vrouw verloofd met een leuke man die je respecteerd en waar je je goed in de relatie voelt, of wil je over tien jaar in een relatie zitten waar je vanbinnen weet dat je vriend zich niet trouw gedraagd, er altijd een wantrouwen en angst is dat het weer gebeurd, maar he destijds was het zo niet handig met het huis en paarden enzo om er uit te stappen dus blijf je maar in de relatie...dat wat mensrn zeggen moet je er uit laten, daar ging het niet om, het ging gewoon over welk toekomstbeeld je zelf wilt hebben. Voor mij part vervang je die zin door "als je in de spiegel staat over 10 jaar, wat wil je dan over jezelf kunnen zeggen?"
Emita schreef:VivaLaVida schreef:Maar denk je ook echt dat hij alleen gekust heeft?
Ik vraag mij hetzelfde af.. Ik wil echt niet speculeren maar als hij ook al zn ex langs heeft laten komen zonder dat je er iets vanaf wist, en als je kijkt naar de soort appjes die ze met elkaar uitwisselen... Dan denk ik dat hij je alleen maar minder boos heeft geprobeerd te maken door te zeggen dat ze alleen gekust hebben. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het bullshit is... Ik zou het niet geloven, volgens mij is er ook wel het een en ander tussen de lakens gebeurd. Maar uiteraard kan ik het mis hebben...