Lillith24 schreef:Nee sorry dat argument gaat echt niet op. Nature fallacy at its best. Omdat iets "natuurlijk" is, is het niet per se goed of gezond. Niet inenten is ook "natuurlijk". Elke medische ingreep is in feite "onnatuurlijk". Mensen die vlees eten omdat dat "de natuur" is zouden moeten stoppen met medische ingrepen en inentingen. Dat is echt "de natuur" namelijk.
Nee, krijgen we weer hetzelfde non- argument als in paardnatuurlijk discussies.
In de basis is ons spijsverteringstelsel aangepast op het eten van een gevarieerd dieet met ook wat vlees. Als we enkel planten zouden moeten eten hadden we wel aanpassingen zoals een pens ( als zijnde extra maag niet een dikke buik) of een extra ontwikkelde dikke darm gehad.
Dat je ook zonder vlees en met een zorgvuldig samengesteld dieet kunt leven zal ik niet ontkennen maar het is niet de normale uitgangssituatie.
Dieren worden nu eenmaal gegeten ook door andere dieren zo zit een kringloop in elkaar.
Janneke2 schreef:....het is soms lastig debatteren in dit topic.
Zoals de boer waar mijn paard staat regelmatig zegt:"...als je niet eens weet wat het is, hoe kun je er dan een mening over hebben...?"
Het B12 supplement dat ik af en toe slik is volstrekt vegetarisch. Over het ""natuurlijke"" gehalte van een supplement valt te debatteren - maar in de natuur komt er erg veel B12 voor buiten vlees.
Maar als een dieet volledig is zou je geen supplementen nodig hebben!